Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dagger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 101
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,297

Etiketler
Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Oldu mu şimdi bu Çağlar bey,
Tüm hevesimi kursağımda bıraktın :smiley:
Şaka bir yana, içimdeki şeytanı bastırmama yardımcı oldun.
Bu arada otomatik vitesli Discoyu kaça sattınız? Tabi paylaşmakta sakınca görmüyorsanız.
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

way süper yol gosterıcı bır yazı olmus caglar bey ben de dun bı dısco 1 e bındım bekledıgım ferahlık bekledıgım rahat ve konforu bulamadım ...yakından bakınca benım kafam da cızdıgım dısco nun yarısı kadar kucuktu gercektekı aracın iç yukseklıgı uyuz ettı benı.............araba yuksek tamamda arabanın ıcınde degıl ustunde oturmak benım o kadar hosuma gıtmedı ......jeep xj olucak benım tercıhım yada tahoe amerıkan sevdası agır basıyor ....
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

o ferahlığı disco gibi geniş bi araçta bulamadıysanız xj de hiç bulamazsınız tahoe bakacaksınız en iyisi
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Valla hem V8 hemde eski amerikancıya içide ferah olsun derseniz DODGE POWERWAGON Jip versiyonu derim :smiley: Ekonomi için as 900 ün perkins makinası cuk oturuyor diesel :smiley:...

Valla bence imkanınız varsa size uygun gelen 3 4 değişik aracı kullanın size en fazla hangisi keyif veriyosa onu alın derim nasıl olsa ağır arazi yapmam diyorsanız :smiley:

mierop_arrow.jpg

paul_pwall.jpg
 



Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Volkan;Ben 6 aydır 98 model xj kullanıyorum tavanının alçak oluşundan başka hiçbir eksi yanını göremedim.3-3.5 ay Standart haliyle kullandım.Bu haliyle bile arazide çok başarılı.Şehir içi kullanımdada zaten söylenecek bir şey yok.Park sorunu veya manevra problemi yok.(bana göre)
Bütçene göre önce yükseltmeden başlayıp (ucuz yollu 3'' yükseltme kitleri var skyjackerin) sonra lastik,ufak ufak modifikasyonlar yapıp arazide daha başarılı hale getirebilirsin.(iş makinası olur).
Daha önceki mesajlarında modifikasyonlar için 5 bin YTL ayırabileceğini yazmışsın.Bu parayla,3'' yükseltme kiti(1500 ytl)31/10.5/15 4ad lastik (maxxis 754 700 ytl) sıralı sistem LPG (1800YTL civarı)Birde vinç(700-800 YTL) bunları çok rahatlıkla yapabilirsin.En son olarak off-road kullanımı için birde snorkel taktınmı iş bitmiş demektir.Gerisi senin zevkine kalmış aksesuarlar.Seninde dediğin gibi bu off-road işi dipsiz kuyu misali.Sonu yok. :smiley:

Benim tavsiyem al xj yi kurtul bu ızdırabdan. ;)
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Disco ferah gelmediyse XJ.de boğulursun ;D XJ.in standart haliyle arazide yaptıklarından ve ataklığından, gücünden şu ana kadar ki sorunsuzluğundan çok memnunum, ama günün birinde bir Disco alıcam mutlaka ::smiley: seviyorum o makineyi... Bu arada yoğunluklu şehir içi kullanımı olacaksa ısrarla Japon derim. Dün bütün gün XJ kullandıktan sonra ki Kadıköyün ara sokaklarınada girdim, bugün Hondayla çıkınca rahatlık, manevra kabiliyeti ve şehir içinde ufaklığın avantajını daha iyi anladım. Ama arazide XJ yada Disco yanında Honda'nın esamesi okunmaz.
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

disconun içi ferah aöa ben oturuş pozisyonundan bahsettim o kadar geniş aracta koltukların yerden yukseklınden dolayı camdan duscek gıbı oturuyorsun ... ben ondan bahsettim ..jeep ....bwlkıde biraz daha kasıp tahoe sahib,nden comdaki 16500 dolarlık sıyaha gaz kesmekteyım.............bugun cepa da hafıf yukseltılmıs 943 yada 95 g.c. gordum hoşuma gitti...
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

bir gc görüpte beğenmeyen olmadı daha.hele birde yükseltilmişse dadına doyu olmaz ;D
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Bu aşkın jeep de tanıdıgı olan var mı acaba indirim yaparlar mı...:smiley:
 




Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Bu 4x4 sevdası bitmediği sürece, "hangi araç en iyisidir" sorusuna da cevap bulamayacağız. aslında sorunun cevabı biraz da kişisel. şartlar ve zevkler, ama en çok da cepteki para karar kılıyor hangi aracın alınacağına.

1998 model LR Discovery MPI kullanıyorum. 2005'te aldım. LR'den başka bir marka, Discovery'den başka bir model hiç düşünmedim. Hastalık diyelim. Aldığımda V8 hayranı olmama rağmen vergi ve evdeki hatunun korkusudan 13K Euro'ya MPI aldım. o zamanlar 97-98 yapımı TDI'lar 27K Euro idi. beli doğrultana kadar MPI kullanıp 7-8K TRY sahibi olunca motor değişimi yaptıracaktım. evdeki plan tutmadı. motor değişimi yasaklandı.

Bu araç benim tek arabam. Günlüğe de kullanıyorum, araziye de, uzun yola da. 188.000km'de, motora ellenmedi daha.

Uzun yolda: İstanbul - İzmir yolunu LPG ile 125 YTL'ye gidiyorum, tavan sepeti ve bagaj full dolu iken... içeride de 3 büyük bir de oğlan. sessiz sakin.. V8 gibi çok yakmıyor. TDI gibi de gürültü yapmıyor.
Şehir içinde: manevra problemim yok.. elbette Peugeot 206 değil bu araç, ama alıştım. istediğim yerden dönerim. Ataşehir'de oturuyorum... moda değil.. belki de ondan.
Arazide: arabamda lift kit, arka diff lock ve ne yazık ki bir arkadaşın tavsiyesi üzerine alınmış BF GR TA lastik var. (Bir daha asla BF almam...) Kar, çamur demeden yürüyorum. Mühim olan arabanın hangi devirde ne yaptığını bilip ona göre kullanmak... Bazıları rahat geçer, araziyi farketmez bile; bazıları zorlanarak ama eğlenerek geçer. Her yerden geçecek olsam, zaten vince, halata, en çoğu da arkadaşlara ne ihtiyacım olsun..? her yerden geçebilmek istesem Unimog alırdım.

Bu arabayı seviyorum. bazıları "MPI çekmez" diyor... arabayı ilk aldığımda standart hali ile 170km/h hız yapıyordum.... neyseki bir yere bindirmemişim... şimdi hızın ne olduğunu daha iyi anlıyorum... 2" yükseltme, lastikler, tepeye sepet, tıraşlanan çamurluklar, eklenen ağırlıklar... derken hızım otobanda 130km'ye düştü. az mı? bazılarına göre evet... ama bir "arazi aracı" için çok bile... amaç yolda hız yapmak olsa, Honda veya Toyota alırdım... neyime gerek ağırkanlı 2 tonluk rüzgar tutucu bir araç?

Karda dizel Defender'ın kendini çekemediği yokuştan geçtim iki hafta evvel. belki o arabasını tanımıyordu, belki ben şanslıydım.... tek şansızlığım göbekten oturmak... yol tayinim iyi değildir.. çamurlu yolda, göbekten oturmak benim en iyi becerdiğim konulardan biri... düzelticez inşallah...

Bir de teknik bilgi, araç 136HP 190Nm. tabii fabrikadan çıkalı epey oldu... düşmüş olabilir :smiley:

Aracınızı sevin... o da sizi sever.

Deep'e özel not: görüşelim. ayrı gayrı olmasın.
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

discovery S1 konulu balığa attığım mesajı tekrarlıyorum.... 2.baskı olacak ama affola...

selamlar,

bu konuda yorum yapıp yapmama konusunda kendi kendimle çok savaştım ama sonunda Disco sevgim baskın çıktı ve kendi yorumlarımı ekliyorum...

2 senedir 1996 V8 3,9 lt benzinli Discovery 1 kullanıyorum, hem gündelik olarak hemde arazide... aracı aldığımdan beri yaptığım modifikasyonların listesi aşağıda...

- 1996 Model Discovery 1, 3,9 lt V8 - SE edition, otomatik ZF şanzıman
- deri, elektrikli koltuklar - hafıza ve ısıtma yoktur
- manuel klima
- yaz mevsiminde olası hararet sorununa karşı klima fanlarını istenildiğinde devreye alabilen tesisat yapılmıştır
- elektrikli çift sunroof (koyu film kaplanmıştır)
- LR orjinal iç perdeler
- abs
- elektrikli ısıtmalı aynalar
- orjinal LR radyo teyp, 5li cd changer
- yeni kalorifer radyatörü
- yeni ön cam ( 2007 yılında değiştirildi)
- motor ve şanzıman sıfırlanmıştır, motor 1100 km şanzıman 2000 km dedir
- RP4 dereceli egzantrik mili +18 hp (duration 260 derece - valve lift 0,432" - full lift 112 derece)
- superchips marka ecu chip + 20 hp (benzin kullanımı için)
- bir takım günlük kullanım lastiği 235/85/16 bfg at (5 adet)
- bir takım çamur lastiği 235/85/16 Federal Couragia (4 adet jant ile beraber)
- transfer case (High) dişli oranı 1,22 den 1,41 e yükseltilmiştir, low oranları değişmemiştir ( % 13,33 )
- arka çamurluklar sürtmeyi engellemek için kestirilmiştir
- polybush comfort (mavi) burç seti
- çift direksiyon amortisörü (zırhlı defender)
- Bearmach ön koruma
- Bearmach yaylar +2" önler 16,5 arkalar 18 mm - yayların üstten atmaması için düzenek yapılmıştır
- önde procomp es9000 - arkada rancho 5000 gazlı amortisörler, +2"
- bearmach rock sliders - sliderların gövde ile birleşen yerleri baklava aliminyum ile kaplanmış, siyaha boyanmıştır
- bearmach difransiyel koruma
- ön arka Detroit kilitler ( arkalar TT Nospin - önler TT lsd)
- BRC sıralı ejeksiyon LPG sistemi, 90 lt tank, ruhsata işlenmiştir
- RPI Advance by Retard power amplifier ( LPG ve Benzin kullanımı için avansı ayarlayan ve distribütör ateşleme
modülünün yerine kullanılan bir cihaz)
- Magnecor 8 mm buji kabloları
- NGK bujiler
- K&N hava filtresi
- Safari Snorkel
- tamamen yenilenmiş cam fitilleri, kaput izolesi, tavan döşemesi, direksiyon simidi kaplaması
- bearmachtan kopyalanmış vinç tamponu, A bar
- Warn 8000 vinç
- 3 cm wheel spacer
- Orjinal Çeki demiri sistemi iptal edilmiş ve ayrılma açısını yükseltecek şekilde yeniden monte edilmiştir
- LR orjinal merdiven, yarım portbagaj, önfar korumalar (arka far korumalar özellikle çıkartılmıştır)
- Tmax Hi-Lift - stepne üzerinde taşınacak şekilde aparat yaptırılmıştır
- arka viraj demiri +2" yükseltmeye uygun olarak özel aparatla yeniden takılmıştır
- çelik uzatılmış ön fren hortumları
- A Bar üzerinde 2 adet kare, tavanda özel bar üzerinde 4 adet oval sis lambası
- kaput yansımayı engellemek için mat siyah boyanmıştır
- özel röle tertibatlı farlar (yağmurda renk değiştirir vs)
- şöför koltuğunda arazide kullanmak için 3 kollu emniyet kemeri ( standart emniyet kemeri de mevcuttur)
- am/fm 40 kanal cb telsiz
- lokma bijon anahtarı
- egzost sistemi komple yenilenmiş olup orta sustucu çıkartılarak yerine boru takılmıştır

+++

şimdi kafalardaki soru işaretlerine cevap vermek istiyorum... arabaya bu kadar şey yapıldıktan sonra bile daha yapacak bir sürü şeyin olması bence işin en güzel tarafı... bu aracı her ne kadar günlük olarak kullansamda aslında hobi aracım, eşimin deyimiyle metresim !!!

Bir arazi aracı alıp üzerinde offroad modifikasyonları yapma işine girecekseniz ve daha sonra aracı hem asfaltta hemde offroad parkurlarında kullanacaksanız LR Discovery S1 yerine başka bir araç düşünemiyorum... Ben amerikan ve japon yapımı arazi araçlarıyla ilgilenmedim, mutlaka hepsinin kendilerine göre artıları ve eksileri olabilir ama bence önce araç sizin kişiliğinize hitap etmeli ve kendisinin de ruhu olmalı... daha sonra aracı ne sıklıkta nerede kullanacağınıza göre üzerinde gerekli modifikasyonları yapabilirsiniz ama onroad ve offroad kullanım gereksinimleri birbirinden çok ayrı şeyler, birini yaptıkça öbür tarafın eksilmesini göze almanız gerekiyor ve DS1 bunun en optimum noktasındaki bir araç...

Dizel / V8 LPG tartışmasına hiç girmek istemiyorum, ben dizel motor kullanmaktan hoşlanmıyorum, ne olursa olsun traktör gibi çalışıyor ve LPG kullanımı ile dizel arasında yakıt maliyeti açısından pek fazla fark kalmadı artık... TD5 ve TGV tipi LR'a göre yeni sayılan teknolojiye sahip motorlarda eurodizel kullanmak lazım, ülkemizdeki yakıt kalitesi malum, dizelin parçaları ve tamiri benzinli motorlara göre daha pahalı, vs vs... ayrıca V8 in homurtusu bir başka, bilen bilir...

otomatik / manuel şanzıman konusu tartışılabilir, manuel şanzıman daha az riskli, aracın kontrolü tamamen size ait ama bir süre sonra sol bacağınız daha kaslı olabilir ve debriyaj ile aracın kaportası arasında ayağınızı uzatacak yer ve cruise control olmadığı için uzun yolda rahatsız olabilirsiniz... otomatik şanzımanın dişli oranları farklı olduğundan biraz daha fazla yakıt yakar... ben şahsen otomatik vitesle arazide herhangi bir problem yaşamadım ve benim aracımın donanımında (ES) manuel şanzımana sahip olan tipi ithal edilmişmi bilemiyorum ...

aracın şehir içi kullanımında yaşanan zorluklar olması normal, sonuçta bu bir arazi aracı, binek otomobil değil ve araç özelliklerini dikkate alınarak kullanmak gerekiyor... araç yükseltildiği için ağırlık merkezi yukarı çıkar ve yol tutuşu olumsuz etkilenir... keskin virajlara girerken sürat konusunda extra dikkatli olmanız gereklidir... ani direksiyon hareketlerinden mutlaka kaçınmalısınız, yoldan çıkabilir ve hatta devrilebilirsiniz... fren mesafeniz daha uzun olmak zorunda, yükseklikten dolayı her yere özellikle kapalı otoparklara giremeyebilirsiniz ve park yeri bulmakta zorlanabilirsiniz... aracın direksiyon turu hakkında bazı yorumlar okumuştum, aracın direksiyon turu günlük kullanımınız için hakikaten önemi bir kıstas ise direksiyon kutusunu değiştirip daha kısa turlu direksiyon kutusu takabilirsiniz...

toparlayacak olursak kuzguna yavrusu güzel gözükürmüş derler ya bizim durumumuzda aynı, her aracın birbiriyle kıyaslandığında bir takım artıları ve eksileri olabilir, araçların teknik özellikleri birbirine yakın olsa bile fiyatları değişebilir, araç seçiminde bence en önemli faktör kullanım amacına uygun olan aracın seçilmesi... sonuçta bu bir iş makinası ve yapacağınız işe göre karar vermeniz lazım... ben ya suzuki alacağım, ya disco 1 yada tahoe denildiği zaman bana göre daha ne yapılmak istendiğine karar verilmemiş demektir çünkü bu üç aracın ebat, teknik kapasite ve üretim amaçları gece ve gündüz kadar farklı...

aracı satın aldıktan sonra aldığınız makinenin limitlerini öğrenmeniz ve pilotajınızı araca adapte etmeniz lazım, ben iki senedir arazi aracı kullanıyorum, kendime göre epey ilerleme kaydettim ama her araziye çıkışımda yeni birşey öğreniyorum...

aracın yere temas ettiği nokta olan lastik seçimine çok dikkat etmek lazım, aracınız ne kadar "modifiyeli" olursa olsun lastikleriniz gittiğiniz araziye uygun değilse takılırsınız...

offroad gezi parkurları seçilirken aracınızın donanımı mutlaka dikkate alınmalı ve uygun parkurlar mutlaka tecrübeli bir grup lideri eşliğinde denenmeli... yeni araç sahibi ve tecribesiz kişilerin tek başlarına 4x4 araçlarına güvenerek çıktığı offroad gezilerin kendilerine ve doğaya verdikleri / verebilecekleri maddi manevi zararlar malum...

beni kafanıza takılan hertürlü soru için arayabilirsiniz, bilgi ve tecrübem yettiği kadarıyla yardıma hazırım

Naci Doğancı
0533-723 42 46
Discovery S1 3,9 V8
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

edaghan' Alıntı:
Uzun yolda: İstanbul - İzmir yolunu LPG ile 125 YTL'ye gidiyorum, tavan sepeti ve bagaj full dolu iken... içeride de 3 büyük bir de oğlan.

Sizin için sakıncası yoksa 100 km de kaç lt lpg yaktığını sorabilir miyim? (şehiriçi/dışı/karma)
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

bu arabada şehir içi, dışı ayrımı yok... eski sistem LPG takılı. LPG ile 15-17lt yakıyorum... LPG'yi aldığım yere göre değişiyor. Benzinle 12lt yakıyor. tabii bütün şartlar uygunsa.. :D

sıralı sistem kullanan arkadaşlarda LPG tüketiminin daha iyi olduğu söyleniyor... Bilmiyorum, doğru mudur...
 



Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

İstanbul izmir arası kaç kilometre acaba.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,455
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen


Geri
Üst