Kar Sürüş Rehberi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 124
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,170
Ynt: Kar Sürüş Rehberi

"Sürekli 4x4 araçlarda yokuş yukarı çıkılaçaksa önlere inilecekse arkalara takmak en mantıklısı ançak çincir takmak butun araçlara zarar varebılır onemli olan kuru zemıne gelir gelmez zincirleri çıkartmak gerekir aksi hade orta diferansiyele zarar verebilir helede orta kilip pozisyonuna kesınlıkle alınlaz lastik ebatları degişecegi için"

yokuş aşağı inilirken arkaya takılan zincirin faydası olmaz. Aracın ön tekerlere gelen yağ basıncı arka tekerden çok daha yüksektir. Hatırladığım kadarıyla 4 te 3 ü en tekerlere 4 biri aracın arka tekerlere gitmekte. Tabi aracın yük durumuna göre limitör arka tekerlere giden yağ basıncını ayarlamakta. Frenleme anında ön teker yere tutunamazsa arcın durma ihtimali çok düşüktür. Ani bir direksiyon hareketi yapılmazsa aracın arkasının kayması engellenir ve öndeki zincirler lastikler kizaklamadığı sürece iyi bir frenleme yapabilir.
Yokus yukar çıkarken arın ön ve arka dingiline binen yük miktarına göre hareket etmek gerekir. Benim aracın ağırlık merkezi arak dingile yakın. Ben aracın ön dingiline zincir takarsam zincirden daha az faydalanırım.
 

Etiketler
Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Arazi aracı kullanıyoruz kaygan zeminde firene basmayı unutalım hatta olmadı gaza basalım
 


Ynt: Kar Sürüş Rehberi

terrano' Alıntı:
benim kullanım kitapçığım yok. terrano araca 4x4 de giderken sadece öne zincir taksam ön şansımanı bozar mı.öyle demişlerdi.şehir efsanesimi yoksa.nettende bakıcam. bunla ilgili doğru bir site bulan arkadaşlar olursa buraya yazarlarsa sevinirim

zincir kullanımı her araca zeminin durumuna göre zarar verebilir özellikle asfalt ta yada kar buz olmayan bir zeminde kullanmaya kalkarsanız yada zincirli haliyle surat yaparsanız başınız derde girebilir.
 




Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Karda yüksek motor gücü iyi değildir. Motor gücünü ve torkunu düşürmek için 1 vites yerine 2 viteste kalkış yapmak daha iyidir. O sebebten dolayı ağır devirede karda sürüş dez avantaj sağlıyacaktır.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

yol' Alıntı:
Araç kaymaya başladığında direksiyonu kayma yönüne doğru yumuşak hareketlerle çevirerek ve frene değilde, çok hafif gaza basarak kaymayı kontrol altına almak da mümün.
rica etsem bana kısaca bu olayın fizyolojisini anlatabilir misiniz?
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Ben cevap versem ayıp olmaz herhalde.
Araç arkası sol tarafa kaydığında direksiyonu sağa çevirirsek kayma miktarını artırmış oluruz. Fakat direksiyonu kayma yönü olan sol tarafa çevirirsek kaymaya sebeb olan kuvveti absorve edebiliriz. Sol kaymada direksiyon sola, sağ kaymada direksiyon sağa. Fakat ön tekerde kayma olursa yapabilecek pek fazla birşey yok.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

http://www.uzmantv.com/buzlu-zeminde-arac-kullanirken-nelere-dikkat-etmek-gerekir izlemenizi tavsiye ederim
 




Ynt: Kar Sürüş Rehberi

4x4 olamayan araçlar içinde eğer dağa falan çıkmayacaksanız şehir için için kullanıma uygun çivili kış lastikleri var hem zincir tak sök derdi yok. Askeriyede çok kullandım kesinlikle kaymıyor .
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Kayma yol tutuşu olmaması lastikle zemin arasında sürtünmenin aracı tutamayacak kadar az olmasıdır.
Aracın ön tekerleklerini kayma yönüne çevirmekle
tekerleklerin dönme yönüyle aracın hareket yönünü bir doğrultuya getirip
lastiğin dönerek yol tutmasına imkan tanımak amaçtır.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

vosdost' Alıntı:
Ben cevap versem ayıp olmaz herhalde.
Araç arkası sol tarafa kaydığında direksiyonu sağa çevirirsek kayma miktarını artırmış oluruz. Fakat direksiyonu kayma yönü olan sol tarafa çevirirsek kaymaya sebeb olan kuvveti absorve edebiliriz. Sol kaymada direksiyon sola, sağ kaymada direksiyon sağa. Fakat ön tekerde kayma olursa yapabilecek pek fazla birşey yok.

aracın arkası sol tarafa kaydığında önü de sağa kayıyor demektir.direksiyonu sağa çevirirsek kayma yönünde çevirmiş olmaz mıyız?aracın önü sağa kayarken direksiyonu sola mı çevirmemiz gerekiyor?sola çevirirsek kayma yönünde çevirmiş oluruz, kaymanın ters yönünde değil...ben kaymanın ters yönüne denilince sağa çevirmem gerekirmiş gibi algıladım.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Kayma hareketinin olduğu yöne doğru aracı yönlendirip, tüm araç sağa kayıyorsa ileri doğru gidilen yolda sağa direksiyonu yumuşak bir hareketle çevirerek, kayma hızından biraz daha fazla hız alacak kadar gaz verilmeli, lastiklerin zemini tuttuğu hissi oluşunca, ya yumuşak direksiyon hareketi ile yön değiştirilmeli, ya da çok yavaş biçimde lastiklerin dönüş hızları azaltılmalıdır.

Aksi yönde yapılan hareket zemini tutan bir kaç lastiğinizin de tutunma direncinin kaybolmasına ve tamamen kontrolsüzlüğe sebep olur.
Bu manevra yapılamayacak kadar dar veya sorunlu bir bölgede iseniz, olmamanız gerek, sürücülük bu duruma düşmemek demek aslında, kaçınılmaz biçimde çarpışma gerekiyor ise, ani fren ile çarpışmaya girmeyiniz. Aracınız ani fren hareketi ile olduğu hızdan daha fazla hızlanacaktır.
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

keros' Alıntı:
Kayma yol tutuşu olmaması lastikle zemin arasında sürtünmenin aracı tutamayacak kadar az olmasıdır.
Aracın ön tekerleklerini kayma yönüne çevirmekle
tekerleklerin dönme yönüyle aracın hareket yönünü bir doğrultuya getirip
lastiğin dönerek yol tutmasına imkan tanımak amaçtır.

benim başıma bir kayma olayı geldi de onu anlatırsam daha iyi olacak sanırım.Niğde-Aksaray yolunda kar yağmış üzerine de dolu yağıyor, hızım 50-60 km civarı yol dümdüz, direksiyonu hiç kırmadım ama gaza dokundum mu hatırlamıyorum kaymaya başladığımda...sağ şeritte gidiyorum, aracımın önü sola doğru kaydı, sol şeridi geçip şarampole girmek üzereydim ben direksiyonu sağa çevirdim, bu defa sağ şeridi geçip sağ şarampole doğru giriyordum ki yine direksiyonu sola çevirdim, sol şarampolden tekrar sağa ve şarampole inerek durabildim.sol şarampol epey yüksek ve dikti, sağ taraf ise daha az eğimliydi.yoldan geçen hiçbir araç olmaması kaza olma ihtimalini düşürdü ama devrilseydik te bizi kim bulurdu bilmiyorum.Arkama dönüp baktığımda yılan yağmıştım...şimdi ilk kaymaya başladığımda sola değil de sağa çevirseydim direksiyonu şarampole mi inerdim yoksa araba ters istikamete mi dönerdi?pek çok fzktöre bağlı olurdu muhakkak ama tahminen ne olurdu?
cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim...
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

LRTD5' Alıntı:
Kayma hareketinin olduğu yöne doğru aracı yönlendirip, tüm araç sağa kayıyorsa ileri doğru gidilen yolda sağa direksiyonu yumuşak bir hareketle çevirerek, kayma hızından biraz daha fazla hız alacak kadar gaz verilmeli, lastiklerin zemini tuttuğu hissi oluşunca, ya yumuşak direksiyon hareketi ile yön değiştirilmeli, ya da çok yavaş biçimde lastiklerin dönüş hızları azaltılmalıdır.

Aksi yönde yapılan hareket zemini tutan bir kaç lastiğinizin de tutunma direncinin kaybolmasına ve tamamen kontrolsüzlüğe sebep olur.
Bu manevra yapılamayacak kadar dar veya sorunlu bir bölgede iseniz, olmamanız gerek, sürücülük bu duruma düşmemek demek aslında, kaçınılmaz biçimde çarpışma gerekiyor ise, ani fren ile çarpışmaya girmeyiniz. Aracınız ani fren hareketi ile olduğu hızdan daha fazla hızlanacaktır.

ileri gidecek kadar yolum yoktu, o şekilde şarampole girseydim devirir ya da takla atardım diye düşünüyorum.ama dediğiniz gibi ben kayma yönünün tersine direksiyonu çevirince araç tamamen kontrolden çıktı, hiçbir tekerin yolu tutmadığını hissedebiliyordum...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,604
Kayıtlı Üye Sayımız
166,831
Kaydolan Son Üyemiz
RoseSpreader

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst