asilhector
Kamp III
Selamlar Arkadaslar,
CJ lerin asfaltta gezme sorununa yapilan İslemler, Bilgi ve Tecrubelerinizi bu baslik altinda Paylasmanizi bekliyor ve bu İse yeni baslayan Arkadaslara yol gosterici olabileceginizden dolayi Katilimci Arkadaslara Tesekkur ediyorum.
Araciniz asfaltta gezmiyorken birden bire gezmeye veya 1 yone cekmeye basladiysa direksiyon kutusunun ustunde bulunan civata ayarindan once yapilacak islemler sag veya sol tekerlerden 1ini kaldirim kenari veya benzer 1 sabit yere tekeri sifir oynamayacak sekilde dayayarak oncelikle jantlari, bijonlari, tekerleri ve havasini, tekeri ileri geri sallayarak akis bosluklarini, rot baslarini, rot kollarini, direksiyon kutusunu ve bu kutuya bagli olan kolu, makaslari, makas kupeleri, makas burclari, makasin defransiyel arasindaki celik takozuyla baglanti civatalarini ve amortisorlerinizi, makassiz helezonlu olanlarda helozonlari ve helezon yataklari ve baglanti yerlerini kontrol etmeleri tavsiye edilir, bu saydiklarim saglamsa direksiyona gecip direksiyonu sag sol yaparak direksiyon kutusundan boslugu istediginiz ayara gelecek sekilde ayarlayabilirsiniz burada dikkat edilmesi gereken cok onemli 1 hususta sag sol ayari 0 yapmamaktir cunki kutudaki bulunan mekanizmada hic oynama toleransi olmayacagi icin bu durumda direksiyon kilitleme olasiligi cok yuksek 1 ihtimaldir Lutfen Dikkat ediniz.
Yukseltme yapilan veya lastik '' ebati buyutulen araclarda asfaltta gezmeyi onlemek icin uygulanmasi kacinilmaz olan en ucuz yontem direksiyon kutusuna bagli olan duz kolu egri Pitman koluyla degistirmektir.
Egri Pitman kolu ( deve boynu )
Direksiyon amortusoru.
Direksiyon amortisoru yolda 1 nebze gezmeyi onlesede asil islevi virajlardan sonra direksiyonun geri toparlanmasina yardimci olmak ve yoldaki sarsinti veya cukurlara girislerde on tekerleklerde ve direksiyonda olusacak sarsintiyi onlemektir onemle takilmasi tavsiye edilir cunki direksiyon amortisoru olmayan veya amortisoru bozuk olan araclarda en ufak 1 cukur girisinde araci yolda tutmak cok zordur bu yuzden gezmeyi 1 nebze onluyor diye yazdim.
Uygulama.
Salıncak ters dönüşüm sistemi.
Egri Pitman koluyla aracin gezmesini onleyemedizseniz salincak ters donusum sistemiyle bu sorunu aracinizin yukseltme durumuna gore ve lastik '' ebatina gore asabilmeniz mumkundur.
Gerekli malzemeler.
Uygulama.
Makas ustu rot kolu ayagi.
Aracinizi maximum yukseltmeye aldiniz ve gezmeyi Pitman kolu ve Salıncak ters dönüşüm sistemiylede cozemediyseniz o zaman makas ustu rot kolu ayagini uygulamak 1 care olabilir.
Malzeme.
Uygulama.
Z kollari.
Z kollarin asil amaci makas burkulmasini onlemektir ayni zamanda asiri akralasyonda defransiyellerin yerinde durmasi ileri geri oynamamasini boylelikle camurluklarin yan bolumlerinden uzak durmasini ve makaslar ile amortisorleri kirmamasini onlemektir, defransiyeller Z kollari sayesinde ileri geri oynamasini onlediginden direksiyon gezmesini onlemede mutlaka etken olacaktir lakin gezmeye care degildir.
Gerekli malzemeler.
Uygulama.
Saygilarimla,
Ali Gulcer.
CJ lerin asfaltta gezme sorununa yapilan İslemler, Bilgi ve Tecrubelerinizi bu baslik altinda Paylasmanizi bekliyor ve bu İse yeni baslayan Arkadaslara yol gosterici olabileceginizden dolayi Katilimci Arkadaslara Tesekkur ediyorum.
Araciniz asfaltta gezmiyorken birden bire gezmeye veya 1 yone cekmeye basladiysa direksiyon kutusunun ustunde bulunan civata ayarindan once yapilacak islemler sag veya sol tekerlerden 1ini kaldirim kenari veya benzer 1 sabit yere tekeri sifir oynamayacak sekilde dayayarak oncelikle jantlari, bijonlari, tekerleri ve havasini, tekeri ileri geri sallayarak akis bosluklarini, rot baslarini, rot kollarini, direksiyon kutusunu ve bu kutuya bagli olan kolu, makaslari, makas kupeleri, makas burclari, makasin defransiyel arasindaki celik takozuyla baglanti civatalarini ve amortisorlerinizi, makassiz helezonlu olanlarda helozonlari ve helezon yataklari ve baglanti yerlerini kontrol etmeleri tavsiye edilir, bu saydiklarim saglamsa direksiyona gecip direksiyonu sag sol yaparak direksiyon kutusundan boslugu istediginiz ayara gelecek sekilde ayarlayabilirsiniz burada dikkat edilmesi gereken cok onemli 1 hususta sag sol ayari 0 yapmamaktir cunki kutudaki bulunan mekanizmada hic oynama toleransi olmayacagi icin bu durumda direksiyon kilitleme olasiligi cok yuksek 1 ihtimaldir Lutfen Dikkat ediniz.
Yukseltme yapilan veya lastik '' ebati buyutulen araclarda asfaltta gezmeyi onlemek icin uygulanmasi kacinilmaz olan en ucuz yontem direksiyon kutusuna bagli olan duz kolu egri Pitman koluyla degistirmektir.
Egri Pitman kolu ( deve boynu )

Direksiyon amortusoru.
Direksiyon amortisoru yolda 1 nebze gezmeyi onlesede asil islevi virajlardan sonra direksiyonun geri toparlanmasina yardimci olmak ve yoldaki sarsinti veya cukurlara girislerde on tekerleklerde ve direksiyonda olusacak sarsintiyi onlemektir onemle takilmasi tavsiye edilir cunki direksiyon amortisoru olmayan veya amortisoru bozuk olan araclarda en ufak 1 cukur girisinde araci yolda tutmak cok zordur bu yuzden gezmeyi 1 nebze onluyor diye yazdim.
Uygulama.


Salıncak ters dönüşüm sistemi.
Egri Pitman koluyla aracin gezmesini onleyemedizseniz salincak ters donusum sistemiyle bu sorunu aracinizin yukseltme durumuna gore ve lastik '' ebatina gore asabilmeniz mumkundur.
Gerekli malzemeler.

Uygulama.


Makas ustu rot kolu ayagi.
Aracinizi maximum yukseltmeye aldiniz ve gezmeyi Pitman kolu ve Salıncak ters dönüşüm sistemiylede cozemediyseniz o zaman makas ustu rot kolu ayagini uygulamak 1 care olabilir.
Malzeme.


Uygulama.

Z kollari.
Z kollarin asil amaci makas burkulmasini onlemektir ayni zamanda asiri akralasyonda defransiyellerin yerinde durmasi ileri geri oynamamasini boylelikle camurluklarin yan bolumlerinden uzak durmasini ve makaslar ile amortisorleri kirmamasini onlemektir, defransiyeller Z kollari sayesinde ileri geri oynamasini onlediginden direksiyon gezmesini onlemede mutlaka etken olacaktir lakin gezmeye care degildir.
Gerekli malzemeler.

Uygulama.

Saygilarimla,
Ali Gulcer.