Ynt: Defender, Yapılacaklar Listesi
Cenk bey;
2008'den bu yana Puma kullanıyorum. 130 PS takılı. arazi şanzımanımdaki HI dişlisi 1.22, lastiklerim 31.5 inch. 2005 yılından bu yana aracımın sahibiyim ve henüz aks ya da şaft kırmadım. ben bunun motorla değil, kullanım koşulları ve arazi şartları nedeniyle olabileceğini düşünüyorum.
Motorun kendisi hakkında söylediğiniz de doğru. LR UK, bizim kullandığımız Puma motorun "aynısını" kullanmıyor. Kendi yaptıkları testlerin sonuçları ve yılların verdiği arazi tecrübesi ile 120PS'lik TDCI Ford motorunu geliştirip 122PS 360Nm verecek şekilde ve çamura / suya / toza daha dayanıklı, yağlama kanalları geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyorlar.
Bizim yaptığımız, elimizde var olan seçenekleri değerlendirip hangisi kendi amacımıza ve bütçemize daha uygun ise, onu tercih edip uygulamaya geçmek. Sonuçta standart olmayan bir değişikliğe gittiğimiz için bazı olumsuz yanları da olacaktır. Bunları da zaman içinde tecrübe edip, çözümlerini geliştirerek yolumuza devam edeceğiz.
Standart bir LR kullanıcısına tavsiyem hala 300TDI; para sorun değilse TD5... Ama yenilik istiyorum, mekanik olsun ama kuvvetli olsun diyene de 130PS Puma. Daha da bir ileri seviyedeyseniz, 140 ya da 200PS'lik versiyonunu da deneyebilir, ve bizlere örnek olabilirsiniz.
Unutmayın; amaç gezmek. Yeni baştan araç yapmak değil. Aracınız gittiğiniz bölgede bozulursa tamiri kolay olmalı; bulabildiğiniz yakıt ile çalışmalı, vs.
Kolay gelsin.
Cenk bey;
2008'den bu yana Puma kullanıyorum. 130 PS takılı. arazi şanzımanımdaki HI dişlisi 1.22, lastiklerim 31.5 inch. 2005 yılından bu yana aracımın sahibiyim ve henüz aks ya da şaft kırmadım. ben bunun motorla değil, kullanım koşulları ve arazi şartları nedeniyle olabileceğini düşünüyorum.
Motorun kendisi hakkında söylediğiniz de doğru. LR UK, bizim kullandığımız Puma motorun "aynısını" kullanmıyor. Kendi yaptıkları testlerin sonuçları ve yılların verdiği arazi tecrübesi ile 120PS'lik TDCI Ford motorunu geliştirip 122PS 360Nm verecek şekilde ve çamura / suya / toza daha dayanıklı, yağlama kanalları geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyorlar.
Bizim yaptığımız, elimizde var olan seçenekleri değerlendirip hangisi kendi amacımıza ve bütçemize daha uygun ise, onu tercih edip uygulamaya geçmek. Sonuçta standart olmayan bir değişikliğe gittiğimiz için bazı olumsuz yanları da olacaktır. Bunları da zaman içinde tecrübe edip, çözümlerini geliştirerek yolumuza devam edeceğiz.
Standart bir LR kullanıcısına tavsiyem hala 300TDI; para sorun değilse TD5... Ama yenilik istiyorum, mekanik olsun ama kuvvetli olsun diyene de 130PS Puma. Daha da bir ileri seviyedeyseniz, 140 ya da 200PS'lik versiyonunu da deneyebilir, ve bizlere örnek olabilirsiniz.
Unutmayın; amaç gezmek. Yeni baştan araç yapmak değil. Aracınız gittiğiniz bölgede bozulursa tamiri kolay olmalı; bulabildiğiniz yakıt ile çalışmalı, vs.
Kolay gelsin.