.
Tecrübesini bilmesek de bir ürünün kalitesine temelden de yaklaşılabilir.
* Kalite gerçekten sıklıkla pahalı olmalı.
Isıtıcının yanma odasının uzun yıllar çatlaksız kalabilmesi, ancak pahalı metal alaşımı ve zorlu işlenim gerektirebilir. Kaliteli sürücü elektronik birimleri, dizayn ve üretim açısından zaten baştan ucuz değil.
Aletine karbon monoksit sensörü koyan üretici, aslında tüketiciden çok belki kendini düşünüyordur ?
Yahut neden marka olanları bunu gereksinim olarak görmüyor ?
* Ürünün işlevini yerine getirmesinden çok onu ne kadar uzun ve arızasız yerine getirdiği kalitesinin göstergesi olmalı.
Elektronik çağında ucuz olup da bu beklentiyi karşılayabilen az ürün sınıfı var. Çin malı olduğunu sandığım ucuz bir sandaletin bile boyalı bir mukavva olduğunu, sadece iki hafta sonra şaşırarak görmüştüm.
Bu açıdan sıklıkla kamp yapan Yücel bey düşüncesinde tamamen haklı.
Çalışma yaşamındaki çocuklu aileler genellikle yazları yollarda ise bu risiko daha az önemli sayılabilir. Burada da Orhan bey haklı olmalı.
Üstelik yatırımın, gereksinimin boyutuyla orantılı olma durumu var.
* Bir ürün ne kadar çok kullanılıyorsa, tüketicisinden o kadar fazla geri dönüş öğrenme avantajı oluyor. Tekil deneyimlerin yanılgı payı ise daha fazla.
Forumlar ve güven payı az olsa da ürün sitelerinin yorum bölümleri bu açıdan yardım sunabilir.
* Ürünü kullanan bilgili tüketiciler, kalitesi üzerine daha güvenilir sonuçlardan bahsetmeli. Yani eleştiriden önce, onu yapanı tanımak lazım.
Yanlış anlaşılmasın, en kaliteli LFP akülerin çoğu gibi en sorunluları da yine Çin’den geliyor. Webasto’nun Çin’de büyük bir fabrikası var. Bu gün dünyadaki tüm LFP akülerin %95 i Çin ürünü. En baba araçların çipleri de Çin’den gelmiyor mu ?
Ürün üzerine yeteri kadar bilgi sahibi olmadan, yeri açısından genelleme yapmak bence yanlış. Bu ayni zamanda, genel anlamda o cins ürünü işlevleriyle bilmeyi de gerektirmekte.
Sonuçta gereksinimimizi analiz etmemiz kadar, bütçemizin de seçimimizde rolü olmakta.
Tabi bir de marka bildiğimiz dağlara bile yağan karlar, seçimimizi daha da zorlaştırmakta. Mazotlu araçlardaki emisyon skandalını düşünün.
Ben bereket, özellikle enerji sistemiminin nasıl cuk diye yerine oturmuş olduğunu gördükten sonra, 24 kısım tekmili birden hazır bir karavan alarak baştan bu düşüncelerle uğraşmaktan uzak kaldım sayılır..
Yoksa “az ama öz” düsturum olurdu sanırım.