Size OK 144 ten şaşmayın derim.Asfaltta fren mesafesi konusundaki görüşlere de katılamıyorum.Bir araçta zemine basan alan daraldıkça birim alana düşen ağırlık artar ve tutunma oranı yükselir.Lastik tabanı genişledikçe birim alana düşen ağırlık azalır ve kayma yada patinaj oranı yükselir.
Buna Willys jeep ler ile Landrover Series lerde standart 600-16 NDT lastikler yerine daha geniş lastik modifiyesine giden ve benim Willys ile söz konusu bu (600-16 NDT) lastikler ile nerede ise hiç patinaj yapmadan çıktığım çamur-kar vs zeminli yamaçlarda aynı tür bu araçları çekerek çıkarmak zorunda kaldığım pekçok anım var.Kar ve çamurda lastik tabanından çok kenarlarda ve kısmen yanaklara doğru olan agresiv kavralama özelliği olan lastikler hep kişisel tercihim olmuştur.OK 144 bunlardan birisidir.
Ancak siz sahil kesiminde yaşıyor ve kumsalda araç sürmek istiyorsanız,daha geniş tabanlı ve mümkün olduğunca ince ve sık diş yapısında lastik öneririm.Tabii kuru kumdan hep uzak durup lastik havalarını da mümkün olan minumum düzeye indirmek koşulu ile.