KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
buda bir itiraf sayılır defenderlerin silecek motoru degilde silgileri çeviren mekanizma cok uyduruk yapılmış
Yavuz abi hazır sileleklerle uğraşıyorsun daha sağlam bir sistem bulunamazmı yani başka birşey uydurmak gibi
Özgür digerine nasıl ulaşabiliyorsun ;D ;D ;D
bözulunca ikisi birden bozulmuyor nasıl bir sistem olduğunu bilsen anlarsın ama tabi uydurum bir sistem ona diyecegim yok
Bir dönem kullandığım CJ-5'e Tuzla Willys lerin üzerinde bulunan silecek mekanizmasını adapte etmiştim. Cj'nin cam çerçevesi geniş olduğundan Tuzlanın mekanizması kısa gelmiş, ortadan kesip demir parçası kaynaklayarak zimba gibi yapmıştım. Silecek motorunu Alp Bey'in söylediği gibi Tipo dan uyarlayarak ( zamanlayıcıya uyumludur ) torpidoda biraz tadilat yaparak uydurdum. Fakat silecek motor muhafaza kapağı uymadı. Bu duruma şöyle çözüm buldum : Sac kapağın fiberden kalıbını yapıp biraz daha genişletip cillop gibi olmasını sağladım.Daha bitmedi... yine Tiponun atrka silecek kollarını alıp Tuzlanın frezelerine uydurdum ;D Bu yaptıklarımı 1996 yılında 22 yaşında yaptım. Şimdi 35 yaşındayım para verseler böyle bir eziyete katlanırmıyım, o kadar teferruatla uğraşırmıyım bilmiyorum Şimdi kafam rahat Range Rover Classic kullanıyorum, adamlar gereken herşeyi fabrikada yapıp kullanıcılara sunmuşlar ;D
Bir dönem kullandığım CJ-5'e Tuzla Willys lerin üzerinde bulunan silecek mekanizmasını adapte etmiştim. Cj'nin cam çerçevesi geniş olduğundan Tuzlanın mekanizması kısa gelmiş, ortadan kesip demir parçası kaynaklayarak zimba gibi yapmıştım. Silecek motorunu Alp Bey'in söylediği gibi Tipo dan uyarlayarak ( zamanlayıcıya uyumludur ) torpidoda biraz tadilat yaparak uydurdum. Fakat silecek motor muhafaza kapağı uymadı. Bu duruma şöyle çözüm buldum : Sac kapağın fiberden kalıbını yapıp biraz daha genişletip cillop gibi olmasını sağladım.Daha bitmedi... yine Tiponun atrka silecek kollarını alıp Tuzlanın frezelerine uydurdum ;D Bu yaptıklarımı 1996 yılında 22 yaşında yaptım. Şimdi 35 yaşındayım para verseler böyle bir eziyete katlanırmıyım, o kadar teferruatla uğraşırmıyım bilmiyorum Şimdi kafam rahat Range Rover Classic kullanıyorum, adamlar gereken herşeyi fabrikada yapıp kullanıcılara sunmuşlar ;D
Geç cevap yazıyorum kusura bakmayın. Sonuç mükemmel olmuştu. 2 kademeli silecek hızı ve 3. kademe fasılalı. İlk aşamada zaman ayarlı ( yanlış hatırlamıyorsam 8-10 sn. aralıklarla) ,2. kademe yavaş ve sabit, 3. kademe hızlı.
Geç cevap yazıyorum kusura bakmayın. Sonuç mükemmel olmuştu. 2 kademeli silecek hızı ve 3. kademe fasılalı. İlk aşamada zaman ayarlı ( yanlış hatırlamıyorsam 8-10 sn. aralıklarla) ,2. kademe yavaş ve sabit, 3. kademe hızlı.