Arkadaşlar olayı şöyle açıklamak lazım,
Lsd yani limited slip differantial yarım, R/D lock ise tam kilit, yani önler detroit true track arkalar ise arb air locker gibi çalışıyor,
Bu yazdığım iki marka orjinalinde DİFF kilit bulunmayan tüm arazi araçlarının sonradan taktırdığı OEM kilit markaları ve kullanılan en yaygın kombinasyon. (bilmeyenler için)
Auto traction Control System ATCS ise son teknoloji araçlarda bulunan bir sistem, örneğin Discovery 3 gibi,
Bu sisteminde çok büyük artıları var hangi lastik diğerinden fazla dönme eğilimine giriyorsa o lastiği durdurup diğerinin hızına elektronik bir devre vasıtasıyla çekiyor.
siz, şimdi şanzımanımı kitliyim arka diferansiyelin killidini şimdimi açıyim birazdan mı açarım falan gibi düşüncelere girmiyorsunuz akıllı beyin hepsini sizin için yapıyor.
Ancak bilindiği üzere elektronik malzeme arazi araçlarında ne kadar azsa o kadar iyi. kirden çamurdan sudan tüyden yünden arada sapıtabiliyormuş. arabaya reset atmak için servise çekici üstünde giden birkaç discovery3 okudum. Ama youtube dan discovery 3 lerin bazı videolarını izlerseniz ATCS nin de çok avantajlı bir sistem olduğunu görürsünüz. özellikle bir video vardı öyle dik bir kayalık yamaç ki araba geri devrilecek sanıyorsunuz disco 3 o yokuşta durup sonra tekrar hareket ediyor. bu eski tip araçlarla imkansız yapamayacağınız birşey ATCS nin bir nimeti.
Yani kısaca bizim araçlarda hem defenderlarda fabrikasyon çıkışı bulunan şanzıman kilidi (ön ve arka lastiklerin eşit süratte dönmesini sağlayan)
Hem çok nadir araçta orjinal bulunan ARB air locker muadili %100 arka diferansiyel kilidi (LC lerde var sanırım)
hemde önlerde Detroit muadili Limited slip differantial (sınırlı kaydırmalı diferansiyel) yani LSD mevcut,
Hem de 4x4 ve 4x2 istediğiniz tahrikte kullanabiliyorsuuz.
Bu özelliklerin herbirinin fabrikasyon olarak bulunduğu çok fazla araç yok.
Heleki bu fiyata hiç yok.
bu araç bence arazi için bu fiyata alınabilecek en iyi fiyat performans değerini veren arazi aracı.
Şunu da eklemek lazım hemen hemen hiçbir arazi aracı fabrikasyon araziye dalabilecek yetenekte değil. L200 de değil hard offroad yapıcaksanız her arabayı modifiye edeceksiniz. ne kadar arazi şartlarına yaklaştırırsanız yol şartlarından o kadar uzaklaşacaksınız. bu işin kuralı bu.
L200 ofroad için hazırlamak uygunmu değilmi siz düşünün işte.
Hee konfor benim için önemli değil usta sanayi yağ pas uğraşırım problem yok 35 milyar veremem diyosanız alın bir CJ yada defender,
yok abi ben uğraşamam cj defender eski araba kullanmam parada benim için önemli değil babam milletvekili diyosanız hiç kasmayın alın bi Rubicon pajero yada land cruiser onu modifiye edin dalın araziye.
Ama diyosanız benim bütçe belli, ama hem konfor ararım hem modeli yüksek olsun arazidede beni utandırmasın o zaman bu başlığı okuyorsunuzdur ve doğru karardasınızdır.
Selamlar herkese.