Grand Chrokee 2.7 Yada 4.7 Almak Istiyorum Ama?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan clonex Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,043
peki . aşınan şey balatalar diye düzelteyim bari. her parça bozulabilir. nice toyotalar var aynı tork konvertörü ile 400 500 bin km geziyorlar.
 

Etiketler
peki . aşınan şey balatalar diye düzelteyim bari. her parça bozulabilir. nice toyotalar var aynı tork konvertörü ile 400 500 bin km geziyorlar.
Yanlışınız var...
Otomatik şanzıman bittiyse yani arızalandıysa, tork konvertörünün de işi iyi bilen bir torna atölyesine uğraması zaruridir.
Diğer taraftan, işi markaya dökmek de hatalı bir yaklaşımdır zira ne Toyota, ne Jeep, ne Mercedes bunların hiçbirisi kullanmakta oldukları şanzımanların ana üreticisi değillerdir. Şanzıman üzerine belli başlı firmalar vardır, mesela ZF gibi, araç üreticisi arzusunu iletir, ö arzuya uygun şanzımanı üretirler...
Bu sadece bu şekli ile otomotiv sektöründe böyle değildir....
Bir çok sektörde, üreticilerin başarısı, tedarikçilerinin başarılı üretimleri ile doğru orantılıdır.
Haliyle daha kaliteli üretim yapmak isteyen üretici, tedarikçiden arzu ettiğini detaylı olarak belirtir, ödemeyi de ona göre yapar...
Mesela üst düzey bir hasta yatağı üretmek isteyen üretici, imalatta kullanacağı yatak kılıfının şu geçirmez, mite barındırmaz, terletme yapmaz özelliklerde olmasını tedarikçisinden talep eder... Burada tanımlanmayan bir husus, bu kumaşın bu özelliklerini mesela 90 derece sıcaklıkta kaç yıkamada kaybedeceğidir. Üreticinin birisi özelliklerin kaybolması için yıkama sayısını 10 olarak belirlerken, daha kaliteli üretim yapmak isteyen diğer üretici bu sayıyı 50 olarak belirler ve tedarikçiye ona göre ödeme yapar. Görüntüde ve özelliklerde aynı olan bu iki yatak arasında da, bu yıkama sayısı farkından dolayı bariz bir fark olur...
Otomotiv dünyasında da bu iş 3 aşağı 5 yukarı aynıdır....
Her neyse, biraz kafanızı şişirdim, affola....
İyi günler dilerim.
 

BEN USTA DEĞİLİM ANCAK ŞÖYLE BİR KONU VAR, BU ARAÇLAR AMERİKADA HİGHWAY GİBİ YOLLARDA KULLANILSIN, HARARET YAPMADAN SAATLERCE GİTSİN DİYE TASARLANMIŞ. AVRUPA ARAÇLARIN SIKIŞTIRMA ORANLARI DAHA YÜKSEK OLDUĞU İÇİN ZORMALAYA GELEN BAKIMI KOLAY 4 SİLİNDİR ARAÇLARDIR. AMERİKANI ZORLAMAK ZEVKLİ OLDUĞU KADAR SÜREKLİ YAPILACAK BİRŞEY DEĞİL. ONUN İÇİN TASARLANMAMIŞ. YENİ NESİL ARAÇLAR DIŞINDA 110-120 KM İLE GİDERKEN 4 VİTES ORANINA SAHİP ARAÇ İLE ORTALAMA 2000 DEVİR BANDINDA SEHİR ETMEMİZE OLANAK SAĞLIYORLAR VE GÜÇ KAYBI OLMUYOR. BENİM ARACIM 3.8 V6 ÖNDEN ÇEKİŞ, GEREKTİĞİNDE GAZA YÜKLENİNCE TOZU DUMANA KATIYOR (YAKITINDA IRZINA GEÇİYOR ) AMA HER GÜZELLİĞİN BİR BEDELİ VAR. ŞANZUMANLARI EN BASİT AMA EN UZUN ÖMÜRLÜ YAĞ BASINCI İLE ÇALIŞAN ŞANZUMANLAR, CVT İLE KARIŞTIRMAYIN. ŞANZUMAN YAĞINA SIK SIK BAKMANIZI ÖNERİRİM YOKSA HESAP CÜZDANINIZA DAHA ÇOK BAKARSINIZ =)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,160
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst