Ynt: Gölmarmara Akpınar Gezisi (Çelebi Test)
Hakan etkinlik, ona katılan herkesin etkinliği,
Ben, sonuçları yaşamak için biraz hammallığa hevesli olanlardanım.
Çok şükür benim gibi çok kişi var. Onların deneyimleri benim çalışmamdan daha değerli.
Söylediğin hakkında fikrim yok Aracın 1,5 DCİ ise onlar beni karavansızken de fena tokatlıyor. Motor küçük olmasına rağmen tork değeri yüksek. 1,3 Multijetler bile turbo devrini yakalarsa rahatlıkla eski nesil bir 1.8 LPG'liyi sollayabilir.
Kaldı ki bizim arabanın eski beygirlerinden bazılarının kaçmış olabileceğini de düşünüyorum. Malesef benzinli deneme şansım da olmadı.
Çadırvanın kaç kg bilmiyorum ama Çelebi şu an 450-500 civarı olmalı. (İçindeki kamp yükü hariç) Tasarım rüzgar tutmayacak şekilde yapıldı, Arada elbette ki yükseklik nedeniyle tabii ki fark olur ama bu fark çok önemli bir fark olmamalı, Çünkü Çelebi Arabanın yüksekliğine uygun başlayan 45 derecelik eğimle yapıldı. Rüzgar tuttuğunu ısanmıyorum.
Çelebi'nin senin çadırvanla esas farkı ağırlık ve boyutlarda.
Çelebi 4 mt boyunda 298 cm net kompartıman boyu(dolap hariç), 157cm genişliğinde, Yükseklliği (Kapalı olarak) yerden 200-205 cm gibi, Eğilsem de kapalıyken içinde ayakta durabilirim. Oturabilir, Yatabilirim. Çelebi bir çadırvandan da bir teardroptan da çok daha ağır ve büyük oldu. Ama bu ağırlığın ve büyüklüğün, Sağlamlık ve daha kullanışlı olma gibi getirileri var. Örneğin Çelebi'nin üzerini açmasaydık en azından 75kg daha hafif olurdu, Ama içinde eğilmek zorunda kalırdık. Kapıları bu kadar büyük yapmasaydık 20-50 kg kazanırdık ama içinde şişmiş halde botumuzu taşıyamazdık,
Üst yapıyı tahtadan yapsaydık 75-100 kg daha hafif olurdu, Ama devrilme durumunda ana destek yapısı sağlam kalamazdı. Aynı şey üst kapak için de geçerli, İskeleti olmayan bir üst kapak dağılır giderdi.
İlk fikrim büyükçe bir teardroptu, Sonuçta camper trailer, Tiny travel trailer ve bildiğimiz kapalı kasa trailer karması bir kombi oldu. Ayrıca saplanan çekicisini arkadan bağlanıp çekip kurtaracak kadar sağlam bir şaseye sahip olduğunu düşünüyorum. Bu güvenin de ağırlık cinsinden bir bedeli var.
Konu çekme karavan yapmak olunca istenen her opsiyonun ağırlık cinsinden bir bedeli var. Bu durumda beklentilerinizin yolda size arkadan asılıp yavaşlattığını söylemek olası.
Çelebi bir Vw T4'ten 5-10 cm daha dar, Bir L200 veya hyundai ile aynı genişlikte, Her ikisinin kargo bölümü boyuyla yaklaşık aynı kompartıman boyuna sahip (Ön dolap hariç) Bu araçların en azından 2,5 dizel motoru var. Her ikisi de boşken benim çekicimi geçecek kadar güçlü.
Bu gezide çadırım dahil bütün kamp malzemeleri karavandaydı. Ben bu malzemelerle arabamla da yüzlerce km yol yaptım, Aldığım sonuçlar, Bu çekiciyle, ve bu karavanla bence iyi.
Ama test süreci devam edecek, İlk fırsatta dizel bir çekiciyle deneyeceğim.