ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PIKE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 86
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,136

Etiketler

Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

PIKE' Alıntı:
Yükseltme işlemini kısaca şöyle anlatayım. öncelikle bu araçlarda önlerde torsiyon barlar oldugu için işlem biraz daha kolay oluyor.
Torsiyonları önce sonuna kadar aldıktan sonra biraz boşluk verdik. ön kısımda yan dodiklerin altındaki çamurluklar sürttü bunları çıkarttık.Stamdart tamponda herhangi bir kesmeye gerek kalmadı ( gerçi sonradan biz ARB ön tampon taktık)

Arka ksımımlar için tüm arka aksı makasları söktük. Makaslardan bir kat aldık. Arka tekerdeki salmayı artırmak için makasları aksın üzerine aldık ( Aslında toyota gibi araçlarda makas zaten aksın üzerinde olarak fabrika çıkışı öyle geliyor)
Tabi bu işlem sonunda aracın standart amartisörlerini takamıyorsunuz. sıgabilecek ölçüye göre arazi off road tipi daha güçlü amorstsör seçtim. standarttan daha güçlü. zaten orjinal amartisör bu işlemden sonra uzun geliyor yerine.

Bu arada şaft boyunda ayarlama yaptık. uygun şeklde ekleme yaptıktan sonra şafttaki balansı aldık ve yerine montaj yaptık.
Şu an da makaslarımızın en alt katını diger yayların tersi yönüne kavis vererek ters çalışmasını sagladık bu şekilde daha yumuşak çalışır oldu. tabi işlemler bazen bazı ayarları yeniden yapmamamız gerekti.


Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Şaftın boyu ile yapılan ayarlama; torsiyon ve makas işleminin arkasından gelen zaruri bir işlemmidir. Bunu yapmazsak ne gibi bir sıkıntı olabilir
 

Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

KASAP' Alıntı:
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Şaftın boyu ile yapılan ayarlama; torsiyon ve makas işleminin arkasından gelen zaruri bir işlemmidir. Bunu yapmazsak ne gibi bir sıkıntı olabilir

Bu ayarlamayı yapmaz isek duruma göre şaft yetişmeyecektir. ama hiç şaftı kesmeden şafta bir ara elemanda ekleyebilirsiniz. Bu şekilde şaft boyu uzayacaktır.
 

Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

Tavan sepetinden resimlere başlayalım.
Tamer beyin imalatı tavan sepeti. Dostum ellerine saglık.
 



Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

Tavan sepeti yapılırken lazer de ısuzu yazısı da hazırlandı. tüm işlemlerden sonra boyandı.
tepeye 4 adet hella siz farlarımızı monte ettikten sonra , Thulede n aldıgımız tavan barları üzerine sepeti yerleştirdik.

Ayrıca elektrik tesisatını anten deliginden araç içine aldık. böylece tavanda hiç bir zarar vermeden işlemi gerçekleştirdik.
 

Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

ön gögüsde sonradan takacagımız detaylar için düğme yerleri yoktu.
ön konsol ve vites arası boştu.

Buraya kalıp çıkarttık ve bir konsol yaptık. bunun yapıp aşamasınında resimleri var. onları ayrıca pyalaşacagım

Bu şekilde
*ön kilit
*arka klit
*kompresör
*tepe sisleri
*bagaj içi ayadınlatma için tuşlarımızı hazırladık.
 



Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

Sorularımla sizi sıkmıyorsam kısa bir soru;


Torsiyonlu arabalarda yükseltme ile aks kesme sorununun sık yaşanması hakkında bilgi ve deneyiminiz varmı?
Şaftı uzatma hesabını nasıl yaptınız?


Teşekkür ederim.
 




Ynt: ISUZU D-MAX 3.0 TD PROJESI

KASAP' Alıntı:
Sorularımla sizi sıkmıyorsam kısa bir soru;


Torsiyonlu arabalarda yükseltme ile aks kesme sorununun sık yaşanması hakkında bilgi ve deneyiminiz varmı?
Şaftı uzatma hesabını nasıl yaptınız?


Teşekkür ederim.

aslında şaft ile ilgili bir hatam oldu. yukardada size belirtmiştim. şaftın sonuna eger tornada bir flanş yaptırırsanız bence bu daha saglıklı olur.
Biz şaftı önce kestik ekledigimiz parça biraz uzun geldi. ve kasıntı yaptı. Daha sonra biraz kısalttık ve tam oturdu. aslında burda bir hesap yapmadık. ustamın tecrübesi diyelim.

ayrıca şaftaki balansı tornada alarak o şekilde monte ettik.

Sorunuza gelince ben daha önceki aracımda da torsiyondan yükselltim oda pajero idi ama böyle bir aks kesme durumu ile açıkçası hiç karşılaşmadım.
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,030
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst