Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serkann Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 155
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,590
Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

beatrix' Alıntı:
Valla şaka bir yana ben önleri 2 cm daha kaldırmayı düşünüyorum, bariz bir şekilde ön ile arka arasında 2 cm yükseklik farkı var.
şaka olduğunu kim söyledi abi..şanzımanı aşağı aldıktan sonra öne 1.5'' arkayada 1'' yapabiliriz...
 

Etiketler
Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

öne- arkaya oynamalar oran orantı mantığıyla çelişmez mi bir türlü mantıklı açıklama bulamıyorum.şans eseri hayattayız belki ;D
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

duman' Alıntı:
öne- arkaya oynamalar oran orantı mantığıyla çelişmez mi bir türlü mantıklı açıklama bulamıyorum.şans eseri hayattayız belki ;D
cüneyt abi kendi adına konuş..ne yaptığını bilenin şansla işi olmaz..ortada somut deliller varken fazla irdelemeyede gerek yok dimi..;D
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

Amaaaannnn, olacağına bak, ;)
Orayı kaldır,
Olmadı biraz daha burayı kaldır,
Olmadı daha büyük lastik,
Olmadı şu,
Yetmedi bu,
derken birgün biryerlerde arabanın mıçı bir tarafa başı bir tarafa gidip dağılacak,
Bizde o zaman; "haaa...., şunların hepsini kaldırıp biratayım...! ne diyorduk? 6,5 inçmi? ben anlamam, onu bunu, orjinali olsun, kutusundan tam profesyonel donanımlı çıksın...
Beraberinde başka neler gerekiyordu...??"

Şahsen benim eninde sonunda başıma gelecek bu, oraya doğru koşuyorum..... ;D ;D

Serkaaaaannn...! " hadi şu önleri biraz daha kaldıralıııımmmm.....! "

"battı jeep yan gider....! " ;D ;D ;D
 




Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

Ergun çok uğraşıyorsun yükseltme ile yap şuna bir hidrolik sistem istediğin yüksekliğe ayarla devam , sıkılınca değiştir ayarı gazla ..... :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

Alfonse' Alıntı:
Kimse bahsetmiyor bu işin sırasından. Yükseltmeden önce başka şeyler yaptırsan daha iyi, yükseltince ciddi araziye felan girersin ki, girmeyeceksen zaten bunlara kalkışmazdın, aracını koruman, defansif olman lazım. Mal canın yongası.
Ben bi süre sessiz kaldım. Ankara' dayım biliyorsun. Önce aracımın altyapısını hazırladım. Yükseltmeye hazırım şimdi. 2' + Büyük Lastik ile max. 10 cm felan yükseltcem ben. Çok yükselmeyeceğimiz içinde aşağıdakiler önce şart, hem aracın değerini arttırır.
1. sırada, en azından arkada limitlide olsa kilit şart. Ben araştırdım biraz. Senide tanıdım biraz okuduklarımdan. Senin kullanım şartlarını anladım, benim gibi. %100 kilitler de, detroit gibi, kaybettiğimiz konfor ödediğimiz paraya deymiyor. Hem dana 35' ler kırılıyor, aks kesiyormuş tam kilitte. Dana 44' kadar sağlam değil, ama ben dana 44' lü zj' de gördüm. Seninki ne? İstediğin zaman içerden kilitlenen sistemlerde çok pahalı. Ankarada' da uygulayacak ustada yok bence. Limitli, orjinal kilit sistemi işini görür, gezilerde felan bizi fazlası ile idare eder. Yanlız bunların balatalarının Amerikan yan sanayisi var. Tavsiye etmiyorlar. Mopar veya dana olcak balataları. Bide kilitli ıstavroz kutusu bulmak zor ama halledilir, ben çıkmacıları iyice öğrendim, gidip kendim söküyorum artık parçaları. Bulduğumuzun balataları silik ise Akgün&Aydına iç balatalarını değiştirttiririz. Benimki orjinalde varmış, şanslıyım. Eğer kilit işine şimdi para vermeyim, önce görsel yapıyım dersen gene idare edersin hafif gezilerde kilitsiz, önde pratik kancan varsa korkma.
2. sırada Depo koruma sacı olmalı. Ben hallettim. Bizimkilerin ki plastik depo, en çok bu patlatılıyormuş!
3. sırada arazi şanzman koruma sacı var. Ben onuda hallettim. arazi şanzmanını kırarsan, eyvah... Yükseltip, araziye girdiğine pişman olursun....
4. sırada radyötör altındaki plastik alt muhafazayı çelik olanı ile değiştir. Ben bunun koruduğu yerlerin yaklaşmalarda çok zarar göreceğini zannetmiyorum. Onlara değecek yaklaşmaları zaten hisseder, defansını alırsın, ama lazım. Ön difi ve tabiki karteri kapatmıyor ( altlarında bi sürü kol var zaten, karter patlayana kadar zaten kalırsın ) ama Direksiyonun v.s. gibi kollarının önünü kapatıyor, sağlam koruyor.
5. Önde ( istersen arkada ) çeki kancaların var mı? Kalırsan nasıl çekileceksin? Akstan mı? Iyyyyyy.... Arkada da olmalı..
6. Rock slider ile ilgili konuyu araştır. Çok güzel, şaseden L kolla bağlanan, marşpiyelide koruyan çok güzel rock slider resimleri var sitede, ben şimdi yapacak usta vs arıyorum. Piyasada gördüğün çoğu basamak tabir edilen zımbırtı tırışka. Benim araçtada vardı aldığımda, hemede maço, siyah, kalın borular. Sevinmiştim, araç korunacak diye. Bi ezildi, şansım varmış, marşpiyele dayandı durdu, aliminyummuş,tek elle kalkıyor havaya. Takıldığı yerler felan uyduruk. Söktüm şimdi. Aracı korumak değil, zarar bile verir, normal araç yüksekliğinden alçak biyere değer, kendisi eğilir, marşpiyele zarar verir. Orjinal, şık olanların dış bağlantılarından gördüm, onlarda tırışka galiba, alttan bakmadım, şaseye ne kadar bağlı diye. Üstten basınca sağlam, adam taşır, ama sertçe alttan darbe alınca aracı kaldırması lazım, mesele bu. Hem askı sorununu da çözer bazı açılarda. Ama süratli off road yapmıcak, tırmanıcağım yerleri tahlil edip gidicem, gezideki diğerlerinin gazına gelmem dersen, buna harcanan vakte&parayada yazık.
Bu bahsettiklerim 5.9 ve 96 altı olan coğu zj' de standartta yok. Aracını araziye hazırlamadan önce bunları tamamlamanda fayda var. Ha, ben önce yükseltiyim, şeklim olsun :smiley: , mahallede namım yürüsün :smiley: , sadece uzun bacaklı kızlar binsin arabama, kısa bacaklılarla işim olmaz :smiley: diyorsan başka.
-Bide, koltukların yırtılmasından korkuyorum arazide, değeri düşer, çok yazık. Geziye gittiğimde, çamurla sertleşmiş kıyafetlerle binmemiz gerekebiliyor. Başka insanlarıda almamız gerekebiliyor. Kemerlerine anahtar felan takılı oluyor veya dikkat etmiyor kırolar. Orjinal derilerinide memur gibi kılıfla kapatmak istemiyorum. Ben şimdi uygun yapıcak bi terzi arıyorum, buldumda galiba, çok basit üstten takılıp çıkartılacak kılıf yaptırıcam ( monte carlo misali ), hem kapanması gereksiz yerleri açık kalacak. Şık olacak. O arabaya kirlenmesin diye komple kılıf yaptıranların durumuna düşmücem.
-Vinç işinide, calaskar modifiye edip, calaskarıda bagaja zinciri ile birlikte arkaya sert bi plastik kasaya koyucam. Vinç parası, tampon, ruhsata işlet... uzun iş, bana gereksiz...
Beni arayana; bu eksikleri tamamlamaya yardım ederim ( karşılıksız, yanlış anlaşılmasın ). Benim çıkarım da, biraz daha tecrübe ve esnafa biraz daha iş çıkarmak olur. En önemliside arkadaş kazanırım, sizin gibi.... Bi gün biyerde ssbman' ıda çağırıp, buluşalım. Benim yaptırmadıklarımıda yaptırırız, toptan yaptırırız, ucuza gelir.
Yükseltmeyide, bu lastikler bitip, büyük lastik ve belkide jant almaya param olunca yapıcam. Benim Bridgestone AT 235/75 15 'le 1inch yükseltme bile düdük gibi olur.
Sağlıcakla...
alfonse verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim, bir süredir nete giremedim geç cevap veriyorum o nedenle de kusuruma bakma artık, depo koruma sacı ve şanzıman koruma sacı bana da çok ehemmiyetli geldi, geçen aracı lifte kaldırma şansım olmuştu yazından habersiz altını inceledim biraz :smiley: , şu radyatör altındaki plastik alt muhafaza hiç dikkatimi çekmedi ama özellikle depo için bi koruma şart gibi, ben en azından şimdilik ağır off-road yapmayı düşünmüyorum, o yüzden çok dikkat etmedim bakarken mesela arazi şanzımanı konumu itibariyle çok tehlikeli bi noktada değil gibi, benim dikkatimi söylediğim gibi depo çekti.
rock slider için ben bundan bir ay kadar önce şaşmazda bi araştırma yapmıştım, başkent sanayi tarafına geçmedim ama açıkçası şaşmazda söylediğin özelliklerde rock slider uygulaması yapabilecek bi ustaya rastlamadım, kıytırık basamak olunca herkeste var, hatta 150 liraya takanı da buldum, ama rock slider diyince geneli yüzüme boş boş bakıyo, aliminyum kaldırsan 5 kilo tutucak basamağın rock slider olduğunu iddia edenler bile vardı. sonra bende ona ayırdığım parayı yedim zaten :smiley: rock slider sipariş edilip hazır getirilebilir yurt dışından ancak o da en azından benim için çok tuzlu, söylediğin gibi iyi araştırmak lazım. ben rastgele aradım bulamadım
vinç işi bana ağır off-road için gerekli gibi geliyo, yani kafamda yapılacaklar listesi içinde şu an vinç yok açıkçası, bilmiyorum belki yanılıyorumdur. bir de masrafı fazla, ruhsata işletmek lazım, kendisine hatırı sayılır para ödemek lazım, ben yaklaşık bir aydır antalyadayım, burda bi dükkanda vinç gördüm tesadüfen, ikinci el olarak satılıyodu fiyatı da uygun, ama vinci görsen gülersin işe yaramaktan çok uzak, halatı incecik, ben teknik detayını bilmem ama o vinçle en fazla denizden uskumru çekilir, vinç için paraya kıymak lazım.
bunların dışında uzun bacaklı kız konusunu bi yerde oturup konuşalım :smiley: örnekleri böyle verirsen ben 15 inch e kadar yükseltirim kendimi yakarım :D
bu arada şu şanzımana bi ara bi daha bakayım adı bile insanı korkutuyo haklısın aslında. dediğim gibi bir aydır antalyadayım bu aralar hemen dönebilme şansım pek yok ama ssbman alfonse memorian olarak bi gün bi yerde oturup iki muhabbetin belini kıralım, sonuna kadar destekliyorum bence harika bi plan :smiley: gider usta da araştırırız. birde ankarada 245 85 16 lastik bulmak ne kadar imkansızsa antalyada daha da imkansız, 2 inch yükselttikten sonra gerekli düzeltmeleri yapıp bu ebatta lastik almayı düşünüyorum ama ülke sınırları içinde kimse kullanmıyo galiba, bu da demek oluyo ki ben yanlış bi ölçü arıyorum, her neyse :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

Memorian,
Arazi şanzman koruması şart, araziye çıkmazsın çıkmazsın, bi kere piknikte miknikte bi yerden çıkıyım dersin, patlatırsın. Çok bi para değil, ben tecrübelendim bazı fiyat ve mallar konusunda, biliyorum. SSbmanada söyledim. Merak edersen fiyatını söylerim.

Pazar günü haymanada biraz off road yaptım, bazı fikirlerim azıcık değişikliğe uğradı.

Off road yapmayacaksan ve bazen/gerektikçe yoldan çıkacaksan ( ben off roada iyice niyetlendim) :
1- Önce kanca şart. Korumaların olmadığı için kırarsan makineyi bile sanayiye götürmek için bile gerekli, kanca gibi bişey olmazsa akstan felan çekerler çekiciye, daha çok sorun çıkabilir.
2-Arazi şanzmanı/transfer kutusu çok pis bi çıkıntı yapıyo, şart....
3-Depo koruması gerekli, en azından emniyet için, kokmazsa, rüzgar varsa, anlamazsan delindiğini, yangın çıkrarır mazallah...
4-Radyötör altı güzel ve sağlam bi koruma, ama, inip çıkacağın yeri seçerek onsuzda halledersin işini, orjinal plastikte, mevcut taştan koruyacak kadar sağlam...
5-Profosyonel Rock slider aracının marşpiyellerini koruman için lazım.. Sana lazım değil şimdilik. Dikkat edersin geçtiğin yerlere, radyötör altını kontrol eder gibi...
6- Senin kullanım şeklinde kilit lazım değilmiş. Kilitsiz araçlar ne biçim yerlerden geçtiler pazar günü. Arabamda kilit var ama, bu gezilerde faydasını göreceğimi zannetmiyorum, yani kilitsizde gidebildi heryere herkes, senin kullanım şartlarına o masraf değmez....
Senin için sonuç sıra bence;
Kanca, aktarma şanz. koruma (ucuz), depo koruma, radyötör koruma, rock-slider. Lastik araya biyere girer, ama lift yapılacaksa sonra...

Bu radyötör korumasının şaseleri bağladığını, araca rijitlik getirdiğini yazdım biyerde, geçen günde aklıma geldi; cadde makinelerine kule gergisi takıyoruz ya, bu kule gergilerinden de bizim arabalara yaptırsak, asfaltta, yüksek süratte faydası olur mu acaba. Arazidede iyi olur, bayağı esniyor araba. Ben bir iki yere tırmandım, bagaj kapağımın ayarı bozuldu, çok az yukarı sürtmeye başladı. Ben cadde makinelerinde hissedilir faydasını görüyordum bu kule gergisinin. Sallantılı bi virajda mesala hiç dışarı dalmıyordu araba. Özellikle 90dan sonraki süratlerde çok hissediliyordu faydası. Bizim makinelerde kuvvetli, süratli ama yumuşak. Asfaltta kesin faydası olur, ne dersiniz?

Kesin tanışalım....
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

Ön arka yüksekliği fabrikasyonla aynı orantıda yükseltilmeli, yani fabrikasyon fark varsa o fark % olarak değil, birim olarak aynı kalmalı.
Bu arazide değil, bizimkiler gibi yüksek, ağır ve süratli makinelerde asfaltta, 50 km/h un üzerinde çok önemli. Belli bi aerodinamik yapısı var, üretimde hesaplanmış. Araç zaten ağır, yani atalet kuvveti fazla, önden altına rüzgar alırsa tutulmaz araç, virajdada atalet kuvveti yüzünden çok kayar. Bunları düşünülüp önü çok indirirseniz bu seferede frenlemede arkası savurur.
Ama asfaltta dikkat ederim, benim içim arazi kabiliyeti önemli diyorsanız, önünün arkası ile gerçek değerde olmasında faydası var. Sonuçta yaklaşma açınızı arttırıyorsunuz.

Ergun bey, sizi görsel açıdanda rahatsız ediyorsa biraz kaldırın önü derim....

Budur :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

dronder' Alıntı:
bence 2" den sonra direkt 7" çık ;D ön arka dingiller değiş difleri dana44 yap ;D sonra 35 lastikleri koy yolunu devam :D
Serkan beyin arka difi zaten aliminyum kovanlı dana 44.....

ssbmanın linkini verdiği blogta sorunlu ön şaft 96 ve üstü için....

sadece bilgi...
 



Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Yükseltme

pancarmotorcu' Alıntı:
resimlere dikkatli bakarsanızyukarıda verdigim resimlerde amortisör uzatması ve dayanma takoz larının uzatılması işlenmiş ve aracı istediginiz gibi yükselten motorsiklet lerdeki gibi ayarlayan bir sistemde yapılabiliyor
Coil over deniliyor. Amortisörün helozonun ortasından geçtiği ve helozon tablasının amortisörün üzerinde olduğu araçlara bizde uygulayabiliriz. Tablayı kaynaklarından söküp ayırıyorsun, amortisör kovanına boru geçirip kaynatıp çevresine diş açıyorsun, helozon tablasının içinede diş açıp istediğin yüksekliğe göre çavirerek takıyorsun tablayı amortisöre...
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,455
Mesajlar
1,518,134
Kayıtlı Üye Sayımız
172,108
Kaydolan Son Üyemiz
desiredesire

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst