Hilux 4x4 Sistem

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,771

barb_alone

SQ_for all
Mesajlar
1,203
Tepkime Puanı
93
Yaş
49
Yer
EdİrNe
hilux modellerinde harici bir arazi şanzumanı olmadığını biliyorum 4x4 kullanıcılarının yol tecrübelerine ihtiyacım var

off-road harici günlük kullanımda karlı ve yağmurlu yol durumlarında devamlı 4x4 kullanmak kullanımı nasıl etkiliyor
 

Ynt: Hilux 4x4 Sistem

barb_alone' Alıntı:
hilux modellerinde harici bir arazi şanzumanı olmadığını biliyorum 4x4 kullanıcılarının yol tecrübelerine ihtiyacım var
off-road harici günlük kullanımda karlı ve yağmurlu yol durumlarında devamlı 4x4 kullanmak kullanımı nasıl etkiliyor

Bir yıl boyunca 2008 model Toyota Hilux Adverture 4x4 modelini kullanım. Araçlarda 2.şanzıman var, olmadığını nereden duydunuz bilmiyorum... Bu 1 yıl boyunca İzmirde şehir içinde kullandım, İzmir çevresindeki tüm dağları gezdim, İzmir-Gaziantep yaklaşık gidiş dönüş 2,500km, İzmir-İstanbul-İzmir 1400-1500km uzun yol da yaptım. Günlük kullanımda aracın boyu uzun olduğundan dar sokaklarda dönüşlerde 1-2 ileri geri yapmanız gerekebilir. Karlı ve yağmurlu yollarda kullanım zaten bu araçların işi!... Hem çok keyifli hemde, inanılmaz güven verici araçlardır Hilux'lar... Arka kabini de takılmış ise tüm pikaplarda olan aracın arkasının savrulması problemi %90 oranında ortadan kalkıyor.
Ez cümle; şehir içerisinde çok dar sokaklarda birazcık zorlanabilirsiniz, bunun haricinde oldukça sağlam, güven veren, kararlı, her şartta sizi kolay kolay yolda bırakmayacak (ki bu bırakıyorsa diğerleri zaten gelemez demektir.), kaliteli, sağlam iyi bir araca sahip olmuş olursunuz...
 

Ynt: Hilux 4x4 Sistem

harici arazi şanzımanı bir tek mitsubishi L200 modellerinde üst versiyonlarda vardır diğer markalar kullanma gereği duymamış

ayrıca ben 4x4 devrede iken kullanımda nasıl etkisi var onu merak ettim kasma yapıyor mu acaba nedeni toyota 4x4 aktif iken gücü ön arka olarak %50 olarak böler

bakınız toyota resmi siteleri
 

Ynt: Hilux 4x4 Sistem

barb_alone' Alıntı:
harici arazi şanzımanı bir tek mitsubishi L200 modellerinde üst versiyonlarda vardır diğer markalar kullanma gereği duymamış
ayrıca ben 4x4 devrede iken kullanımda nasıl etkisi var onu merak ettim kasma yapıyor mu acaba nedeni toyota 4x4 aktif iken gücü ön arka olarak %50 olarak böler bakınız toyota resmi siteleri

Barbaros bey,
Bir kavram karmaşası yaşadığınız belli. Sizin bahsettiğiniz Mitsubishilerde bulunan arazi şanzımanı değil "orta difransiyel kilidi" dir. Şanzıman ve difransiyel aktarma organlarının parçaları olmasına rağmen birbirinden farklıdır. Eğer aracın normal vites kolunun yanında, üzerinde "2H-4H-N-4L" ibareleri bulunan küçük bir vites kolu daha varsa, o araçta arazi şanzımanı vadır (tabii sonradan sökülmedi ise!!!)..

Kasma konusuna gelince, 4x4 modunda kullanılan tüm araçlar, dönüş yaparken direksiyonu ne kadar çevirdiğinize bağlı olarak az yada çok mutlaka kasma yapacaktır, bu doğaldır. Sadece, arazi şanzımanı olmayıp sürekli 4x4 çalışan Toyota Rav4, Suzuki Grand Vitara ve benzer sistemde çalıan araçlarda bu kasma olmaz...
 

Ynt: Hilux 4x4 Sistem

orhan bey

orta kilit eğer arazi şanzımanı var ise uygulanabilen bir sistemdir. ve gücü %50 olarak bölüp ön ve arkaya yönlendirir

toyota da bulunan arazi şanzımanı değildir hatta çok 4x4 araçta kullanılan ana şanzımana akuple edilmiş bir bölücü olarak çalışır bir arazi şanzımanı gibi çalışmaz hatta bu sistem toyotanın resmi sitesinde de açıklanıyor

hatta genelde 2H-N-4H-4L şeklinde olan vites kolu özellikle japon araçlarda ki buna L200 ucuz versiyonları da dahil easy 4WD olarak geçer ve arazi şanzımanı değildir sadece öne arkaya gücü aktaran bir dişli grubu olarak açıklanabilir genelde 4x4 olarak kullanıldığı zaman gücü eşit böldüğü için kasma yapar sadece toyota kullanmadığım için merak ediyorum ne kadar rahatsızlık veriyor normal kullanıma

daimi 4WD ve part-time 4WD araçlarda harici arazi şanzımanı olur kilit bunlara takılabilir bunun harici 4x4 sistemde araç kasma yapmasın diye gücü parçalayarak iletir örneğin %30 öne %70 arkaya gibi bu durumda kilit ihtiyacı duyulur ki gücü %50 olarak bölme ihtiyacı hissedilir arazide

toyota hilux modeli için orta kilit harici olarak alınabiliyor mu
 



Ynt: Hilux 4x4 Sistem

barb_alone' Alıntı:
orhan bey
orta kilit eğer arazi şanzımanı var ise uygulanabilen bir sistemdir. ve gücü %50 olarak bölüp ön ve arkaya yönlendirir
toyota da bulunan arazi şanzımanı değildir hatta çok 4x4 araçta kullanılan ana şanzımana akuple edilmiş bir bölücü olarak çalışır bir arazi şanzımanı gibi çalışmaz hatta bu sistem toyotanın resmi sitesinde de açıklanıyor
hatta genelde 2H-N-4H-4L şeklinde olan vites kolu özellikle japon araçlarda ki buna L200 ucuz versiyonları da dahil easy 4WD olarak geçer ve arazi şanzımanı değildir sadece öne arkaya gücü aktaran bir dişli grubu olarak açıklanabilir genelde 4x4 olarak kullanıldığı zaman gücü eşit böldüğü için kasma yapar sadece toyota kullanmadığım için merak ediyorum ne kadar rahatsızlık veriyor normal kullanıma

daimi 4WD ve part-time 4WD araçlarda harici arazi şanzımanı olur kilit bunlara takılabilir bunun harici 4x4 sistemde araç kasma yapmasın diye gücü parçalayarak iletir örneğin %30 öne %70 arkaya gibi bu durumda kilit ihtiyacı duyulur ki gücü %50 olarak bölme ihtiyacı hissedilir arazide

toyota hilux modeli için orta kilit harici olarak alınabiliyor mu

Barbaros bey, başta da dediğim gibi ortaa bir kavram karmaşası olduğu anlaşılıyor, sizin "aracın şanzımanına akuple edilmiş dişli kutusu"dediğin şeye ben arazi şanzımanı diyorum :smiley: servis ve oto tamirciler de genelde "yavru şanzıman" diyor, sorun buradan kaynaklanıyor. Eğer siz ağır iş makinalarında yada askeri tip araçlarda (mesela unimog) kullanılan şanzımana benzer şanzıman kullanan bir pickup dan bahsediyosanız bildiğim kadarıyla böyle bir araç yok. Toyota Hilux'a orta kilit takılıp takılmadığı konusunda herhangi bir araştırmam yok malesef, dolayısı ile bu konuda birşey söylemem mümkün değil Birde normal kullanımda kasıp kasmadığını sormuşsunuz ama normal kullanımdan kastınız nerdir? şehir içerisinde sokak arasında 4x4 modunda dar biyerden dönerken ciddi kasıyor araç! ama çok keskin olmayan dönüşlerde rahatsız ettiğini söyleyemem, buna en doğru cevabı yine kendiniz kullanrak alabilirsiniz, forumda yada çevrenizde, hatta olmadı facebook toyota hilux grubundaki üyelerden sizinle aynı ilde olan bir üyeye rica edin, eminimki seve seve aracını denemenize imkan sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Umarım gönlünüzdeki araca sahip olursunuz.
Selamlar.
 

Ynt: Hilux 4x4 Sistem

L200 lerin üst versiyonlarında unimog defender veya benzeri araçlardaki gibi arazi şanzımanı var

ama L200 easy select dediğimiz sistemle donatılmış ucuz versiyonu ve diğer pickup modellerinde hatta nissan terrano II de çok uzun zaman kullandım yavru şanzıman dediğiniz sistem arazi şanzımanı olarak geçmiyor sonunda anlaştık :D çalışma prensibi dolayısıyla bu sistem günlük kullanımda kasma yapar

kasma sizin anlattığınıza göre yavru şanzıman sebebiyle diğer kullanan araçlar gibi kasma yapıyor o zaman en dengeli seçenek yine L200 modeli oluyor günlük kullanımda hafif karlı ve kaygan zeminlerde

teşekkür ederim
 

Ynt: Hilux 4x4 Sistem

barb_alone' Alıntı:
L200 lerin üst versiyonlarında unimog defender veya benzeri araçlardaki gibi arazi şanzımanı var

ama L200 easy select dediğimiz sistemle donatılmış ucuz versiyonu ve diğer pickup modellerinde hatta nissan terrano II de çok uzun zaman kullandım yavru şanzıman dediğiniz sistem arazi şanzımanı olarak geçmiyor sonunda anlaştık :D çalışma prensibi dolayısıyla bu sistem günlük kullanımda kasma yapar

kasma sizin anlattığınıza göre yavru şanzıman sebebiyle diğer kullanan araçlar gibi kasma yapıyor o zaman en dengeli seçenek yine L200 modeli oluyor günlük kullanımda hafif karlı ve kaygan zeminlerde

teşekkür ederim

Barbaros bey, doğrudur, son olarak bir dipnot belirtmek istiyorum: Toyota Hilux ile Nissan Terrano'daki arazi şanzımanları arasında ciddi bir fark olduğunu düşünüyorum... Sebebi belki terrano ototmatik olduğundan fark edememiş olabilirim ama Hilux'ta 4L ye takıp ayağımı debriyajdan (hilux manueldi) çok hafif kaldırmamla beraber arabada inanılmaz bir çekiş gücü ortaya çıkıyordu, hatta ilk birkaç kullanımda önceki araca vurmama ramak kalmıştı, yani dişli oranları anormal büyüktü sanki... Terrano'da 4L ye aldığımda belki otomatik olduğundan ben hissedemiyorum diyeceğim ama öyle olduğunu sanmıyorum (gerçi terranoyu aldığımdan bu yana araziye çıkma imkanı bulup da gerçek şartlarda 4L'yi kullanma imkanı olmadı henüz), Terrano da 4L de o atikliği yada farkı göremedim???
 

Ynt: Hilux 4x4 Sistem

orhancengizk' Alıntı:
Barbaros bey, doğrudur, son olarak bir dipnot belirtmek istiyorum: Toyota Hilux ile Nissan Terrano'daki arazi şanzımanları arasında ciddi bir fark olduğunu düşünüyorum... Sebebi belki terrano ototmatik olduğundan fark edememiş olabilirim ama Hilux'ta 4L ye takıp ayağımı debriyajdan (hilux manueldi) çok hafif kaldırmamla beraber arabada inanılmaz bir çekiş gücü ortaya çıkıyordu, hatta ilk birkaç kullanımda önceki araca vurmama ramak kalmıştı, yani dişli oranları anormal büyüktü sanki... Terrano'da 4L ye aldığımda belki otomatik olduğundan ben hissedemiyorum diyeceğim ama öyle olduğunu sanmıyorum (gerçi terranoyu aldığımdan bu yana araziye çıkma imkanı bulup da gerçek şartlarda 4L'yi kullanma imkanı olmadı henüz), Terrano da 4L de o atikliği yada farkı göremedim???

her aracın oranları farklıdır hilux ayrıca yük taşımak amaçlı dizayn edildiği için tam yüklü olarakta 4L konumu kullanılacağı düşünülmüş olup daha yüksek bir oran kullanılmış olabilir burada karşılaştırma 4L konumunda aracı aynı şartlarda yolda kalmasına sebep oluyor mu olmuyor mu olması lazım terrano daha düşük bir oranda 4L dişlisi kullanmıştır ama aracı kurtaracak kadar bir orandır bu arazide zorlamak zorunda kaldığınızda ortaya çıkar

ben terrano uzun zaman kullandım sadece hafta sonları gezme amaçlı değil uzun dönem şantiye şartlarında da kullandım yaz kış uygun lastik şeçimi ile beni hiç zorda bırakmadı benim kullandığım araçta otomatik ti ki bazı zamanlar çok ağır şartlarda zorladığımı bilirim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,838
Mesajlar
1,531,402
Kayıtlı Üye Sayımız
166,939
Kaydolan Son Üyemiz
Madafak

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst