Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan eresgolfin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,640

eresgolfin

Ana Kamp
Mesajlar
21
Tepkime Puanı
1
Yer
istanbul
Merhaba;

Benzer konular ayrı ayrı açılmış. Ve pekte çözüm bildiren olmamış o yüzden ben tekrar açıyorum belki çözüme ulaştıran arkadaşlar yardımcı olur burdan da paylaşılır.

Aracım 96 ZJ 5.2. Daha önce sadece gaza dip yüklenildiğinde kafa sallayan (bunu İzmir 2. sanayide Engin Usta farketmişti) araca delikli rot başı, arkaya 4 adet fişek, direksiyon amortisörü ve sanırım rotbaşı kolu(bunun adından emin değilim) değişimi yapılmıştı. Bu işlemlerden sonra araç rot ayarına gitti. İşte komik olan bunlar değiştikten sonra VE rot ayarı yapıldıktan sonra araç sürekli sağa çekmeye başladı. 3 kere aynı rot balansçıya gittimse de sorunu çözemedi. Bu arada bir not: İlk parçlar değiştiğinde rotçuya giderken direksiyonun normal pozisyonu bayağı bir yamuk duruyordu. Ben rot yapan kişiye bunun yanlış montajdanmı olduğunu sordum. yokyok hallederiz dedi. 3. kere aynı rotçuda olayı çözemeyince en son rotçu lastiklerden dedi pes etti. Şimdi araçta 3 ciddi problem var. Bİrisi direksiyonu düz yolda sürekli sola doğru çekmek zorundasınız. Sol kolum ağrıdı artık. İkincisi düz yolda 60 km bir süratte bile dalgalı bozuk sathı olan bir yoldan geçtiğinizde araç aniden afedersiniz başı kıçı kaybediyor anca kontra vererek düzeltiyorum. Üçüncüsü sağa doğru aldığım uzun süreli keskin virajlarda direksiyon tam belli bir noktada ya aracı daha içeri çekiyor bırakırsanızda bu sefer dışa kayıyor. Yani sanki ön teker izini arkadaikler takip edemiyor. Sola dönüşte bu olay yok. Tüm bunlar yaklaşık 1 aydır servisede uğrayamıyorum devam ederken, son olarak dün araç düşük hızda hafifçe kafa sallamaya(sağa sola )başladı. Sanki bir yerlerde boşluk var ve bundan oluyor gibi. Durum bu, lütfen uzun yazı için kusuruma bakmayın engin bilgisi ve yaşanmışlığı olan herkesin değerli yorumlarını rica ediyorum.
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

Benzer ancak tamamen aynı olmayan sorunlar için amortisörlerin değişmesi gerektiğini söyleyebilirdim. Özellikle virajlarda dalma yapma ve bozuk yolda kontrolü kaybetme bundan kaynaklanması çok muhtemel şeyler. Ancak direksiyon kutusu ve alt takımın tüm burçları da incelenmeli. Rotçu o kadar bakıp hala görmediyse orada değildir heralde diye düşünüyordum.
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

Eresgolfin hocam rotçuların çoğu çok klasik bir mantıkla iş yaparlar.Bu tür bir araca çokta hakim değildirler.Yani iyi bir balansçıya gitmeniz lazım.Bu arada evet lastik veya jantlarda sorun olabilir.tek tek sökülük (araç üzerinde değil,sökülerek) balans cihazına bağlanırsa eğrilik hata yamukluk falan varsa zaten belli olur.Ama dikkat edin sırf jant lastik satmak için ;bozuk demesinler. Veya cherokesi olan bir arkadaşınızdan rica edin bir lastikçiye gidip jant/lastikleri değiştirin birde öyle deneyin. yada direksiyon dadır sorun.Kutuda milde bğlantıda sorun olabilir.Ben daha dün aracıma 1160 tl harcadım.Ankaranın en iyi zj leri arasında gösterilmesine ve bilinmesine rağmen maalesef bu araçlar masraflı araçlar.Benim araçtada frende titreme vardı, diskler eğilmiş.Tornalatmak yerine sıfırını aldım.Disklerinizde de eğrilik olabilir.Bence en iyisi iyi bir jeep bayisine gösterin.Ama kuvvetle muhtemel sorun anlattığınız kadarı ile; direksiyon kutusu/mili veya jant/lastikte. (Bu tür şeylerde en önemli şey sıkıntının ne zaman başladığıdır.Mesela sert bir çukuramı vurdunuz, yada ön düzende o değiştiğiniz parçalardan sonramı arttı sıkıntı vs.)
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

bakas' Alıntı:
Benzer ancak tamamen aynı olmayan sorunlar için amortisörlerin değişmesi gerektiğini söyleyebilirdim. Özellikle virajlarda dalma yapma ve bozuk yolda kontrolü kaybetme bundan kaynaklanması çok muhtemel şeyler. Ancak direksiyon kutusu ve alt takımın tüm burçları da incelenmeli. Rotçu o kadar bakıp hala görmediyse orada değildir heralde diye düşünüyordum.
Ege hocam nasılsın .nerelerdesin yahu.Aldın jeep i daha bir geziye gelmedin:smiley:Ankara offroad ve outdor etkinlikleri gurubumuzu incele .selamlar
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

outlaw06' Alıntı:
Ege hocam nasılsın .nerelerdesin yahu.Aldın jeep i daha bir geziye gelmedin:smiley:Ankara offroad ve outdor etkinlikleri gurubumuzu incele .selamlar

Abi bakıyorum aslında o başlıklara ya, sanırım hem çekingenlik hem de aracın lastiklerine güvenemeyişimden dolayı gelmedim hiçbirine. Hoş kendi çapımda bazı off road aktiviteler yaptım ve gerçekten şaşırtıcı bir araç bu ZJ. Gökyüzünden başka hiçbir şeyin görünmediği çamur yerlere gık demeden çıkıyor. Benim de kanıma girmeye başladı bu offroad aşkı. İşte 2 ay önce offroad yapmam diye alıyordum, şimdi gördüğüm her toprağa çamura dalıyorum. :smiley: Yakındır katılmam benim de o gezilere.
 



Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

bakas' Alıntı:
Abi bakıyorum aslında o başlıklara ya, sanırım hem çekingenlik hem de aracın lastiklerine güvenemeyişimden dolayı gelmedim hiçbirine. Hoş kendi çapımda bazı off road aktiviteler yaptım ve gerçekten şaşırtıcı bir araç bu ZJ. Gökyüzünden başka hiçbir şeyin görünmediği çamur yerlere gık demeden çıkıyor. Benim de kanıma girmeye başladı bu offroad aşkı. İşte 2 ay önce offroad yapmam diye alıyordum, şimdi gördüğüm her toprağa çamura dalıyorum. :smiley: Yakındır katılmam benim de o gezilere.
Ama bizim gittiğimiz yerler araç kıran/zorlayan yerler değilki!Mesela geçen hafta kızılcahamamda antreman pistine gittik.5-6 araç heryere girdi çıktı, 1-2 si istediği soft yerlere girdi diğer 2-3 arkadaş hiçbir ataba girmedi.Bizde serbest!Sen girdin ben girdim.O girdi sende dal falan yok.Zevk meselesi.Yarın mühyede soft bir tur atacaz.İstersen özlden cep yaz bana, istersen ankara gurubu offroad ve outdoor gurubundan takip et sen bilirsin:smiley:selamlar
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

Aracın sürekli sağa çekme nedeni... lastikler düzgünmü , jantlar sorunsuz ve balans ayarları yapılmışsa, ilk önce ön lastikleri sağ sol yer değiştirin, bu araçlarda ön takım kovan olmasından dolayı camber ,caster olayı yoktur,birde sağ alt ve üst bağlantı kolu eğri olabilir ,araçta sağ önden darbe varmı bilemiyorum,sağ fren sıkması, direksiyon sıkılığı ve direksiyon amatsörüde olayda etkileyici fonksiyonlardandır ama iyi bir rot balansçı olayı çözebilir.
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

27istanbul27' Alıntı:
Aracın sürekli sağa çekme nedeni... lastikler düzgünmü , jantlar sorunsuz ve balans ayarları yapılmışsa, ilk önce ön lastikleri sağ sol yer değiştirin, bu araçlarda ön takım kovan olmasından dolayı camber ,caster olayı yoktur,birde sağ alt ve üst bağlantı kolu eğri olabilir ,araçta sağ önden darbe varmı bilemiyorum,sağ fren sıkması, direksiyon sıkılığı ve direksiyon amatsörüde olayda etkileyici fonksiyonlardandır ama iyi bir rot balansçı olayı çözebilir.

Siz mesajınızı yazarken ben de bugün olanları yazıyordum. Teşhisiniz için tebrikler. Uzaktan da olsa neredeyse 100% tutturdunuz:smiley: Araçta sol ön lastikte balon varmış. Bugün 4 lastik değiştim. Bunu dışında rotçuyu değiştirdik ve şimdi araç ip gibi gidiyor. Zahmet edip okuyupta yazan tüm arkadaşlara da ayrıca teşekkürler. Herkese "ip gibi" keyifli, sorunsuz sürüşler dilerim.
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

Arızayı bulmanıza sevindim,bazen 10 dakikalık arızayı bulmak için , bir hafta arıza aranır,geçmiş olsun.
 

Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama

Geçmişlr olsun...Benim ilk maddem de LASTİK VE JANTLAR DÜZGÜNMÜ idi.İlk akla gelebilecek o.Bu arada bu tür bir sorun için gittiğiniz o rot çuya ;lastiklere dönüp bakmadığı ve balonu farketmediği için bir daha gitmeyeceksiniz herhalde değilmi? :smiley:
 



Ynt: Grand Cherokee ZJ Sağa çekme ve kafa sallama



kamber ayarı yoktur ancak kaster ayarı vardır. alt kollardak, büyük cıvatalardan tüp aksı kaydırarak yapılıyor. milimetrik tabiki bu dediğim. öncelikle ön takımda boşlık olmadığından, track bar burçlarının, Z rotlarının, rotillerin sağlam olduğundan emin olun.

sonra doğru düzgün işini yapan yeni model, tercihen hunter marka makinası olan bir yere gidin. adama deyinki bu aracın rot ayarını yap. adam aracın rot ayarını yaparak aracın ilerlerken düz gidebilmesi için gereken toe in ayarını yapsın. tamam dedikten sonra şimdi kaster ayarı yapacaksın önce ölç deyin. adam aracı ölçüsin, sol tekerin sağ tekerden daha az negatif kaster çıkması lazım. sizde muhtemelen iki taraf aynı değerde. yani:

-8.10 sol -8.35 sağ olacak mesela. bu rakamlar standartta daha düşüktür. ancak araç eskiyerek direksiyon sistemini aşındırdıkça aracın satbilitesi azalıyor. fazla kaster ayarı çapraz kaseter farkı çok olmadığı sürece araç hızlandıkça daha sert direksiyon ve stabilite sağlar ancak düşük hızlarda da manevra daha yorucu olur. çapraz kaster ise dönüşlerde iki yönün farklı tepki vermesine neden olur. araç çapraz gitmeye çalışır. orijinal değerleri sürekli 4 çeker için 7.30 a 7.55 derece civarı olmalı zj lerde. bunlar tabiki eksi değerler. yani alışveriş arabalarının arka tekerlerinin tersi. yani / şeklinde duruyor ön takım. prensip şu "daha az negatif olan tarafa çeker" yoldaki eğimi yenmek için bu kullanılır.

bu şekilde aradaki dakika farkını 20-30 dakikada tutarsanız araç sağa çekemez. ancak Zj den süper düz bir çizgide gitmesini bekelmeyin.



benim bununla ilgili başlığım olması lazım biryerlerde.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,961
Mesajlar
1,526,525
Kayıtlı Üye Sayımız
166,719
Kaydolan Son Üyemiz
gezentavuk

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst