Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vosdost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 169
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 151,025
Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

4000 devirde 3 litre, 5000 devirde de 2 litre mi?
Hocam yanlışınız var.
2000 devirde 5 litre yakarsa, 3000 devirde 6, 4000 devirde 7, 5000 devirde 8 litre yakar. (Devir ve litreler sembolik olarak tabi)
Yani bir araç düz yolda en yüksek viteste, gidebileceği en düşük devirde en az yakıtı yakar. Örneğin araç gidebiliyorsa 5.vitese rölanti devrinde minimumdadır. Gaza basınca devir 1500'e çıkar. Süre kısalır, yakıt artar. Devir 2000'e çıkınca yakıt daha fazla artar süre daha fazla kısalır.
Sizin "2000 devirdeki gücü araca yeterli gelmiyorsa" sözünüz elbetteki doğru, o zaman ya gaza biraz daha fazla basacaksınız ya da vitesi 4'e alacaksınız.
Ama ben her cümlenin başında düz yolda demiştim. O yüzden yüksek viteste, düşük devirde gitmek gerekir.
 

Etiketler
Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Motor devri artikca eger motordan guc alinmiyorsa yakitin artmasi normaldir.
Fakat motordan guc aliyorsa ve o devirde istenen gucu sagliyamiyorsaniz yakiti artirmaktan baska sansiniz yoktur.
Duz yolda bile olsa motordan guc alinmaktadir. Ornek olarak 90 km hizda 5 viteste giderken ihtiyac duyulan motor gucu 4 viteste ayni suratta ihtiyac olan gucten daha fazladir. Motorda yakiti istenen guc miktari artirir.
 

Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Buna baska bir ornekte verebiliriz.
Araclarin 4 viteste motor devrini son noktaya kadar cikarabiliriz. Fakat 5 viteste devir son noktaya kadar cikaramayiz.
5 viteste ihtiyas duyulan gucu motor sagliyamadigi icin devir ust sinira ulasamaz.
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Doğru, "Motorda yakıtı istenen güç miktarı artırır". İhtiyaç duyulan güç miktarı sabitse (Ankara-Konya) 5. viteste 2000 devirde gitmek 4.viteste 3000 devirde gitmekten daha az yakıt yaktırır.
vosdost' Alıntı:
Ornek olarak 5 viteste 2000 devirde gidecegime 4 viteste 3000 devirde gitmeyi tercih ederim.
Ama biz isteyen istediği devirde gitsin diyelim işi tatlıya bağlayalım...
 

Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

O zaman tatli yiyelim tatli konusalim. :smiley:
Bu sekilde sabah kadar tatli tatli muhabbet edebilirim.bir demlik cayda olsa yaninda tam super olurdu.
 



Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Önce selamın aleyküm büyüklerin ellerinden küçüklerin gozlerinden diyerek cihazımız ancak
duhul ettiği için kapandı sandığım konuya erişebildik.
yakıt soran arkadaşa cevaben: Menemen-Edremit arası gece yolculuğu 16.6 kuruş (gazın litresi 15.87)idi 240 KM/40.00TL 91 MOD OK144 lastik.
şaseye ve tabana gelince sokakta varolan şaseye 3mm den takviye 2mm den travers kıvrımlı taban saçı yaptım.
üstelik sağlık durumum belli.
GÖNÜL NE KAHVE İSTER NE KAHVEHANE
GÖNÜL DOST İSTER
KAHVEDE ,KAHVEHANADE BAHANE
iyiki varsınız gerisi, hikaye.
 



Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

onu teknik ekipmanlar listesine aldık, hatırlatırım !!!
:mad:
;D
:D
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Bu yakıt işini okulda otomotiv ihtisası yapan bir hocama sordum. Motorun en verimli olduğu devri o motorun yakıt ve tork değerlerini gösteren grafiğe göre yorumlayarak bulabilirsin dedi. Ben grafiği bulamadım ama benim motorum Ahmet abininkine benziyor ve max tork ve beygir değerleri belli. fabrika zamanında ölçmüş :smiley: max tork 2000 devirde max beygir gücü ise 4000 devirde alınıyor. Ben her vites değiştirişimde motoru max torkun üretildiği devire düşürürsem benim makina o kadar az zorlanacak ve az gaz çekecek mantığı doğru olabilir diye düşünüyorum.

Ama yüksek devirde gitmeyi sevmediğimden düşük devirde vites değiştiriyorum. En güzeli düz yolda aynı viteste gaza en az bastığınız yerde makina sabit hızla hangi devirde gidiyorsa uzun yolda o devirde gitmek az yaktırabilir diye düşünüyorum. Benim aracımda 2800 devir ile 2200 devirde sabit hızla gitmek sanki gaz pedalına aynı derecede basıyormuş gibi geliyor, otobanda tekrar denemem lazım :smiley:
 



Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Öcgürcüm benim gittiğim yolların çoğunda araba üçüncü vitesi hiç görmüyor.
kafayı çeken yörük atçalı kel memet gibi bütün yolu kaplayıp gelyor.
son bahar sis çökünce görüş alanı 10 metreye iniyor hangi devir saatine bakacaksın
120 nabız yolu doğrultmak en büyük zafer yarın derinliği 800 metre
tork ayağınıın altınjda devir saati avuçlarının içinde kulakların tıkandığı için devir kaybını veya avans vuruntusunu avuçlarında hissedecesin.
son olarak senin arabanın torkunu ölçen mühendisi rahat bırak o çoktan imamın NİVASINA binmiştir
 

Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Teknik ekipmandan sorumlu melike mavi kutuyu son gezide
kaybetti. :smiley:
 

Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Bence ömer hocayı duymuştur
AKUT cu olmanı engellemesin diye yardımcı oluyor bence
WANTED ilanı hazırlarsan ben dağıtırım.
 


Ynt: Lada Niva'n?n Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Nif daginda kaybedilen mavi kutu araniyor.
:smiley:
 



Ynt: Lada Niva'nın Olumlu ve Olumsuz Yönleri Nelerdir?

Vosdost, şu bir iki ay çabuk geçsinde, benimde bir Niva'm olması için sabırsızlanıyorum. Virgülden sonra iki basamak hassasiyetiyle yakıt ölçümlerini kullanım çeşitlerine göre belirleyip herkesle paylaşacağım. Hatta bulabilirsem birde ince lastiğin yakıt ekonomisine ne kadar faydası var onuda araştıracağım.
(Yalnız başlık sorunlardan yakıt ekonomisine döndü : ))
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,557
Kayıtlı Üye Sayımız
166,829
Kaydolan Son Üyemiz
Lukes

SON KONULAR



Geri
Üst