Ynt: Defender'a Şnorkel Montajı
Şnorkelle ilgili olarak; temel olarak dizellerin moutlar suretta ihtiyacı var ama benzinliyede şnorkel takılır ve faydalı olur. Her ne kadar benzinlinin yanma odasında basınçlar daha düşük olsa da, motora su girmesi son derece zararlı. Piston kollarına krank miline v.s. zarar vermek olası.
Ayrıca, motora çekilen hava ne kadar soğuk olursa, o kadar çok hava çekmek mümkün olur. Sıcak hava soğuk havaya göre daha az sıkışır. Dolayısı ile aynı hacimde daha fazla hava, daha fazla oksijen demek, yanma esnasında da daha fazla basınç demek. Daha fazla oksijen daha verimli yanma, daha yüksek güç. Şu modifiyeli komik cadde arabalarına NOS takılmasının nedeni de budur. Nitrojen yanma odasının içindeki ortamı soğutarak daha fazla hava alınmasını sağlar. Bu sayede geçici olarak daha fazla güç üretilir.
Bizim arabalarda şnorkel hava emişini sıcak olan motor bölmesinin dışına taşıyarak bu açından da fayda sağlar. Gerçi performans farkını hissetmek mümkün değil - bütün bu açıklama çok minör bir fark yaratıyor.
Metin