En İyi Adventure Tourer Hangisi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moremiles Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 56,191

moremiles

Kamp I
Mesajlar
168
Tepkime Puanı
0
Adventure Tourer nedir? şu... uzun yol motorlarını ifade ediyor ancak off-road'da gidebilenleri,

Aralarından seçtiklerimi buraya koyup bir konu açayım dedim ,benim ki yok derseniz konuya ekleyin arkadaşlar ;) hangisi en iyi veya herbirinin kendine göre avantaj ve dezavantajlarını tartışabilir, görünüşlerini ,performanslarını kıyaslayabiliriz , gene sonunda zevkler tartışılmaz diyelimde

Suzuki V-strom 1000lik

Kawasaki KLR650

BMW 650 dakar

KTM lc8 950 adv
 

Ynt: En iyi Adventure Tourer Hangisi?

hop hop bi dakka bitmedi... :smiley:

KTM 640 r

BMW 1150 GS

BMW 1150 GS Adventure
 

Ynt: En iyi Adventure Tourer Hangisi?

V-strom a fuarda binmiştim , kendimi gerçekten de bir ata binmiş gibi hissettim, heybetli bir motor
BMW'nin 1150lerini şu göz kırpar gibi duran farı hariç ;) iyi buluyorum, özellikle doğuya gitmek için,şartların gittikçe zorlaştığı yerlere doğru... 1150ler güzel olurdu
batıya gitmek içinse, avrupa'nın otobanlarla örülü ülkelerinde dolaşmak için ,V-strom iyi olurdu diye düşündüm
ama kimbilir belki benim fazercan'da avrupayı arşınlayabilir...
 

Ynt: En iyi Adventure Tourer Hangisi?

Benim Klr600 üm vardı ve 4 yıl kadar tek aracımız olarak kullandık.
O dönemlerde ve şu an dahi hayran olduğum alet Africa Twin di...
Birde Triumph un 3 silindir 900 Tiger modelini çok merak ederdik.
Tabi sonra BMW GS ler geldi falan filan...
Ama Honda Africa Twin in yeri apayrıdır benim için...
 




Ynt: En iyi Adventure Tourer Hangisi?

Valla bana dese ki biri, "motorla dünya seyahatine göndercez seni sana sponsor olup, kendine bi motor seç" heralde BMW R1200 GS Adventure seçerim..
 

Ynt: En iyi Adventure Tourer Hangisi?

Bmw R1200GS gerçekten kategorisindeki en iyi motor kanımca ama yol dışında da gitmek istiyorum diyorsanız KTM 950 adv bence biçilmiş kaftan. KTM arazi kabiliyetli motor konusuda BMW'ye nazaran oldukça başarılı..bakınız Paris-Dakar ralli sonuçları :smiley:
KTM'i asi bir mustang atına benzetebiliriz, R1200GS ise tam bir şerifin akıllı atı izlenimi veriyor bana:smiley:
 

Ynt: En iyi Adventure Tourer Hangisi?

aslında bu tek silindirli enduroların dışındakiler gercek anlamda enduro motor değiller,
sadece birazcık toprak yolda gidebilsinler diye makyajlanmıs touring makinelerdir,
uzun yolda gidebilen ve her turlu arazi şartları ile başedebilen 3 tane makine var bunların arasında,
arazi yeteneğine göre de sıralıyorum,
ozellikle KTM Lc4 640 Adv.R ve KLR 650 A özellikle dağ başlarında ve doğud akullanılabilecek safkan enduro ruhuna sahip makinelerdir,
diğer ikisine göre F650 GS Dakar ın en buyuk dezavantajı injeksiyonlu olmasıdır, cunku dogu sartlarında(İran dan Çin e kadar) yakıt kalitesi kotudur ve injeksiyon sistemi zarar gorebilmektedir,
diğer ikisine gore de en buyuk avantajı ise düşük yakıt tüketimidir,


KTM Lc4 640 Adventure R,


Kawasaki KLR 650 A,


BMW F650 GS Dakar,
 

Ynt: En iyi Adventure Tourer Hangisi?

Selamlar,

Valla baslik guzel de, buna etki eden parametreler oldukca fazla. Gidilecek yer, kullanicinin fiziki ozellileri ve butce durumunu oncelikli parametreler olarak atayabiliriz. Bir optimizasyon yapmak gerekirse genel hatlari ile, agirligi 180-200 kg olan, tercihen 2 silindirdi, tek kisi gidiliyorsa 650 cc civarlarinda, cok elektronigi olmayan bir motor sanirim dunya turu ile idealdir. Bu baglamda ben bu forumda anilmayan bir motoru sunmak istiyorum: Honda TransAlp.

Kisaca ozellikleri; agirligi <200Kg, 2 silindir, 650cc, karburatorlu ve basit mekanik aksamli, cok off-road degil (KLR gibi), cok on-road degil (v-strom gibi) servisi ve parcalari dunyanin heryerinde bulabilinir ve cok pahali degil (BMW, KTM gibi), cok sik araliklarla servis istemeyen (KTM gibi) bir motor.

Ben Ingiltere'den Turkiye'ye BMW F650 ile geldim, yolda biri buyuk iki sorun yasadim, ikisinde de servise gittidimde (Italya ve Yunanistan'da) Honda olsa hem parcasini bulabiliriz hem de hemen hemen yari fiyata maal olur dediler. Yani boyle tecrube kazanarak, su anda hazirliklarina basladigim dunya turuma cok buyuk aksilik olmazsa Honda TransAlp ile cikmayi planliyorum. Alternatif olarak da yine gonlumun prensesi BMW F650GS/Dakar var. V-Storm cok elektronik ve cok plastik parcali buluyorum. V-Strom'u Fazer ile yan yana koyunca acikcasi cok fark yok. KTM hem pahali hem de dunyanin her yerinde servis imkani cok yaygin degil. Suzuku KLR ise cok off-road geliyor.

Ha, bir de Yamaha XT var onu henuz cok arastramadim ama son modelleri enjeksiyonlu diye duyunca biraz sogudum acikcasi.

BMW 11xx veya 1200 ise cok guzel, cok saglam, cok meshur, cok moda, cok da guzel gorunuyor ama, herseyden once cok agir, ben bir kere devirdim motoru oldugu yerde tek basima kaldiramadim ki motora ne canta takili idi ne de extra esya vardi. tek kisi icin fazla buyuk, cok yakiyor, elektronikten yolda kalma ihtimali var (LRW'de Mogolistan'da ABS sorunu yasadilar ve 3 1150 ciktiklari yola 2 1150 devam ettiler mesela), ve malum oldugu uzere bir BMW klasigi parcalari dunya da digerlerine gore kah az kah cok pahali. 1000cc uzeri kanimca iki kisilik seyahatler icin ideal. Ama yine de dunya turu icin BMW 11xx veya 1200'un alternatifini goremiyorum.

Paris-Dakar rallisine gelince. 3 tane bu ralliyi tamamlamis (biri birinci olmus) motor gordum ve asla ama ve asla yoldaki ayni marka-modelleri ile bir tutmayin. Nerdeyse uzerindeki tek orijinal parca markasini logosu, geriye kalan herseyi degistirmisler.

Tam yukardaki son paragrafi yazarken kimsenin BMW HP2 yi anmamis oldugunu gordum. 1200cc gucunde 190kg bir enduro. Bazi test yazilarini okudum, pek fena gorunmuyor ama yine de bir enduroda neden 1200cc ye ihtiyac duyulur -ustelik tek kisilikse bilemem. son soylentilere gore Almanya'da kasimdaki fuarda BMW F800GS i tanitacak diyorlar. Sirf bunun icin gitmeyi dusunuyorum fuara.

Kissadan hisse, baslik "En Iyi Adv.Tourer Hangisi" sorusunun cok net cevabi yok. Sartlara gore degisiyor en iyisi.

saglicakla

PS: Dunya turuna cikmis arkadasim su anda Guney Amerika'da. O da yeni bir site yapti ve bilhassa F650Gs/GD hakkinda ve yolda yasadiklari hakkinda guzel bilgiler var. Ziyaret etmek isteyen icin adresi: www.smellybiker.com
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Honda XL600/650 V Transalpler uzun yolda en rahat touring ednurolardandır ve motoru cok dayanıklıdır, ama KLR ve KTM 640 Adv. e gore daha agırdır, bunların icinde en hafif enduro 640 Adv. dir, boş ağırlığı 158 kg. arazide 5 kg. fazladan agırlık bile cok şeyleri değiştiriyor, bir enduroda aranılması gereken ilk onmeli şey ağırlık olmalı bence,
servis ve bakım ağındna bahsediyorsunuz, Avrupa ya tur yapıyorsanız tamam her markanıns ervis ağı var, ama burada doğudan bahsediliyor, İran, nepal, Çin,Moğolistan veya Africa,
doğru duzgün temiz yakıt bulamazken servis ağını nereden bulacaksınız ki?
o taraflara tur düsüşünüyorsanız iyi mekanik bilgiye sahip olmanız lazım, yani yanınızda yedekleri taşıyacaksınız ve kendiniz yapacaksınız başka alternatif yok,
KTM lerin de cok servise ihtiyacı olduğuna katılmıyorum, oldukça dayanıklı makinesi vardır, ayrıca pahalı olmasının da bir nedeni üzerinde kullanılan donanımın yarış şartlarına göre olmasıdır,
mesela 640Adv. yi alın ufak tefek eklemelerle(kıça yedek yakıt deposu-roadbook-GPS) direkt Dakar rallisine girebilirisniz, makinesi , şaşesi ve suspansiyonu o çölle başedebilecek kaabiliyet ve dayanıklılıktadır,
 



Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Öncelikle buradaki daha tecrübeli arkadaşlarıma ,başarılı, kazasız belasız geziler dilerim, hem Türkiye planlarınızda hem de Dünya... bende maddi ve teknik açıdan yeterli hale gelip uzun yol gezileri yapabilecek kapasiteye ulaşmayı planlıyorum...

bahsi geçen son motorların resimleri...bu Transalp 650

bu da Bmw Hp2

Doğudaki (İran-Çin) kalitesiz yakıt sorununa takılmayacak motor var mı peki ?, üretilen yeni motorların pek çoğu enjeksiyonlu
azı karbüratörlü, yanılmıyorsam.

Delizi dünya turu için Bmw 1200 leri uygun bulmuşsunuz , forumdaki pek çok arkadaşta aynı motoru beğenmiş bende öyle... benzin sorunu nasıl aşılıyor bu motorda...çeşitli yakıt katkıları mı kullanılıyor oktan arttırcı gibi mesala , gerçi zaten bir bagaj sorunu olacağı için buna yer bulmakta sorun olacaktır
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

BMW lerde benzin sorunu aşılamıyor, motorun sağlıklı çalışabilmesi icin temiz yakıt olması şart, ama kirli yakıt ile karbüratorlu motorlar çalışabiliyor,
KTM, Kawasaki, Transalp
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

merhabalar,

forumda baska bir baslik alttinda da yazdigim gibi, su anda rota cikartma isi ile oldukca mesgulum. amacim 5 kitada da motor surmek. mevcut taslagima gore dogudan batiya bir rota izleyecegim ve tura istanbul'un avrupa yakasindan turkiye plakali yeni bir honda transalp ile cikacagim. bunlarin gerceklesmesi en az 1.5-2 senelik hazirlik calismalarindan sonra olacak.

zorunlu haller disinda off-road macerasina girilmeyecek, ama sanirim afrika'da mecburen bir off-road tecrubesi yasanacak.

simdi kisaca yazilanlar hakkinda fikrimi belirteyim:

EnduroCu:
"KTM lerin de cok servise ihtiyacı olduğuna katılmıyorum, oldukça dayanıklı makinesi vardır, ayrıca pahalı olmasının da bir nedeni üzerinde kullanılan donanımın yarış şartlarına göre olmasıdır"
Benim yazdigim:
"cok sik araliklarla servis istemeyen (KTM gibi) bir motor"
benim burada kastettigim servis araliklarin sikligi idi. cok servis istemesi degil. Yani ornek verecek olursak, bir motorda yag degisim araligi 6000mil ise KTM'de bu daha dusuk veya fren disklerinin asinmasi 30000mil ise KTM de daha dusuk gibi. umarim fikrimi daha acikca ifade edebilmisimdir. parcalarina gelince, stantdaki gorevli ile konusunca motor ust kapaginin bile degistirilip ozel bir alasimdan yapilmis kapak taktiklarini demisti. buna gelinceye kadar tabiki bir suru yerinde modifikasyon vardi.

Yanina alinacak yedek konusu ise; horizonsunlimited.com sitesinde bu cokca tartisilan bir konudur, hatta birini az once okudum. hangi yedekler tasinmali veya hangi yedek parcalari alayim gibisinden oldukca baslik var ki artik eskilere yonlendirme yapiliyor. varilan ve benim de mutabik oldugum sonucu kisaca yazarsam;

her parcanin yedegini almak imkansiz. o yuzden yedek parcalar olmazsa olmazlar ve digerleri olarak iki kisimda toplaniyor. olmazsa olmazlar aniden cikabilecek sorunlar, mesela, ampul yanmasi, tel kopmasi, zincir kopmasi (komple zincir degil sadece ek tasinmasi onlem olarak), teker patlamasi (onlem: yama) ve bunlarin onarimi icin gereken alet-edevat gibi parcalar. diger parcalar ise, onceden sezilebilir ve yipranma ile sorun cikartacak parcalardir. mesela, fren balatalari, diskleri, tekerler, buji (yine de kucuk oldugu icin tasinabilir tabiki), aku, teker ve gidon bilyalari, vb gibi parcardir. komple motor blogu ve silindir nasil yedek olarak tasinmazsa bu ikinci kisimdaki parcalar da belli araliklarla kontrol edilip gerekirse degistirilirse tasinmasi gerekmemektedir.

mekanik bilgi ise; elbette temel seyler otesinde bir mekanik bilgi gerekiyor. teker degistirmek ampul takmakla olmaz. bunun icin de motoru iyi tanimak, geziye cikmadan, en azindan motoru tanimak icin bir kere temel parcalari sokup takmak gerekmektedir.

kisacasi uzun yola cikanlar bilir, hep almadigin parca lazim olur.

uzun oldu biraz ama, bunlari turkce olarak paylasmak inanilmaz keyifli.

moremiles:
"Doğudaki (İran-Çin) kalitesiz yakıt sorununa takılmayacak motor var mı peki ?, üretilen yeni motorların pek çoğu enjeksiyonlu
azı karbüratörlü, yanılmıyorsam.

Delizi dünya turu için Bmw 1200 leri uygun bulmuşsunuz , forumdaki pek çok arkadaşta aynı motoru beğenmiş bende öyle... benzin sorunu nasıl aşılıyor bu motorda...çeşitli yakıt katkıları mı kullanılıyor oktan arttırcı gibi mesala , gerçi zaten bir bagaj sorunu olacağı için buna yer bulmakta sorun olacaktır"

cin'e giris su an itibari ile motorla imkansiza yakindir. girilse bile gunlugu yaklasik 100USD tutan masrafi goze almak gerekmektedir (yaninizda size eslik eden bir rehber olmasi lazim tum gezi boyunca mesela). iran'da da petrol dusunuldugu gibi kalitesiz olmadigini arastirmalarim sonucu ogrendim. iran'da benzin konusunda yegane sorun, bazi bolgelerde benzin istasyonlarinin arasinin -motor tankina gore- uzun olmasi imis. tabiki iran'da olmasa da diger guney asya ulkelerinde ve bazi guney amerika ulkelerinde dusuk oktan/kalitesiz ve pis benzin sorunu oldugunu okudum. dusuk oktanda motor vuruntu yapiyor (yunanistan'da ucuz benzin almistim sonradan anladim sebebini. her yer de ortalama 1.16 euro iken orada 0.80 euro idi:smiley:) ve cekisten dusuruyor. ama kirli degilse karburotorde soruna yol acmiyor. bujileri kirletiyor (CO2 cok aciga ciktigi icin) silindir basinda kuruma yol aciyor (ayni sebep) ve valf ayarlarinin biraz daha sik yapilmasini sagliyor (vuruntudan dolayi). bilhassa hindistan'da kirli benzin oldugunu duydum. bunun icin extra benzin filtresi takilmasi sorunu cozuyor. hani su tank harici hortumu kesip takilanlardan. yine de sorun cikmasi durumunda karburatoru temizlemek baska bir cozum oluyor ki, burada karburator ayarlarini bilmek gerekiyor. enjeksiyonluda sorunlar daha basagritici oluyor. Bu yuzdendir ki honda transalp'i tercih ediyorum. Ha, tabi bir de katalitik konvektoru sokup (yerine duz boru takmak cozumu), lambda'yi da cikartmak lazim. parantez icinde soylemek gerekrise (her zaman oktan arttiricilara guvenilmez ve kaliteli benzini bulunmadigin yerde oktan arttiri aramak ilginc olur-kapa parantez)

yine bir konuya aciklik getirmem gerekirse, GS11xx ve GS1200'lerin sadece alternatifi olmadigini soyledim iki kisilik geziler icin. bilhassa 1200'ler de hala cesitli sorunlar yasaniyor. 1150'lerin de bilhassa 2000-2003 ('03 haric) arasi modellerinde cokca karsilasilan difrasiyelin arka tekere baglantisindaki contadan yag kacirdigi ve abs'sinin sorun cikarttigi sikca dert yanilan konular. elbette bu da dahil her genelleme yanlistir nietzsche'nin dedigi gibi. bu motorlarla uzun turlar yapan insanlarin yazilarinda okudugum benzin sorununu yukarida bahsettigim sekilde halletme yoluna gitmisler (konvektor ve lambda sokuluyor).

sanirim yazdiklarimda cevaplarim daha acik hal almislardir.

yazdigim konulardaki bilgimi genellikle boyle uzun turlar yapan insanlarla motor fuarlarinda sobbetlerimde ve ozel yazismalarimda, cesitli web sayfalarinda okuduklarimla ve bir kismi da gecen baharda (ne yazik ki buyuk sorunlar yuzunden motoru istanbul gumrugune terk etmemle sonuclanan) ortadogu turumu gerceklestirirken edindim. fikirlerim de bu bilgilerim neticesinde dogdu elbette.

hizimi almisken devam edeyim biraz daha.
boyle uzun soluklu ve ulke degistirilen turlarda -ki bunu bizzat yasadim- en onemli sorun aslinda burokratik engeller. motormus, yukmus, benzinmis, parcaymis, rotaymis, hepsi kisinin kendine ait sorunlari ve cozumleri yine kendisidir. ama alamadiginiz vize, alamadiginiz (bulamadiginiz diyelim) sigorta, bazi ulkelerde motora getirilen kisitlamalar sizin elinizde olmayan sorunlardir ve bunlari asmak bazen rusvetle, bazen tanidik-bildikle, bazen de kacmakla (evet evet erkekligin 9/10'u) cozuluyor. mesela size rota yaparken karsilastigim en basit sorunu yazayim, cibuti'nin turkiye'de temsilciligi yok ve bize vize uyguluyor. ya bir onceki ulkeden bu ulkeye girilmeden vize alinacak ya da rota degisecek. ikinci bir mesela pasaportunuzda bir ulkenin vizesi yuzunden digerinden zor veya hic vize alamamaniz (iran-abd gibi. iran icin vize gerekmiyor ama giris cikis damgasi bile cok sorun cikartiyor veya israil-bir takim arap ulkeleri ornegi) olasi.

neyse, kervan yolda duzelir demisler. hepsi yollarda cozulecek seyler bunlarin. zaten boyle bir turun tek amaci sadece 100-150 bin mil motor surmek degil elbette. yolda cikabilecek her turlu engellerle de (mekanik, burokratik, duygusal, fiziksel, kulturel, vb) ustesinden gelmek. yani dayaniklilik, yani sabir, yani tahammul, yani ingilizce tabiri ile endurance. iste bu yuzden bu motorlara endurance demisler, yolda motor mekanik parcaniz olmaktan cikiyor sizin bir parcaniz oluyor, isim bile veriyorsonuz ona, oyle degil mi?

saglicakla efendim...

ps: guya baslarken rotanin taslagini yazacaktik. diger postaya kaldi insallah...

[edit]: an itibari ile taslagini hazirladigim rotanin haritaya cizilmis halini http://www.ozhanu.com/rtw/rtw_route.JPG adresinde gorebilirsiniz. tur dogu'dan batiya dogru planlanmistir.
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

servis mevzuunu yanlış anlamışım,
KTM lerin lastik, zincir, dişli ve fren balatalarını çabuk bitirdiği doğru, ancak bunun nedeni de tarzı itibarı ile agresif yapıya sahip olmasıdır, o kadar cabuk devirlenen makine tabii ki kısa mesafede durabilmek icin güclü fernlere sahip olmalı ve fren baltasını da cabuk bitirecektir,
yag olayına gelince, KTM lerin(Lc4 serisi) yağ değişim zamanları 5000 km dir, devirli ve torqlu bir makinede yagın cabuk eskimesi de gayet normaldir, motorunu da korumak adına çift yağ pompası ve çift yağ filtresi de mevcuttur,
ben daha once 50 bin km civarında Yamaha XTZ660 ténéré, 45 bin km. civarında da Honda XL-600 V Transalp kullandım ve şu an da yaklasık 35 bin km.dir de KTM Lc4 640 Adventure R kullanıyorum,
bunun dışında piyasadakimevcut hemen hemen tum enduroları da test etme imkanı buldum, ama KTM apayrı bir motor, o kadar sert, sarsıntılı ve rahatsız olmasına rağmen resmen bağımlılık yapıyor, dunya turuna cıkacak olsam hic dusunmez KTM le cıkardım,
madem Hondayı seçtin hocam, Transalp yerine Africa Twin i tavsiye ederim, hem süspansiyonu daha sağlam, daha fazla yük taşıyabilirsin, zor şartlar için daha ideal ve yakıt tuketimi nerede ise Transalp ile aynı, en zayıf noktası benzin otomatiğidir,
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

merhabalar,
yorumlarin ve tavsiyelerin icin tesekkur ederim EnduroCu. Senin de bildigin gibi malesef afrika twin'ler 2000 de uretimden kalkti ve ne yazik ki artik sifirlarini bulmak imkansiz. transalp'in bilhassa on amortisor contalarinda sorun oldugunu cok ca okudum ve zaten niyetim arka amortisoru de ohlins ile degistirmek. benzin otomatigi sorunlari ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim.

saglicakla
 



Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

motorsiklet ne tarz olursa olsun ..sürücünün bedeni reflexleri esnekliği vs ile cok alakalı ..o bakımdan bana uygun olan bir model baskasına uymaya bılır yada baskasının daglarda tepelerde rahatca dolastıgı bır modelle belkı ben duz yolda rahatsız olurum ..bir cok enduro ya bindim ..ne ilgiçdirki gerek asfalt yolda gerekse patika vs yollarda KLE 500 ile cok rahat ettim ..motorsıklet surucu secer o bakımdan bınerek denıyerek alınmasında fayda var dıyorum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,914
Mesajlar
1,531,634
Kayıtlı Üye Sayımız
166,943
Kaydolan Son Üyemiz
PatBora

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst