Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan impesa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 338
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 68,487
Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Özel bi kalıp çalışması yapmış üreten firma bayağ kaliteli fiberglas'a benzio . . .
 

Etiketler
Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Semih Bey konstrüksiyonda titiz çalıştınız belli .Sac kaplamayı çok iyi izole edersek pütür mastik(en kalitelisinden)sac kaplamada sorun yaşamayız diyorum.Elbette fiber bir alternatifti.Fakat sizin özenli çalışmalarınızla sac kaplamanın da daha iyi olacağı kanısındayım.Sacın korozyona ,pasa karşı korunmasındaki titiz çabalarınızı biliyorum.Bunu çok başarılı yaparsak sac kaplamayı avantaja çevirmek işten değil.Üste konacak bagaj vs. için daha da taşıyıcı olacak.Sacın kaportaya intibakı ve eklenmesi de bence fibere nazaran avantaj.Fibere nazaran çok fazla bir ağırlık yapacağı dezavantajına da katılmıyorum.Bu A dan Z ye aynı atölyede fiberciye camcıya mobilyacıya vs.gitmeden Semih Usta nın titiz çalışması ile şekilleniyor.Amatör bir ruhla profosyenel emekle yapılan bir çalışma.Elbette eksiği aksağı var.Onlar da farkedildikçe mantıki çözümler üretilerek tadil edilecek.Bu motor ve hacim kapasitesindeki araç için en ergonomik tasarım,ve kullanışlılık alternatiflerini değerlendiriyoruz.Araç şekiilendikçe ihtiyaca göre eklentiler çıkarmalar yapıyoruz.Yalnız resme ve arabaya baktığımda öndeki alkoven tarzındaki çıkıntının aracı tam olarak sağ ve sol sınırlarından çıkmayışı ,tavan yükseltmesindeki sağ ve soldan 5 er cm içeride olması yerine tam dış hatlara sıfır olması daha güzel olurdu diye düşündüm..Araca yandan değil önden bakınca bu paylar alkovenin görünümünü biraz etkiledi gibi geldi bana .Fakat Semih ustanın buna teknik bir açıklaması olur.Bu tip bir araçta 4 kişilik bir yatak kapasitesi oluştu.Hem de araç içinde sürekli ayakta durmayı engelleyen bir durum oluşmadan.Şoför mahallinden başlayıp ön kaput hizasına kadar olan atıl kapasiteye içerden 50 cm lik bir bölüm eklenince uzunlamasına oluşan alkoven bu araca rahatlık sağladı.Aracın arkasına pimlerle sökülüp takılabilen.Gerekmediği zaman çıkarılabilen motorsiklet platformu
da ilave edilecek.Araç içinde gereksiz kablo yığını ve trafiği oluşturmayacak bir elektirik sistemi alt kısımdaki yuvaya stasyoner tip 90 amper ek akü ve Eberspacher mazotlu ısıtıcı konacak.Yalıtım ve sızdırmazlığa karşı en etkili malzeme kullanılacak.Bence lüks bir karavanda belli standartlar olsa da benim lüksten öte kamp ve gezi tarzıma göre en ekonomik şekilde ve ergonomik olacak karavan önemli .Karmaşıktan basite indirgenmiş fonjksiyonel ekipman,malzemeler tercihimiz.Lüks karavan,süoer lüks karavan diye lanse edilen ve astronomik fiyatlar istenen eski model araç üzerine monteli pahalı yapılar yerine benim tercihim bu.Sonra bu işte çalışan ustayla enine boyuna tartışarak doğru çözümlere yönelmek de işin en önemli tarafı.Semih usta bu konuda öneri ve eleştiriye açık bir kişi.Bu da işin avantajlı yanı(İnşallah nazar değip de bu özelliğini meslek hayatında kaybetmez.Tabi bu işin biraz esprili yönü.)Fakat şuna inanın ki öyle durumlar var ki her sektörde olduğu gibi bu sektörde de illa ben bilirim,benim dediğim doğrudur,senin dediğin tarzda çalışmam vs.gibi bir dizi kompleksi içeren sendromda olan kişiler yok mu işte onlardır ki insana kendi aracını inşaa etme alternatifi sunarlar.Ben de bu anlayışla kendi motorkaravanımı kendim yaparken bir tesadüf eseri Semih ustayla tanıştım.Çalışmalar iyi gidiyor.Memnuniyet verici bir düzeyde çalışmalar(sakın ha bu bir kuru pohpohculuk,yağcılık falan değil.Zaten böyle bir tarzı hiç de sevmem) Bakıyorum da bilir bilmez olur olmaz şekilde bir tavırla çoğu sektörde işten anlayana anlamayana işten anlayan yada anlamayan kişiler yüksek tempoda alkış tutarlar.Kardeşim,İşi bilene ,işine gönlünü veren her zaman saygı duymuşumdur.Bu anlamda Semih ustayı örnek göstermek mümkün.Kendisi de hem karşısındakine hem işline saygılı bir insan.Her ne kadar ağır çalışsa da onun da makul ve mantıklı açıklaması ,işini savsaklama alışkanlığı olmadığındandır.Eski bir UNIMOG sanki yeniden oluştururcasına dizayn eden işine saygılı hem amatör,bir o kadar profesyonel.İşlerinde başarılar Semih Kardeş.Selamlar OĞUZ
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Arkadaşlar tebrikler çok hoş gözüküyor aracı somut görünce daha bir güzel oluyormuş.ben hemen şu bilgiyi vereyim oğuz bey ve impesa bey,arabanın bu aşamada olduğunu düşünüyorum hala,hemen bir çinko sprey alın daha önce söylediğim gibi,kaynaklı yerelere sıkın bir kutu sprey hepsine yeter,8-10 saat kuruduktan sonra üzeri boyanabilir.bu araçta sizi en zorlayacak şeyim farkında olmanız beni sevindirdi ,korozyon,eğer imkanınız varsa metal aksamı vaksla kaplarsanız hiçbirzaman paslanmaz,boşluklara koruyucu mumlar gibi seçeneklerde mevcut.AMA ŞUNU SÖYELEMEDENDE GEÇEMİYECEM TAVAN konusunda daha öncede yazdığım bir fikrim vardı üstünü kullanma sizin karavanınız buna çok musait biraz daha kayıt atılarak çok fonksiyonel bir hal almış olur,yazın üstünde yatarsınız içerde sıkıldınız sabah çıkar şezlongunuzu açar ibiş keyfi yaparsınız..
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Elinize sağlık,nefis görüüyor, imalat titiz olursa ileride su izalasyon problamleri yaşamassınız, iç kaplamalar ise saçlar ve kaynak ayıplarını gizleyecektir. Eklenen mercedes örnegi ise çok başarılı, gidip karavan alasım geldi.
Size kolay gelsin, imalat aşama resimlerinizi merakla bekliyoruz.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

forumdaki tüm dostlara merhaba,
ahmet bey, yayınladığınız siprinter gercekten çok güzel bir araç, oğuz beyin bulduğu siprinter daha estetik ama bu araç dahahacimli tavanıyla son derece fonksiyonel görünüyor, siprinter benim karavanda ilk tercihim favori aracımdır.
konuyla ilgilenen ve benzer resim gönderen herkese teşekkür ederim.bu forumun güzelliğide,bu tip yardımlaşma ve paylaşımlarla , karavan dünyasının,iyi ve güzele doğru ilerlemesi ve bilinçlenmesine katkıda bulunmasında yatmaktadır.
olumlu ve olumsuz yorum yapan herkesin görüşlerine saygılıyım, ancak nedenlerinide yazarsanız sevinirim,hep birlikte zihin jimnastiği yaparak doğruyu bulmaya çalışırız.
bülent bey, izolasyon ile ilgili tüm önerilerinize katılıyorum ve destekliyorum. özellikle çinko sprey yurdumuzda pek tanınmıyor. bende ilk defa 10 yıl önce, otomotiv sektöründe, yetkilibir seviste atölye şefi olduğum yıllarda würth ün ürünleriyle tanıştım,sonraki yıllar başka markalardaki kaliteli ürünleride deneme fırsatım oldu. özellikle , sizin ürünlerinizden olan 3m ürünlerinden memnun kaldım. çinko spreye gelince, özellikleri, yeni iki
sacın punta kaynağı ile birleştirilmesinde elektiksel devre tamamlanması ve kaynak sonrası bölgeyi korozyona karşı koruması,yalnız gazaltı kaynagında çok iyi sonuç vermiyor, ben gazaltı kaynağında gereken kısımlarda ısıya dayanıklı aliminyum boya kullanıyorum. ama punta kaynağında tabiki çinko spreyi öneririm.
merhaba karavan 1(oğuz bey) düşünceleriniz için teşekkürler, aracınızın (martı1) tüm yapım aşamasında karşılıklı fikir alışverişinde bulunduk, ve bulunmayada devam ediyoruz. yerleşim planı, ısınma, yaşam aküsü su tesisatı ve şu anda aklıma gelmeyen her ayrıntıyı , akla gelebilecek her türlü alternatifi defalarca konuşup tartıştık, çoğu zaman akşam yaptığımız planları sabah değiştirtik, araştırmacı ve detaycı kişiliğinizin bu karavana sonsuz katkısı oldu. umarım tam istediğiniz gibi bir karavan olur. bu arada sizin karavanınız biter bitmez, yapımına ara verdiğim kendi karavanımada hız vereceğim. merak edenler için işte karavanım KALEnin ilk resimleri, son durumunu gösteren resimleri bu haftasonu yayınlayacağım.
Resim_004~0.jpg
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

bülent bey,
tavanla ilgili öneriniz güzel, bizde aynı şeyi defalarca düşündük, hatta oğuz bey, tavanın arka bölümüne portatif çadır eklemeyi önerdi ancak her iki proje için yeterli alan yok, fakat bu projeyi resimde gördüğünüz kendi aracımda uygulayacagım .görüldüğü üzere tavana nerdeyse helikopter bile indirebiliriz. :D
martı1 in tavan arka bölüme merdivenle çıkılan bir bagaj yapmayı planlıyoruz.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Selamlar.Öncelikle forumun bu sayfasında bu konuyla ilgili yazılardan başlayarak teşekkürlerimi ileteyim.Ahmet Bey bilgi ve resimleriniz için teşekkürler .Fotoğraflarını gönderdiğiniz karavanı bir sitede görmüştüm.B u fotoğraftan çok önce karavana başlamış ve tavan konstrüksiyonunu şekillendirmiştik.Aslında benim fikrim bu karavanda görüldüğü şekilde alkovanı aracın dış sınırlarından tutmaktı.Karavanı böyle tahayyül etmiştim.Semih usta tavanı ve arbanın alın kısmını kestiğinde oradaydım.Semih Usta bana sürpriz olsun diye bir iki gün içinde alkoveni şekillendirdiğinde aracın alın kısmının aracın sağ sol marjlarıyla başlamasının daha estetik görüneceğini düşündüm.Hatta Semih Ustayla konuştuk ve bu kısım şekillendiği için bozmak istemedik.Yandan görünüm iyi ,çok iyi fakat ön cepheden biraz gözüma batıyor.Semih Usta öyle iş kolay olsun diye işin basitina kaçan bir kişi değil.Aksine çok titiz ve ayrıntıcı.Fakat alkoveni ve üst kaplamayı aracın sağ sol sınırlarından başlatabilirdik.Özeleştiri yapmanın güzel şey olduğuna inanırım.Bu yapıcı eleştiri ve önerilerle daha iyi performans elde edileceği kanaatindeyim.Çünkü bir işte yola çıkış,amaç ve çaba iyi niyet çok önemli.Bu da bu inşaata olumlu katkılarda bulunuyor.Bulunacak.Hakan Bey sizin de önerileriniz için teşekkürler...Bülent Bey SİZİN DE GÜZEL DİLEK VE ÖNERİLERİNİZ İÇİN çok teşekkürler.Ayrıca e mail ile gerekli teknik destek konusundaki çabalarınız ve dostane yaklaşımınız bu işin çıtasını ve performansını yükleltecek katkılarda bulunuyor.yalıtım,sızdırmazlık konusundaki detaylı bilgilerinizi aldım.Mümkün olduğunca bu forumda da değerli bilgilerinizi,desteklerinizi karavancılarla paylaşırsanız çok olumlu katkılarınız olur.Tekrar teşekkürler.Semih Kardeşim,bugünlerde atölyenize gelemedim.Yarın (15.10.2008) öğleden evvel İnşallah uğrarım.Çalışmalarınızda başarılar.Bülent Bey tavandaki şezlong ve yatak projeniz çok güzel .Ters katı gibi..Semih beyin de belirttiği gibi biz çatıya portatif çadır ve araba içinden çıkış gibi projeler düşünmüştük.Fakat arka sısımdaki kısıma bagaj compackt dizaynda ufak bir su deposu ve kapalı plastik bagaj(çadır,hamak,mangal vs. )koymayı düşündük.Fakat dediğiz gibi neden olmasın.Öneri ve eleştiride bulunan herkese teşekkürlerimi sunarken bir arkadaşımız ın bu işe pek olumlu bakmadığını da izledim.Amacımız olumlu bir araç oluştuırmak.Değerli arkadaşımız da değerli önerilerini beilirtirse seviniriz.Herkese selamlar. OĞUZ
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Sn.Semih bey, (impeza)
Martı 1 oldukça ilginç bir proje,Avrupada fiberden imal edilmiş örneklerini resimlerde görsekte sizinki gibi proje herhalde ilktir. Aracın sahibi karavan 1 beyi ve sizi tebrik ederim. İzin verirseniz araç üzerinde önerim olacak.
Ducato camper aracımda kamp yaparken özellikle kampinglerde sürgülü kapıdan dolayı sıkıntılı anlarım oldu.
Sabah erken kalktığımda veya gece geç bir saatte dışarı çıkmak gerektiğinde sürgülü kapının gürültüsü nedeniyle
çevredeki insanlara karşı kendimi hep mahçup hissetmişimdir. Bunu nasıl engellerim diye düşünmüşümdür.Aracınızda
böyle bir dönüşüme başlamışken sürgülü kapıyı profil destekle kapatıp alkoven karavandaki gibi bir kapıya dönüştürmeniz çok daha kullanışlı olabilir. Projenizi ilgiyle takip edeceğim. Hoşçakalın.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Bülent Bey Selamlar.aracın üzerine ŞEZLONG YATAK projeniz çok güzeldi İnanın aracın ilk yapım aşamasında biz de sizin gibi düşündük .Hatta portatif araç üstü çadır gibi birkaç ilginç proje bile düşündük.Dediğniz gibi keyfine doyum olmaz.Yeter ki aşağı düşülmesin.(Onun da önlemi alınır.)Dikkat ederseniz araçüstünüğ arkaya doğru belli bir seviyede mantıki bir eğimle düşürdük.Oraya mangal,hamak,çadı,vs. konulacak kapalı hazır bagaj kullanılnca seviye ön taraf hizasında olacak.Yayvan ve sırıtmayacak ufak kapasiteli bir su deposu da bagajda olacak paslanmaz çelik ana depolardan(150lt.)yukarıdaki ufak depoya gerektiği zaman su pompalanarak yazın kısmen ılık hatta sıcak su ile kendi akış cazibesi ile duşta kullanılabilecek.Düşündükçe ilginç projeler gelişiyor.Ne kadar çok şeyle değil ne kadar karmaşıksız detaysız ekipmanla üst seviyede konfor elde etmek izciliğin ve kampcılığın ana unsuru değil mi.Biz de öyle yapacağız .ARAÇTA KARMAŞIK ,GİRİFT KABLO TRAFİĞİ YERİNE basit onarımı kolay arıza bulması kolay basit sistemler düşünüyoruz.Bu araçta sizinle de paylaştığımız gibi korozyona karşı korum çok önemli.Önerilerinizi dikkate alacağım gibi teknik destek de rica edeceğim.Aracın kaplaması sac olduğundan neler yapılması gerekirse yapacağız.Biralternatif olarak fiber düşünülebilirdi.Fakat teknik nedenlerle (bu araç tek bir atölyede baştan aşağı yapılıyor.Fiber işini de işin içine karıştırmak istemedik.Ne kadar çok detay o kadar problem meselesi. Kendi işimizle tek atölyede çıkacak bu iş.)Semih ustayla biraz üstelesek fiber işinden de çıkardık.Fakat şimdi sac kaplı arcı resimde gördüğünüz gibi boya öncesi sıkı bir korumaya almak.Onu da bu günlerde gecikmeden yapacağız.Teşekkürler.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Sayın Güngör görüşleriniz için teşekkürler.Dediğİniz gibi sürgülü kapı biraz gürültülü.Fakat sürgü yerinin kapatılarak normal kapı yapılmasına şahsen ben olumlu bakmadım.Elbette tercih meselesi.Gürültüyü ortdan kaldıracak yada azaltacak önlemler bence daha doğrusu.Selamlar
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Semih bey, benim de Güngör beyin düşüncelerine benzer kaygılarım var. Karavandaki bagaj olsun, yan kapı olsun oldukça büyükler. Özellikle kış kamplarında içini sıcacık ısıtmışken bu kapılardan birinin açılması iç ısının ciddi kaybına neden olacaktır. Hazır imalat aşamasında iken bunu önlemek mümkün mü? ben can karavan ve başoğlu karavan yapımı iki karavan kullandım.Araçlarımın kapıları küçük olduğu için girip çıkmak kolay oluyordu.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

merhaba sayın güngör ve haşmet bey,
önerileriniz için teşekkür ederim, sürgülü kapı, aslında sizin gibi çok kişinin aklına takılıyor, çoğunlukla kış kampı amaçlanıyorsa haklısınız, ancak benim kendi aracım olsaydı ben yan sürgülü kapıyı bozmazdım. ben genelde yaz kamplarını tercih ediyorum(30 yıllık izcilik hayatımda ,okadar çok yağmurlu ve karlı cadırlı yada, barınak kampından sonra kış etkinliklerini en aza indirgemek istiyorum. tabiki bir karavanın dizaynı onu kullanacak kişinin tercihine göre belirlenmelidir. ayrıca,bence, alko-camper araçlarda genel konsept, aracın dış hatlarını muhafaza etmek,orjinal görüntüyü pekde doforme etmemek olacağı için, karavan tarzı açılır ve dar kapıları ,yeni inşaedilen alkovan araçlarda uygulanmasından yanayım.
tavan üzerine eklenecek bir bagajın aşırı yükleme halinde , virajlarda,merkezkaç kuvvetini arttıracağı tesbitiniz cok doğdrudur, bizde bunları düşünerek, hafif bir portbagaj imal ederek yolculuktan ziyade konaklama sırasında kullanılmasını planladık. içerde yer kaplıyan pekçok şey yukarı konabilir. ayrıca, yine ,yaz kamplarında,konaklama sırasında yukarı konulacak portatif bir depo ile sıcaksu temini için hiçbir extra enerji harcamamış oluruz.tavana konulacak kaplinli bir su girişi ile sutesisatı bağlantısını saglayabiliriz.
yine merkezkaç kuvvetine karşı yaptığımız çalışmalardan söz etmek istiyorum;
bu konuda yapılacak en önemli çalışma, aslında araç içi yerleşim planında orantılı ağırlık dağılımına dikkat edilmesidir. biz bu konuda eşit kapasiteli iki temiz su deposu yaparak aracın sağ ve solunda , yükün eşit olarak arka dingile bineceği bir tasarım yaptık. yaklaşık 75 er lt den 150 lt lik temiz su kapasitesi var. ayrıca oturma grubu aracın arka tarafında karşılklı ( çamurluk davlumbazlarını içine alacak şekilde) konuşlandırılmlş olmasınında, arka dinğil üzerine binecek ağırlıgı eşit şekilde arttırarak ,yukarıdan gelecek merkezkaç kuvvetinin etkisini azaltmaktadır.
çalışmalarımızla ilgili yayınlarımız devam edecek,
selamlar.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

impesa bey,aracınız görünce söyleyeyim dedim metal kimyasalları bölümümüzde olduğu için bildiğimiz bir konu,çıplak metali boya yapmadan öce kaplama kimyasalı kullanırsanız aracınız pas dayanımını arttırısınız.kabaca bilgi vereyim metal çizilir eğer kaplama kimyasalları ile kaplanmadı ise o pas durmadan yürür.bütün araçlar,beyaz eşyalar metal ve aliminyum sektöründeki hemen hemen bütün şirketler bunları kullanırlar,pazar malı yapanlar hariç.bu kimyasalların kademeleri vardır ,mesela metal yağlıdır onun yağı alınması için bir işlemden geçirmek zorundasınız neyse uzn uzun anlatmayayım bizim sitemize girerseniz birazdaha bilgi sahibi olursunuz.şimdi burada uygulama şeklinde bir sorun olur onuda suyu basınçla atan bir makina ile halledilir.. http://www.letakimya.com.tr/HTML/prdct_yuzkim_genel.asp#koronuyg kendimi antipas gibi hissetmeye başladım..
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Bülent Bey önerileriniz için teşekkürler.Semih beyle sürekli sizin bilgilerinizi de değerlendirerek çalışmalara devam etmekteyiz.Aynı zamanda bu kimyasalaar ve tedarik konusunda sizinle gerekan istişareyi yapacağız.Saygılarımla.
 

Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

Sayın ilyasfb thrumatik ıstıcıyı temin ettiniz mi.Selamlar.
 



Ynt: Karavanımın Yapım Aşamaları; Ducato Alco-camper - Oğuz Özen

merhabalar..impesa bey sizin kalenin fotolarını mutlaka bekliyoruz sizin tarzınız araçlara karşı benim büyük bir sempatim var karavanı yaşam tarzı gibi gördüm bu yüzden büyük araca ilgi duydum yıllarca.içinden hiç çıkmadan yaz kış yaşanacak diye,benim idealimdeki araç yıllarca ekteki otobüs oldu,ruhu olan sempatik karizma bir araç büyük bir itimalle de benle aynı yaştadır :smiley:[attachment=1][attachment=2]
sizinkilerde bundan önceki eski kuşak oluyor
ama köy midi otobüsleri unutmamak lazım
[attachment=3]

Eweb Old MB Bus 08


Eweb Old MB Bus 09
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,458
Mesajlar
1,518,175
Kayıtlı Üye Sayımız
172,113
Kaydolan Son Üyemiz
KhanDeep

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst