deffender üstü çadır

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan biralogeg Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,317
Ynt: deffender üstü çadır

ozntan' Alıntı:
bu arada yukarıda bahsettiğim panetti isimli malzemenin web sitesine baktım, eskiden sadece laminant ve halı altı için üretim yapıyorlardı ve genelde yapı malzemeleri işi yapanlar biliyordu artık yat ve araç izolasyonu içinde üretiyorlarmış ve su emme değeri 0 mış ısı ve ses izolasyonu içinde en yüksek değerlere sahiplermiş falan bence bu ürünüde düşünmekte fayda var hem araç izolasyonunda hemde çadır taban izolasyonunda çok verimli olabilir ;)
evet izalasyon konusunda haklısınız fiyatta makul olduğu sürece kimse için sorun olmaz heralde kafaya koydum enucuza enkalitelisini ve eniyi çadırı herkese yapıcam fiyatıda sadece malzeme parası ve kargo ücreti olucak helede ototmatiğe bağlarsam seri üretime bile geçebilirim :smiley:))
 

Etiketler

Ynt: deffender üstü çadır

Amacım sizi vazgeçirmek değil ve kesinlikle amacınızı destekliyorum ancak, çadırın ve aracın kullanımını optimum bir halde tutmak için bazı arkadaşların mesajlarında yazdığı gibi birçok şartında olduğu unutulmamalı. Kendileri epeyce uğraşarak imal eden arkadaşların çoğu bunları sağlayamamış olduklarını gördüklerinden kısa süre sonra sökmek zorunda kaldılar. Halen kullanan birisi olarak, Üretim düşünenlerin dikkat etmesi gereken aklıma gelen birkaç maddeyi sizinle paylaşmak isterim.
**İki kişilik bir araç üstü çadırın toplam ağırlığının 40-45 Kg'ı geçmemesi beklenir ( ki bu ağırlık bile off-road koşullarında Defender Yüksekliğindeki bir araç için bazan sorun yaratabiliyor). Sık yapılacak ise ağırlık konusu Montaj-demontaj sırasındada önemli..
**Çadırın kapanmış yüksekliği (roof rack dahil) 25-30 cm'i geçmemeli ve mümkün olduğunca aerodinamik olmalı.Bu yükseltinin içerisine sünger yatak-yorgan-yastık belki battaniye vb zorunlu malzemelerin zarar görmeyecek şekilde yerleştirilmiş olacağı hatırlanmalıdır.Çadır kapalı iken üzerinde başka bir örtü-kılıf olacak ise (kötü hava koşullarında onu açmak-kapamakda ciddi bir zahmet olduğundan hiç tercih edilmez) onun gergin ve seyir halinde ses yapmayacak şekilde dizayn edilmiş olması çok önemli. Bu extra yükselti ve çıkıntıların aracın otomatik yıkamaya girmenize yada çoğu kapalı otoparklara girmenize engel olacağınıda unutmayın.
**Çadır bezinin eski kızılay çadırlarında olduğu gibi dayanıklı ve su geçirmez olduğu ( dikişler için mutlaka ayrı özel tedbirler) kullanmadan önce test edilmeli.
**Bazan çadır kapalıyken üzerinde yürümek en azından hafif ve küçük eşyalarda taşımak gerekebileceğinden, çadırın boyutlarının roof-rackin ne kadarını kapladığını göz önünde tutmak ve mümkün olursa çadırın üzerinde bir hard-top olması önerilir.
**çadırın belkide iç hacmi ve kullanışlılığındanda daha önemlisi kullanılacağı zaman tek kişi ile kısa sürede kurulabilmesidir. Genellikle aracında çadır taşıyanlar buna güvenerek yağışlı bir ortamda olsa gece planlanmamış bir yerde açmak-kullanmak isterler. Kapanmasındada aynı kullanışlılık beklenir ancak kurulum daha önemli.

Bu şartları ve fazlasını sağlayan ithal Roof-Tent'lerin ülkemizdeki satış fiyatlarının yüksek olduğu ne yazıkki gerçek ancak bu şartların zorunlu olanlarını dahi taşımayan bir çadır kullanıcısına zevk ve konfor yerine gerçekten eziyet verebilir. Ben ikinci el ithal bir çadır kullanıyorum ve bu işe zaman ayırıp imkanları elveren arkadaşlara bu türden çadırları inceleyip küçük değişikliklerlede olsa onlardan birisini kopyalamalarını öneriyorum. Özellikle çok ucuz maliyetle yapılabilecek ve pratik olan açma kapama mekanizmaları gibi özelliklerini.
kolaylıklar dilerim.
 

Ynt: deffender üstü çadır

Bilimsel' Alıntı:
Amacım sizi vazgeçirmek değil ve kesinlikle amacınızı destekliyorum ancak, çadırın ve aracın kullanımını optimum bir halde tutmak için bazı arkadaşların mesajlarında yazdığı gibi birçok şartında olduğu unutulmamalı. Kendileri epeyce uğraşarak imal eden arkadaşların çoğu bunları sağlayamamış olduklarını gördüklerinden kısa süre sonra sökmek zorunda kaldılar. Halen kullanan birisi olarak, Üretim düşünenlerin dikkat etmesi gereken aklıma gelen birkaç maddeyi sizinle paylaşmak isterim.
**İki kişilik bir araç üstü çadırın toplam ağırlığının 40-45 Kg'ı geçmemesi beklenir ( ki bu ağırlık bile off-road koşullarında Defender Yüksekliğindeki bir araç için bazan sorun yaratabiliyor). Sık yapılacak ise ağırlık konusu Montaj-demontaj sırasındada önemli..
**Çadırın kapanmış yüksekliği (roof rack dahil) 25-30 cm'i geçmemeli ve mümkün olduğunca aerodinamik olmalı.Bu yükseltinin içerisine sünger yatak-yorgan-yastık belki battaniye vb zorunlu malzemelerin zarar görmeyecek şekilde yerleştirilmiş olacağı hatırlanmalıdır.Çadır kapalı iken üzerinde başka bir örtü-kılıf olacak ise (kötü hava koşullarında onu açmak-kapamakda ciddi bir zahmet olduğundan hiç tercih edilmez) onun gergin ve seyir halinde ses yapmayacak şekilde dizayn edilmiş olması çok önemli. Bu extra yükselti ve çıkıntıların aracın otomatik yıkamaya girmenize yada çoğu kapalı otoparklara girmenize engel olacağınıda unutmayın.
**Çadır bezinin eski kızılay çadırlarında olduğu gibi dayanıklı ve su geçirmez olduğu ( dikişler için mutlaka ayrı özel tedbirler) kullanmadan önce test edilmeli.
**Bazan çadır kapalıyken üzerinde yürümek en azından hafif ve küçük eşyalarda taşımak gerekebileceğinden, çadırın boyutlarının roof-rackin ne kadarını kapladığını göz önünde tutmak ve mümkün olursa çadırın üzerinde bir hard-top olması önerilir.
**çadırın belkide iç hacmi ve kullanışlılığındanda daha önemlisi kullanılacağı zaman tek kişi ile kısa sürede kurulabilmesidir. Genellikle aracında çadır taşıyanlar buna güvenerek yağışlı bir ortamda olsa gece planlanmamış bir yerde açmak-kullanmak isterler. Kapanmasındada aynı kullanışlılık beklenir ancak kurulum daha önemli.

Bu şartları ve fazlasını sağlayan ithal Roof-Tent'lerin ülkemizdeki satış fiyatlarının yüksek olduğu ne yazıkki gerçek ancak bu şartların zorunlu olanlarını dahi taşımayan bir çadır kullanıcısına zevk ve konfor yerine gerçekten eziyet verebilir. Ben ikinci el ithal bir çadır kullanıyorum ve bu işe zaman ayırıp imkanları elveren arkadaşlara bu türden çadırları inceleyip küçük değişikliklerlede olsa onlardan birisini kopyalamalarını öneriyorum. Özellikle çok ucuz maliyetle yapılabilecek ve pratik olan açma kapama mekanizmaları gibi özelliklerini.
kolaylıklar dilerim.
vermiş olduğun degerli bilgiler ve yorumun için teşekkür ederim önerilerini dikkatle okudum elimde yapmış olduğum birkaç çalışmam var ama tam olarak istediğim kıvama gelmedi önerilerini dikkate alarak dahada geliştirmeyi ve önümüze çıkacak olan ürünü sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Şuanda HATAY REYHANLI DA GÖREVDEYİM SINIRDAN YARALI TAŞIYORUM GÖREV SÜREM BİTTİĞİNDE ÇALIŞMALARIMA KALDIĞIM YERDEN DEVAM EDECEĞİM saygılarımla Ali İçer
 

Ynt: deffender üstü çadır

araç üstü çadır resimli anlatımları burada bulabilirsiniz. yardımcı olur umarım.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=39633.0
 



Ynt: deffender üstü çadır

Nette dolaşırken gözüme çarpalardan.
özelliklerde kamp aracı olarak tasarlanan yabancı araçlarla gelen turistlerde benzerlerini görmüştüm.

LAND TENTE.JPG
 

Ynt: deffender üstü çadır

Defender imin uzerinde hazir bir cadir ile yaylaya gitme fikri cok guzel. Planlarinizi merakla takip ediyorum.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,028
Mesajlar
1,527,503
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst