Dizel Defender'a Eksoz Freni!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sword7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,191
Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

Defender tek aksla bile hedefine varır neden yardım çağıralım ayçiçek yağı kanola yağı gaz yağı 10 numara yağla bile yola devam :smiley:
 

Etiketler

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

Bu aralar gelişmiyor abi hiçbirşey, bebeğe odaklandık onu bekliyoruz :smiley:
 

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

çamurda kaygan zeminde hiç bir faydası olacağını sanmıyorum aksine aracı kaydırır die biliyorum tecrübeli otobüs ve kamyon şoförü arkadaslar bu konuları daha iyi bilirler bence gereksiz bişey ama hevesinizi yarıda bırakmak istemem kolay gelsin
 

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

arkadaşlar ben bu eksoz freni işinin yararı olacağını zannetmiyorum. nedeni ise eksoz freni eksoz çıkışını kapatarak atık gaz çıkışını boğarak yeni havanın arkadan gelmesini azaltır, dolayısı ile yeni hava az gelmesi ile patlamada az ve yetersiz olur ve aracın bunalarak hızlanmamasını sağlar. en azından kamyonlarda öyle. siz arazide iken bu yöntem yetersiz kalır ,kompresöre fazla yük binmediğinden ( asfaltaki ile kıyaslamanız mümkün değil ) motoru boğmakta işe yaramayacaktır.sadece uzun, düzgün bir yokuş aşağı inerken 3. viteste hızınız 60-70 iken kullanabilirsiniz. eksoz freni yağmurda ve çamurda kaydırmaz ama o deviri bulupta kullanabilirseniz. Defender için bence en iyi fren eğer tutuyor ise el frenidir. el freni basettiğiniz roterdar ın ilkel halidir tabi defender için.
 



Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

Roterdarın ilkel hali doğru :smiley: ancak araç zaten 4x4 ve her zeminde 4 tekerin aynı ölçüde ve aynı güçte dömesini azaltacağından bence faydası olur hatta ıslak zeminde tekerleri bloke etmeden yavaşlatacağı için de faydalı olacaktır
 

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

kesinlikle faydası olur en azından balata aşınmasını azaltır neticede defenderde düz dizel motor var. eksoz manifoltunun hemen altından kapama yaptığı doğru ama bu sistem zaten eksozun tamamını hiç gaz çıkmayacak şekilde kapatmıyor , azda olsa kapama olduğu zaman bir miktar gaz geçişine izin veriyor. çok aşırı kaygan zeminlerde kullanımda sakıncalı olsada bu sistemin her halükarda defenderde kullanımında bir sorun çıkmaz çünkü defender sürekli 4 çeker ve arkadan itişli arabalarda çok kaygan zeminlerdeki kullanımdan doğan sakıncalar defenderde olmayacaktır.kim düşündü ise iyi düşünmüş defender için faydalı olacağına eminim.Turbo motorlarda kullanımına gelince bu biraz mühendislik işi çünkü hem turbo hemde eksoz freni aynı yerde yakın çalışacakları için o bölgede oluşan basınç , ısı ve montajlama işlemleri basitçe yapılacak uygulamalar değil , detaylı teknik bilgi ve hesap işi ancak birçok araçta bu uygulama bulunduğundan mutlaka uygun ekipmanla yapılabilir
 

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

Sayın merkezci turbo motorlarda eksoz freni düz motorlardan çok daha faydalı turbonun arıza sebeplerinin en başlıcası araçlar yoldan gelip stop edilmeden en az 1-2 dakika rölantide çalışır bırakıp daha sonra stop etmek gerekir dönüş hızının azaltılması için ama bizler hemen stop ediyoruz! Genelde bu işlem böyle olunca Turbunun dönüşü devam eder ama motor yağlama yapmaz ve turbo yağsız sadece mevcut bulaşan yağla döner buda milin ve burçların deformasyonuna ve ilerde turbonun arızalanmasına ERKEN arızalanmasına sebep olur ,ama ne yazık ki ben bile anında stop ediyorum
Burada eksoz frenini aynı zamanda kontağa bağlı yaparsak eksoz çıkışını kapatacağından turboyu da bir noktana garantiye almış oluruz ısı problemine gelince illa hemen turbo çıkışına olacak diye bir şartı yok turbo çıkışına daha sağlam bir boru ilave ederek istediğimiz yere eksoz frenini koyabiliriz bunun araç- motor ve turboya hiçbir zararı yoktur dolayısı ile bence faydalı bir uygulamadır
 

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

DEMİRAL' Alıntı:
Sayın merkezci turbo motorlarda eksoz freni düz motorlardan çok daha faydalı turbonun arıza sebeplerinin en başlıcası araçlar yoldan gelip stop edilmeden en az 1-2 dakika rölantide çalışır bırakıp daha sonra stop etmek gerekir dönüş hızının azaltılması için ama bizler hemen stop ediyoruz! Genelde bu işlem böyle olunca Turbunun dönüşü devam eder ama motor yağlama yapmaz ve turbo yağsız sadece mevcut bulaşan yağla döner buda milin ve burçların deformasyonuna ve ilerde turbonun arızalanmasına ERKEN arızalanmasına sebep olur ,ama ne yazık ki ben bile anında stop ediyorum
Burada eksoz frenini aynı zamanda kontağa bağlı yaparsak eksoz çıkışını kapatacağından turboyu da bir noktana garantiye almış oluruz ısı problemine gelince illa hemen turbo çıkışına olacak diye bir şartı yok turbo çıkışına daha sağlam bir boru ilave ederek istediğimiz yere eksoz frenini koyabiliriz bunun araç- motor ve turboya hiçbir zararı yoktur dolayısı ile bence faydalı bir uygulamadır

size katılıyorum zaten yapılamaz veya faydalı olmaz demedim sadece iki sistemin aynı doğrultuda çalışmasından dolayı daha fazla teknik bilgi ve hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşünüyorum.
 

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

merkezci' Alıntı:
size katılıyorum zaten yapılamaz veya faydalı olmaz demedim sadece iki sistemin aynı doğrultuda çalışmasından dolayı daha fazla teknik bilgi ve hassasiyet gösterilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Çok özür ben yapılamaz dediğinizi düşünerek DEĞİL sadece aklımın erdiği kadar konuya açıklık getirmeye çalıştım :smiley:
 



Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

olumsuz düşüncelere katılmıyorum zaten bunu yapacak adam arazide değil asfalt yolda kullanacak ve %80 iş görecektir 2012 model mitsubishi kamyonet kullandım ve egzoz freni araçda gaz pedalına koyulmuş ayağınızı gazdan çektiğinizde devreye giriyoz hafifce gaza basıldığında devreden çıkıyor ilk başta beni çok zorladı alışınca konforla birlikte güven bile sağlıyor emin olun ayrıca başka bir düğme yardımı ile iptal edebiliyorsunuz. Tabiki motora yugulanan yüksek hava basıncı nerelerden patlak verir onu bilemem
 

Ynt: Dizel Defender'a Eksoz Freni!

traktörde yüklü bir şekilde rampa aşağı inerken kasa kaldırma kolunu kullanıyordum ;D
yağ pompası yağı basıyor jak takılı olmadığından pompa zorluyor ve haliyle güç aldığı motoru zorluyor sıkışan motorda beni yavaşlatıyor bu frenin bir adıyok ama ben hidrolik pompasının anasını s..... fren sistemi koydum HPAS ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,460
Mesajlar
1,518,192
Kayıtlı Üye Sayımız
172,114
Kaydolan Son Üyemiz
Ahmetalp0666

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst