İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Gurkanerkal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,849

Gurkanerkal

Ana Kamp
Mesajlar
40
Tepkime Puanı
1
Yer
Adana
Arkadaşlar merhaba. Adana' dan bir Defender meraklısıyım. Amacım gezenbilir sayesinde maksimum bilgi edinip toplamak üzere bir Defender 110 almak.
Yaptığım araştırmalar neticesinde Defender' ın İngiliz ve Otokar üretimleri arasında farklılıkları anlatan bir konu bulamadım. Genelde söylenen İngiliz alüminyum kasa-kupa , Otokar galvaniz kaplı sac , İngiliz şase daha sağlam vs vs.

Adım adım gidecek olursak dış görünüş farklılıkları var mıdır ?
Kasa ve şase farklılıkları nelerdir ? ( Ek' te örnek olması açısından bazı tavan fotoları bulunmakta. Bazısında kanal var iken bazısında yok ? )
Şanzıman ve motor farklılıkları var mıdır ?
İç dizayn-malzeme farklılıkları var mıdır ?
Otokar ne zaman Türkiye' de Defender üretmeye başlamıştır ?

Defender 110, Landrover firmasının Seri II den sonra yaklaşık 1984-86 sonrası ürettiği modeldir.
Seri II nin üzerinde 2250 cc benzinli motor mevcuttur. Bu motor zayıf ve performansı düşük bir motordur ve parça sıkıntısı vardır.

Defender 110 un
2500cc 4 silindir benzinli (100BG) ve düz dizel (86BG) ,
4000cc V8 benzinli (160BG) ,
2500cc Tdi (130BG) ,
3000 TDi(150BG)
ve
3000cc TDi Ford Puma (170BG)
motor seçenekleri mevcuttur.Yazdıklarım tarihsel sırayı da anlatmaktadır.Motor güçlerinde çok emin değilim.Yanlış hatırlamış olabilirim.Bu tipleri de tanıdıktan sonra tarih sırasıyla işlevselliğe bakalım.

2500 cc dizel: Düşük performanslıdır.Arazide iyi derler ama normal yolda yokuşta eski kamyonlar bile geçer,ayrıca çok gürültülü bir motordur.ort. 30 krş/km yakıt harcar.Basit motordur az arıza yapar.Genelde mekanik direksiyonludur.

2500cc benzinli: Dizelden daha güçlüdür.Arazide normal performanslıdır normal yolda hız açısından ortalama 90-100 km ile gidilebilir.Gürültülü bir motoru vardır ama düz dizelden daha sessizdir.Basit motordur ve az arıza yapar.Genelde mekanik direksiyonludur.Benzin sarfiyati 50 krş/km civarındadır bu nedenle LPG takarak 30 krş/km ye çekilir.

4000cc V8 benzinli:performans çok iyidir çok seridir hidrolik direksiyonludur.Klima takılabilir.Gürültü ve konfor benzinliye göre daha iyi olmasına rağmen hala normal araçlara göre geridedir.

2500TDi ve üstü motor seçeneklerde performans müthiştir ama konfor açısından V8 ile arada pek fark yoktur.

Gevis isimli üyeden alıntı

defender tavan 3.jpg


defender tavan 4.jpg


defender tavan 1.jpg


defender tavan 2.jpg


defender tavan 5.jpg
 

Etiketler
Ynt: İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

91 Otokar ile 87 İngiliz Defender Arasındaki Teknik Farklar Nelerdir?
Başlıklı konuda yeterli bilgi var,
oluklu olarak bahsettiginiz sahra tavanın bir versiyonundan başka bir şey degil,
Aşagıdaki konular dogrulama amaçlıdır
2500cc 4 silindir benzinli (100BG) ve düz dizel (86BG) , (2,5 benzinli 83 2,5 düz dizel 68 hp dir)
4000cc V8 benzinli (160BG) ,(defenderde böyle bir motor hiç bir zaman olmadı 3,5 V 8 135 hp çift karbüratörlü olan var)
2500cc Tdi (130BG) ,(eger bahsettiginiz 200 tdi ise 90 hp dir)
3000 TDi(150BG) (300 tdi 2,5 luk bir dizeldir 110 hp dir)
fort puma 2,4- 120 130 hp dir
 

Ynt: İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

Düzeltmeleriniz için teşekkürler.
Teknik farklar konusunu inceledim , benim sorum sadece teknik ile sınırlı değil dikkat ederseniz !
Tüm farklılıklardan bahsediyorum. Forumda böyle bir konu ne yazık ki yok.
Bazı bilgiler ( sizinde düzelttiğiniz gibi ) karışık ve bazen yanlış şekilde yer alıyor.
Kişisel fikrim Defender la ilgili yıllar- modeller ve detaylar anlamında bir konu olması ve Def almayı , yaptırmayı - toplamayı düşünenlere ( yanlış bilgilendirilmemeleri açısından ) kaynak olması .
Siz bu konuda bilgili olabilirsiniz ama bilmeyenleri ve öğrenmek isteyeleri düşünmek gerekli sanki.
Teşekkürler
 

Ynt: İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

Gürkan bey
ingilizlerde ön koltuklar genelde başlıklı arka koltuklar tek veya iki parça olarak yatarlı işçilik karoserde kullanılan galvaniz (otokar boyalı sactır)kaplı metal aksam daha dayanımlı aliminyum(otokar enterasan yumşak bir aliminyum kullanıyor) kaporta ve kırılma burulmaya dayanıklı(kırık çatlak kopuk otokar şasisi bol miktarda var) şasiyi sayabiliriz yürür ve aktarma daha saglam ve ömürlü
Bunlar otokar üretimine göre olan genel farklar.
 

Ynt: İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

Teşekkür ederim.
Ama galiba istediğim gibi olmayacak.
Aklımdan geçen bayağı detaylı bir bilgi - başvuru konusu oluşturmaktı. Fazla ilgi görmedi.
Belki moderatörler ana konulardan biri yapar Land Rover sevdalıları da yanlış ve hatalı bilgiler üzerine deneme yanılma yoluyla birşeyler öğrenmeye çalışıp hem zaman hem de para kaybetmezlerdi.
Forumu karşıtırmaya devam.
Teşekkürler
 



Ynt: İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

Rica ederim yardımcı olmaya çalıştım ancak sanırım pek olmadı,
bazı konular nedendir bilinmez dramatik bir biçimde pek ilgi görmüyor.
 

Ynt: İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

Merhaba; Bende bir defender almak istiyorum. Ingiliz uretimi ve Otokar uretimi Defender'larin yedek parcasi ne durumdadir? Otokar zannederim ki yerli oldugu icin daha ucuz olmasi lazim.. Peki Otokar'in yedek parcasi ingiliz'e uyar mi ?

Tesekkurler.
 

Ynt: İngiliz - Otokar Yapımı Defenderlar arasındaki tüm farklar

Bende otokar bir abimde de ingiliz Defender var. Ben hiçbir fark görmüyorum. Zaten 20 yaşını geçmiş bir arabanın değişmeyen tek parçası şasesidir herhalde.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,585
Mesajlar
1,530,142
Kayıtlı Üye Sayımız
166,894
Kaydolan Son Üyemiz
Abayda_Rap

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst