Karadeniz Otoyolu
Kamp II
Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?
4000 devirde 3 litre, 5000 devirde de 2 litre mi?
Hocam yanlışınız var.
2000 devirde 5 litre yakarsa, 3000 devirde 6, 4000 devirde 7, 5000 devirde 8 litre yakar. (Devir ve litreler sembolik olarak tabi)
Yani bir araç düz yolda en yüksek viteste, gidebileceği en düşük devirde en az yakıtı yakar. Örneğin araç gidebiliyorsa 5.vitese rölanti devrinde minimumdadır. Gaza basınca devir 1500'e çıkar. Süre kısalır, yakıt artar. Devir 2000'e çıkınca yakıt daha fazla artar süre daha fazla kısalır.
Sizin "2000 devirdeki gücü araca yeterli gelmiyorsa" sözünüz elbetteki doğru, o zaman ya gaza biraz daha fazla basacaksınız ya da vitesi 4'e alacaksınız.
Ama ben her cümlenin başında düz yolda demiştim. O yüzden yüksek viteste, düşük devirde gitmek gerekir.
4000 devirde 3 litre, 5000 devirde de 2 litre mi?
Hocam yanlışınız var.
2000 devirde 5 litre yakarsa, 3000 devirde 6, 4000 devirde 7, 5000 devirde 8 litre yakar. (Devir ve litreler sembolik olarak tabi)
Yani bir araç düz yolda en yüksek viteste, gidebileceği en düşük devirde en az yakıtı yakar. Örneğin araç gidebiliyorsa 5.vitese rölanti devrinde minimumdadır. Gaza basınca devir 1500'e çıkar. Süre kısalır, yakıt artar. Devir 2000'e çıkınca yakıt daha fazla artar süre daha fazla kısalır.
Sizin "2000 devirdeki gücü araca yeterli gelmiyorsa" sözünüz elbetteki doğru, o zaman ya gaza biraz daha fazla basacaksınız ya da vitesi 4'e alacaksınız.
Ama ben her cümlenin başında düz yolda demiştim. O yüzden yüksek viteste, düşük devirde gitmek gerekir.