Kimse bahsetmiyor bu işin sırasından. Yükseltmeden önce başka şeyler yaptırsan daha iyi, yükseltince ciddi araziye felan girersin ki, girmeyeceksen zaten bunlara kalkışmazdın, aracını koruman, defansif olman lazım. Mal canın yongası.
Ben bi süre sessiz kaldım. Ankara' dayım biliyorsun. Önce aracımın altyapısını hazırladım. Yükseltmeye hazırım şimdi. 2' + Büyük Lastik ile max. 10 cm felan yükseltcem ben. Çok yükselmeyeceğimiz içinde aşağıdakiler önce şart, hem aracın değerini arttırır.
1. sırada, en azından arkada limitlide olsa kilit şart. Ben araştırdım biraz. Senide tanıdım biraz okuduklarımdan. Senin kullanım şartlarını anladım, benim gibi. %100 kilitler de, detroit gibi, kaybettiğimiz konfor ödediğimiz paraya deymiyor. Hem dana 35' ler kırılıyor, aks kesiyormuş tam kilitte. Dana 44' kadar sağlam değil, ama ben dana 44' lü zj' de gördüm. Seninki ne? İstediğin zaman içerden kilitlenen sistemlerde çok pahalı. Ankarada' da uygulayacak ustada yok bence. Limitli, orjinal kilit sistemi işini görür, gezilerde felan bizi fazlası ile idare eder. Yanlız bunların balatalarının Amerikan yan sanayisi var. Tavsiye etmiyorlar. Mopar veya dana olcak balataları. Bide kilitli ıstavroz kutusu bulmak zor ama halledilir, ben çıkmacıları iyice öğrendim, gidip kendim söküyorum artık parçaları. Bulduğumuzun balataları silik ise Akgün&Aydına iç balatalarını değiştirttiririz. Benimki orjinalde varmış, şanslıyım. Eğer kilit işine şimdi para vermeyim, önce görsel yapıyım dersen gene idare edersin hafif gezilerde kilitsiz, önde pratik kancan varsa korkma.
2. sırada Depo koruma sacı olmalı. Ben hallettim. Bizimkilerin ki plastik depo, en çok bu patlatılıyormuş!
3. sırada arazi şanzman koruma sacı var. Ben onuda hallettim. arazi şanzmanını kırarsan, eyvah... Yükseltip, araziye girdiğine pişman olursun....
4. sırada radyötör altındaki plastik alt muhafazayı çelik olanı ile değiştir. Ben bunun koruduğu yerlerin yaklaşmalarda çok zarar göreceğini zannetmiyorum. Onlara değecek yaklaşmaları zaten hisseder, defansını alırsın, ama lazım. Ön difi ve tabiki karteri kapatmıyor ( altlarında bi sürü kol var zaten, karter patlayana kadar zaten kalırsın ) ama Direksiyonun v.s. gibi kollarının önünü kapatıyor, sağlam koruyor.
5. Önde ( istersen arkada ) çeki kancaların var mı? Kalırsan nasıl çekileceksin? Akstan mı? Iyyyyyy.... Arkada da olmalı..
6. Rock slider ile ilgili konuyu araştır. Çok güzel, şaseden L kolla bağlanan, marşpiyelide koruyan çok güzel rock slider resimleri var sitede, ben şimdi yapacak usta vs arıyorum. Piyasada gördüğün çoğu basamak tabir edilen zımbırtı tırışka. Benim araçtada vardı aldığımda, hemede maço, siyah, kalın borular. Sevinmiştim, araç korunacak diye. Bi ezildi, şansım varmış, marşpiyele dayandı durdu, aliminyummuş,tek elle kalkıyor havaya. Takıldığı yerler felan uyduruk. Söktüm şimdi. Aracı korumak değil, zarar bile verir, normal araç yüksekliğinden alçak biyere değer, kendisi eğilir, marşpiyele zarar verir. Orjinal, şık olanların dış bağlantılarından gördüm, onlarda tırışka galiba, alttan bakmadım, şaseye ne kadar bağlı diye. Üstten basınca sağlam, adam taşır, ama sertçe alttan darbe alınca aracı kaldırması lazım, mesele bu. Hem askı sorununu da çözer bazı açılarda. Ama süratli off road yapmıcak, tırmanıcağım yerleri tahlil edip gidicem, gezideki diğerlerinin gazına gelmem dersen, buna harcanan vakte¶yada yazık.
Bu bahsettiklerim 5.9 ve 96 altı olan coğu zj' de standartta yok. Aracını araziye hazırlamadan önce bunları tamamlamanda fayda var. Ha, ben önce yükseltiyim, şeklim olsun
, mahallede namım yürüsün
, sadece uzun bacaklı kızlar binsin arabama, kısa bacaklılarla işim olmaz
diyorsan başka.
-Bide, koltukların yırtılmasından korkuyorum arazide, değeri düşer, çok yazık. Geziye gittiğimde, çamurla sertleşmiş kıyafetlerle binmemiz gerekebiliyor. Başka insanlarıda almamız gerekebiliyor. Kemerlerine anahtar felan takılı oluyor veya dikkat etmiyor kırolar. Orjinal derilerinide memur gibi kılıfla kapatmak istemiyorum. Ben şimdi uygun yapıcak bi terzi arıyorum, buldumda galiba, çok basit üstten takılıp çıkartılacak kılıf yaptırıcam ( monte carlo misali ), hem kapanması gereksiz yerleri açık kalacak. Şık olacak. O arabaya kirlenmesin diye komple kılıf yaptıranların durumuna düşmücem.
-Vinç işinide, calaskar modifiye edip, calaskarıda bagaja zinciri ile birlikte arkaya sert bi plastik kasaya koyucam. Vinç parası, tampon, ruhsata işlet... uzun iş, bana gereksiz...
Beni arayana; bu eksikleri tamamlamaya yardım ederim ( karşılıksız, yanlış anlaşılmasın ). Benim çıkarım da, biraz daha tecrübe ve esnafa biraz daha iş çıkarmak olur. En önemliside arkadaş kazanırım, sizin gibi.... Bi gün biyerde ssbman' ıda çağırıp, buluşalım. Benim yaptırmadıklarımıda yaptırırız, toptan yaptırırız, ucuza gelir.
Yükseltmeyide, bu lastikler bitip, büyük lastik ve belkide jant almaya param olunca yapıcam. Benim Bridgestone AT 235/75 15 'le 1inch yükseltme bile düdük gibi olur.
Sağlıcakla...