Jeep CJ Serileri Asfaltta Gezme Probleminin Çözümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asilhector Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,151

asilhector

Kamp III
Mesajlar
575
Tepkime Puanı
1
Yer
Sarayköy/Denizli
Selamlar Arkadaslar,

CJ lerin asfaltta gezme sorununa yapilan İslemler, Bilgi ve Tecrubelerinizi bu baslik altinda Paylasmanizi bekliyor ve bu İse yeni baslayan Arkadaslara yol gosterici olabileceginizden dolayi Katilimci Arkadaslara Tesekkur ediyorum.

Araciniz asfaltta gezmiyorken birden bire gezmeye veya 1 yone cekmeye basladiysa direksiyon kutusunun ustunde bulunan civata ayarindan once yapilacak islemler sag veya sol tekerlerden 1ini kaldirim kenari veya benzer 1 sabit yere tekeri sifir oynamayacak sekilde dayayarak oncelikle jantlari, bijonlari, tekerleri ve havasini, tekeri ileri geri sallayarak akis bosluklarini, rot baslarini, rot kollarini, direksiyon kutusunu ve bu kutuya bagli olan kolu, makaslari, makas kupeleri, makas burclari, makasin defransiyel arasindaki celik takozuyla baglanti civatalarini ve amortisorlerinizi, makassiz helezonlu olanlarda helozonlari ve helezon yataklari ve baglanti yerlerini kontrol etmeleri tavsiye edilir, bu saydiklarim saglamsa direksiyona gecip direksiyonu sag sol yaparak direksiyon kutusundan boslugu istediginiz ayara gelecek sekilde ayarlayabilirsiniz burada dikkat edilmesi gereken cok onemli 1 hususta sag sol ayari 0 yapmamaktir cunki kutudaki bulunan mekanizmada hic oynama toleransi olmayacagi icin bu durumda direksiyon kilitleme olasiligi cok yuksek 1 ihtimaldir Lutfen Dikkat ediniz.

Yukseltme yapilan veya lastik '' ebati buyutulen araclarda asfaltta gezmeyi onlemek icin uygulanmasi kacinilmaz olan en ucuz yontem direksiyon kutusuna bagli olan duz kolu egri Pitman koluyla degistirmektir.

Egri Pitman kolu ( deve boynu )

pitmanarm.jpg


Direksiyon amortusoru.

Direksiyon amortisoru yolda 1 nebze gezmeyi onlesede asil islevi virajlardan sonra direksiyonun geri toparlanmasina yardimci olmak ve yoldaki sarsinti veya cukurlara girislerde on tekerleklerde ve direksiyonda olusacak sarsintiyi onlemektir onemle takilmasi tavsiye edilir cunki direksiyon amortisoru olmayan veya amortisoru bozuk olan araclarda en ufak 1 cukur girisinde araci yolda tutmak cok zordur bu yuzden gezmeyi 1 nebze onluyor diye yazdim.

Uygulama.

8622steeringstabilizer.jpg


08124wd14z1991jeepwrang.jpg


Salıncak ters dönüşüm sistemi.

Egri Pitman koluyla aracin gezmesini onleyemedizseniz salincak ters donusum sistemiyle bu sorunu aracinizin yukseltme durumuna gore ve lastik '' ebatina gore asabilmeniz mumkundur.

Gerekli malzemeler.

03014wdtech02zoom.jpg


Uygulama.

dcp02033.jpg


dcp02035.jpg


Makas ustu rot kolu ayagi.

Aracinizi maximum yukseltmeye aldiniz ve gezmeyi Pitman kolu ve Salıncak ters dönüşüm sistemiylede cozemediyseniz o zaman makas ustu rot kolu ayagini uygulamak 1 care olabilir.

Malzeme.

img0398m.jpg


steeringright.jpg


Uygulama.

08124wd14z1991jeepwrang.jpg


Z kollari.

Z kollarin asil amaci makas burkulmasini onlemektir ayni zamanda asiri akralasyonda defransiyellerin yerinde durmasi ileri geri oynamamasini boylelikle camurluklarin yan bolumlerinden uzak durmasini ve makaslar ile amortisorleri kirmamasini onlemektir, defransiyeller Z kollari sayesinde ileri geri oynamasini onlediginden direksiyon gezmesini onlemede mutlaka etken olacaktir lakin gezmeye care degildir.

Gerekli malzemeler.

p1020121b.jpg


Uygulama.

img3309r.jpg


Saygilarimla,
Ali Gulcer.
 

Etiketler

Ynt: Jeep CJ Serileri Asfaltta Gezme Probleminin Çözümü

Açıklamalar gayet güzel...

CJ ler genellemede standardında asfalt aracı olarak üretilmemiştir...

Yüksek olan aracımız yükseltiğimiz zaman rüzgar kuvveti sağladığı güçle ister istemez gezme yapabiliyor...

Lastiklerimiz MT ise zaten sert tabanlı oldukları için asfalttaki eğrilikleri emmiyor direk çekme yapıyor...

Herşeyden önce makas küpelerinin sağlam ve sıkı olması %50 gezmeyi direk kesiyor...

CJ-7 Kullanıcısıyım cj-5 lere göre modifiyesi daha rahat çok şükür şuan sıkıntım yok...Olsada cj ile sahibi arasındaki duygusal bağ yokmu herşeyi hallader... ;D ;D
 

Ynt: Jeep CJ Serileri Asfaltta Gezme Probleminin Çözümü

Yıllar önce yaşadığım bir olayı hatırlamam bu işi çözmemde ilk kıvılcımları yaktı. 90 ların başında aldığım bir Renault 12 tsw nin arkasını yol dışı kullanımlara uygun olsun diye yükseltmiştim. Arabam, üzerinde standart lastikler olduğu halde fazlasıyla gezmeye başlamıştı. Çünkü arkası yükselen aracın rotillerinin duruş oranı değişmiş yani üsteki rotiller alttakilerle aynı hizaya gelmişti. Oysa bu oranın böyle olmaması gerekiyordu. Yani üstteki rotillerin alttakilerden daha geride olması gerekir. Bu tüm araçlarda az ya da çok böyledir. Özellikle Mercedes’lerde çok belirgindir. Bir Mercedes’le, örneğin tam sağ yaptığınızda tekerlekler sağa dönerken sağ tarafa da yatar adeta bir motosiklet gibi. İşte bunun sebebi üst rotillerin alttakilere göre daha geride olmasıdır. Yolda sürüş halindeyken direksiyonu sağ ya da sol yaptığınızda araç düz bir çizgide gitmek için ısrar eder adeta. Ben Renault ta bu oranı bozarak düz çizgi ısrarını olumsuzlaştırmıştım. O halde bunun tam tersini yaparak CJ-7 mi yolda tutulur hale getirebilirdim.

Ön dingili diferansiyelin önü (şafta bağlantı yeri) aşağı gelecek şekilde çevirirsem işi çözmüş olacaktım ama bu teknik olarak mümkün değildi. Bende bu işi dingil çatallarının bağlantılarını üstlerden geriye doğru çevirerek yapmaya karar verdim. Bunun için önce dingili komple söküp içini boşalttım. Sonra iyi bir kaynakçıya giderek çatalları yaklaşık 20 derecelik bir açıyla çevirerek kaynak yaptırttım. Her türlü işlem bitipte aracımı yola çıkardığımda sonuç tek kelimeyle mükemmeldi ve artık tüm olumsuzluklara rağmen (büyük lastikler, geniş dingiller, makasların üstten bağlanması vs..) CJ-7 im tabiri caizse yolda ip gibi gidiyor ve beni hiç yormuyor.

İsmail Dursun'un yazisindan alintidir.
 

Ynt: Jeep CJ Serileri Asfaltta Gezme Probleminin Çözümü

Çok güzel ya, canım çekti diyebilirim. Ama yeni düzene giren cj im için bunları yapmaya cesaretim yok ;D
 



Ynt: Jeep CJ Serileri Asfaltta Gezme Probleminin Çözümü

calışmaların güzelmiş paylaşım için teşekkürler
ama bizim yer sorunumuz var
inşallah yer sorununu halledersem
cok güzel porejelerimiz var deniz kardeşle ama öncelikle yer
 


Ynt: Jeep CJ Serileri Asfaltta Gezme Probleminin Çözümü

yaşadığım tecrublerden bir kaçını paylaşmak istedim.
bizim kırmızı CJ'de makaslar orjinal yerinde,35 inch lastik mevcut ve eğri pitman kolu yok ... gezme diye bişe de yok .
benim CJ de makaslar üstte ,35 inch lastik,eğri pitman kolu var.. yine gezme yok ... ve günlük hayatımda her gün kullanıyorum.
gezmeyen CJ de sır caster açısıdır.Aracı yükseltirseniz bozulur,büyük lasitk takılırsa bozulur,makaslar özelliğini kaybederse bozulur,uzun salıncak kullanırlırsa bozulur,orjinal ölçü +3,+4 gibi olması lazım.
diğer geri kalan etkenler(civatalar,makas burçları gibi..) bir yana, caster açısı bir yana...
caster açısını düzeltmek için ,makas tablalarını kesip tekrar kaynatmak da bir çözüm fakat "degree shims" denilen dereceli parçalar konularak da kolayca halledilebilir.
Ayrıca Ali Bey in bilgi olarak sunduğu high steering kit(rot kolunu yukarı alma) bende mevcut .. fakat satmayı düşünüyorum..
kit
http://www.rocky-road.com/cjott.html

Ali Bey,bu değerli bilgileri veridiğiniz için teşekkürler.
 






15091809345941064023907.jpg
15091809345941064023907.jpg
1509180960389358290393.jpg
direksiyon kutusuna bir biel kolu ile karşı tarafa bi aparat yapıp sabitleyince gezme sorunu %80 halloldu alt takımda bütün parçalar sıfır zaten birde direksiyon amortisörü var
1509180960389358290393.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,603
Kayıtlı Üye Sayımız
166,831
Kaydolan Son Üyemiz
RoseSpreader

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst