Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan veteriner44 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,799

veteriner44

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime Puanı
0
Yer
Pütürge- Malatya
Nedir ?, faydaları,ekonomisi, ruhsata işlemesi , fiyatı gibi soruların cevapları aşağıdaki linklerde.Son link yabancı siteden.

Acaba aramızda Defender'e Dizel LPG dönüşümü yaptıran var mı? Varsa tecrübelerini bizlerle paylaşmalarını bekliyoruz.

http://www.oztrakyaotogaz.com/edirne-milano-dizel-lpg-sistemleri.html

http://www.tarkanlpg.com/default.aspx?pid=60331

http://www.neneoverland.co.uk/4x4services/lpg_gas_conversion.php
 

Etiketler
Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

bu konu hakkında pek bilgim yok. sanırım benim gibi olan da pek çok insan var. "dizel araçlara LPG uygulaması yapılıyormuş, ama hiç taktıran görmedim"
 


Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

LPG'nin sadece benzinli araçlara uygulandığını düşünüyordum, Güzel konu... Ama oldukça maliyetli ve dizel bir araç sahibi olarak neden aracımda bir de LPG tankı taşıyayım, zaten LPG kullanmak istemediğim için dizel araç kullanıyorum.
 

Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

Bence kamyon/tır türünden aşırı büyük ve bu nedenle çok mazot yakan araçlar için mantıklı olabilir, daha küçük araçlarda zaten önemsenecek miktarda bir tasarrufa sebep olmaz.
 



Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

Dizelin cevreye verdiği zararı lpg ile oranlarsak ne sonuc çıkar bir bakalım derim.Tabiiki sağlıklı kaynaklardan gelenn bilgilere itibar etmek şartı ile,sağdan soldan kulaktan dolma dedikodulara bakmadan.
 

Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

Hiçbir sonuç çıkmaz çünkü "hangi dizel?" diye sormak gerekir önce. Yeni dizel motarlar çevreyi çok az kirletiyor.
 

Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

Sıvı yakıt bir kaza anında yer çekiminin etkisiyle hareket ederek yere dökülüyor , burda kıvılcımla karşılaşırsa patlıyor (benzin) , mazot böyle bir durumda kıvılcımla dahi karşılaşsa patlamıyor patlaması için sağlam bir haznede sıkıştırılması lazım . LPG ise kıvılcıma havadan uşaşıyor , 360 derecede her yönünde ,yukarıda ,aşağıda , kıvılcıma ulaşınca da gerisini siz biliyorsunuz , Allah göstermesin sakın kızarmış ceset fotografına bakmayın. Ben yıllardır 2000 motor benzinli aracıma lpg takmadım , mubarek (!) dizel motorumu hiç kirletirmiyim ... Dönüşümcü arkadaşlar haliyle bu işten ekmek yedikleri için çok kızacaklar bana , burda temsilcileri varsa saldıracaklar da ama araştırın bakın işin doğrusu bu , bu lpg işi çıktı çıkalı beri ne kadar insan aracında yandı ? kazadan hafif sırıklarla kurtulacaklardı ama lpg yetişti (!) , güvenlikmiş , sıralı sistemmiş , hikaye hepsi ...
 

Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

Benim anladığım benzin de lpg kadar olmasa da tehlikeli bu nedenle volvo benzin deposunun arka aks önüne monte edilmesinin öncülüğünü yapmıştı vakti zamanında kazalarda aks depoyu korusun da patlamasın diye. Lpg tankının ise benzin deposundan daha sağlam olduğu kesin ama muhtemelen lpg benzinden daha tehlikeli olduğu için öyle. Arkadan normal boy bir araba çarparsa muhtemelen patlamayacaktır ama kamyon çarparsa ne olur bilinmez. Kamyon çarparsa zaten pek te emniyette sayılmazsınız, o da ayrı bir konu. Bunu bilmek içinizi rahatlatır mı? Zannetmiyorum ama istatistiklere göre lpg'li arabalar benzinli arabalar kadar güvenli imiş. İstatistik güvenilir bir bilim olabilir ama insanın kafası %100 rahat etmiyor.
 

Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

iyi dizel kötü dizel meselesi değil benzin dizel ve lpg denen zıkkımdan bahsediyoruz.ne desem ki herkes herşeyi biliyor.ALLAH kimine sabır kiminede sallamadan düşünmeyi nasib etsin.Kimileride cevrenin içine etsin ve oturup keyifle seyrettsin.
 



Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

Arkadaslar LPG dahil, tum fosil yakitlar cevreye zararlidir. Ancak dizel yakitinin benzin ve LPG'ye gore daha verimli yanmasina ragmen yanma esnasinda atmosfere birktigi partikullerin miktari nedeniyle daha kirletici oldugu soylenir. Hatta ABD'de California gibi eyaletlerde dizel otomobiller satilmaz. ancak dizel motorlar ufak modifikasyonlarla kizartma yagi gibi biyolojik yakitlarla da calistirilabiliyor. Ozellikle eski nesil dizel araclar bu tur modoifikasyonlara daha uygun. Yani zaten cevreyi fosil yakitla kirletiyoruz, bence LPG yerine alternatif yakitlara donus yapsak keske. Dizel+LPG donusumleri is daha ziyade agir vasitalarda uygulaniyormus
 

Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

ndogru' Alıntı:
Sıvı yakıt bir kaza anında yer çekiminin etkisiyle hareket ederek yere dökülüyor , burda kıvılcımla karşılaşırsa patlıyor (benzin) , mazot böyle bir durumda kıvılcımla dahi karşılaşsa patlamıyor patlaması için sağlam bir haznede sıkıştırılması lazım . LPG ise kıvılcıma havadan uşaşıyor , 360 derecede her yönünde ,yukarıda ,aşağıda , kıvılcıma ulaşınca da gerisini siz biliyorsunuz , Allah göstermesin sakın kızarmış ceset fotografına bakmayın. Ben yıllardır 2000 motor benzinli aracıma lpg takmadım , mubarek (!) dizel motorumu hiç kirletirmiyim ... Dönüşümcü arkadaşlar haliyle bu işten ekmek yedikleri için çok kızacaklar bana , burda temsilcileri varsa saldıracaklar da ama araştırın bakın işin doğrusu bu , bu lpg işi çıktı çıkalı beri ne kadar insan aracında yandı ? kazadan hafif sırıklarla kurtulacaklardı ama lpg yetişti (!) , güvenlikmiş , sıralı sistemmiş , hikaye hepsi ...

gözümün önünde LPG'li bir araç yandı, çarpıştığı benzinli araç da yanıyordu ve 15-20 dakika boyunca yandılar, ikisi de patlamadı. Dolu LPG tankı kolay kolay paylamaz, aynı şekilde benzin deposu da. Boruların içinde kalan gaz ve benzinler patlayabilir veya yanabilir...
 



Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

sinaa' Alıntı:
gözümün önünde LPG'li bir araç yandı, çarpıştığı benzinli araç da yanıyordu ve 15-20 dakika boyunca yandılar, ikisi de patlamadı. Dolu LPG tankı kolay kolay paylamaz, aynı şekilde benzin deposu da. Boruların içinde kalan gaz ve benzinler patlayabilir veya yanabilir...
Discovery Channel'daki Mythbusters programında seyretmiştim. Filmlerdeki uçurumdan aşağı düşüp havaya uçan bir araba efektini standart bir arabayla denemeye çalışıyorlardı. Deposu tam dolu olduğu halde uçurumdan düşen araba bir türlü patlamıyor, aracın bir alev topuna dönüştüğü o inanlmaz havaya uçma efektini gerçekleştiremiyorlardı. Bunu gerçekleştirmek için aracın çeşitli bölgelerine litrelerce benzinle dolu ek galonlar yerleştirerek, benzinin patlamasını sağlayacak ateşleyici düzenekleri yerleştirdiler. Önce araç biraz yandı sonra ısı iyice yükselince diğer galonlaradaki benzin ısı etkisiyle genleşip daha hızla yanmaya başladı ve patlama gerçekleşti. Yani, benzinli bir aracı filmlerdeki gibi havaya uçurmak öyle kolay değilmiş.

Ortaokuldayken fizik hocamız anlatmıştı. Bir kaza anında neler oluyor? Örneğin 70km/s hızla giden bir aracın duvara çarpması ile neler oluyor?
Bir şeyi hareket ettirebilmek için enerji gerekir. Yani hareket halindeki bir araç bir dinamik enerji (hareket enerjisi) içerir. Çarpma halinde bu dinamik enerji kaynağı hızla statik enerji’ye (ısı) dönüşür. Bir aracın 50 km/s ile gitmesini sağlayan enerji bir anda ısıya dönüşüyor. Bu ısı yeterince yüksekse yakınındaki yanıcı/patlayıcı maddelerin yanmasına neden olabilir.
 



Ynt: Diesel LPG Dönüşüm Sistemleri

LPG'de durum biraz daha farklı. LPG (likit-sıvı- petrol gazı) gaz olmasına rağmen tankın içinde yüksek basınç altında tutularak sıvı formatında kalması sağlanıyor. Örneğin evinizdeki tüpü sallarsanız çıkan sesten içindeki gazın sıvı halde olduğunu anlarsınız. Fizik kuralları gereği, Gazı sıvı hale sokabilmek için soğutmak ya da çok yüksek basınç altında sıkıştırmak gerekir. (Nasıl yaparsınız bilmem ama daha da yüksek basınç uygulayabilirseniz sıvı gaz katıya dönüşecektir).

1. Yani LPG tankları yüksek basınçlı kutulardır, Akaryakıt tankları ise basınçsız kutulardır, öncelikle bunu unutmayalım.
2. Kaza anında dinamik enerji hızla statik enerjiye (ısı) dönüşür. Hızınız ne kadar yüksekse çarpma ile ortaya çıkan statik enerji de o kadar yüksek olacaktır.
3. Benzin patlayıcıdır, Petrol gazı normalde yanıcıdır ama basınç altında patlayıcıdır. Mazot ise yanıcıdır, patlayıcı değildir.

Sonuç olarak, bir kaza anında çarpışmanın şiddeti nedeniyle ortaya çıkan ısı LPG tankı içindeki gazın genleşmesine neden olarak basıncını arttıracaktır. Güneş altında kalan deodorant şişeleri bam! diye patlar mesela. Neyse ki LPG tankları bu tür ısınmalara dayanıklı malzemelerden imal ediliyor. Ama İkinci ihtimal tankın kaza anında delinmesi vs. halinde tank içinden hızla yüksek basınçlı gaz açığa çıkacaktır. ufak bir kıvılcım bu gazın yanmasına ve alevin süratle tanka doğru giderek tank içindeki sıkışmış gazın patlamasına neden olacaktır. İşte o yüzden mutfak tüplerindeki gaz kaçağı ateşle değil köpükle kontrol edilmelidir. Tüp patlamalarının etkisini görebilmek için gazetelerin haber arşivlerini taramanız yeterlidir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,004
Kayıtlı Üye Sayımız
166,796
Kaydolan Son Üyemiz
SemihK

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst