Evi̇mi̇z Yanimizda Dünya Önümüzde 2023 Gezi̇ Planimiz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan janberkaydemir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 116
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,138
Mesajlar
1,150
Tepkime Puanı
1,654
Yer
İstanbul
Merhaba , Pandemi ve sonrası İstanbuldan ayrılma kararımız ile ev inşaatı sürecinde uzun soluklu gezilerimize ara vermiştik. Aynı süreç de WV Caravelle aracımızı eski günlük vazifelerine döndürerek, gezilerimiz için Citroen Jumper aracı kendimiz ve aldığımız destekler ile karavana çevirdik. Bir yıllık süreç de kısa ve yakın mesafe geziler yaptık.
Birkaç yıldır forum sayfalarındaki gezilerini takip ettiğim, Belka rumuzlu Tunay Oygur bey gezi rota çalışmaları yapıyordu. Bazı rotalarını beraber yapabilmek için ufak destekler ile katkı sağlamaya çalıştık. Farklı nedenler ile bu rotaları yapamadıysak da kendisi gezilerine devam etti. Bu geziler ile ilgili paylaşımlarını artık Facebook da " Karavan Hayalimizdi " sayfasında eşi Hayriye Oygur2un desteği ile yayınlıyor.
Bu yılda oluşturduğu rotayı beraber yapmak için bize teklifde bulundu. Bülent Erata ve eşi Havva Erata, Sait Pektekin ve eşi Gülay Pektekin ile beraber haftaya rotaya başlıyorlar. Bülent bey'in oluşturduğu Facebook " Karavan Notları " sayfasındada gezi sürecinde paylaşımlar olacaktır.
Bizde eşim Özlem Aydemir ile bu rotaya onların yolculuk sürecindeki gidişatına göre Haziran ayı ortalarında Kazan / Rusya yada Lakselv / Norveç de katılmayı planlıyoruz.
İleri tarihlerde aynı bölgelerde planları olanlar ıçin farklı gözlem ve notlar umarım faydalı olur.
Rota aşağıdadır. Uzun süreli bir planlama yapılmıştır.
1678130515310.jpeg


1678130546015.jpeg


1678130598670.jpeg


1678130628070.jpeg


1678130684833.jpeg


1678130844173.jpeg
 



Rusya, Türkistan, Moğalistan etabında gerektiğinde alınabilecek teknik destek sanırım hesaba katılmıştır. Bu etapları sorunsuz doblo araçı ile yapan da oldu ama tam teşekküllü araçları ile sıkıntı yaşayan da oldu.
St Petersburg sonrası bir itirazım olacak. O kadar zor yollardan gelip, Norveç fiyordlarından tamamen farklı doğaya sahip Finlandiye ve İsveç es geçilmiş. En azından Oulu, Lulea hattına veya daha derinlere 2-3 hatfa zamanda inip çıkılabilir .
 

.
St. Petersburg ve Moskova haricinde, yol yapılan birinci günü dahil, iki günden fazla kalınan tek bir şehir yok ki bunların ikisinin de Maaşallahı var.. Böyle bir rota her normal karavancının işi değil. Umarım planda esneklik vardır ?

“Yolunuz açık olsun” yanında “Kolay gelsin” de demek kazım..😊


Hepsi görülmüyor ama sanırım 6 ay 😳 hedef alınmış ?
 
Son düzenleme:



.
St. Petersburg ve Moskova haricinde, yol yapılan birinci günü dahil iki günden fazla kalınan şehir yok ki bunların ikisi de Maaşallah şehirler. Böyle bir rota her normal karavancının işi değil. Umarım planda esneklik vardır ?

“Yolunuz açık olsun” yanında “Kolay gelsin” de demek kazım..😊


Hepsi görülmüyor ama sanırım 6 ay 😳 hedef alınmış ?
Tunay Bey benzer rotaları Avrupa da genelde 90 gün sınırı oldugu için bu süre ile sınırlı olarak yaptı. İkinci karavan Sait bey, kendisi ile 90 günlük bir rota yaptı yolculuktan keyif aldı. Ben her rota da varım diyor. Bülent bey eski gezgin 3 yıllık karavancı. Güzel bir gezi bloğu var, karavan deneyimi yurt içinde , sürekli gezi modunda. Tempoya aslında alışık. Biz T5 ile benzer hızda gezdik ama 3/4 ay ne olacak göreceğiz.
Rotada bazı bölgeler( İskandinav bölgesinde) bir yıl önce teknik sebepler ile biraz kısaltılmış bir rotada gidilmiş oldugu için bu şekilde seçildi. Burada Oslo'ya gelmeden önce karavancılar kendi tercihlerine göre esnek bir rotaya geçebilecekler. Bir taraf da Hollanda tarafına geçiş ve Fransa'dan aşağı inerek oradan Sardinya ve Sicilya geçişi düşünülüyor, belki hep beraber devam edilir. Bizim durumumuz yolculuğa nerede katılacağımız ve 90 gün sınırlamasına göre ayarlanacak.
Rota Shengen bölgesine girdikten sonra doğal olarak 90 gün olacak
🖐️
 

.
Yalnız bir noktaya dikkat çekmek isterim. Belki biliyorsunuzdur ?
Norveç AB ye dahil olmadığı halde Shengen antlaşmasına girmiş durumda.
Biz mesela İsveç’ten Norveç’e girerken gümrüğe girmemiş hatta herhangi bir gümrük memuru bile görmemiştik. Fakat Rusya’dan Norveç’e Storkog kapısından girerken bu hatırlatma yapılıyor. Umarım 90 gün buna göre planlanmıştır ?
1678179100153.jpg
 

.
Yalnız bir noktaya dikkat çekmek isterim. Belki biliyorsunuzdur ?
Norveç AB ye dahil olmadığı halde Shengen antlaşmasına girmiş durumda.
Biz mesela İsveç’ten Norveç’e girerken gümrüğe girmemiş hatta herhangi bir gümrük memuru bile görmemiştik. Fakat Rusya’dan Norveç’e Storkog kapısından girerken bu hatırlatma yapılıyor. Umarım 90 gün buna göre planlanmıştır ?
Ekli dosyayı görüntüle 641103
Evet 90 gün hesabında buna dikkat edildi. Biz rotaya Rusya dan dahil olamazsak 90 gün konusu bizi zorlayacak. Oslo , Stokolm, Kopenhag, Hamburg, Dresden üzerinden asagiya inecegiz. Bulgaristan ve Romanya da gecen süre katılmıyor bilgisi bende var.
 

Evet 90 gün hesabında buna dikkat edildi. Biz rotaya Rusya dan dahil olamazsak 90 gün konusu bizi zorlayacak. Oslo , Stokolm, Kopenhag, Hamburg, Dresden üzerinden asagiya inecegiz. Bulgaristan ve Romanya da gecen süre katılmıyor bilgisi bende var.
Yolunuz açık olsun. Ara ara güncellerseniz ileride güzel bir döküman olacaktır. Zira benzer turu nasipse kızlarım liseye geçtiğinde yapmayı planlıyoruz.
 

Yolunuz açık olsun. Ara ara güncellerseniz ileride güzel bir döküman olacaktır. Zira benzer turu nasipse kızlarım liseye geçtiğinde yapmayı planlıyoruz.
Aslında tur 14 Mart da başladı. 3 Karavan su anda Kazakistan'a yeni giriş yaptılar. Biz rotaya dönüşlerinde Kazan / Rusya da eklenmeyi planlıyoruz.
Yukarıda yazdığım gibi Facebook da " Karavan Notları" sayfasında takip edebilirsiniz.
Biz rotaya dahil olduktan sonra bu başlık da, öncesinde de yapılan hazırlıklara sonrada gezi paylaşımlarına devam edeceğiz.
 



Yola çıkan ekibimiz Kazakistan Almaty 'ye ulaştı. Yakın zamanda Mogolistan'a geçiyorlar.

Yola çıkmadan önce bir tavan bagajı arayışımız var . Resimde gösterilen kısma diğer resimdeki benzeri bir çanta düşünüyoruz. Yolda aldığımız ağır olmayan fakat dönene kadar kullanmayacağımız parçaları koymak istiyoruz.
Bos alan yaklaşık 60x 140 cm ölçülerde.
Bu solar panellerin altından geçen hava nedeni ile panellerde bir sıkıntı oluşturur mu?
Bu ölçülere yakın bir model bilgisi varmıdır. ( Su geçirmez olacak )

Screenshot_2023-05-01-21-52-34-15_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg


Screenshot_2023-05-01-22-05-11-21_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.jpg
 

.
Tavan bagajı hakkında hiç bilgim yok.
Fakat üç taraftan açık kalan panellerin hava dolaşımının, park durumunda bile onları serin tutmada yetersiz kalacağını sanmıyorum.
İsterseniz panellerin üzerine koyduğunuz bir derece yardımıyla, arka açıklığı kartonla kapattıktan sonra sıcaklığın artıp artmadığını kontrol ederek de deneyebilirsiniz..
 
Son düzenleme:






Daha önceki aracımın üzerinde uzun yıllar tavan bagajım oldu. Solar panelde bagajın üzerindeydi.

Aracın üzerindeki bagaj mazot tüketimini oldukça yükseltiyor, özellikle uzun yolculuklarda ve Iskandinavya gibi akaryakıtın pahalı olduğu yerlerde masrafı yükseltir.

2006 yılından bu yana arka sağ kapının üzerinde aṣağıdaki resimde görüldüğü gibi bir bagaj taṣıyorum.
BOX2.jpg

Bu tür bagajların daha uzunuda var.

https://ogy.de/vh8u



Daha uygun fiyata amazonda da bagajlar var. . Böyle bir bagajı Türkiye’de de yaptırmak mümkün olsa gerek.

Amazon.de : heckbox wohnmobil

Ben bagajı arka sağ kapının üzerindeki bisiklet taṣıyısının üzerinde taṣıyorum ve ṣimdiye kadar bir sorun yaṣamadım.

Güzel bir güzergahınız var. 2011 yılında Norveç’in Rus sınırı yakınlarında Finlandiya ya geçerek geri döndük. Rus sınırından Norkapa kadar giden yol sık sık aklıma gelir.

Neṣeli, sıhhatli ve sorunsuz bir yolculuk dilerim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,703
Mesajlar
1,522,439
Kayıtlı Üye Sayımız
166,546
Kaydolan Son Üyemiz
Behcet001453

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst