300TDI ın bir dezavantajı da en çok kışın kendini gösterecektir, çok soğuk havalarda hemen hareket etmemek gerekiyor bazen 5 dk. beklemeniz gerekebilir, beklemeden kalkarsanız yokuşta bayılır, dik bir yokuşsa kalkmaz bile, motora da zararlı, çok soğukta mazot donar araç çalışmaz, benzinli de basıp gidersin dert yok tasa yok
Zaten şöyle bir hesap yapınca 15-20bin YTL'ye V8 alınabilirken, aynı model bir 300TDI için 25-30bin YTL'yi gözden çıkarmak gerekiyor... V8 alarak elde edilecek 10-15bin YTL'lik farkla kaç litre benzin alınabiliyor
Zaten şöyle bir hesap yapınca 15-20bin YTL'ye V8 alınabilirken, aynı model bir 300TDI için 25-30bin YTL'yi gözden çıkarmak gerekiyor... V8 alarak elde edilecek 10-15bin YTL'lik farkla kaç litre benzin alınabiliyor
Yaklaşık olarak 35 000 km yapacak kadar benzin alabilirsin, ama bu 35000 km yi 300tdi da bedavaya yapmayacak en az 8-9 bin ytl lik yakıtıda o harcayacak demektir.
Tabi LPG işi hariç v8 e iyi kalite bir squential lpg sistemi 1500 ila 2000 euro arasına patlar yakıt eşitlenir, 15000-3600 (yani 2000 Euro) = 11400 ytl cebine kalır. Bu parayla lpg alırsan bugünkü fiyatlarla 42 000 km yi çok rahat yapabilirisn.
her aracın avantajları olduğu kadar dezavantajlarıda var
hangi aracı severek kullanıyorsanız en güzel araç oluyor olumsuzluklarını görmezden geliyorsunuz
ben hangi aracın direksiyonunda rahat ve güvenli hissediyorsam onu almayı tercih ediyorum diğer kriterler sonra belirleniyor
elbette her yiğidin gönülde bir v8 yatar
Benim depo 40 ytl ye full oluyor (lpg) ;D şehir içinde 4 gün kadar kullanılabiliyor.
Benzin 240-250 ytl ye fulleniyor. bunu genellikle 6-7 ayda bir yapıyorum, ama ancak yarıma indiği için yarıdan sonrasını yani yaklaşık 120-130 ytl 6 ayda bir benzin alıyorum, malum sequential LPG sistemi bir miktar benzinde kullanıyor.
Performanstaki farkıda hissetmeniz mümkün değil bazen egilip lpg göstergesini kontrol etmek ihtiyacı duyuyorum acaba benzinlemi çalışıyor diye.
Sadece çok engebeli zıp zıp arazide (sürülmüş tarla gibi) benzin kullanıyorum, mecburiyetten çünkü LPG sisteminin parçası ve bence gereğinden fazla hassas olan atalet sensörleri sarsıntıları kaza veya tehlikeli durum olarak algılıyor biip biip sesleri eşliğinde kendini bloke edip benzine dönüyor, üstelikte sürücü dönüşüme onay verinceye kadar biip biipler susmuyor, ikide birde kafa ütülemesin diye kendim manuel kapatıyorum LPG yi.
sirali sistem de yapilabilir Disco I lerde, bu sekilde kullanan cok var yakisinda ve performansinda belirgin bir degisim de olmuyor ustelik 750-800 YTL ye halloluyor, zaten boyle bir LPG cozumu olmasa kimseye V8 onermem
sirali sistem de yapilabilir Disco I lerde, bu sekilde kullanan cok var yakisinda ve performansinda belirgin bir degisim de olmuyor ustelik 750-800 YTL ye halloluyor, zaten boyle bir LPG cozumu olmasa kimseye V8 onermem
Çok noktadan ateşlemeli sistemlerde sıralı sistemin takılması gerekiyorki V8 bir motora bu sistem 1500 avrodan başlıyor sanıyorum.700 800 ytl ye takılan eski sistem motorda backfire denilen hava ve yakıt karışımının motordan önce manifold da patlamasına yol açabiliyor. Tabi bu bir risk döküm manifoldlu araçlarda maliyeti düşünerek bu riski alanlar var.
Çok noktadan ateşlemeli sistemlerde sıralı sistemin takılması gerekiyorki V8 bir motora bu sistem 1500 avrodan başlıyor sanıyorum.700 800 ytl ye takılan eski sistem motorda backfire denilen hava ve yakıt karışımının motordan önce manifold da patlamasına yol açabiliyor. Tabi bu bir risk döküm manifoldlu araçlarda maliyeti düşünerek bu riski alanlar var.
Aynen öyle, maliyeti arttıran sebep kaliteli enjektörlerden 8 adede ihtiyaç duyulması, v motor olduğu için 4 + 4 2 adet enjektör rayı , 2 hat olduğu içinde yoğunlaştırıcı hariç tüm aksamlardan 2 adet kullanılması gerekiyor.
En önemli nokta enjektörlerin metal olması (Tercihen japon üretimi) , piyada ucuz plastik enjektörler var kesinlikle önermiyorum. Arıza ve hassasiyet problemi yaratıyorlar. Milisaniyerler le çalışan enjektörlerin son derce hassas açılıp kapanma sürelerine doğru tepki vermeleri yakıt üketimi ve performansla doğrudan ilgili.
pardon sıralı sistem yazmışım, klasik sistem demek istedim, ben olayın biraz dışındayım en iyi kullanan bilir ama 3.5 V8 ve 3.9 V8 e taktıranlar klasik sistemle sorunsuz gidiyorlarmış, artık şans mı bu bilemem
pardon sıralı sistem yazmışım, klasik sistem demek istedim, ben olayın biraz dışındayım en iyi kullanan bilir ama 3.5 V8 ve 3.9 V8 e taktıranlar klasik sistemle sorunsuz gidiyorlarmış, artık şans mı bu bilemem
3.5 ler genellikle enjektörlü değil, onlara normal sistem uyuyor, 3.9 ların hepsi çok noktadan enjesiyonlu, akışmetre ve ECU kullandıkları için motor çalışırken benzinden lpg ye veya tersini yapınca blow back denen olayın olma ihtimali çok yüksek, bu olunca akışmetre arıza yapıyor ve epeyce pahalı bir parça olduğundan riske atmamak gerek, Bazı markalarda bu parçayı koruyan valflerin mevcut olduğunu duymuştum ama tecrübem yok.
İngilteredeki bazı forumlarda motor durdurulup geçiş yapıldığı sürece herhangi bir risk olmadığını okumuştum.
nacizanane bende hafta sonu 1-3 günlük yoğun kamplar yapan ve araziye cıkmadan transferler esnasında gidiş dönüş 500 ila 1500 km yapan biri olarak otoban ve stabilize yollarda kullanım zevki ve rahatlığını özellikle dönüş yorgunluğu dikkate alındığında v8 i 300 td ile kıyaslamam bile . fikir benim tabi. saygılarımla
sıralı sistemi iyi markaların merkez servisinde takdırdığınızda en ufak bir sorun yaşamadan kullanacağınızı düşünüyorum.
not: bunu söyleyen sahsın 7.arabasına takdırdığını eski bir disco v8 lpg sahibi olduğunu halen rover 220 turbo coupe 200ps ile gündelik gezdiğini dileyen her arkadaşa elimden geldiğince yardım edebileceğimi tecrübelerimi paylaşabileceğimi bildiririm. kısmetse kelepir bir 95 tahoe lt peşindeyim onada derhal takdıracağım.
Merhaba herkese. Uzun zamandır forumu takip ediyorum. Ben de bir Disco yada Defender alacağım. Şu an araştırma aşamasındayım. Aslen dağcılık sporuyla uzun zamandır ilgileniyorum. Artık kamplara ve dağlara kendi aracımla gitmek istiyorum. Motor olarak V8 düşünüyorum ancak merak ettiğim bir konu var. Mesela çok noktadan enjeksiyonlu 3.9 V8 motorlu bir araçta eski tip sıralı olmayan LPG sistemi varsa bunu sıralı sistem LPG'ye dönüştürmek mümkünmü? Yoksa tüm LPG sistemi baştan yenilenmelimi sıralı olması için? Teşekkürler.
malesef depodan motora gelen valften sonraki tüm sistem değişecek zaten depoyuda değiştir komple yeni olsun derim ben .sıralı sistem olmayan lpgyide kimseye tavsiye etmem