Sayın merkezci turbo motorlarda eksoz freni düz motorlardan çok daha faydalı turbonun arıza sebeplerinin en başlıcası araçlar yoldan gelip stop edilmeden en az 1-2 dakika rölantide çalışır bırakıp daha sonra stop etmek gerekir dönüş hızının azaltılması için ama bizler hemen stop ediyoruz! Genelde bu işlem böyle olunca Turbunun dönüşü devam eder ama motor yağlama yapmaz ve turbo yağsız sadece mevcut bulaşan yağla döner buda milin ve burçların deformasyonuna ve ilerde turbonun arızalanmasına ERKEN arızalanmasına sebep olur ,ama ne yazık ki ben bile anında stop ediyorum
Burada eksoz frenini aynı zamanda kontağa bağlı yaparsak eksoz çıkışını kapatacağından turboyu da bir noktana garantiye almış oluruz ısı problemine gelince illa hemen turbo çıkışına olacak diye bir şartı yok turbo çıkışına daha sağlam bir boru ilave ederek istediğimiz yere eksoz frenini koyabiliriz bunun araç- motor ve turboya hiçbir zararı yoktur dolayısı ile bence faydalı bir uygulamadır