L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nrlates Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 79,229
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

nrlates' Alıntı:
Arkadaşlar biliyorsunuz Beykoz Off-Road oyunlarında görevli olmamdan dolayı sizlerin sohbetine ortak olamadım.
Konu bayağı güzel olmuş.
L200 fikrim artık kesinleşti.
Şimdi bu haftadan sonra Suzuki aracımı satlığı çıkartıp L200 arama çalışmalarına başlıycam.
Umarım yardımlarınızla güzel bir araç yapacağız.
Bu arada Beykoz Off-Road oyunları 1. si oldum. Aslında Suzukiye haksızlık yapmamak lazım.
Birinciliğinizi tebrik ederim. Yeni kasaya mı karar verdiniz?
 

Etiketler
Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Teşekkürler.
Eski kasa fiyatlarına hasarlı yeni kasa bakıyorum.
Yardımlarınızı bekliyorum.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Ben arka difflock'u %50 diff lock olarak biliyordum, sanırım internet üzerindeki eski kasa ile ilgli bilgiler yanlış yada ülke ve bölgeye göre değişiklik gösteren farklı araçlar sürmüşler piyasaya.
Bir yazı eklemiştim Temsa yetkilisinin yazısı bir önceki sayfaya, o yazı oldukça açıklayıcıdır yeni L200 konusunda ama eski kasaların sürekli 4x4 ü 4H dediğiniz gibi kuru asfalt kullanımında tavsiye edilmiyor (yanılıyor olabilirim)

Bunu yetkili servisin şu çümlelerinden anlayabiliriz;

INSTYLE modelimizde ortada diğer hiçbir rakipte olmayan ek bir diferansiyel var,
bu sayede ön-arka dağılım yola ve çekişe göre 50:50 33:67 arasında ayarlayabiliyor,
bu şekilde normal asfalt yolda, hafif ıslak ve kaygan yolda bile güvenle 4x4 kullanılabilir,

bu özelliği şu şekilde test edebilirsiniz, herhangi bir pickup'ta otoparkta 4x4 moduna alın ve direksiyonu tam çevirerek dönmeye
çalışın, araç sanki el freni çekikmiş gibi hareket etmekte zorlanacaktır, lastikler eşit dönmeye çalışacak ve ya birisi patinaj çekecek ya da
aktarma organlarına zarar verecektir,
toprak ve hafif kaygan yollarda 4x4 moduna aldığınızda rakip araçlar kayarak normal bir araçtan bile daha kötü yol tutuş sağlayabilirler,


nrlates tebrikler çok sevindim.

Görüşmek üzere.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Merakla bekliyoruz yeni bigfoot L200'ü ::smiley: ::smiley:
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

magnum06' Alıntı:
Benimde Mitsubishi Magnumum var 2004 model uzun arayışlar sonunda bulduğum bir araç. On seneyi aşkın bir süredir off road la yakından ilgileniyorum ve binmediğim denemediğim araç kalmadı diyebilirim.En son Amerikadan bf Mud-Terrain T/A® KM2 lastik getirttim ölçüsü ise 265 75 16 idi ama ön lastikler tanpona sürtmeye başladı ve bende söktüm tabi torsiyon demirleriyle oynansa bile fayda etmiyordu tabi bu lastik çok dişli bir lastik idi .Bu eski kasa mitsubishi oyle her lastiği takabileceğin bir model değil kapı içine bakarsanız sadece 265 70 16 latiğin takılabildiğini gösteren bir tablosu vardır.Yukseltme işine gelince bu iş bayaa baş ağrıtıcı bir iş ,sistem olarak yay olmadığı için ön tarafı yukseltmek çok zor yeni kasa mitsubishilerde bu iş çok basit bir şekilde hallediliyor.Bence modifiye işine motordan başlamak gerekir diye düşünüyorum 2 ton ağırlığa sahip bir araç için 105 hp lik bir motor bu araca gerçekten küçük geliyor en azından 30 hp lik bir chip atılmasında fayda var diye görüyorum.Arkasından bu aracın yuksekliği diğer rakiplerine göre(yeni kasası dahil) yeterli diye düşünüyorum.Sonuç olarak şase uzunluğu bu aracın en büyük dezavantajı ve bu konuda yapılabilecek bir şey yok.Forumda arkadaşlar demişlerki disconun cıktığı her yerden geçiyorum aşağı yukarı diğer pick up ların hepside aynı yerlerden inip çıkar ,bizde off road lara kendi arabalarımızla gidiyoruz jeep lerin inip çıktığı her yerden bizde geçiyoruz ama o araçların içinde cj ler varsa işte o zaman show başlıyor geçtikleri yerlerden geçmek imkansız sizde kendinize başka bir rota çiziyorsunuz mecburen, yada denemeye kalkıyorsunuz ön tamponu arka tamponu ve altında değmeyen hiç bir parçası kalmıyor.Ruhsatlarında da yazdığı gibi ticari 4x4 kamyonet bunlar profosyenel off road yapmak mümkün değil diyorum.En basit örneği uzun soluklu off road larda dere geçişi yaparken e haliyle diskler kızmış oluyor ardından duyulan bir ses cossss diskler çatlıyor diğer kampanalı cj lerde tık yok.Arkadaşlar elektronik konusuna takılmışlar birazda takılmakta haklılar nedenmi en basit örneği abs ne zaman sensörü azıcık bir çamur görse devre dışı kalıyor yada freni boşa cıkartıyor diğer arkadaşlarda aynı sorundan şikayetçiler.Alacak arkadaşlara tavsiyem gerçekten ağır şartlada kullanacaksanız eski kasa alın derim iyi bir mt lastik taktımmı birde lsd duğmesine bastımmı sizde şaşırıyorsunuz çıktığı yerlere... :eek: Başlık L 200 ü off road için hazırlamak doğrumu idi onun cevabıda biraz duygusal ;D

Bu yazı gayet düşündürücü. Artıları ve eksileri birlikte değerlendirmek lazım.
 



Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Benimde Mitsubishi Magnumum var 2004 model uzun arayışlar sonunda bulduğum bir araç. On seneyi aşkın bir süredir off road la yakından ilgileniyorum ve binmediğim denemediğim araç kalmadı diyebilirim.En son Amerikadan bf Mud-Terrain T/A® KM2 lastik getirttim ölçüsü ise 265 75 16 idi ama ön lastikler tanpona sürtmeye başladı ve bende söktüm tabi torsiyon demirleriyle oynansa bile fayda etmiyordu tabi bu lastik çok dişli bir lastik idi .Bu eski kasa mitsubishi oyle her lastiği takabileceğin bir model değil kapı içine bakarsanız sadece 265 70 16 latiğin takılabildiğini gösteren bir tablosu vardır.Yukseltme işine gelince bu iş bayaa baş ağrıtıcı bir iş ,sistem olarak yay olmadığı için ön tarafı yukseltmek çok zor yeni kasa mitsubishilerde bu iş çok basit bir şekilde hallediliyor. Bence modifiye işine motordan başlamak gerekir diye düşünüyorum 2 ton ağırlığa sahip bir araç için 105 hp lik bir motor bu araca gerçekten küçük geliyor en azından 30 hp lik bir chip atılmasında fayda var diye görüyorum

Bende objektif olarak değerlendirilmiş olan bu kısma dayanarak yeni kasa demiştim. Sonra münazara uzadı gitti. ;D
 


Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Malesef gelemiyorum, tıkıldık kaldık istanbulda, kıpırdıyamıyorum bu aralar. fena sıkıldım ben de. :mad:
 





Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

magnum06' Alıntı:
265 lastiğin sığmadığından, yükseltmenin büyük problem olduğundan ve motorun güçsüz olduğundan bahsetmişsiniz, sonra da bence ağır şartlarda kullanacaksanız eski kasa alın demişsiniz.
yeni kasaya yükseltmeden 315-70-16 lastik takabiliyorsunuz (offsetsiz jantla)
10 cm yükseltmek 4cm bir flanşla yarım saatlik iş
motor 136 ve 178 beygir standard powerboxla 185bg
%100 diff kilidi standard
orta diff kilidi standard
sürekli 4x4 kullanılabiliyor
peki neden eski kasa anlayamadım ben.

arkadaşlar kirpi, yavrusunu pamuğum diye severmiş ama somut verileri de gözden kaçırmayalım.




Sayın Mert Bey ne kadar off road deneyiminiz var bilmiyorum ama ben yıllardır bu işin içerisindeyim ve denemediğim (off road da parçalamadığım) araç kalmadı. Arkadaşlarımızda da her marka arazi aracı var ve ağır off road lara onların araçlarıyla gidiyoruz. Yükseklikten powerbox dan diff kilidinden ve sürekli 4x4 kullanımdan bahsetmişsiniz. 2003 ile 2006 l 200 lerde kilit zaten var, standart 105 hp olan motoru 150 hp ye kadar çıkıyor ve anlamadığım ben bu aracı sürekli 4x4 kullanıyorum ( seri 4 çekerde ) daha hiç bir sıkıntısını görmedim.Mali durum olarak yeni kasasını alacak durumda iken özellikle eski kasasını aradım buldum.Baştaki nedenini anlatayım : Mitsubishi araç tanıtımı için buraya gelmişti ve yetkili arkadaşlarla tanıştık ve aracı test etmek istediğimi söyledim araç 2008 model 163 hp lik magnum modeli idi.Araca bindik ve bizim (şaft düşmanı) diye tabir ettiğimiz tepeye gittik yetkili arkadaşlar tepeyi görünce şaka yaptığımı sanmışlar ;D benim ciddi olduğumu görünce acayip şaşırmışlardı :eek: ardından kimse cesaret edip arabaya binmediler ve beni izlemeye karar verdiler. Ardından denemeler başladı 1. deneme 2. deneme 3,4 ve 5. deneme sonuç hayal kırıklığı nedenmi aracın inanılmaz bir patinaj yapması ve kuma saplanması kilit dahi devrede iken bu sonuç beni gerçekten çok üzmüştü yani aracın çok güçlü olması aracın her yeri çıkacağı anlamına gelmiyordu. Ardından eski kasa magnum aldım ve aldığım gün o tepeye gittim lastiklerinin dişi yarımdanda azdı ne söyleyim 2 deneme yaptım 1 takviyede ve ardından 2 takviyede tepeyi yola yola çıktı ve devrinin çok daha düşük olduğunu gördüm. Araç yuksekliği konusunda araca 315 70 16 lastik takmak yada aracı yukseltmek oyle aman aman bir şey değiştirmiyor difransiyeli yukarı alabiliyormusunuz ben ona bakarım. Ağır şartlarda kullanacaksanız evet yine eski kasa diyorum ön takımının as 950 kamyondan bir farkı yok parçası yeni kasasına göre ucuz vergisi yenisine göre hesaplı yakıt konusunda ne verirseniz nazlanmadan yakıyor 72 amperlik 2 tane aküsü var birini vince bağladımı araç çalışmıyorken bile metrelerce aracı çamurdan bataklıkdan çekiyor elektonik kısım yenisinden çok çok az motor karter muhavazası akıllara zarar yenisi yanında teneke kalıyor canınız sıkıldımmı aracı bir lokma ve t kolla yerden yukseltip yada alçaltabiliyorsunuz,eski kasalarının ön takımlarını yağlı tip (klasörlüklü) yapmış fabrika 3 ay da bir yağladımmı hiç bir şey olmuyor 6 yaşındaki arabanın hala orjinal rotilleri üzerinde 160.000 km ye yaklaştı km . ben kendi aracıma lastik olmadı çamurluklara sürttü derken arazi için konuştum asfalta sıkıntı yok ağır araziye girdimmi sürtüyordu ne tür arazi şartlarında kullandığımızı görseniz hak verirsiniz. Evet kirpi yavrusunu pamuğum diye sever herkese saygımız sonsuz sizde 4x4 sahibi oldummu sizde sevmeye başlarsınız. Yanlış da anlaşılmasın yaptığınız uygulamalara ve modifiyeye baktım gerçekten çok güzel ve profosyenelce olmuş elinize kolunuza sağlık 10 ayı aşkın bir süre de de ben cj ile uğraşmıştım o şekilde......
Neden sürekli 4x4 modunda kullanıyorsunuz? Bildiğim kadarıyla aracınızda orta diff yok. Bir sıkıntısını görmemişsiniz ama asvaltta 4x4 kullanmanız durumunda lastikleriniz çabuk eskiyecektir ve zamanla aks lara zarar verecektir diye düşünüyorum.
Sizin L200 de seri 4x4 te lsd devrede diye biliyorum. Doğrumu?
Asvaltta sürekli 4x4 gidebilen yegane pickup YeniL200 dür. bu özellik bircok arazi aracında da yoktur. Bence sırf bu özellik için yeniL200 seçilebilir. Çünkü yeniL200 de 4H modunda yol tutuş otomobillerden bile daha iyi oluyor ve bu modda yüksek hızlara çıkabiliyorsunuz. 4x2 modunda ani dönüşlerde aracın arkası savrulabiliyorken, sürekli 4x4 (4H) modunda aracın arkası savurmuyor. Ayrıca ailenizle uzun yol seyahatlerinde de bir çok binek araçtan daha rahat yolculuk sağlar (Makaslı olmasına rağmen) Arka koltuklar en az ön koltuklar kadar rahat olan tek pickuptır.
Arazide aracınız yüksek değilse ne olursa olsun iş görmüyor. Zaten standart haliyle hangi arazi aracı arazide iş yapabiliyorki?
İlaveten yeniL200ün sacı teneke gibi ama Ncap testlerinde en yüksek puan YeniL200 de. YeniL200 ile araziye girilecekse alt korumanın yeniden yaptırılması şart. Aksi takdirde altını ilk vurduğunuzda masraf 850tl.

Yazdıklarımdan eski kasa L200 ü kötülediğimi çıkarmayın lütfen. Ben onada hayranım :smiley: Yeni herzaman yenidir, hele Mitsubishi gibi sürekli kendini geliştiren bir markanın yeni ürünü için eskisinden daha kullanışsız demek uzak bir ihtimal olsa gerek ;)
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

ProntoBasso' Alıntı:
Abi bak bu benim aracımın A dan Z ye bütün yapım aşamalarını anlatan link

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=35078.0

Ben hiçbir modifiyeyi hazır parça alarak yapmadım hepsiyle kendim uğraştım, modifiye parçaları dediğin şeyler kendin yaptıracağın şeyler, arabaya saçma sapan aksesuarlar takıcağına işe yarayan işlevsel parçalarla yapıyorsun hem bir benzeri olmuyor hem bir işe yarıyor. rollbar piyasadaki ince paslanmaz nikelajlı borudan değil çelikten oluyor takla atarsa aracı koruyor (ismi gereği) keza bullbar aynı şekilde, basamak diye alüminyum değil çelikten rock-slider oluyor, arabanın göbeği üzerine oturunca aracı taşısın, altını vurmasın diye.
Başlığı okursan herşeyin ne kadar kolay ve ne kadar ucuza çıkarıldığını göreceksin

http://global.ebay.com/Mitsubishi_Triton_L200_Diesel_06-10_Fibreglass_Snorkel/270591741147/item

buda şnorkel linki Türkiyeye kargosuyla 215 dolar.

başlık altında daha birsürü fotoğrafa da ulaşabilirsin.

Mert yine masraf çıkardın :D

Eleman snorkeli Türkiye'ye gönderiyor, pazartesi kargoya verecekmiş.
Umarım kırılmadan gelir.
Geçen sene hava filtresini çamurlu gördükten sonra ??? ???, çamur ve sulu araziye girecekseniz snorkelde olmalı diyorum.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

lokosit' Alıntı:
Mert yine masraf çıkardın :D

Eleman snorkeli Türkiye'ye gönderiyor, pazartesi kargoya verecekmiş.
Umarım kırılmadan gelir.
Geçen sene hava filtresini çamurlu gördükten sonra ??? ???, çamur ve sulu araziye girecekseniz snorkelde olmalı diyorum.

Mete abi çok sevindim, bende getirticem önümüzdeki aylarda.
Bakalım bi taktır sen deneyimlerinden faydalanırız.
Hayırlı olsun şimdiden.
 

Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

Bugün snorkel takıldı ama fotolar az olmuş :((
Hava filtresi ve radyatöre su alıp veren küçük bidon yer değiştirildi ve kesime başlandı.
Çamurluklardaki davlumbaz söküldü ve snorkel çamurluğa vidalandı.
Montaj, eleman yetenekli olduğu için 1 saatte halloldu.
Sabah foto çekip buraya koyarım.
Hızlanınca rüzgar sesi yapar diye bekledim ama olmadı:smiley:


http://global.ebay.com/Mitsubishi_Triton_L200_Diesel_06-10_Fibreglass_Snorkel/270591741147/item

Fotoğraf1111.jpg


Fotoğraf1113.jpg


Fotoğraf1114.jpg


Fotoğraf1116.jpg
 




Ynt: L200 Off-Road için Hazırlamak Doğru mu?

up8453' Alıntı:
hayırlı ugurlu olsun bol derın sularda gezesın mete abı
on numara olmuss
Çok teşekkürler :smiley:
Bu sene işten güçten hala siftah yapamadık ama fırsat bulur bulmaz dalacam derelere:smiley:)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,256
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst