gulendam
Ana Kamp
'Karadeniz’in son gezisi...
Türkiye’yi uluslararası alanda tanıtmak amacıyla '20’li yıllarda Avrupa’daki limanları dolaşan Karadeniz gemisi, bir sergi ve belgeselle ölümsüzleşti...
Türkiye’nin uluslararası takvim ve saat uygulamasına geçtiği, Medeni Kanun’un kabul edildiği yıl olarak önemli bir yere sahip olan 1926, aynı zamanda ülke tanıtımı için yapılan bir atılımla da hatırlanıyor: Karadeniz gemisinin Avrupa ülkelerine yaptığı yolculuk.
Türk toplumunun cumhuriyet dönemindeki yeni kimliğini Avrupa devletlerine tanıtmak amacıyla, Atatürk’ün 'kültür elçiliği’yle görevlendirdiği Karadeniz gemisi, 12 Haziran 1926 tarihinde İstanbul’dan hareket etti.
12 ülke gezdi
Gemide oluşturulan satış dairesine Kütahya çinileri, halıları, işlemeler, antikalar yerleştirildi. Gemide Riyaset - i Cumhur Orkestrası’nın konserlerinin yanı sıra 16 tane balo düzenlendi.
Karadeniz, 12 Avrupa ülkesinde uğradığı Londra, Helsinki, Marsilya gibi durakların ardından yolculuğunu 5 Eylül 1926’da İstanbul’da noktaladı.
Gittiği tüm limanlarda büyük ilgi gördü ve pek çok ziyaretçiyi ağırladı. Karadeniz’in 2. kaptanı Süreyya Gürsu’nun kaydettiği bilgilere göre, gemiyi toplam 65 bin kişinin ziyaret ettiği tahmin ediliyor. Karadeniz gemisinin öyküsü, ortak bir uluslararası çalışma niteliğindeki “Ulusu Tasarlamak: 1920’ler ve 1930’larda Avrupa Devletleri” adlı sergiyle ve “Seyr - i Türkiye” adlı belgeselle ölümsüzleştirildi. 20 Mart 2007’ye kadar Osmanlı Bankası Müzesi’nde görülebilecek sergide Türkiye’nin yanı sıra çeşitli ülkelerdeki kurumlardan alınmış olan görsel malzemeler bulunuyor. O dönemi anlatan kısa giriş filminin yanı sıra, 120’nin üzerinde fotoğraf ve 10 dokümanter filmin fragmanı da izlenebiliyor.
“İnşa Etmek”, “Kutlamak” ve “Dönüştürmek” olmak üzere üç ana tema üzerine kurulan serginin sponsorluğunu Garanti Bankası ile Hollanda Kültür Fonu üstlendi.
“Karadeniz: Seyr - i Türkiye” adlı belgesel de sergi süresince müzenin sinema salonunda ücretsiz olarak izlenebilecek. Genel koordinatörlüğünü Hollanda’daki Fatusch firmasından Gülay Orhan’in yaptığı belgesel Amsterdam ve İstanbul’da yürütülen yoğun çalışmalar sonucunda ortaya çıktı.
http://sanat.milliyet.com.tr/detay.asp?id=2824
Türkiye’yi uluslararası alanda tanıtmak amacıyla '20’li yıllarda Avrupa’daki limanları dolaşan Karadeniz gemisi, bir sergi ve belgeselle ölümsüzleşti...
Türkiye’nin uluslararası takvim ve saat uygulamasına geçtiği, Medeni Kanun’un kabul edildiği yıl olarak önemli bir yere sahip olan 1926, aynı zamanda ülke tanıtımı için yapılan bir atılımla da hatırlanıyor: Karadeniz gemisinin Avrupa ülkelerine yaptığı yolculuk.
Türk toplumunun cumhuriyet dönemindeki yeni kimliğini Avrupa devletlerine tanıtmak amacıyla, Atatürk’ün 'kültür elçiliği’yle görevlendirdiği Karadeniz gemisi, 12 Haziran 1926 tarihinde İstanbul’dan hareket etti.
12 ülke gezdi
Gemide oluşturulan satış dairesine Kütahya çinileri, halıları, işlemeler, antikalar yerleştirildi. Gemide Riyaset - i Cumhur Orkestrası’nın konserlerinin yanı sıra 16 tane balo düzenlendi.
Karadeniz, 12 Avrupa ülkesinde uğradığı Londra, Helsinki, Marsilya gibi durakların ardından yolculuğunu 5 Eylül 1926’da İstanbul’da noktaladı.
Gittiği tüm limanlarda büyük ilgi gördü ve pek çok ziyaretçiyi ağırladı. Karadeniz’in 2. kaptanı Süreyya Gürsu’nun kaydettiği bilgilere göre, gemiyi toplam 65 bin kişinin ziyaret ettiği tahmin ediliyor. Karadeniz gemisinin öyküsü, ortak bir uluslararası çalışma niteliğindeki “Ulusu Tasarlamak: 1920’ler ve 1930’larda Avrupa Devletleri” adlı sergiyle ve “Seyr - i Türkiye” adlı belgeselle ölümsüzleştirildi. 20 Mart 2007’ye kadar Osmanlı Bankası Müzesi’nde görülebilecek sergide Türkiye’nin yanı sıra çeşitli ülkelerdeki kurumlardan alınmış olan görsel malzemeler bulunuyor. O dönemi anlatan kısa giriş filminin yanı sıra, 120’nin üzerinde fotoğraf ve 10 dokümanter filmin fragmanı da izlenebiliyor.
“İnşa Etmek”, “Kutlamak” ve “Dönüştürmek” olmak üzere üç ana tema üzerine kurulan serginin sponsorluğunu Garanti Bankası ile Hollanda Kültür Fonu üstlendi.
“Karadeniz: Seyr - i Türkiye” adlı belgesel de sergi süresince müzenin sinema salonunda ücretsiz olarak izlenebilecek. Genel koordinatörlüğünü Hollanda’daki Fatusch firmasından Gülay Orhan’in yaptığı belgesel Amsterdam ve İstanbul’da yürütülen yoğun çalışmalar sonucunda ortaya çıktı.
http://sanat.milliyet.com.tr/detay.asp?id=2824