Defender ve TUV

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan def110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,547

def110

Ana Kamp
Mesajlar
91
Tepkime Puanı
2
Değerli Arkadaşlarım merhaba,

Moderatör Kardeşlerimin izniyle Defender'ların TUV muayenelerinin bu başlık altında yer almasının uygun olacağını düşündüm. Farklı yerlerde yer alan konunun tek başlık altında toplanmasının güncel bilgileri takip etmek bakımından yararlı olacağını düşünüyorum.

Geçtiğimiz C.tesi Istanbul, Dudullu TUV’e Defender’i götürdüm, ancak ruhsatda 5 kişi olarak belirtilen koltuk sayısı bende 4 olduğundan geçemedim. Diğer detayları da arkadaşlarımın bilgilerine iletmek istiyorum, bu nedenle hazırlıklı olunsun istedim.
Ön hazırlık olarak standart bakım yapıldıktan far ayarı, 4’lüler, ön-arka cam yıkamaları, ön emniyet kemerleri, koltukların bağlantılarının rigit olması sallanmaması, 2 adet(ön+arka) üçgen ikaz, sıhhi çanta, motor-şasi no.larının hem göğüsteki plaka üzerinde, hem de motorun ve şasinin üzerlerindeki yerlerinde okunabilir durumda olmaları, alt yıkamanın yapılmış olması dikkat edilmesi gereken hususlar.
Randevu saatinde kapıdan içeri girerken ilgili (!) kişiler yangın söndürücünün son kullanım tarihini soruyorlar benimki geçmişti, hediyesi 35 TL’den 2 litrelik yenisini elime tutuşturdular.
Genel kontrol sırasında benim ortadaki standart 3’lü kanape tipi koltuklar yerine koyduğum 2 adet Mitsubishi Canter koltuklar dikkatini çekti. Ruhsatdaki otomobil-arazi taşıtı 5 koltuk ifadeleriyle örtüşmediğinden uyumsuz olduğunu bildirdiler. Ben arkadaki yanlarda açılır –kapanır sıraların 5. Koltuk olarak değerlendirilmesini talep ettim ama olmaz, Sizinki bu haliyle 4 koltuklu dediler. Daha sonra Şef’leri pozisyonundaki kişiye gidip eskisinden daha kullanışlı, sağlam, emniyet kemerli koltukların arasına ilave bir tabure gibi bir şey koysam olmaz mı dedim, olmaz dediler, arkaya sıralı kanape tipi 3’lü koltuk koyun getirin muayeneden sonra eskisi gibi isterseniz kullanın dediler, arkada emniyet kemeri zorunluluğu da yok dediler.
Muayene öncesi kendilerine ısrarla sürekli 4 çeker olduğunu, fren testinde arazi vitesinin N pozisyonda olmasını ve el freninin araç giderken çekilmesi halinde ciddi arızaya yol açabileceği hatta sistemin dağılabileceğini, sadece tespit için kullanıldığını, fabrikanın da %7 eğimde test ettiğini belirtebildim.
Ön ve arka aksları roller üzerine alıp N’deyken test ettiler, el frenini de çok az gidip çektiler. Bütün kapıların açılıp-kapanmalarını kontrol ettiler. Alt genel kontrolde bütün tekerleklerin aks boşluklarına ve lastik diş derinliklerine baktılar. Bütün lambaların testinden sonra koltuktan dolayı geçemediğimi bildirdiler.
Raporda farların kısa huzmesindeki sapmalar ve yağ kaçakları hafif kusur, koltuk sayısı ağır kusur olarak belirtilmişti.
Şimdi koltuğu değiştirip tekrar gideceğim.
Hepinizin bilgilerine, sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110 300 tdi
 

Etiketler
Ynt: Defender ve TUV

Benim Defenderda aynı problem oldu, arkada bulunan koltukları söküp sadece sünger koymuştum ağır kusur verdiler.
Ayrıca sağ çamurluk içinde şase numarasına sorun çıkarttılar, neymiş oyulmuş felan felan.
Çok farklı uygulamalar bulunmakta, her istasyon farklı değerlendiriyor, bir türlü düzen veya doğru bir sistem getiremediler.
 

Ynt: Defender ve TUV

Şasi no.su için bende de çok titizlik yaptılar. Hazırlıklı olduğum için o bölümü iyice temizlemiştim, sorun çıkmadı.
Bu arada, arkadaki Nato tipi kanca işli olmadığı halde sorun çıkarmadı.
Sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110
 

Ynt: Defender ve TUV

Atıf Bey merhabalar.
aynı sıkıntıyı bende Kocaeli Gölcük tüv de yaşamıştım. 9 kişilik otomobil yazan ruhsatı kabul etmediler, onu düzelterek geçtim muayeneden. onun dışında emniyet kemerine vinç+ çeki demirine ve trafik çantasına bakmadılar bile. motor numarasını bulamadıkları için hafif kusur ve yağ kaçakları far ayarları yüzünden hafif kusurla geçtim. her istasyona göre durum değişebiliyor.
Saygılar
 

Ynt: Defender ve TUV

Derya Kardeşim merhaba,
Çok doğru her istasyon ve istasyondaki her insana göre de farklılık olabiliyor.
Selam ve sevgilerimle.
Atıf Tezerten
Def 110
 



Ynt: Defender ve TUV

Benimde 90 kasa defenderim tuv zamani geldi. Sizlere sormak istedigim, arac ruhsatta 5 koltuk gozukuyor. Ama ben arkadaki bank tipi oturma aparatlarini soktum ve one donuk iki tane disco 7. Koltugunkoydum. El kemerleri falan hersey var ama. Sizin basiniza gelenlerden sonra sanirim bende de agir kusur cikicak bu koltuk olayi. Ne yapmam lazim acaba? Ayrica su fren testinde arazi vitesini N ye alma olayini ve el freni konusunu acabilirmisiniz? Bu test eden kisilere nasil bir uyarida bulunmam lazim? Cevaplar icin simdiden cok tesekkurle.
 

Ynt: Defender ve TUV

def110' Alıntı:
Değerli Arkadaşlarım merhaba,

Moderatör Kardeşlerimin izniyle Defender'ların TUV muayenelerinin bu başlık altında yer almasının uygun olacağını düşündüm. Farklı yerlerde yer alan konunun tek başlık altında toplanmasının güncel bilgileri takip etmek bakımından yararlı olacağını düşünüyorum.

Geçtiğimiz C.tesi Istanbul, Dudullu TUV’e Defender’i götürdüm, ancak ruhsatda 5 kişi olarak belirtilen koltuk sayısı bende 4 olduğundan geçemedim. Diğer detayları da arkadaşlarımın bilgilerine iletmek istiyorum, bu nedenle hazırlıklı olunsun istedim.
Ön hazırlık olarak standart bakım yapıldıktan far ayarı, 4’lüler, ön-arka cam yıkamaları, ön emniyet kemerleri, koltukların bağlantılarının rigit olması sallanmaması, 2 adet(ön+arka) üçgen ikaz, sıhhi çanta, motor-şasi no.larının hem göğüsteki plaka üzerinde, hem de motorun ve şasinin üzerlerindeki yerlerinde okunabilir durumda olmaları, alt yıkamanın yapılmış olması dikkat edilmesi gereken hususlar.
Randevu saatinde kapıdan içeri girerken ilgili (!) kişiler yangın söndürücünün son kullanım tarihini soruyorlar benimki geçmişti, hediyesi 35 TL’den 2 litrelik yenisini elime tutuşturdular.
Genel kontrol sırasında benim ortadaki standart 3’lü kanape tipi koltuklar yerine koyduğum 2 adet Mitsubishi Canter koltuklar dikkatini çekti. Ruhsatdaki otomobil-arazi taşıtı 5 koltuk ifadeleriyle örtüşmediğinden uyumsuz olduğunu bildirdiler. Ben arkadaki yanlarda açılır –kapanır sıraların 5. Koltuk olarak değerlendirilmesini talep ettim ama olmaz, Sizinki bu haliyle 4 koltuklu dediler. Daha sonra Şef’leri pozisyonundaki kişiye gidip eskisinden daha kullanışlı, sağlam, emniyet kemerli koltukların arasına ilave bir tabure gibi bir şey koysam olmaz mı dedim, olmaz dediler, arkaya sıralı kanape tipi 3’lü koltuk koyun getirin muayeneden sonra eskisi gibi isterseniz kullanın dediler, arkada emniyet kemeri zorunluluğu da yok dediler.
Muayene öncesi kendilerine ısrarla sürekli 4 çeker olduğunu, fren testinde arazi vitesinin N pozisyonda olmasını ve el freninin araç giderken çekilmesi halinde ciddi arızaya yol açabileceği hatta sistemin dağılabileceğini, sadece tespit için kullanıldığını, fabrikanın da %7 eğimde test ettiğini belirtebildim.
Ön ve arka aksları roller üzerine alıp N’deyken test ettiler, el frenini de çok az gidip çektiler. Bütün kapıların açılıp-kapanmalarını kontrol ettiler. Alt genel kontrolde bütün tekerleklerin aks boşluklarına ve lastik diş derinliklerine baktılar. Bütün lambaların testinden sonra koltuktan dolayı geçemediğimi bildirdiler.
Raporda farların kısa huzmesindeki sapmalar ve yağ kaçakları hafif kusur, koltuk sayısı ağır kusur olarak belirtilmişti.
Şimdi koltuğu değiştirip tekrar gideceğim.
Hepinizin bilgilerine, sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110 300 tdi

Atıf bey öncelikle böyle bir başlık açarak bizlere de yardımcı olduğunuz için tşk ederim. hemen hemen aynı sorunlar bende de var. Yeni aldığım aracım en son 2009 yılında muayeneden geçmiş. şimdi sizin fikirlerinizi şu konuda almak isterim. Öncelikli olarak aracın elektrik aksamında döküntü de olsa çalışmayan yok. Umarım iç aksam döküntü diye sorun çıkarmazlar :smiley:
Sonra öndeki emniyet kemerleri biraz takılsada çalışır vaziyette. ama arkada kesinlikle kemer yok
Ayrıca koltuk düzeni birleşik halde. yani benim araç ruhsatta 4 kişilik h. ota arazi taşıtı yazıyor. ama arkada birleşik 3 lü ve önde de birleşik 3 lü koltuk var. en arkadaki yan koltukları saymıyorum. Bu koltuklarla ilgili herhangi bir sorun çıkar mı acaba ?
Saygılarımla
 

Ynt: Defender ve TUV

teginalp' Alıntı:
Atıf bey öncelikle böyle bir başlık açarak bizlere de yardımcı olduğunuz için tşk ederim. hemen hemen aynı sorunlar bende de var. Yeni aldığım aracım en son 2009 yılında muayeneden geçmiş. şimdi sizin fikirlerinizi şu konuda almak isterim. Öncelikli olarak aracın elektrik aksamında döküntü de olsa çalışmayan yok. Umarım iç aksam döküntü diye sorun çıkarmazlar :smiley:
Sonra öndeki emniyet kemerleri biraz takılsada çalışır vaziyette. ama arkada kesinlikle kemer yok
Ayrıca koltuk düzeni birleşik halde. yani benim araç ruhsatta 4 kişilik h. ota arazi taşıtı yazıyor. ama arkada birleşik 3 lü ve önde de birleşik 3 lü koltuk var. en arkadaki yan koltukları saymıyorum. Bu koltuklarla ilgili herhangi bir sorun çıkar mı acaba ?
Saygılarımla
Merhabalar. eğer far sinyal stoplarınız düzgün çalışıyor ise sorun olmaz. tesisatınızın eski olmasına bakmıyorlar. sadece çalışsın yeterli. bende emniyet kemerlerine bakmamışlardı ancak ön koltuklarda kemer istedeikleri kesin. arka koltuklarda (duyduğum kadarıyla) model yılı itibariyle olmadığı için birşey yazmıyorlar.ama ben çocuk koltuğu taktığım için belden bağlamalı kemer takmıştım. ruhsatta koltuk adedi kaç yazıyorsa araçta o kadar koltuk istiyorlar ne eksik nede fazla olacak. ön ve arka koltuklara ses çıkarmazlar ama arka yan koltuklara kesin kusur yazarlar. (bende ruhsatta 9 kişilik yazmasına rağmen öyle olmuştu) en önemli husus fren testinden (buna el frenide dahil) geçebilmeniz.
memi' Alıntı:
Benimde 90 kasa defenderim tuv zamani geldi. Sizlere sormak istedigim, arac ruhsatta 5 koltuk gozukuyor. Ama ben arkadaki bank tipi oturma aparatlarini soktum ve one donuk iki tane disco 7. Koltugunkoydum. El kemerleri falan hersey var ama. Sizin basiniza gelenlerden sonra sanirim bende de agir kusur cikicak bu koltuk olayi. Ne yapmam lazim acaba? Ayrica su fren testinde arazi vitesini N ye alma olayini ve el freni konusunu acabilirmisiniz? Bu test eden kisilere nasil bir uyarida bulunmam lazim? Cevaplar icin simdiden cok tesekkurle.
eğer ruhsatta 5 kişilik yazıyorsa şöför dahil 5 koltuk olması lazım. anladığım kadarıyla sizin araç şuan 4 koltuklu. oyüzden kusur yazabilirler. el freni testinde ben ne kadar ikaz etsemde tamburda teste soktular testten geçemediğim gibi birde el fren balata tamburunu değiştirmek zorunda kaldım. el freni testi servis formlarında (izmit otokar servisi) %7 lik eğimli yolda araç boş viteste bırakılarak yapılır diyor. ancak tüv araç 3500 kg çekme kapasitesine sahip olduğu için o yükte iken fren tertibatının bu aracı durdurması lazım diyor. ben ikinci girişimde fren ayarını biraz daha sıkmıştım. önce ön sonra arka olarak tamburda denediler arazi normal konumunda vites boşta debriyaja basılı şekilde el frenini çektiler sıkıntı çıkarmadan geçti. eğer el freniniz yokuşta aracınızı tutacak kadar sağlamsa testtende geçecektir. umarım yardımcı olabilmişimdir.
ancak şunu unutmayı her istasyon, her istasyondaki çalışan ve istasyon amirleri farklı farklı tepki gösterebiliyor. bir istasyonda kusur sayılan başka bir istasyonda görmezden gelinebiliyor.
saygılar.
 

Ynt: Defender ve TUV

Değerli Memi ve İshak Kardeşlerim, merhaba,

Önce Memi Kardeşime cevap vermek isterim. Sizin arka koltuklar 2 tek koltuk ise, bunların arkasına katlanabilen tekli bir koltuk buldunuz mu toplamda 5 koltuk olur. Görsel örnekleri HUMA'nın sayfasında bulabilirsiniz. Arkalarda emniyet kemerini çok aramıyoruz dediler ama tek tek hepsini kontrol ettiler. Siz mümkünse kullanın derim ben, eğer yoksa en fazla hafif kusur olur. Bu çözüm olmazsa benim yapacağım gibi bir uygulama yapabilirsiniz. Ben arka 2 koltuğu çıkarıp yerlerine tek sıra 3 kişilik bank koyacağım. L profil bir çerçeve (oturma ve sırt bölümü için), üzerine suni deri kaplamalı sünger, doğru muayeneye; dönüşte tekrar eski koltukları takacağım. Buradaki tek sorun ilerde trafik kontrolunde titiz bir memura rastlamamak.

Fren konusunda şöyle bir uygulama yapıyorlar. Sağ yolcu koltuğu üzerine elektronik bir cihaz koyuyorlar. Bu cihaz aracın ivmelenme ve durma hareketleri arasındaki reaksiyonlarını algılıyor ve bilgisayara veri olarak gönderiyor(kablosuz iletişimle). Önce ön aksları roller üzerine koyup döndürüyorlar ve frene sert biçimde basıyorlar. Böylece tekerlerin sağ sol olarak tutma oranlarını ve aracın kaç metrede durduğunu tespit ediyorlar. Aynı işlem arka akslar için de tekrar ediliyor. Eğer arazi kolu N'ye alınmazsa ve Defender sürekli 4x4 olduğundan, yukarıda söylediğim testi yapmaları imkansız. Bu nedenle aksların bağımsız dönmelerini sağlamak için N'ye almaları şart. Bunun alternatifi aracı dışarı çıkarıp düz sahada hızlanıp, fren yaparak test etmek. Bildiğim kadarıyla bunu artık yapmıyorlar. Bu arada küçük bir not, bir önceki fren testinde çok sert frene basmalarından sonra, benim boruların da çürümelerinden dolayı olacak herhalde, borular patladı ve her tarafa hidrolik saçıldı, çekerek tamirciye götürmüştük. Bu nedenle gözle boruları bir kontrol edin derim.

El fren testinde de, roller'dan çıktıktan sonra aracı hızlandırıp el frenine asılıyorlar ve aracın durmasını kontrol ediyorlar. Ben bu hareketin ancak el frenini dağıtmak için yapılabileceğini; bu araçlarda el freni arka şaft üzerindeki kampana sistemi ile şaftın dönmesini engellediğinden, araç hareket halindeyken çekilmesinin son derece hatalı olacağını ve hasar vereceğini münasip (!) bir dille anlattım Hatta, fabrika testlerinde %7 eğimde aracın sabitlenebilmesiyle bu testin yapıldığını da ilave ettim. Adam anlamış gibi yaptı ama gene de dayanamayıp çok hızlanmasa da araç hareket halindeyken freni çekti. Neyseki bir hasar oluşmadı.

Buradaki püf noktası, adamlar her aracı çok iyi tanıdıklarını düşünüyorlar ve dışarıdan gelen uyarılara genelde kapalılar, kendilerini kandırmak için bilgi verildiğini düşünüyorlar. Mutlaka aralarında bu şekilde düşünmeyenler de vardır ama bana isabet etmedi hiç. 1951 model aracımın muayenesinde çok söylediğim halde el frenini elime verdiler. Sonra da utancından olacak, hemen muayene bitti, olumlu raporu verdiler.
Bütün uyarıları çok sakince ve "mutlaka Sizin de çok iyi bildiğiniz " gibi cümleleriyle hatırlatmalarda bulunmakta fayda var. Ben eşimi de götürdüm ve aracı onun kullanması da bir ölçüde biraz ortamı yumuşatdı.

İshak Kardeşimin durumuna gelince, nazik yaklaşımınıza ben de teşekkür ederim, amacımız birbirimize yardım etmek değil mi?, keyifle bildiklerimi paylaşmak isterim. Aracınız 110 kasa ise, ön ve arkadaki 3'lü koltuklar ile toplam 6 koltuk sayısı sorun çıkarır, ağır kusurdan geçemezsiniz diye düşünüyorum. Önleri mutlaka 2 tekli biçiminde değiştirmeniz gerekebilir. Belki arkayı, ortaya bir kolluk koyarak 2 ayrı koltuk olarak olarak düşünebilirsiniz, toplamda 4 eder. Bu arada koltukların sağlam biçimde sabitlenip, sabitlenmediğini de titizlikle kontrol ediyorlar (arkalıkları dahil). Emniyet kemerinin de düzgün çalışması gerekli, ben önce tazyikli hava tuttum makaralara, Size de tavsiye ederim. Arkadaki yan koltukları ben minderlerini çıkarıp yukarı katlamıştım, onunla da pek ilgilenmediler. Size de aynısını tavsiye ederim. Fazlalıktan dolayı geçemeyebilirsiniz. Onların söylediği ruhsatda yazılı sayı kadar araçda koltuk sayısı istiyorlar, ne fazla ne eksik.

Elektrik tesisatına çok dikkat etmiyorlar, önemli olan çalışmaları. Kötü gözüken yerleri siyah bant ile düzeltebilirsiniz diye düşünüyorum. Motor bölümünü de temiz bulundurmanızda yarar var.

Biraz uzun oldu, yer işgalinden dolayı Moderatör Kardeşimin de affına sığınarak sevgi ve selamlarımla iyi şanslar muayenede hepinize.
Atıf Tezerten
Def 110
 

Ynt: Defender ve TUV

Derya bey,

Ilginiz ve cevabiniz icin cok tesekkur ederim. Bakalim neler cikicak bizde. Sonucu buraya diger arkadaslara yardimci olmasi icin yazacagim.

memed
 



Ynt: Defender ve TUV

Derya Kardeşimin belirttiği gibi debriyaja basarak el freni testi yapmalarını ben gene de hatalı diye düşünüyorum. Çünkü debriyaj basılı da olsa arka şaft dönüyorsa el frenini çekmek hatalı. Ben de zaman zaman aracın tam durma noktasında el frenini hemen çekip aşağı atlıyordum ama aracın nasıl öne arkaya gittiğini gördüğümde bu işlemin çok hatalı olduğunu anladım, artık ben de çok dikkat ediyorum.

sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110
 

Ynt: Defender ve TUV

Atıf bey uzun bilgilendirici mesajınız için teşekkürler.

Ne kusuru böyle mesajları okumayalı çok olmuştu.
 

Ynt: Defender ve TUV

Yaklaşımınıza çok teşekkürler Murat Bey sağolun.
Sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110
 

Ynt: Defender ve TUV

TezzMertek' Alıntı:
Atıf bey uzun bilgilendirici mesajınız için teşekkürler.

Ne kusuru böyle mesajları okumayalı çok olmuştu.

Murat beye sonuna kadar katılıyorum. :smiley: çok güzel bir yazı ve inanın 3 kere okudum.

Ayrıca önümüzdeki hafta içerisinde bende aracı muayeneye götürmeyi düşünüyorum. Her şeyi düşünüp eksikleri tamamlamaya çalışmak yerine götürüp eksikleri onların belirlemesi daha iyi gibime geliyor :smiley: en azından ona göre eksikleri tamamlarım. Tecrübeleri hafta sonunda bende inş. buradan paylaşırım.Hangi bölümler sorun oluşturdu, hangilerinde sıkıntı cıkarmadılar tek tek yazırız. Tabii muayeneden geçerse tadından yenmez :smiley:
Umarım şu el freni konusunda sıkıntı çıkarmazlar.

Ayrıca bir sorum daha olacak. Muayene tarihi bitmiş bir aracı devir aldığınızda geçmiş döneme ait borçlarla ilgili bir ödeme yapmıyoruz diye bi duyum aldım doğru mudur? Bu konuda bilgisi olan var mıdır?
Saygılarımla
Kalın sağlıcakla
 




Ynt: Defender ve TUV

İshak Kardeşim Merhaba,
Biraz gecikmeli de olsa bilgi vermek isterim. Öncelikle Sizin de olumlu görüşlerinize teşekkür ederim.
Ancak affınıza sığınarak eksik hususların TUV'de belirlenmesi konusuna katılmıyorum. Çünkü ülkemizde bürokratik işlemler çok uzun sürüyor ve makamlar ve kağıtlar arasında günler, saatler geçiyor. Ayrıca sınavdan kalan öğrenci psikolojisi gibi negatif de bir etki yapıyor. TUV sayfasında araç muayenesinde dikkat edilecek hususlar tek tek sıralanmış, ayrıca araçda bulundurulması gereken araç-gereç de listelenmiş. Bunlara dikkat edilirse sorunsuz geçilir. Ben kendi adıma, koltuk sayısından bu kez de geçerim diye düşündüm, olmadı. Şimdi haftasonumu arkaya koltuk (bench seat) yapmakla geçiriyorum, hala da devam ediyor.
Muayenesi geçmiş aracın muayenesi sırasında, geçmişteki son muayene ile şimdiki muayene arasında boşluk varsa gecikme cezası ödüyorsunuz. Ben 10 seneden fazla trafiğe çıkaramadığım antika aracım için gecikme cezası ödedim. Bunun mücadelesini de verdim, ama trafikden çekme işlemini yaptırmadığınız sürece bu cezanın ödeneceğini anladım. İdare Sizin aracınızı muayene yaptırmadan kullandığınızı düşünüyor, bu noktadan bakılınca haksız da değiller.
Muayenede başarılar, sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,016
Mesajlar
1,527,283
Kayıtlı Üye Sayımız
166,763
Kaydolan Son Üyemiz
azzdmr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst