Land Rover Defender Sürati

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 262
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 77,712

saitnuh

Kamp I
Mesajlar
177
Tepkime Puanı
0
askeriyeden çıkma land rover defender 110 88 model bır araç duzgun olarak toplandı ise uzun yolda gidişi ve normal sartlarda sürati kaça kadar çıkabilir.bırde bu motorlar turbo mu yoksa normalmi.çsonradan turbo takılabilirmi takılırsa son hızı ve çekişi ne kadar düzelir
 

Etiketler
Ynt: land rover defender sürati

Selam, belirtmemişsiniz ama, dizel diye farzederek konuşuyorum:

Askeriyeden çıkmalar 99.9% düz dizeldir. Bakımı yapılmış bir araç ok-144'le 90-100km arası bir sürate ulaşabilir. mazot pompasını Bosch marka kullanan bazı arkadaşların 110-120km/h yaptığını duymuştum. Bu araca da turbo takabilirsiniz. Ama, yüksek masrafı ve turbolu motorun standard dışı olacağı ve bakımının zahmetli olacağı gibi nedenlerle, şu vakte kadar turbo takan sadece 1 kişi gördüm. bu motora turbo takmak yerine, motoru bir çıkmacıya satmanızı ve kullanılmış bir 300TDI almanızı tavsiye ederim. rakamları atıyor olabilirim ama, elinizdeki motor 2000 ytl'ye satılabilir, 300TDI'ı da çıkmacılarda 6-7000 ytl arasına bulabilirsiniz.

iyi günlerde kullanın.
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

Selamlar,
ben de 2.5Duz Dizel motorunuz oldugunu varsayarak cevapliyorum.. farkli ise lutfen belirtiniz..
Aracinizin hizi, duz golun egimine cok baglidir (butun kotorlar oyledir diyeceksiniz ama bu motor daha hassastir) . Sonuc olarak, egimsiz yolda 90-100 (cok zorlarsaniz 110) , yokus asagi 120 ve cok hafif rampada 70-80 civarinda. Ancak, ciddi rampalarda cogu kamyom sizi sollayacaktir, hazirlikli olun. Bu degerler, standart Lucas pompa icin gecerlidir. Engin arkadasimizin yazdiig gibi, yaklasik 1000YTL civarinda bir masraf ile Bosch pompaya gecebilirsiniz. Bu durumda kalkisiniz daha "diri" olacaktir ama son suratiniz degismez. Ama son hiz icin Disli oranlari ile oynamaniz gerekir..iyi gunler dilerim, reha

Not: motorunuzu Turboya cevireniz maddi olarak cok verimli olmayabilir..
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

OZUR DILERIM BAHSEETIGIN ARAC DIZELDIR.BU MOTORLARIN ORJINAL TURBO OLANI VARMI BILGILENDIRIRSENIZ MEMNUN OLURUM
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

Askeriyede kullanılan 2.5lt düz dizelin orjinalinde turbo olan versiyonu yok.

Defender'da kullanılan turbo dizel motorlar: 2.5lt 200TDI, 2.5lt 300TDI, 2.5lt TD5, 2.4lt Puma
bir aralar RR'de kullanılan VM motorlarının da denendiğini duymuştum ama görmedim. VM motorlu RR zaten Türkiye'de bir elin parmağını geçmez.
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

düz dizeli bilemiyorum ama benim 300tdi 110 5 kapımdan örnek vereyim, 2 inç lift kit ve roofrack ile 130 km yapıyor düz yolda. yokuş aşağı daha yukarı çıkabilir ama ben çıkmak istemem şahsen:smiley:))

not:bu arada 300tdi motoru hurdacılarda 6-7000 e malesef bulamazsınız..rektifiye istemeyen motoru intercoolerla ıvırla zıvırla malesef 10 lara yaklaşıyor ki saçma olmasına rağmen böyle...
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

diz dizelleri turboya çevirmek mümkün.
yaklaşık 3000 ytl gibi bi masraf yapmak gerekiyor.
motor bloku aynı kalmak şartı ile çelik gömlek ve pistonlar sonrada üst kapak ile manifolt u değiştirmek gerekiyor.buna ilave olarak turboyu taktınızmı motor 2500 cm3 turbo dizel olabiliyor
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

reha' Alıntı:
Selamlar,
ben de 2.5Duz Dizel motorunuz oldugunu varsayarak cevapliyorum.. farkli ise lutfen belirtiniz..
Aracinizin hizi, duz golun egimine cok baglidir (butun kotorlar oyledir diyeceksiniz ama bu motor daha hassastir) . Sonuc olarak, egimsiz yolda 90-100 (cok zorlarsaniz 110) , yokus asagi 120 ve cok hafif rampada 70-80 civarinda. Ancak, ciddi rampalarda cogu kamyom sizi sollayacaktir, hazirlikli olun. Bu degerler, standart Lucas pompa icin gecerlidir. Engin arkadasimizin yazdiig gibi, yaklasik 1000YTL civarinda bir masraf ile Bosch pompaya gecebilirsiniz. Bu durumda kalkisiniz daha "diri" olacaktir ama son suratiniz degismez. Ama son hiz icin Disli oranlari ile oynamaniz gerekir..iyi gunler dilerim, reha

Not: motorunuzu Turboya cevireniz maddi olarak cok verimli olmayabilir..
slm ben LR defender hastasıyım 16 yıl hayal ettikten sonra ilkkez uygun fiyata alıcam sanırım ama sadece görünümünü bildiğim hakkında çok şey bilmediğim bu araçlar hakkında sizden yardım bekliyorum 12000 lira civarı benzin-lpg li bir araç mı yoksa yine yakın fiyata düz dizelmi son parasıyla bu aracı almak isteyen bana hangisini önerrirsiniz ikisininde artı ve eksileri nelerdir
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

Bende 92 ambulanstan karvana çevirdiğim Brc marka tüplü 110 var. Şehir içinde düzgün bir lpg ayarıyla tabi bu ayarı ustalar değil ben yapıyorum. 290-320 çok sıkıştırısam 350 lirayı bulan yakıt sarfiyatı var. Tabi 245 lastik ve karvan çevirimindeki extra ağırlık ve yüksek rüzgar sürtünmesiyle birlikte. Bu arada sibob kapağında çelik yuva var ve her hafta 2 çay bardağı yağı karbüratörden motora veriyorum. Geçici duman yapıyor ama bu yöntemi benim vosvosta uyguluyordum 3-4 yıl yılda 30 35 km yol yaparak hava soğutmalı bir motorda kapaktan hiç sıkıntı yaşamadım.Birde 1500 cc crdi getz şehir içinde 100 km de 6 lt den aşağı düşmüyor. Euro dizel fiyatını ve dizelin ağır bakımınıda üzerine koyunca ben tüplü benzinli aracı her zaman tercih ederim.
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

Dizel olan her zaman tercihtir derim. bu motor eski teknoloji, masrafı kaç para tutar ki? parçalarının çoğu yerli üretim. hem kullanırken benzinli haline göre arazide daha performanslı, hem de bir miktar paranız olduğunda, yeni nesil bir dizel motora geçmeniz daha kolay olur. ruhsat problemi çıkarmaz.

10 liralık mazot alıp 2-3 hafta sonu arazi yapan insanlar tanıyorum.
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

vosdost' Alıntı:
Bende 92 ambulanstan karvana çevirdiğim Brc marka tüplü 110 var. Şehir içinde düzgün bir lpg ayarıyla tabi bu ayarı ustalar değil ben yapıyorum. 290-320 çok sıkıştırısam 350 lirayı bulan yakıt sarfiyatı var. Tabi 245 lastik ve karvan çevirimindeki extra ağırlık ve yüksek rüzgar sürtünmesiyle birlikte. Bu arada sibob kapağında çelik yuva var ve her hafta 2 çay bardağı yağı karbüratörden motora veriyorum. Geçici duman yapıyor ama bu yöntemi benim vosvosta uyguluyordum 3-4 yıl yılda 30 35 km yol yaparak hava soğutmalı bir motorda kapaktan hiç sıkıntı yaşamadım.Birde 1500 cc crdi getz şehir içinde 100 km de 6 lt den aşağı düşmüyor. Euro dizel fiyatını ve dizelin ağır bakımınıda üzerine koyunca ben tüplü benzinli aracı her zaman tercih ederim.
aklıma ziyan yakıt sarfiyatı yazmissiniz. bende sizin gibi 92 benzinli ambulans kasali birtane edindim. brc lpg taktırdım 500 den assagi dusurmeyi basaramadim yakıt sarfiyatını. istanbuldaysaniz sizi hakikaten görmek isterim.
 

Ynt: Land Rover Defender Sürati

Ayrıca LR nin 2.5 düz dizeli, 2.5 turbo dizeli, 200tdi ve 300tdi ı tamamen normal dizel kullanıyor. Eurodizeli kışın -15ler dışında kullanmıyorum. Hatta çeşitli modifikasyonlarla 300tdi bile McDonalds kızartma yağıyla vs çalışıyor:smiley:)))
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

ARacın resimlerini biR türlü koymayı beceremedim bende DEFEnder kuLLAnıorm.. daha öncede belirtmiştim üzerinde nissan BD 30 motor var.. 13o km yi rahat görüyo. ( ama zabdetmek zor)
hatta bizden önceki sahibi otobanda bayağa gaz basıp 150 km yi bile görmüş..
 



Ynt: Land Rover Defender Sürati

şunuda söleyeyim ışıklarda falan karkış yaparken taksilerle 1 ve 2. viteste neredeyse kafa kafaya gidiyoruz.. ve ağırLıklı oLarak sol şereitten qidiyoRum..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,483
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst