vosdost
Zirve
- Mesajlar
- 2,752
- Tepkime Puanı
- 8
Ynt: Kar Sürüş Rehberi
"Sürekli 4x4 araçlarda yokuş yukarı çıkılaçaksa önlere inilecekse arkalara takmak en mantıklısı ançak çincir takmak butun araçlara zarar varebılır onemli olan kuru zemıne gelir gelmez zincirleri çıkartmak gerekir aksi hade orta diferansiyele zarar verebilir helede orta kilip pozisyonuna kesınlıkle alınlaz lastik ebatları degişecegi için"
yokuş aşağı inilirken arkaya takılan zincirin faydası olmaz. Aracın ön tekerlere gelen yağ basıncı arka tekerden çok daha yüksektir. Hatırladığım kadarıyla 4 te 3 ü en tekerlere 4 biri aracın arka tekerlere gitmekte. Tabi aracın yük durumuna göre limitör arka tekerlere giden yağ basıncını ayarlamakta. Frenleme anında ön teker yere tutunamazsa arcın durma ihtimali çok düşüktür. Ani bir direksiyon hareketi yapılmazsa aracın arkasının kayması engellenir ve öndeki zincirler lastikler kizaklamadığı sürece iyi bir frenleme yapabilir.
Yokus yukar çıkarken arın ön ve arka dingiline binen yük miktarına göre hareket etmek gerekir. Benim aracın ağırlık merkezi arak dingile yakın. Ben aracın ön dingiline zincir takarsam zincirden daha az faydalanırım.
"Sürekli 4x4 araçlarda yokuş yukarı çıkılaçaksa önlere inilecekse arkalara takmak en mantıklısı ançak çincir takmak butun araçlara zarar varebılır onemli olan kuru zemıne gelir gelmez zincirleri çıkartmak gerekir aksi hade orta diferansiyele zarar verebilir helede orta kilip pozisyonuna kesınlıkle alınlaz lastik ebatları degişecegi için"
yokuş aşağı inilirken arkaya takılan zincirin faydası olmaz. Aracın ön tekerlere gelen yağ basıncı arka tekerden çok daha yüksektir. Hatırladığım kadarıyla 4 te 3 ü en tekerlere 4 biri aracın arka tekerlere gitmekte. Tabi aracın yük durumuna göre limitör arka tekerlere giden yağ basıncını ayarlamakta. Frenleme anında ön teker yere tutunamazsa arcın durma ihtimali çok düşüktür. Ani bir direksiyon hareketi yapılmazsa aracın arkasının kayması engellenir ve öndeki zincirler lastikler kizaklamadığı sürece iyi bir frenleme yapabilir.
Yokus yukar çıkarken arın ön ve arka dingiline binen yük miktarına göre hareket etmek gerekir. Benim aracın ağırlık merkezi arak dingile yakın. Ben aracın ön dingiline zincir takarsam zincirden daha az faydalanırım.