Küresel Isınmaya Karşı Motosiklet Üzerinde 82 Gün

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gezmen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,621

gezmen

Karavan Yönetim
Mesajlar
4,757
Tepkime Puanı
78
Yer
Akhisar
Milliyet'ten alıntıdır.
http://www.milliyet.com.tr/Yazar.aspx?aType=YazarDetay&ArticleID=1143173&AuthorID=82&b=Kuresel%20isinmaya%20karsi%20motosiklet%20uzerinde%2082%20gun&a=Menderes%20Ozel&ver=60

Cavid Sezen
******************************************************************************************


[attachment=1]
* Menderes Özel Mendo Tekno mozel@milliyet.com.tr


Küresel ısınmaya karşı motosiklet üzerinde 82 gün



26 Eylül Cumartesi 2009

İsviçre ve İngiltere vatandaşı Mark Dembitz’in anne-babası Macar. İsviçre’de büyüyen Mark, Pekin’de karbon borsacısı (bu yeni meslek ayrı bir yazı konusu). Clarisse Von Wunschheim ise Meksika’da doğmuş, Almanya ve İsviçre’de yetişmiş, ABD ve İspanya’nın ardından o da şimdi Pekin’de avukatlık yapıyor.

Clarisse ve Mark, pasaportlarında yazan milliyetlerinin ötesinde, farklı motiflerle bezeli kimliklerini, “dünyanın hayrına” çıkacakları bir yolculukla perçinlemeye karar vermiş. İkili Pekin’den motosikletle hareket ederek, büyük bölümünü antik İpek Yolu’nda yaptıkları yolculuğu İstanbul’da, doğum günlerine denk düşürecek şekilde tamamladı.

Mark ve Clarisse’nin Pekin’den İstanbul’a iki teker üzerinde bu yolculuğa çıkmalarının amacı, küresel ısınmaya çözümler bulmak üzere kurulan İklim Değişikliği Derneği’ne destek sağlamak. Böyle bir ideali olan bu yolculuk için çevreye zarar vermeyen, havayı bir otomobil kadar zehirlemeyen motosiklet en uygun araç.

Mark ve Clarisse’in son durak olarak İstanbul’u belirlemelerinin nedeni ise hem Avrupa hem de Asya üzerinde konuşlanan kentin, Batılı ve Doğulu özellikleriyle ikilinin düşünce yapısını yansıtması. Kökenleri Avrupalı olan Mark ve Clarisse’nin bilinçlerinin biçimlenmesinde Asya kültürü çok etkili olmuş.

Her şey ayrıntılarıyla seyir defterine kayıtlı
Motosikletleriyle 2 Mayıs’ta Pekin’den yola çıkan iki İsviçreli, Clarisse ve Mark, 82 gün, sekiz ülke ve 17 bin 436 km’nin ardından 24 Temmuz’da İstanbul’a ulaşmıştı. “Mıştı”, çünkü 24 Temmuz’da BMW Rider Academy’deki karşılama organizasyonunda yer alan, Clarisse ve Mark ile sohbet eden bendeniz, elinde olmayan nedenlerden dolayı bu asil yolculuğu ancak şimdi yazabiliyorum.

Yolculuk boyunca bir seyir defteri tutan Mark ve Clarisse, bu deftere kullandıkları yakıt miktarını, kalitesini ayrıntılı bir şekilde kaydetmiş. İkili, yolculuk boyunca atmosfere saldıkları karbondioksit miktarını minimum seviyede tutmaya özen göstermiş. Çabalarını internet siteleri gglobal.org ve facebook, myspace gibi sosyal iletişim ağlarında paylaşan Mark ve Clarisse, yolculuk boyunca geçtikleri ülkelerde haberlere de konu olarak ideallerini yerel halkla paylaşmış: Hayatınızdaki küçük değişiklikler, hepimiz için daha iyi ve daha temiz bir dünya oluşmasına katkı sağlar!

[attachment=2]

Neden bu motosikleti tercih ettiler?
Daha önce dünyanın farklı bölgelerinde değişik maceralara atılan ancak ilk kez motosikletle böyle uzun bir yolculuğa çıkan Mark ve Clarisse’in, yolculuk için BMW’nin F650 GS modelini seçme nedeni bu motosikletin kendini en zorlu koşullarda kanıtlamış olması. Tek silindirli motosikletin (eski model) nispeten kolay tamir edilebilir yapısı da tercihlerinde rol oynamış.
Mark ve Clarisse yolculuğa çıkmadan önce uzun bir hazırlık dönemi geçirmiş. Kondisyonlarını ve vücutlarını geliştirmenin yanı sıra Pekin’deki bir BMW akreditasyonlu garajda mekanik eğitimi almışlar.

Hastalık, böcekler, hayvan saldırıları, küçük çapta hırsızlıklar gibi ufak tefek tehlikelere karşı psikolojik hazırlık yapan Mark ve Clarisse, 17 bini aşkın kilometre boyunca yol şartları dışında bir sorunla karşılaşmamış ve sadece bir kez rüşvet vermek zorunda kalmışlar. Mark ve Clarisse’in geçtikleri ülkeler de zaten özenle, sorunsuz ülkeler olması gözetilerek seçilmiş. Bu yüzden rotaları üzerinde İpek Yolu’nda önemli durakların bulunduğu Afganistan ve İran yok.

Gelelim böyle bir yolculuk için en gerekli konuya, sponsor meselesine... Ana sponsorlar BMW Motorrad, Kempinski Beijing ve Çırağan Kempinski’nin yanı sıra bu idealist maceranın altında birçok kuruluşun desteği var.

[attachment=3]

fft6_mf91494.jpg


fft16_mf381557.jpg


fft16_mf381561.jpg
 

Etiketler
Ynt: Küresel Isınmaya Karşı Motosiklet Üzerinde 82 Gün

Sevgili Cavit Bey,

Konu başlığı olarak çok önemli bir konu halene dönüşen ve dünya üzerinde nefes alan tüm canlıları yakından ilgilendirmesi nedeniyle gözümüzü ve kulağımızı daha iyi açıp gerçekleri farketmemiz gereğine inanan kişilerden biriyim. Yazı içinde sözü geçen bir konuya daha katılmak istiyorum; motorsiklet kullanımının Türkiye'de yaygınlaşması. Buna paralel olarak da motorsiklet kullanıcılarına gereken trafik saygı ve dikkatinin gösterilmesi. Burada bulanan tüm arkadaşlarımızın bu bilinçte olduğunu bilmek beni dolayısıyla sevindiriyor. İyi gün dileklerimle....
 

Ynt: Küresel Isınmaya Karşı Motosiklet Üzerinde 82 Gün

Harika bir iş çıkartıyorlar. Saygı duydum. Şu sponsorlardan biz de bulsak hani ne şahane olacak... ::smiley:
 

Ynt: Küresel Isınmaya Karşı Motosiklet Üzerinde 82 Gün

SedaOzkok' Alıntı:
Harika bir iş çıkartıyorlar. Saygı duydum. Şu sponsorlardan biz de bulsak hani ne şahane olacak... ::smiley:

Bana bir sponsor bulun size tüm dünyayı gezeyim :smiley:
 

Ynt: Küresel Isınmaya Karşı Motosiklet Üzerinde 82 Gün


Ah be Seda... Ben ve birkaç arkadaşım birkaç ciddi organizasyon yaptık ve kendimize sponsorlar aradık ama nafile. Türkiye'de henüz oturmamış sponsorluk bilinci. Firmalar sayemizde çok az bütçelerle reklamlarını yapacaklardı, fotoğraflarda ve videolarda isimleri gözükecekti. Katıldığımız yarışmalarda da afişlerini asacaktık bize sponsor olan firmalar diye ama...

Babamın bir lafı var " Tırnağın varsa kafanı kaşıyacan" diye.. Şimdilik kendi bütçemizden idare edecez

Selamlar
Murat VURAL
KOCAELI
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,027
Mesajlar
1,527,438
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
dralpk

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst