Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Tümer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 115
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 44,131
Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

merhaba,
benim aracımda da G144 kodu var. dolayısıyla sondaki 4 kilitli difransiyel demek.
Ama araçta bununla ilgili herhangi bir düğme yok. Bu durumda kilit var mı yok mu?
 

Etiketler
Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

elektrikli yada havalı kilitlerde sistemi devreye sokmak için düğme vs olur..sizin araçlar anladığım kadarıyla % 100 kilt olduğu için düğme olmaz..şanslısınız..kilidi anlamak için aracın arka tekerlekleri havada kalacak şekilde sehpada sabitleyin.tekerleklerin ikiside aynı yöne dönüyorsa kilit vardır..birini tutmaya,sabitlemeye çalışsanızda tutamazsınız.dönmeye devam eder..yolda giderken dönüşlerde de tık tık tık diye ses çıkartıp atlama yapar..arazide problem değil ama asfaltta çok fazla kullanmamak gerekir diffi zorlarsınız aşağıdaki ayna mahruti oranlarına göre lastik ebadları da bilgi olarak bulunsun.

2721096630087379764S600x600Q85
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

MOBİDİK' Alıntı:
ha yeni bir şey daha öğrendim,benim araçın difransiyeli 4 pinionluymuş...ne demekse???


Haluk Bey,


Bildiğim kadarıyla; pinion : istavroz dişlilerinin geçtiği mil.
Sizin diff. 4 pinionlu ise 2 mil ve 4 istavroz dişlisi var demek oluyor!


Selamlar
 


Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

MOBİDİK' Alıntı:
elektrikli yada havalı kilitlerde sistemi devreye sokmak için düğme vs olur..sizin araçlar anladığım kadarıyla % 100 kilt olduğu için düğme olmaz..şanslısınız..kilidi anlamak için aracın arka tekerlekleri havada kalacak şekilde sehpada sabitleyin.tekerleklerin ikiside aynı yöne dönüyorsa kilit vardır..birini tutmaya,sabitlemeye çalışsanızda tutamazsınız.dönmeye devam eder..yolda giderken dönüşlerde de tık tık tık diye ses çıkartıp atlama yapar..arazide problem değil ama asfaltta çok fazla kullanmamak gerekir diffi zorlarsınız aşağıdaki ayna mahruti oranlarına göre lastik ebadları da bilgi olarak bulunsun.

Dediginiz sekilde denedim. Tekerler ayni yonde donmuyor. Ya etiket yanlis (ben buna ihtimal vermiyorum) ya da diff degistirilmis.

Yardimlariniz icin tesekkurler.
 



Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

Tümer' Alıntı:
Haluk Bey,


Bildiğim kadarıyla; pinion : istavroz dişlilerinin geçtiği mil.
Sizin diff. 4 pinionlu ise 2 mil ve 4 istavroz dişlisi var demek oluyor!


Selamlar
Doğru açıklama herkezin arayıp bulamadığı bir özellik patinajda en az hasar hatta hasarsız ilerleme normal diferansiyellerde iki istavroz dişlisi iki aks dişlisi ve bir istavroz mili vardır ama sizinkinde 4 istavroz dişlisi bitişik yada ayrı istavroz mil ve 2 aks dişlisi var ağır araçlarda tır ve kamyonlarda olan sistemin aynısı dolayısı ile sizin için kocaman bir (+) güle güle kullanın :smiley:
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

tufeker' Alıntı:
Dediginiz sekilde denedim. Tekerler ayni yonde donmuyor. Ya etiket yanlis (ben buna ihtimal vermiyorum) ya da diff degistirilmis.

Yardimlariniz icin tesekkurler.


söylediğiniz şekilde ise kilit yok demektir.bu durumda kilit olup olmadığını kesin olrak anlamanın tek yolu bu işten anlayan usta ile diff kapağını açıp bakmak..yok ise sonradan sökülmüş olabilir.
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

DEMİRAL' Alıntı:
Doğru açıklama herkezin arayıp bulamadığı bir özellik patinajda en az hasar hatta hasarsız ilerleme normal diferansiyellerde iki istavroz dişlisi iki aks dişlisi ve bir istavroz mili vardır ama sizinkinde 4 istavroz dişlisi bitişik yada ayrı istavroz mil ve 2 aks dişlisi var ağır araçlarda tır ve kamyonlarda olan sistemin aynısı dolayısı ile sizin için kocaman bir (+) güle güle kullanın :smiley:


hüseyin bey bilgilendirme için çok teşekkür ederim..kullandığım aracın fotoğrafı avatarda..selamlar..
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

Tümer' Alıntı:
Haluk Bey,


Bildiğim kadarıyla; pinion : istavroz dişlilerinin geçtiği mil.
Sizin diff. 4 pinionlu ise 2 mil ve 4 istavroz dişlisi var demek oluyor!


Selamlar


tümer bey sayenizde çok şey öğrendik.teşekkür ederim.ayrıca aracınızında hayranıyım..güle güle kullanın..
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

bi zahmet bizede bi yardım nedir reçetemizin turkçesi acaba :smiley:
bu oranlarla en buyuk hangi lastiği kullanabiliriz

IMG 1815
 



Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

okanist' Alıntı:
bi zahmet bizede bi yardım nedir reçetemizin turkçesi acaba :smiley:
bu oranlarla en buyuk hangi lastiği kullanabiliriz


AXLE : G143
G : 8'' (diff içindeki dişli çapı 20.32 cm)
14 : 4.875 (ayna mahruti oranı..büyük yuvarlak dişli ile küçük konik dişli oranı )[SIZE=78%] [/SIZE]
3 : Limited slip.(sınırlı,kaydırmalı kilit.zorlama anında kilit devreden çıkar) 2 piniyon. yukardaki sayfalarda pinyon açıklaması var..

4,875 ayna mahruti oranına göre 33'' 35 '' lastiğe kadar arazi koşullarında rahatlıkla kullanabilirsin..35'' ten yukarı 37 '' kadar asfalt kullanımına doğru döner.yani asfalt yollarda ekonomi yaparsın ama arazi koşullarında gereksiz yere diff zorlarsın..aksı kırabilirsin.(tabloda ayna mahruti oranını bul.aşağıya doğru in. kırmızıya gelen yerde solda eşleşen oranlar direkt arazi koşulları..açık mavi olanlar fabrika değerleri,sarı olanlar da ekonomi yani sadece asfalt kullanımlar için..bilgi sahibi arkadaşlardan öğrendim..



[SIZE=78%] [/SIZE]
[SIZE=78%] [/SIZE]
[SIZE=78%] [/SIZE]
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

MOBİDİK' Alıntı:
AXLE : G143
G : 8'' (diff içindeki dişli çapı 20.32 cm)
14 : 4.875 (ayna mahruti oranı..büyük yuvarlak dişli ile küçük konik dişli oranı )
3 : Limited slip.(sınırlı,kaydırmalı kilit.zorlama anında kilit devreden çıkar) 2 piniyon. yukardaki sayfalarda pinyon açıklaması var..

4,875 ayna mahruti oranına göre 33'' 35 '' lastiğe kadar arazi koşullarında rahatlıkla kullanabilirsin..35'' ten yukarı 37 '' kadar asfalt kullanımına doğru döner.yani asfalt yollarda ekonomi yaparsın ama arazi koşullarında gereksiz yere diff zorlarsın..aksı kırabilirsin.(tabloda ayna mahruti oranını bul.aşağıya doğru in. kırmızıya gelen yerde solda eşleşen oranlar direkt arazi koşulları..açık mavi olanlar fabrika değerleri,sarı olanlar da ekonomi yani sadece asfalt kullanımlar için..bilgi sahibi arkadaşlardan öğrendim..


öncelikle yardım için teşekkurler anladıgım kadarıyla bizim diff kilidine el atmamız gerekecek onu da nasıl yapacaksak? :smiley:
yani kilidimiz var ama sıkıstıgı yerde yan çiziyo :smiley:
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)



Haluk bey yanlışım olmasın diye bir de siz yorumlayabilir misiniz..benim LJ70 i..

G145

LC70 459
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)




okan kardeşim..ağır offroad yapmıyorsan LSD kilit sana fazlasıyla yeter.hiç kurcalama..offroad yarışlara da girmediğini düşünüyorum..sana yeterde artar bile..
 

Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

mdr' Alıntı:
Haluk bey yanlışım olmasın diye bir de siz yorumlayabilir misiniz..benim LJ70 i..

G145


ismail bey sizinkide aynı. sizde de lsd kilit var. tek fark 4 pinoions olması..bu da nerdeyse iş makinalarında olan bir özellik..bu özellikle ilgili bilgi ve yorumlar yukarda tümer ve hüseyin demiral ın bize yazdığı gönderide var..selamlar..
 



Ynt: Land Cruiser aks kodu okuma(Diff.oranı ve diff. kilit olup olmadığını anlama)

4th digit Number of Pinoions Limited Slip ----------------------------------------------------------------- 2 2 Open 3 2 Limited Slip 4 4 Locking 5 4 Limited Slip
soldaki rakamlar kilit bilgileri...sağdaki rakamlar diffteki pinoion adedi..4 olanlar iş makinası gibi yani daha sağlam ve dayanıklı
(soldaki rakamlar AXLE yazılan son rakamdır) örnek
ismail beyin
G - 8'' diffteki ayna(yuvarlak) dişli çapı
14 -4.875 ayna mahruti oranı. (mahruti:küçük konik dişli)
5 - LSD VE 4 PİNOİON..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,459
Mesajlar
1,518,191
Kayıtlı Üye Sayımız
172,114
Kaydolan Son Üyemiz
Ahmetalp0666

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst