Gurkanerkal
Ana Kamp
Arkadaşlar merhaba. Adana' dan bir Defender meraklısıyım. Amacım gezenbilir sayesinde maksimum bilgi edinip toplamak üzere bir Defender 110 almak.
Yaptığım araştırmalar neticesinde Defender' ın İngiliz ve Otokar üretimleri arasında farklılıkları anlatan bir konu bulamadım. Genelde söylenen İngiliz alüminyum kasa-kupa , Otokar galvaniz kaplı sac , İngiliz şase daha sağlam vs vs.
Adım adım gidecek olursak dış görünüş farklılıkları var mıdır ?
Kasa ve şase farklılıkları nelerdir ? ( Ek' te örnek olması açısından bazı tavan fotoları bulunmakta. Bazısında kanal var iken bazısında yok ? )
Şanzıman ve motor farklılıkları var mıdır ?
İç dizayn-malzeme farklılıkları var mıdır ?
Otokar ne zaman Türkiye' de Defender üretmeye başlamıştır ?
Defender 110, Landrover firmasının Seri II den sonra yaklaşık 1984-86 sonrası ürettiği modeldir.
Seri II nin üzerinde 2250 cc benzinli motor mevcuttur. Bu motor zayıf ve performansı düşük bir motordur ve parça sıkıntısı vardır.
Defender 110 un
2500cc 4 silindir benzinli (100BG) ve düz dizel (86BG) ,
4000cc V8 benzinli (160BG) ,
2500cc Tdi (130BG) ,
3000 TDi(150BG)
ve
3000cc TDi Ford Puma (170BG)
motor seçenekleri mevcuttur.Yazdıklarım tarihsel sırayı da anlatmaktadır.Motor güçlerinde çok emin değilim.Yanlış hatırlamış olabilirim.Bu tipleri de tanıdıktan sonra tarih sırasıyla işlevselliğe bakalım.
2500 cc dizel: Düşük performanslıdır.Arazide iyi derler ama normal yolda yokuşta eski kamyonlar bile geçer,ayrıca çok gürültülü bir motordur.ort. 30 krş/km yakıt harcar.Basit motordur az arıza yapar.Genelde mekanik direksiyonludur.
2500cc benzinli: Dizelden daha güçlüdür.Arazide normal performanslıdır normal yolda hız açısından ortalama 90-100 km ile gidilebilir.Gürültülü bir motoru vardır ama düz dizelden daha sessizdir.Basit motordur ve az arıza yapar.Genelde mekanik direksiyonludur.Benzin sarfiyati 50 krş/km civarındadır bu nedenle LPG takarak 30 krş/km ye çekilir.
4000cc V8 benzinli
erformans çok iyidir çok seridir hidrolik direksiyonludur.Klima takılabilir.Gürültü ve konfor benzinliye göre daha iyi olmasına rağmen hala normal araçlara göre geridedir.
2500TDi ve üstü motor seçeneklerde performans müthiştir ama konfor açısından V8 ile arada pek fark yoktur.
Gevis isimli üyeden alıntı
Yaptığım araştırmalar neticesinde Defender' ın İngiliz ve Otokar üretimleri arasında farklılıkları anlatan bir konu bulamadım. Genelde söylenen İngiliz alüminyum kasa-kupa , Otokar galvaniz kaplı sac , İngiliz şase daha sağlam vs vs.
Adım adım gidecek olursak dış görünüş farklılıkları var mıdır ?
Kasa ve şase farklılıkları nelerdir ? ( Ek' te örnek olması açısından bazı tavan fotoları bulunmakta. Bazısında kanal var iken bazısında yok ? )
Şanzıman ve motor farklılıkları var mıdır ?
İç dizayn-malzeme farklılıkları var mıdır ?
Otokar ne zaman Türkiye' de Defender üretmeye başlamıştır ?
Defender 110, Landrover firmasının Seri II den sonra yaklaşık 1984-86 sonrası ürettiği modeldir.
Seri II nin üzerinde 2250 cc benzinli motor mevcuttur. Bu motor zayıf ve performansı düşük bir motordur ve parça sıkıntısı vardır.
Defender 110 un
2500cc 4 silindir benzinli (100BG) ve düz dizel (86BG) ,
4000cc V8 benzinli (160BG) ,
2500cc Tdi (130BG) ,
3000 TDi(150BG)
ve
3000cc TDi Ford Puma (170BG)
motor seçenekleri mevcuttur.Yazdıklarım tarihsel sırayı da anlatmaktadır.Motor güçlerinde çok emin değilim.Yanlış hatırlamış olabilirim.Bu tipleri de tanıdıktan sonra tarih sırasıyla işlevselliğe bakalım.
2500 cc dizel: Düşük performanslıdır.Arazide iyi derler ama normal yolda yokuşta eski kamyonlar bile geçer,ayrıca çok gürültülü bir motordur.ort. 30 krş/km yakıt harcar.Basit motordur az arıza yapar.Genelde mekanik direksiyonludur.
2500cc benzinli: Dizelden daha güçlüdür.Arazide normal performanslıdır normal yolda hız açısından ortalama 90-100 km ile gidilebilir.Gürültülü bir motoru vardır ama düz dizelden daha sessizdir.Basit motordur ve az arıza yapar.Genelde mekanik direksiyonludur.Benzin sarfiyati 50 krş/km civarındadır bu nedenle LPG takarak 30 krş/km ye çekilir.
4000cc V8 benzinli
2500TDi ve üstü motor seçeneklerde performans müthiştir ama konfor açısından V8 ile arada pek fark yoktur.
Gevis isimli üyeden alıntı

