KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Binek aracımı sattıktan sonra bir zaman daha yeni bir araç almamayı düşünmekteyim. En azından yılbaşı geçsin, borsa yükselsin, yeni co2 emisyonuna göre dilimleri belirlenecek olan yeni kanunlarımız çıksın falaaaan, filaaann.. Bu yüzden enerjimi bizim Atıl'a yönlendirmiş bulunuyorum.
Son olarak (yani şu anda, bu günlerde) Koltukları (ön ikisi) orijinal deri ile kaplatıyorum. Isıtma taktırıyorum. Kolçak koyduruyorum.
Çok enerji harcıyorum bu işe çok.
Cumartesi nasipse Hi-Jack kriko ve elastik çekme halatı da ilave ettik mi listeye, daha da bu kış için başka masrafa gerek kalmayacak. (Ha bu arada silecekleri değiştirmem lazım, o ayrı) Bir de kaportaya, bir yerlere plasti dip uygulamak istiyorum. 3 şişe aldım, 1 sene oldu, hala bir fırsat bulupta sıkamadık.
Sol ön akstan geldiğini tahmin ettiğim, ara ara duyduğum, uğultu gibi bir ses için aracı servise bıraktım. Çamur vardı araçta, önce alt yıkama ve hazır açılmışken tüm yürüyen aksam kontrol edilsin istedim. "Gerekli yerleri yağlarsınız." diye de ilave ettim. Hazır gelmişken periyodik bakım da aradan çıksın diye düşündüm.
Az önce ustam ile konuştuğumda. Gergi bilyesinin bozuk olduğunu, Motor kulağının kopuk olduğunu ve nasılsa Diferansiyel içerisinde su bulunduğunu öğrendim.
Masraflardayım aney aney aney... Dardayım aney aney aney...
Motor kulağına ve gergi bilyesine bir şey demiyorum ama bu diferansiyele su nasıl girer? Kapalı değil midir? Çözümü nedir?
Merhaba,diferansiyel ve şanzımanda havalandırma tapaları vardır.
Bazı araçlarda fabrikasyon,bu tapalardan ince borular yukarılara uzanır.
Bazı offroad hazırlıklarında bu boru olmayan araçlarda özellikle yapılır.
Normalde seri geçişlerde problem olmazken suda beklenirse problem olur.
Çözümü buralara ince hortum veya boru takıp ucu yukarılara taşımaktır.
Örnek olarak bir Terrano incelemenizi salık verebilirim.
Motor kulağının kopuk olduğunu ve nasılsa Diferansiyel içerisinde su bulunduğunu öğrendim.
Masraflardayım aney aney aney... Dardayım aney aney aney...
Motor kulağına ve gergi bilyesine bir şey demiyorum ama bu diferansiyele su nasıl girer? Kapalı değil midir? Çözümü nedir?
acabaaa , yeşilvadide girdiğin su birikintisinin bu işte bir etkisi var mı dersin
defransiyel yağı değişecek, belki mazotla yıkama yapılabiliyordur (motorda bu şekilde yıkama yapılabiliyor, tortuları çözmek için)
açılacakta dağıtılacak gibi bişi yok, bozma moralini.
Merhaba,diferansiyel ve şanzımanda havalandırma tapaları vardır.
Bazı araçlarda fabrikasyon,bu tapalardan ince borular yukarılara uzanır.
Bazı offroad hazırlıklarında bu boru olmayan araçlarda özellikle yapılır.
Normalde seri geçişlerde problem olmazken suda beklenirse problem olur.
Çözümü buralara ince hortum veya boru takıp ucu yukarılara taşımaktır.
Örnek olarak bir Terrano incelemenizi salık verebilirim.
Evet ustam da aynı şeyi söyledi. "İnce hortum takıp, uçlarını yukarıya vereceğim." dedi. Anlamadığım tamamen arazi mantığı ile yapılmış bir araçta neden fabrikasyon çıkışı olarak böyle bir hortum bulunmaz ki?
Yükseltme tamam, hadi onu anladık. Bulunmamasının elbette bir mantığı var ama arazi geçiş kabloları açıkta biz kapatıp, koruyoruz. Çeki yeri yetersiz, biz kuvvetlendiriyoruz. Arazi şanzımanını değiştiriyoruz. Tekerlek yuvaları küçük, kesip, biçip, yükseltiyoruz. Diferansiyel oranlarını değiştiriyoruz. Şnorkel koyuyor, alternatörü koruyoruz. Daha bir sürü bir şey.. İlginç bir durum.. Hadi fabrikanın ürettiği her duruma mutlaka mantıklı bir açıklama vardır diyelim ama arkadaş, her bu işe merak salmış kişi anasının karnında öğrenmiyor ki teknik bilgileri. Bu araçlar, koskoca off roadçu abiler tarafından araziye hazırlanıyor. Ayna-mahrutiyi değiştiren usta demiyor mu; "Yahu bu adamda vinç var, tekerlek var, kilit var, çamur var. Bu adam belli ki yol kullanmıyor. Şu diferansiyel içerisini koruma adına bir akıl vereyim." diye. "İşine mi geliyor?" demeden alamıyor insan kendini..
acabaaa , yeşilvadide girdiğin su birikintisinin bu işte bir etkisi var mı dersin
defransiyel yağı değişecek, belki mazotla yıkama yapılabiliyordur (motorda bu şekilde yıkama yapılabiliyor, tortuları çözmek için)
açılacakta dağıtılacak gibi bişi yok, bozma moralini.
Zannetmem. Orada girdik, çıktık. Çok, çok fazla oyalanmadık ama daha önce Hasan ile göle girdiğimizde, oynadığımız oyunların haricinde, sabit olarak, abartısız yarım saatten fazla su içerisinde tuttuk arabayı. O zaman olmuş olabilir. Çamurdan olmuş olabilir. Canımı sıkan olması değil. Olacak tabi. Anasını ağlatıyoruz arabaların. Canımı sıkan; benim böyle bir ihtimali bilmiyor oluşum. Yoksa ben o manyak gibi yerlerden geçerken biliyorum ki; Rot ayarları gidiyor, akslar gidiyor, frenler gidiyor. Tüm bunları bile bile yapıyoruz. Bizim usta abiler ile diyaloğumuz şu şekilde; "Ustam bak! Ne gerekiyorsa, söyle!" Belli ki para hesabı yapılmıyor, söyle yapılması gereken şeyi, yapsın adam. Neden söylenmiyor? Hep kendimiz tecrübe ediyoruz..
Merak ediyorum; Hadi biz, yağı henüz bozmadan erken fark ettik suyu, ya fark etmeseydik. Sonra diferansiyel dişlileri bozulsaydı. O zaman bu Diferansiyele ve Kilide verilen "Ömür Boyu Garanti" geçerli olacak mıydı?
kim veriyor ömürboyu garanti? 2 yıl garanti, canları isterse 3.yıl için ücretsiz onarım,
ama sen araziye çıktıysan zaten garanti dışı.
suzuki bu, alman veya amerikan değil. alternatöre koruma çözümü bulamayan adam, tüm dünyada herkesin şikayeti olan 70-80km hızlardaki direksiyon titremesine çözüm bulamayan adam, defransiyele boru mu koyacak
defransiyel zaten konum itibariyle aşağıda, ve hareketli bir parça , buna boru koysan kaç cm koyacaksın?
suda oynadığında kapı hizasında suya giriyorsun , her koşulda defransiyel tamamen suyun içinde oluyor.
ayrıca borunun içine su ve çamur girerse , o zaman napacaksın? kaçarı yok o su defransiyele inecek. yani biraz mantıksız bir çözüm bence şnokel koyup, şnokele giren suyun tahliyesi olmadığından motora girmesi gibi bir durum oluşacak.
kim veriyor ömürboyu garanti? 2 yıl garanti, canları isterse 3.yıl için ücretsiz onarım,
ama sen araziye çıktıysan zaten garanti dışı.
suzuki bu, alman veya amerikan değil. alternatöre koruma çözümü bulamayan adam, defransiyele boru mu koyacak
defransiyel zaten konum itibariyle aşağıda, ve hareketli bir parça , buna boru koysan kaç cm koyacaksın?
suda oynadığında kapı hizasında suya giriyorsun , her koşulda defransiyel tamamen suyun içinde oluyor.
ayrıca borunun içine su ve çamur girerse , o zaman napacaksın? kaçarı yok o su defransiyele inecek. yani biraz mantıksız bir çözüm bence şnokel koyup, şnokele giren suyun tahliyesi olmadığından motora girmesi gibi bir durum oluşacak.
sen kilitten bahsediyorsun, bir dişli o, kırmadıktan sonra bişi olmaz ona
kırılırsa da kullanıcı hatasıdır o
hortum yukarıda olacak, ama o hortumun içine yıkama sırasında su , çamur geçişinde çamur girerse
doğrudan defransiyelin içine gidecek, başka gideceği yer yok çünkü.
sen kilitten bahsediyorsun, bir dişli o, kırmadıktan sonra bişi olmaz ona
kırılırsa da kullanıcı hatasıdır o
hortum yukarıda olacak, ama o hortumun içine yıkama sırasında su , çamur geçişinde çamur girerse
doğrudan defransiyelin içine gidecek, başka gideceği yer yok çünkü.