Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan taiga Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,026

taiga

***
Mesajlar
2,266
Tepkime Puanı
33
Yanlış bir gözlem olabilir benim ki...

Ancak gördüğüm şu:

Emekli dostların çoğu için karavan bütçesinde, 30 bin TL üzerinden binlerce euro ya yükselen bir skala mevcut...

Bu abilerimiz bir haftalıktan üç aya uzanan bir zaman diliminde tek yada iki-üç karavan birlikte binlerce km yapabiliyorlar... (Kampinglerde aylarca kalanlar konumuz dışıdır ;) )

Lakin çalışan kesim, beyaz yakalılar, maaşlı camia ,önceden bir şekilde dağcılık kampçılık gibi doğa sporlarıyla ilgilenen 25 yaş üstü kesim içinse durum değişiyor...

Yeterli zamanları da mevcut değil ve dahi sadece hafta sonları yapabilecekleri geziler için ayıracak bütçeleri de kısıtlı...

O zamanda bu kesim max. 15-20 bin TL ye kadar bir bütçe ile 2 günlük kaçamaklar yapacakları araç-karavan arayışına giriyorlar...

Bu döngüyü kırabilmek için "acaba bu aracı güniçi de kullanabilir miyiz" sorusu gündeme gelince, transporter city van gibi çözümlere yönelelim dense de mevcut yasalar eli kolu bağlıyor...

Oysa devlet şu yasayı daha uyumlu yapsa, hem camper a yönelecek kitle hızla artacak ve hemde buna bağlı olarak bu araçların iç donanımı ısıtması buzdolabı gibi sorunlarına çözüm bulan firmalar ve alternatiflerde çoğalacak...

Bunlar olmayınca da 72 yada 82 yada 92 model camper lara sürekli bakıp, alsak mı almasak mı yolda kalır mıyız gibi sorularla karşı karşıya kalıyoruz...

Zor işimiz zor... :D
 

Etiketler
Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Haldun Bey,

"Durumu çok güzel özetleyen" yazınıza ben de katılıyorum. Üzerine söyleyebileceğim pek birşey yok gibi...

Cavid Sezen
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Haldun Bey gözlemleriniz bence doğru.

taiga' Alıntı:
Bunlar olmayınca da 72 yada 82 yada 92 model camper lara sürekli bakıp, alsak mı almasak mı yolda kalır mıyız gibi sorularla karşı karşıya kalıyoruz...

Zor işimiz zor... :D

Bu konudaki fikirlerimi de yazayım. Ekonomik kriz sebebi ile işverenlerimin maaş verememesi, kısa bir işsizlik ve borçlanmalar sebebiyle ben de ekonomik kriz yaşıyorum. Bundan dolayı eski dahi olsa bir camper alamıyorum. Alsam bile gönlüme göre tadilatlarını bakımını yaptıramam. Bu krizi atlattıktan sonra hiç düşünmeden 30 yaşında olsa dahi 10 bin TL ye kadar içime sinen bir camperi alacağım. Sonuçta bunlar keyif aracı. Elim değdikçe gönlüme göre tadilat ve bakımlarını yaptırırım. Eski araçlarla uğraşmak ayrı bir zevk. Benim bir dönem 1987 model Honda Shuttle aracım vardı. Sunroof lu klimalı otomatik vitesli full ve keyifli bir araçtı. Ama eski modeldi. Aynısından sadece bir araç gördüm. Bir üçüncüsünü hala görmüş değilim. Haliyle yedek parça sıkıntısı yaşıyordum. Oto sanayilerini , Aksaray’da parçacıları gezmek, parça uydurmak, bi şeyler ortaya çıkarmak gerçekten keyif veriyor. Burada en önemli sorun zaman. Ayrı bir binek aracım olduktan sonra boş vakit buldukça bunlarla uğraşmak insanı zorlamaz. Hiç olmazsa tamirat için acelem olmaz.
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Ben bir ekonomist değilim, yada finansla ilgili bir eğitim almadım, çok anlamam ama kendine karavan almak - yapmak isteyen yüzlerce insan var. Fakat birçoğunun gözü korkmuş durumda. Hatta benzer kaygılar bir yelkenli yada ufak da olsa bir tekne sahibi olmak isteyenlerde de var. İnsanlar bu iş için paralarını harcamaya hazırlar, ellerinde kendilerine enerji kaynağı olarak gördükleri hobilerini icra edecekleri şeyler için para ayırıyor ve harcıyorlar. Fakat devlet para harcamaya hazır bu kitleyi hiçe sayıp hobilerine köstek oluyor. Ticarette sürümden kazanmak diye bir kavram varken, devlet elinde bu tuttuğumu öperim (haşırt) politikasına dönüşüvermiş. Devletin elde ettiği vergi gelirlerinin yalnızca %18'i gelir vergisi, yani geri kalan kazanç kapısı olarak KDV, ÖTV, MTV, gibi diğer vergiler belirlenmiş durumda. Düzce depremi sonrası konan ve kalkacak denen (özel iletişim vergisi gibi..) birçok vergiyi hala ödüyoruz.
Yani devlet diyor ki, paran mı var harcama. Güzel hobilerle uğraşma, spor yapma, yelkenliye binme, karavanla sakın gezme. Onun yerine kahvehaneye git okey oyna, dizi seyret, paran varsa maça git yoksa evde maç izle. Serserilik yap, kafayı iyi şeylere çalıştırma sakın.
Oysa ki bir sektör oluşturmak kolay değil, karavan kullanılsın ki karavan üretilsin. Kullanılsın ki yedek parçası satılsın, aksesuar üretilsin - tüketilsin. Karavan kampingleri daha çok olsun, gelişsin, artsın. Bunlar için zaten bir potansiyel var fakat kösteklenen üretici ve tüketici yıldırılıyor. Oğuz Bey'in bizlere aktardığı rakamlara bakıp ağlayasım geliyor, neden böyle bir sirkülasyon bizde olamıyor diye. Ömründe hiç karavana binmemiş ve binmeyecek birisinin bile mantıklı düşündüğünde varacağı sonuç budur. Yerli yada yabancı turist tarafından milyon Eurolar neden Türkiye'de karavan turizminde harcanmıyor? Yeni yasaya göre karavana çevrilecek panelvanlara CE onaylı koltuk almayı isteriz elbette, fakat bu CE sertifikalı koltuk nedir, Türkiye'de var mıdır? Neden yoktur? Bu sorulara cevap bulmak çok da zor değil, sıra geldi çözüm bulmaya.
Kanun koyuculardan bazılarını, millet vekillerini seçerken belki de karavan sahibi olanları tercih etmek belki de çözüm olabilir. Sesimizi onlara duyurmaktan daha kolay çözüm belki de... :D

İnternetteki araçların tartışılacağı bu topikte biraz konudan saptım yine :smiley:
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Merhaba,

Bir soru yöneltmek istiyorum tümünüze:
"Yabancı bandıralı" bir camper/motorkaravan/karavan alma şansımız yok mu?... ;D Şöyle çekelim "bilmem ne ülkesinin bayrağını", yatçı/yelkenciler gibi, sefasını sürelim... "Birazcık biz de ölelim" yahu!...

Cavid Sezen
 



Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

6 ayda bir disari cikarsaniz evet var. Yani yabanci plakali bir karavan havali da olur hani. :D
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Yüksek tavan bir 2004 transporter alsak...

Projesini reimo dizaynı çizdirsek...

Alsak aracı gitsek 3500 km. Almanyaya...

Bir çıkma bulup yada sıfır olarak içini orada yaptırıp bir orta-güney Avrupa turu da yapıp ülkemize dönsek ve TÜV e gidip projeyi onaylatıp aracımızı kullanmaya başlasak...

Çok mu uçuk bir proje?
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

taiga' Alıntı:
Yüksek tavan bir 2004 transporter alsak...

Projesini reimo dizaynı çizdirsek...

Alsak aracı gitsek 3500 km. Almanyaya...

Bir çıkma bulup yada sıfır olarak içini orada yaptırıp bir orta-güney Avrupa turu da yapıp ülkemize dönsek ve TÜV e gidip projeyi onaylatıp aracımızı kullanmaya başlasak...

Çok mu uçuk bir proje?
Keyifli bir gezi yapıp TL olarak kazandıklarımızı € olarak harcadıktan sonra canım yurduma gelince TÜVe takılıp (ya da gümrüğe) hayallerimizin arkasından bakakalmak da var...
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Cavit sezen Beyin dediği konu ilginç. Araştırılması gerekir diye düşünüyorum. yabancı plakalı bir araç kullansak ,altı ayada bir dışarı çıkmaya razı olanımız çokı olur. Ancak yabancı plakalı bir aracı burda Türk ehliyetiyle kullanmak kanunen yasak diye duymuştum. Acaba doğrumudur bilen varmıdır. Aydınlatırsanınız seviniriz.
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Birincisi alınacak aracı hangi devletten alacağız, mesela Bulgaristan'dan bir Türk vatandaşı araç alabiliyor mu acaba?
Diyelim ki alabiliyoruz, bu araç Bulgar plakalı olacak, 6 ayda bir giriş çıkış yapmak için vize pasaport işlemleri daha fazla tutmaz mı?
Yani kısa süreli bir çözüm olabilir belki ama uzun vadede astarı yüzünden pahalıya çıkar sanırım. Eeee karavanı Bulgaristan'dan yada başka bi yerden de bedavaya almayacağımıza göre...
Bir de yurt dışından aldığınız bir aracın da mutlaka TÜV onayı olması gerekir. Hadi memleketimizde bişeylere alışıyoruz, ama bi de Bulgaristan'da bu işlerle uğraşmak ne kadar çekilir bilemiyorum.
 



Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

gezmen' Alıntı:
Merhaba,

Bir soru yöneltmek istiyorum tümünüze:
"Yabancı bandıralı" bir camper/motorkaravan/karavan alma şansımız yok mu?... ;D Şöyle çekelim "bilmem ne ülkesinin bayrağını", yatçı/yelkenciler gibi, sefasını sürelim... "Birazcık biz de ölelim" yahu!...

Cavid Sezen

Günaydın,

Aslında bu satırları yazarken, yatçı/yelkencilerin yararlandıkları yasal avantajları kastetmiştim. Biliyorsunuz, yabancı bandıra nedeniyle çok az sayılabilecek bir ödemede bulunuyorlar. Bir yakınım, yelkenli ithal etti. Karavancılara göre komik sayılabilecek bir ödemede bulunmuştu. anımsayamadığım bir ülkenin (ABD olabilir) çekti bayrağını, sefasını sürüyor.. Şu an işin tüm boyutlarını bilmiyorum ama akçalı boyutunu iyi biliyorum; çünkü yaptıkları ödemeyi biliyorum. Vergi olarak adlandırılabilecek bölümü, bana (karavancılara göre) komik gelmişti.

Şunu iyi bilirsiniz; düşük kur döneminde (son yıllarda) yat/yelkenli dışalımı, adeta "patlamıştı". Marinalarda yer bulunamadığı basına yansımıştı. Bu deniz araçlarını kullananların çok önemli bir bölümünde, yabancı bayrak var. Onların yararlandığı bu yasal olanaktan biz de yararlanabilir miyiz diye düşünmüştüm. Bu konuyu çeşitli yönleriyle "iyi bilen" varsa, bizleri aydınlatabilir.

Cavid Sezen
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

gezmen' Alıntı:
Günaydın,

Aslında bu satırları yazarken, yatçı/yelkencilerin yararlandıkları yasal avantajları kastetmiştim. Biliyorsunuz, yabancı bandıra nedeniyle çok az sayılabilecek bir ödemede bulunuyorlar. Bir yakınım, yelkenli ithal etti. Karavancılara göre komik sayılabilecek bir ödemede bulunmuştu. anımsayamadığım bir ülkenin (ABD olabilir) çekti bayrağını, sefasını sürüyor.. Şu an işin tüm boyutlarını bilmiyorum ama akçalı boyutunu iyi biliyorum; çünkü yaptıkları ödemeyi biliyorum. Vergi olarak adlandırılabilecek bölümü, bana (karavancılara göre) komik gelmişti.

Şunu iyi bilirsiniz; düşük kur döneminde (son yıllarda) yat/yelkenli dışalımı, adeta "patlamıştı". Marinalarda yer bulunamadığı basına yansımıştı. Bu deniz araçlarını kullananların çok önemli bir bölümünde, yabancı bayrak var. Onların yararlandığı bu yasal olanaktan biz de yararlanabilir miyiz diye düşünmüştüm. Bu konuyu çeşitli yönleriyle "iyi bilen" varsa, bizleri aydınlatabilir.

Cavid Sezen

Cavid bey,

Gerek tekne gerekse karavan konusunda bayağı bir araştırma yaptım. Ucuza hiçbiri maalasef yapılamıyor. Aksi olsaydı şimdi Palamutbükü'nde bir katamaranım, çok güzel bir de karavanım olurdu  :D

Teknenize işinize gelecek bayrağı çekme niyetindeyseniz:

Birçok ülke, çok sayıda gemi sahibi olarak uluslararası reklâmını yapmak ve sürümden kazanmak amacıyla bayrağını, küçük ücretler veya harçlar karşılığında vatandaşı olmayanlara da kullandırır. Bazı ülkelerin sırf bu amaç için kurulmuş ikinci bir gemi sicil kayıt sistemi vardır. Ülkemizin de vardır. Uygulama esasen ticari gemilere yönelik olsa da son zamanlarda yatlar tarafından da sıkça kullanılmaktadır. Bu uygulamaya katılan ülkelerin hiçbirinde bizdeki MTV benzeri bir vergi yoktur. Tekne ülke dışında kullanılacağından KDV’den muaf durumdadır. ÖTV zaten o ülkelere çok uzak bir kavramdır. Bayrağın kaydedileceği ülkede bir şirket kurulmalıdır ki gideri 2000 $ civarındadır.. Tekneyi adına kaydettireceğiniz şirketi o ülkenin bir aracı kurumu sizin adınıza kağıt üzerinde yönetir. Bu işlemin maliyeti senede 300 dolar ila 500 dolar civarındadır. Aracı şirket size tekneyi kullanma yetkisi verir, kaptan olarak atar, varsa amatör denizci belgesiyle bile tekneyi kullanabilirsiniz. Bu işlemlerin hiçbiriyle kendiniz uğraşmak zorunda değilsinizdir, çünkü ülkemizde sizin adınıza bu işlemleri yapan, yurtdışı bağlantılı çalışan birçok firma vardır. Hatta bu firmaların marinalarda büroları dahi bulunur. Bu bürolardan daha ayrıntılı bilgi alabilirsiniz, her şey yasaldır. Yılda bir kez Transit Log alırsınız. Yabancı tekneler için 30 dolara mal olur. Yalnız yabancı bayraklı tekneler sadece bakanlıkça onay belgeli marina ve çekek yerlerinde bırakılabilirler. Bunun bedelide yıllık teknenin kapladığı alana göre m2 ye döviz bazında ödenir ki azımsanacak bir bedel değildir.

Kullanılabilecek bir yelkenli min. 15.000€ dur. Çekek yeri yurtdışında olduğu için onu buraya nasıl getireceksiniz. Nakliyesi 3000-5000 € tutar. Kısaca paran yoksa düşündüğünüz gibi ucuza keyif maalesef yoktur.

Beşinci Bölüm - Yabancı Yatların Kalış Süreleri ve Kabotaj Hakları

Yatların Bırakılması ve Kalış Süreleri:

Madde 46 - (Değişik: 25.9.1986-86/11045 K.) Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar, Kanunun 29'ncu maddesi uyarınca yatlarını belgeli bir yat limanına veya yat çekek yerlerine iki yıla kadar bir süre için kışlama, bakım ve onarım amacı ile bırakarak başka bir vasıta ile Türkiye'den ayrılabilir.
Bu halde yat limanı veya yat çekek yeri müdüründen alacakları bir belge ile mahalli gümrük idaresine müracaat ettikleri takdirde, pasaportları üzerinde gerekli işlem yapılır. Bu suretle yat limanında veya yat çekek yerlerinde kışlayan en az iki yılda bir sahipleri tarafından kullanılan yatlar, ayrıca bir izne gerek kalmaksızın beş yıla kadar Türkiye'de kalabilirler. Beş yılın bitiminde bu süreyi uzatmaya Bakanlık yetkilidir.

Kabotaj Uygulamaları:

Madde 47 - (Değişik: 4/6/1991-91/1933 K.) Türkiye'de kışlayan veya yabancı bir limandan gelerek Türkiye'ye giriş yapan her türlü yabancı bayraklı özel yatların liman içinde veya Türk limanları arasında kullanılmasına yalnızca sahibi içinde olmak şartıyla izin verilebilir. Çok sahipli yabancı bayraklı özel yatlar ile yabancı klüp, dernek ve birliklere ait yatlar yılda en fazla dört sahibi tarafından kullanılabilir. Bu çeşit yatlara yat sahibinin ailesi dışında, karşılığında hiç bir ücret alınmadan yalnızca gezi, spor, eğlence amacıyla Türk veya yabancı misafir alınması mümkündür.

Türkiye'ye giriş yapan özel yatların sahibi veya mürettebatı tarafından kullanılmaları ya da ücretsiz Türk ve yabancı misafir ile mürettebat alınması, yatçıların mürettebatsız olarak kiraladıkları yatları kullanmaları gemi adamlığı sayılmaz ve yatçılar, gemi adamlarının sahip olduğu haklardan yararlanamazlar.

Türkiye'de kışlayan veya yabancı bir limandan gelen özel yat veya bir yat işletmesine dahil yabancı bayraklı yatlara, yatçılar yatçılık amacı ile bir Türk limanından binebilirler ve yatı diğer bir Türk limanında terkedebilirler.

Bu Yönetmelik uyarınca yat işletmeciliği kapsamında kullanılan Bakanlıktan belgeli yabancı bayraklı ticari yatlar, ücret ve navlun mukabili liman içinde ve Türk limanları arasında yolcu taşımacılığı yapamazlar. Ancak bu yatların turizm amaçlı faaliyetleri yolcu taşımacılığı sayılmaz.

Belgeli olmayan yabancı bayraklı yatların, belirli program dahilinde veya programsız olarak ücret karşılığı yatçı veya yolcu alarak Türk limanları arasın- da gezi tertip etmeleri halinde Kabotaj Kanunu hükümlerine göre işlem yapılır.

Turizm ve tanıtma açısından önem taşıyan yatçılık faaliyetlerinin bu madde kapsamı dışında değerlendirilmesi, Bakanlığın uygun görüşü ile mümkündür.


Karavana gelince;

Yurt dışında çalışan bir tanıdığınız adına orada satın aldığınız karavanı Türkiyede sadece sahibi kullanabilir. Siz sahibi de araçta olmak kaydıyla kullanabilirsiniz. Araç en fazla 6 ay Türkiye'de kalabilir. Sınırdan bir giriş çıkış yapmakla tekrar bir 6 ay kazanamazsınız. Çıkış tarihinden itibaren aracın en az 6 ayda yurt dışında kalması gerekir. Kısaca bu çözümde bizlere uygun değil. Yalnız Haldun beye yazdığım gibi yurtdışında 10.000 € çok temiz karavanları yine başkaları adına satın alabilir ve yalnız yurtdışında gezebiliriz. Yıllık vergisi 200-400€ civarında. Full kasko zorunlu ne kadar olduğu araca göre belirleniyor. Zamanı gelince oradaki TÜV ten geçebilirmiyiz? Veee en önemlisi bu tip araçları Türkiyede olduğu gibi sokaklarda park edemeyiz. Yasaktır. Park yerlerine bırakınca da yıllık maliyeti ne olur hesaplayın.
Bundan da bir sonuç çıkmadı siz yine sizin aracınızla gezmeye, bizlerde planlar yapıp hayal etmeye devam edelim.

Belki çocuklarımız biz AB ye girersek faydalanabilirler.

Selamlar
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Merhaba Ahmet Bey (yasiko),

Ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim. Konu, açıklığa kavuşmuş oldu.


yasiko' Alıntı:
Bundan da bir sonuç çıkmadı siz yine sizin aracınızla gezmeye, bizlerde planlar yapıp hayal etmeye devam edelim.

Belki çocuklarımız biz AB ye girersek faydalanabilirler.

Selamlar

Karavancılık konusunda var olan sorunları çözebilmek için, bu durumda iki seçenek var gibime geliyor:
1. Yönetenlere, karavancılık sorunları ve çözümü için,"kamuoyu baskısı" yaratabilmek,
2. Ya da "karavan meraklısı" bir üst düzey yönetici bulmak/yaratmak.

Cavid Sezen
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

Yukarıdaki önerimi biraz açayım:

Mesela bu araç 5000 €

http://cgi.ebay.de/FIAT-DUCATO-2-5-TD-260000-KM_W0QQitemZ300307409683QQcmdZViewItemQQptZDE_Auto_Motorrad_Fahrzeuge_Wohnmobile_wagen?hash=item300307409683&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1223|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Bu ise 3000 €

http://cgi.ebay.de/WoMo-L300-Hymer-Aufbau_W0QQitemZ190301335068QQcmdZViewItemQQptZDE_Auto_Motorrad_Fahrzeuge_Wohnmobile_wagen?hash=item190301335068&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1223|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Çift gezmek için 4 kişi bu araçları oradaki bir tanıdığı adına satın alırsa istedikleri zaman (çift olarak) beraberce yurtdışında tatil yapabilirler. İsteyen tek gezer. Nasıl isterseniz.

Yurtdışındaki kampyerleri, fiyatları ve diğer harcamalar için umarım Oğuz bey sizlere yardımcı olacaktır.

Anlaşabileceğiniz, güveneceğiniz dostlarınızı bulun, güvendiğiniz ve size güvenecek yurtdışında çalışan bir tanıdık da bulun, araca servis ve bakımını ve ful kaskonuzu yaptırın, vergisini ödeyin, park yeri sorununu halledin, pasaportlarınızı alıp uçakla karavanın olduğu şehire gidin.

Sadece yurtdışında olmak üzere iyi tatiller...

Ayrıca işiniz ile ilgili yurtdişına gittiğinizde otel yerine karavanınızda kalabilir,araç kiralamazsınız. En ucuz otel gecelik 70-80 €. Mesela fuar zamanları otel bulma zorluklarını da düşünün. Yanınızda bir kişilikte boş yer var unutmayın ;)

Benden bu kadar... ;)
 

Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

gezmen' Alıntı:
Karavancılık konusunda var olan sorunları çözebilmek için, bu durumda iki seçenek var gibime geliyor:
1. Yönetenlere, karavancılık sorunları ve çözümü için,"kamuoyu baskısı" yaratabilmek,
2. Ya da "karavan meraklısı" bir üst düzey yönetici bulmak/yaratmak.

Cavid Sezen

Cavid bey,

1. madde de Türkiye'de kamuoyu baskısı oluşturmanın bir faydası yoktur. Sistem demokratik olmadığı için hiçbir şekilde "acaba desteğimizi kaybediyormuyuz" diye bir kamuoyu baskısının etkisinde de kalmazlar.

2. madde şayet gerçekleştirilebilirse tam da bizim mevcut sistemimiz içindeki en ideal çözümdür.

Konu dışına çıktık ama insanın içi yanınca yazmak zorunda kalıyor.

Selamlar
 



Ynt: Karavan Edinme Yolunda Bütçesel Eğilimler

mahosss' Alıntı:
tekrar merhaba.birçok karavan baktım ve çok iyi diyerek gittiğim karavanlar hep hayal kırıklığı ile sonuçlandı.ve ümitsizliğe kapıldım, kendi karavanımı yapmayı düşünüyordum zaten ve kararımı verdim http://www.sahibinden.com/on_numara_arac-55WQQaXQQ18549935WQQpXQQdisplayitem bu aracı eğer temiz ise almayı düşünüyorum ve projeye yavaş yavaş başlayacağım.

Ne yazık ki bende araç arayışımı sonlandırdım...

Bu ülke yollarında aradığımız güzellik/nitelikteyi bıraktım, asgari şartlarda yetecek karavan/camper sayısı bile çok çok az...

Emekli olmadığım artı elimden gelmediği için bir araç alıp dönüştüremem...

O yüzden umudumu kestim...

Bulduğum araçlar ise ya çok yetersiz yada inanılmaz pahalı...

Sonuçta talep varken arz yoksa fiyatlarda aşırı dengesiz oluyor...

Hala 90 da ülkeye giren araçlar + gümrükten çekilen az sayıda karavan dışında "budur" diyebileceğimiz içimize sinecek araç sayısı ne yazık ki çok az... (Elbette kişisel görüşüm bu, yani başkası farklı değerlendirebilir)

Bir panelvan alıp yaptırmak istediğinizde istenen rakam 20-25.000 TL den başlıyor...

Peki bu rakamın karşılığını alabilecek miyim sorusuna da gönül rahatlığıyla "evet" yanıtını veremiyorum...

O yüzden olur da bir fırsat denk gelir karşıma çıkarsa değerlendireceğim, onun dışında elden bir şey gelmiyor benim açımdan...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,008
Kayıtlı Üye Sayımız
166,796
Kaydolan Son Üyemiz
SemihK

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst