Ynt: Hızlı Tren Hattı Tamamlandığında.....
Bu döneme gelene kadar 1950lerden beri Türkiye' de doğru dürüst demiryolu yapılmadığı için bilemeyeceğim ama devletin bu demiryolu geliştirme politikalarına kafayı fazla takması beni umutlandırıyor. Demiryolu sevdalısı olduğum için bu politikaların gerçeğe dönme ihtimalinin olması beni hayallere sürüklüyor.
250 kilometre hızla gidecek bir tren için yüzlerce insanın ciddi zararlar görmesini sağlayabilecek şekilde kalitesiz malzeme kullanılması şeklinde bir şeyi göze alacaklarını hiç sanmam. Bildiğiniz gibi 250 kilometrelik bir hız küçümsenecek bir olay değildir. Uygun malzemeler kullanılmazsa tren 150 kilometre hızda raydan çıkar. Hiç bir politikacının çıkarları uğruna yüzlerce insanın hayatını tehlikeye atmaya cesaretinin olmadığına inanıyorum ve işi ciddiye alarak devlet olarak çok para harcamayı göze alarak en güvenli biçimde bu inşaatı tamamlayacaklar.
Hızlandırılmış tren sabırsız politikacılarımız sayesinde gerçekleşti. Adı hızlandırılmış tren olmasa da Başkent ve Cumhuriyet Ekspresleri mevcut raylarda oldukça hızlı seyirler yapıyorlar. Yazın annemle Bostancı' dan İzmit' e gelirken bindiğim Cumhuriyet Ekspresi Kirazlıyalı civarında 124 kilometre hıza çıkmıştı ki bu kadar hıza pek uygun olmayan yeterince düz, ağır ve sert olmayan raylarda bu hız vagonun tüm konforuna rağmen oldukça tehlikeli. Bu trenlerde kullanılan vagonların bojileri 160 kilometre hıza göre tasarlanmış ama bu illede 160 kilometre hız sınırının zorlanması gerektiği anlamına gelmiyor. Kirazlıyalı civarı gibi kısa düzlükteki ana hatta bile o kadar hıza çıkılıyorsa Eskişehir-Ankara arasındaki düz hatlarda kimbilir ne hızlara çıkılıyordur. Eğer bugün yarın Allah korusun Başkent yada Cumhuriyet Ekspresi hız nedeniyle kaza yaşarsa hiç şaşırmamak gerekiyor.
Kısmetse hızlı tren devreye girdiğinde de yine kazalar yaşanacak çünkü ne yapılırsa yapılsın, hattın çevresine tel örgü bile çekilse, yeterli miktarda alt ve üstler yapılsa bile halkımız hızlı tren hattında dolaşacak, karşıdan karşıya geçmeye çalışacak. Çocuklarına sahip çıkmayanların meraklı çocukları raylarda oyunlar oynayacak ve hızlı tren önüne çıkanların hayatlarını alacak ya da tehlikeye atacak. Aileleri tarafından sahip çıkılmayan çocuklar ve gençler hızlı treni taşlayacak. Tren hasar görecek v.s.. v.s..
Açıkcası virajlar ve yol eğimi uygun ölçülerde olacağı, sert, ağır, aşınması zor malzemeler kullanılacağı için sinyalizasyon ve mekanik hatalar haricindeki sebeplerden ötürü hızlı trenin büyük bir kaza yaşamayacağı kanısındayım.
Almanya' da 1990lı yılların sonlarındaki hızlı tren faciası tekerlek jantının metal yorgunluğu nedeniyle kopmasına bağlı olarak gelişen olaylardan ötürü gerçekleşti. Geçtiğimiz günlerde hız denemesi yapan Alman hızlı treninin yaptığı kaza ise sinyalizasyon hatası nedeniyle oluştu gibi görünüyor.
Alıntı:
"diyorsun ki "devlet kaliteli kuruluşlarla çalışıyor" ben de diyorum ki, önceden kalitesiz firmalarla çalışıyordu demek ki...
sen tekrar diyorsun ki "politakacılar insanların ölümüyle sonuçlanacak işlerle risk almazlar" ben de diyorum ki, pamukova kazası neyin nesiydi o zaman?..."
Abicim hatlarda yapılan bakımları TCDD' nin yaptığını biliyorum. Bu hızlı tren mevzusundan önce ciddi bir hat yapımına kalkışılmadığı için kalitesiz firmalarla çalışılıp çalışılmadığını bilemeyeceğim.
Politikacılar konusundaki o cümlemi hızlı tren olayı için söyledim. Pamukova kazasından ders aldıklarına inanarak onu yazdım. Hızlandırılmış tren en fazla 130 km hızla giderken kaza yaptı ve onlarca vatandaşımız vefat etti. Hızlı tren 250 ile giderken o tip bir kaza yapacak olsa bu sefer yüzlerce insanın hayatı tehlikeye girecek. Bu yüzden o kadar yatırım yapılan bir yolun oldukça kaliteli malzemelerden yapılmakta olduğunu görüyorum.