Diferansiyel Kilidi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan egemen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 256
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 102,126

egemen

Kamp II
Mesajlar
280
Tepkime Puanı
0
Bildiğimiz gibi bu 4x4 dedikleri araçlar aslında önde ve arkada birer lastik olmak üzere çekiş saglarlar. aralarında bazılarının kilit donanımı vardır. örneğin grand cherokee de sadece amerıka versıyonlarında arkada kilit var. landlarda ıse ayrı bır şanzman secenegı ıle lock konumunda kılıt saglayabılıyorsunuz. bunlar benım sahıt olduklarım.
dıgerlerı hakkında bılgım yok. fakat ınceledıgım kadarıyla tum araclar amator kullanıcılar dusunuldugunden donuslerdekı tehlıkelerı bakımından defransıyellerınde kılıt kullanmıyorlar. pıyasadan temın edebıldıgımız kilitler mevcut. benım bıldıklerım powertrax locker, detroıt locker, air locker ve limited slip. bunların arasında asfaltta en guvenılır olanı limited slip derler. nedenı zaten %100 iletim saglamıyor donuslerde sorun olmaz. fakat kaydırmalı oldugundan arazıde bazı zamanlarda zorlamadan dolayı kaydırma yapıyormus. en olumlusu air locker. zor zamanlarda ıcerıden bır valf ıle ıstenıldıgınde devreye sokulup % 100 ıletım saglanıyormus. fakat araca komresor ve dıger yardımcı ekıpmanlar takıldıgından malıyetı cok fazla.
bıldıklerımde hata var ıse duzeltılmesını ve bu 4 urunden herhangıbırını veya bır baskasını kullanan var ıse yorumlarını bekler; herkeze selam ederım.
 

Etiketler

Diferansiyel Kilidi - Diff Lock

Diferansiyel kilitleri günümüzde mekanik veya otomatik olarak devreye girebiliyor... Diferansiyel kilitlerinin görevini gerçekleştirme açısından çeşitlere ayrıldığınıda biliyoruz.
Ve diferansiyel kilidi ağır arazi koşulları için bence gerekli bir donanım.(yani bizim gibi off-road sporcuları için) Tabi başka araçlarda da kullanılıyor: traktörün, formula araçlarının vazgeçilmez donanımı...
Gelelelim sadete; kardeşim nasıl çalışır? Aynamahruti dişlisi, istavroz dişlisiyle ne ilişkisi var.
Bu konuyu sizlerden de öğrenmek istiyorum. Bu konu da köfteyi çakmak istiyorum. Şu anda biraz tavaya yapışıyor da. :D

En basiti unimoglarda ön, arka olmak üzere var.
Bu resimde unimogun diferansiyeli ve diferansiyel kilidinin ilişkisi. (Bu ilişki kelimesinide bi oturtamadım)

unimog_diff_lock-1.jpg


Gayem zatalinizi taciz etmek degil, efkar-i umumiyede muhabbet kurmaktir. Cevabi müspetiniz kalb-i hazalimi tamir-i temin edeceginden desti muhabbetinize talibim.
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

unimog-cu in mystery' Alıntı:
Diferansiyel kilitleri günümüzde mekanik veya otomatik olarak devreye girebiliyor... Diferansiyel kilitlerinin görevini gerçekleştirme açısından çeşitlere ayrıldığınıda biliyoruz.
Ve diferansiyel kilidi ağır arazi koşulları için bence gerekli bir donanım.(yani bizim gibi off-road sporcuları için) Tabi başka araçlarda da kullanılıyor: traktörün, formula araçlarının vazgeçilmez donanımı...
Gelelelim sadete; kardeşim nasıl çalışır? Aynamahruti dişlisi, istavroz dişlisiyle ne ilişkisi var.
Bu konuyu sizlerden de öğrenmek istiyorum. Bu konu da köfteyi çakmak istiyorum. Şu anda biraz tavaya yapışıyor da. :D

En basiti unimoglarda ön, orta, arka olmak üzere var.
Bu resimde unimogun diferansiyeli ve diferansiyel kilidinin ilişkisi. (Bu ilişki kelimesinide bi oturtamadım)

unimog_diff_lock-1.jpg


Gayem zatalinizi taciz etmek degil, efkar-i umumiyede muhabbet kurmaktir. Cevabi müspetiniz kalb-i hazalimi tamir-i temin edeceginden desti muhabbetinize talibim.

Düzeltilmesi gereken bir nokta var Serdar;
Unimog'ta üç dif. kilidi yoktur.Ön ve arka olmak üzere iki adet vardır.Merkezi dif. kilidinin mevcut olması için gereken orta diferansiyelin yerine,unimog'ta şanzıman ile tümleşik bir transfer kutusu bulunmakta.
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Limited slipleri ve viskoz difransiyelleri genelde asfalt araçlarında,pist arabalarında ve ralli arabalarında kullanıyorlar.Bunlarda kilitleme tam olmadığı için off-road ta pek tercih edilmiyor.Benim duyduğum kadarıyla pnomatik kilitliler arazi için en iyi tercih,istenildiği zaman devreye sokulup gerek duyulmadığında normal difransiyel moduna geri döndürülebiliyor.Aynı sistemin mekanik olarak çalışanları da var.
 



Ynt: Difransiyel Kilidi

Gereken noktayı düzeltiyorum Can.
Peki bu Unimog' taki, şanzuman ile tümleşik olan transfer kutusu traktörlerdeki sistem gibi değil mi?
En iyisi konuya senin açından bakabilmem için biraz daha konuyu açsan, genişletsen diyorum Can. :smiley:
Beni bilgilendir cevabını bekliyorum.
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Mert merhaba
ingilterde bir arkadaşım var bizim diskoya göre çıkma bir Detroit Locker %100 kilidi alıp yanında ucakta getirebilirmi ( taşınırmı ? büyükmü ?) model falan varmı bir ingiltere fiyatı nedir sen bilirsin

Deep' Alıntı:
ARB nin havalı kilitleri genelde kompresör arızası yapıyor, bulabileceğiniz en sorunsuz ve performanslı kilit Detroit Locker %100 kilittir, sadece arkaya takılır, Türkiye fiyatı 1100 YTL civarıydı
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

ağırlığı yaklaşık 15 kg. ama ben İngiltere'de pek ucuza bulunacağını sanmıyorum, çıkma kilitlere de güven olmaz, arazide çok zor koşullarda kullanılıyor sonuçta elinde patlarsa paraya da yazık olur
ben 19 Mayısta fuar için gidicem İngiltereye piyasaya bir bakarım
bu tarz şeyler için en ucuz adres USA, Avrupa genelde pahalı

Macera' Alıntı:
Mert merhaba
ingilterde bir arkadaşım var bizim diskoya göre çıkma bir Detroit Locker %100 kilidi alıp yanında ucakta getirebilirmi ( taşınırmı ? büyükmü ?) model falan varmı bir ingiltere fiyatı nedir sen bilirsin
 






Ynt: Difransiyel Kilidi

Herkese merhaba defender ların defransiyel çalışma prensibi hakkında bilgi edinmek istiyorum.
H-L-Dif-Lock komutları ne anlama geliyor? hangi şartlarda kullanılmalılar?

Şimdiden tşk.
Yeni defender sahibi
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

Öncelikle hoşgeldiniz ve aracınız hayırlı olsun.
Kısaca izah edeyim;
H=High-range'e tekabül ediyor.Aracın yüksek devirde yani standart şartlarda seyir ederken kullanılan kademe.
L=Low-range'e tekabül ediyor.Şanzımandan alınan hareketin transfer kutusunda birinci vitese oranla daha büyük bir dişli üzerinden geçerek sürünme oranını,böylelikle lastiklere iletilen torkun artmasını sağlayan kademe.
Diferansiyel kilitleri ise vites üzerinden aktif hale getirildiğinde mekanik olarak devreye giriyor.
Kullanma şartları ise;
H=Normal sürüş şartları.Arazi ise buz ve kum gibi patinajı sevmeyen satıhlar.
L=Yüksek torka ihtiyaç duyulan arazi şartları.Örneğin derin çamur geçişleri.
Diferansiyel kilidinin gerekli olduğu noktalar ise lastiklerden biri patinaja düştüğünde geçilemeyen bir yerden geçmek için aksı kilitleme ihtiyacı duyulan yerlerdir.
 

Ynt: Difransiyel Kilidi

teşekkür ederim Can,

H= önden bir arkadan bir lastik devrede
L= önden bir arkadan bir lastik devrede (yüksek torka ihtiyaç duyulan arazi şartlarında örneğin çamur)
Lock=Tüm lastikler devrede
Dif=Tüm lastikler devrede (en zor arazi şartlarında)
diyebilirmiyiz?

Mesut
 




Ynt: Difransiyel Kilidi

Günaydın,
Evet, defender da var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,264
Kayıtlı Üye Sayımız
166,761
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst