Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hmc jeep servis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,805

hmc jeep servis

Yeni Üye
Mesajlar
11
Tepkime Puanı
0
Selam herkeze..Arkdaslar son zamanlarda sık sık gorunen agrizalardan dolayi bu olayi sizlerle paylasmak istedim.Biz HMC AMERICAN GARAGE grup olarak siz degerli musterilerimzin aydinlatmayi kendimize borc bildik.lastik olculeriniz ile istetme olcusu ayni olmak zorunda.Eger lastik patladiginda ,istetmenin olcusu farkli ise kesinlikle takmayiniz cunku...
1-On ve arka difransiyelleri yakiyor"bir ay icinde malesef uzulerek soyluyorum iki arac geldi bu sorun yuzunden geldi .Buyuk bir masraf acti.
2-Lastik ebat olculeri aracin altindaki 225-75-15 ise istetmenin olcusu "225-70-15" veyahutta "215-75-15" kesinlikle olmamalidir. cunku aracin difransiyel olcu ve turlarini lastik ebatindan ayarliyor.bunun acmis oldugu hasar ise
On difransiyel yanmasi,arka difransiyel yanmasi,on saftin bozulmasi ve arazi kaplinin bozulmasi vermis oldugu agir hasarlarin basinda gelir.
KESINLIKLE VE KESINLIKLE istetme ve aracin altindaki lastik olcusu ayni olmasi lazim ,degilse lastiginiz patlasa dahi kattiyen takmayiniz...
Eger ANKARADA Iseniz sizleri aramizda gormekten mutluluk duyariz."http://www.hmcamericangarage.com/"
her daim sorun ve sorulariniz icin biz burdayiz.gunun 24 saati bizleri arayabilirsiniz....
murat usta:0555 283 53 90 cuneyt usta:0505 303 27 06...[/color]
 

Etiketler
Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

limitli kilit (LSD)olanlarda içi yanar.% 100 olanlarda kırar.Kilit olmayan araçlarda hiç birşey olmaz. ;)
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

hmc jeep servis' Alıntı:
Selam herkeze..Arkdaslar son zamanlarda sık sık gorunen agrizalardan dolayi bu olayi sizlerle paylasmak istedim.Biz HMC AMERICAN GARAGE grup olarak siz degerli musterilerimzin aydinlatmayi kendimize borc bildik.lastik olculeriniz ile istetmen olcusu ayni olmak zorunda.Eger lastik patladiginda ,istetmenin olcusu farkli ise kesinlikle takmayiniz cunku...
1-On ve arka difransiyelleri yakiyor"bir ay icinde malesef uzulerek soyluyorum iki arac geldi bu sorun yuzunden geldi .Buyuk bir masraf acti.
2-Lastik ebat olculeri aracin altindaki 225-75-15 ise istetmenin olcusu "225-70-15" veyahutta "215-75-15" kesinlikle olmamalidir. cunku aracin difransiyel olcu ve turlarini lastik ebatindan ayarliyor.bunun acmis oldugu hasar ise
On difransiyel yanmasi,arka difransiyel yanmasi,on saftin bozulmasi ve arazi kaplinin bozulmasi vermis oldugu agir hasarlarin basinda gelir.
KESINLIKLE VE KESINLIKLE istetme ve aracin altindaki lastik olcusu ayni olmasi lazim ,degilse lastiginiz patlasa dahi kattiyen takmayiniz...
Eger ANKARADA Iseniz sizleri aramizda gormekten mutluluk duyariz."http://www.hmcamericangarage.com/"
her daim sorun ve sorulariniz icin biz burdayiz.gunun 24 saati bizleri arayabilirsiniz....
murat usta:0555 283 53 90 cuneyt usta:0505 303 27 06...
murat ustam bizim anlayacagimiz dilden yazmissin tesekur ederim.buna dikkat edecegim ,cunku benim istedmenin olcusu farkli. :-[
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

yavuz-çelikel' Alıntı:
limitli kilit (LSD)olanlarda içi yanar.% 100 olanlarda kırar.Kilit olmayan araçlarda hiç birşey olmaz. ;)

Benimde merak ettiğim bir konuydu, bilgi için teşekkürler.
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Eğer diferansiyel kilit yoksa, Yavuz'un da belittiği gibi, hiçbirşey olmaz. Zira diferansiyelin esas görevi budur "aynı aks üzerindeki 2 tekerleğin farklı turlarda dönmesi"ni sağlamaktır. 2 teker arasındaki tur farkı normal şartlarda dönüşten veya patinajdan kaynaklanabileceği gibi, lastik patlaması durmunda yedek lastiğin (orjinal ebatdan küçük) kullanılmasından da kaynaklanabilir.

Bazı otomobil üreticileri maaliyet düşürmek veya araç içersinde yer kazanmak için stepne'yi orijinal ebadlı jant ve lastikten farklı olarak daha küçük verebiliyor. Eğer böyle bir yıpranmaya sebep olasaydı üreti bu yapmazdı. Zaten bu tip stepnelerde max hız belirtilmiştir ve 40-60 km/saat gibi düşüktür.

Aracınızla beraber gelen stepneyi kullanabilirsiniz. Tabii ki en yakın lastik tamircisine gidene kadar :smiley:
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

nkurtkaya' Alıntı:
Eğer diferansiyel kilit yoksa, Yavuz'un da belittiği gibi, hiçbirşey olmaz. Zira diferansiyelin esas görevi budur "aynı aks üzerindeki 2 tekerleğin farklı turlarda dönmesi"ni sağlamaktır. 2 teker arasındaki tur farkı normal şartlarda dönüşten veya patinajdan kaynaklanabileceği gibi, lastik patlaması durmunda yedek lastiğin (orjinal ebatdan küçük) kullanılmasından da kaynaklanabilir.

Bazı otomobil üreticileri maaliyet düşürmek veya araç içersinde yer kazanmak için stepne'yi orijinal ebadlı jant ve lastikten farklı olarak daha küçük verebiliyor. Eğer böyle bir yıpranmaya sebep olasaydı üreti bu yapmazdı. Zaten bu tip stepnelerde max hız belirtilmiştir ve 40-60 km/saat gibi düşüktür.

Aracınızla beraber gelen stepneyi kullanabilirsiniz. Tabii ki en yakın lastik tamircisine gidene kadar :smiley:


Aynen katılıyorum. Kilitli diferansiyel yoksa, hiçbir sorun olmaz. Olsa idi araçlarla u yapmayın , daire çizmeyin diye uyarı yazarlardı. :D :D :D Olacak işmi ? , Çap farklılığından dolayı difransiyel yansın ?
Eğer LS Diferansiyel yanarsa da diferansiyel çalışma prensibine aykırı olacaktır. Ayrıca sağ ve sol lastikler hiçbir zaman eşit aşınımda olmazlar. Bu sebeple zaman geçtikçe mutlaka biri diğerinden farklı çapta olacaklardır.

LSD hakkında bizlerinde bilmediğimiz birtakım detaylar olabilir. Gerçekten HMC Servis olarak söylediklerinizin bilimsel nedenini/nedenlerini bizlere anlatmanız, bizlerin aydınlanması açısından çok önemli olacaktır.


Şimdiden teşekkürler,


Selamlar,
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Zakof' Alıntı:
Aynen katılıyorum. Kilitli diferansiyel yoksa, hiçbir sorun olmaz. Olsa idi araçlarla u yapmayın , daire çizmeyin diye uyarı yazarlardı. :D :D :D Olacak işmi ? , Çap farklılığından dolayı difransiyel yansın ?
Eğer LS Diferansiyel yanarsa da diferansiyel çalışma prensibine aykırı olacaktır. Ayrıca sağ ve sol lastikler hiçbir zaman eşit aşınımda olmazlar. Bu sebeple zaman geçtikçe mutlaka biri diğerinden farklı çapta olacaklardır.

LSD hakkında bizlerinde bilmediğimiz birtakım detaylar olabilir. Gerçekten HMC Servis olarak söylediklerinizin bilimsel nedenini/nedenlerini bizlere anlatmanız, bizlerin aydınlanması açısından çok önemli olacaktır.


Şimdiden teşekkürler,


Selamlar,
[/quote Tekrar merhaba bu konuyu bırazdaha derınlemsıne gırmemız gerektiğini HMC AMERİCANS GARAGE olarak düşündük doğru bilgi herzaman kıymetlıdır. Difransiyelı yakmasının sebebi: Arazi şanzıman kaplini(VİSCOS CİTY) lastik ölçüsü tutmadığı zaman yüksek süratte seyir halınde iken 50 veya 60 km.sonra yakacaktır.90 veya100km süratle gıderken sorun arazi kaplininde , aracınız 4x2 ise sorun yok.Aracınız 4x4 ise devir tutmadığı için sorun ortaya çıkacaktır.
Kaplin arazi şanzımanı içinde olup arabayı 4x4 yapar.Bunun içinde balatalar vardır. Ve bir bütün olup çevresi kaynaklıdır.Malzeme komple değişir.
Şimdi buradaki konu bu aracın KİLİTLİ veya KİLİTSİZolması neyi değiştirir.İyi bir sürücü olabilirsiniz Sorun çap farkıdır bunuda 23 yıldır sadece jeep tamir eden ve yüzlerce olayla karşılaşmış bir teknisyen olarak siz jeep kullanıcılarıyla paylaşmak istedim.Tabiki küçük çapta stepne lastikler vardır.1993 ve 1995 modellerde çıktı sizinde söylediğiniz gibi bellibir süratte ve hız yapmamak şartı vardır.Ayrıca yüksek modellerde küçük stepne yoktur.Şu sizi yanıltmasın jant ölçüsü aynı olup lastik kısmı dolma olsa bile ebat aynıdır.Sadece yer kaplamaması için dizayn edilmiştir.(teker ve jant incedir)Bu da el kitabında açıkça ifade edilmiştir.
Sayın jeep kullanıcıları HMC Amerikans garage olarak bu güzel ve faydalı sitede yıllarca bu araçlara emek vermış bırı olarak tecrübelerimizi sizinle paylaşmak istedik yolunuz açık olsun güvenlı sürüşler dileriz.
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

hmc jeep servis' Alıntı:
Zakof' Alıntı:
Aynen katılıyorum. Kilitli diferansiyel yoksa, hiçbir sorun olmaz. Olsa idi araçlarla u yapmayın , daire çizmeyin diye uyarı yazarlardı. :D :D :D Olacak işmi ? , Çap farklılığından dolayı difransiyel yansın ?
Eğer LS Diferansiyel yanarsa da diferansiyel çalışma prensibine aykırı olacaktır. Ayrıca sağ ve sol lastikler hiçbir zaman eşit aşınımda olmazlar. Bu sebeple zaman geçtikçe mutlaka biri diğerinden farklı çapta olacaklardır.

LSD hakkında bizlerinde bilmediğimiz birtakım detaylar olabilir. Gerçekten HMC Servis olarak söylediklerinizin bilimsel nedenini/nedenlerini bizlere anlatmanız, bizlerin aydınlanması açısından çok önemli olacaktır.


Şimdiden teşekkürler,


Selamlar,
[/quote Tekrar merhaba bu konuyu bırazdaha derınlemsıne gırmemız gerektiğini HMC AMERİCANS GARAGE olarak düşündük doğru bilgi herzaman kıymetlıdır. Difransiyelı yakmasının sebebi: Arazi şanzıman kaplini(VİSCOS CİTY) lastik ölçüsü tutmadığı zaman yüksek süratte seyir halınde iken 50 veya 60 km.sonra yakacaktır.90 veya100km süratle gıderken sorun arazi kaplininde , aracınız 4x2 ise sorun yok.Aracınız 4x4 ise devir tutmadığı için sorun ortaya çıkacaktır.
Kaplin arazi şanzımanı içinde olup arabayı 4x4 yapar.Bunun içinde balatalar vardır. Ve bir bütün olup çevresi kaynaklıdır.Malzeme komple değişir.
Şimdi buradaki konu bu aracın KİLİTLİ veya KİLİTSİZolması neyi değiştirir.İyi bir sürücü olabilirsiniz Sorun çap farkıdır bunuda 23 yıldır sadece jeep tamir eden ve yüzlerce olayla karşılaşmış bir teknisyen olarak siz jeep kullanıcılarıyla paylaşmak istedim.Tabiki küçük çapta stepne lastikler vardır.1993 ve 1995 modellerde çıktı sizinde söylediğiniz gibi bellibir süratte ve hız yapmamak şartı vardır.Ayrıca yüksek modellerde küçük stepne yoktur.Şu sizi yanıltmasın jant ölçüsü aynı olup lastik kısmı dolma olsa bile ebat aynıdır.Sadece yer kaplamaması için dizayn edilmiştir.(teker ve jant incedir)Bu da el kitabında açıkça ifade edilmiştir.
Sayın jeep kullanıcıları HMC Amerikans garage olarak bu güzel ve faydalı sitede yıllarca bu araçlara emek vermış bırı olarak tecrübelerimizi sizinle paylaşmak istedik yolunuz açık olsun güvenlı sürüşler dileriz.
[/quote
HMC JEEP GARAGE bu aciklaman super olmus ,arkadaslarin yerine ben tesekkur ederim.senden baska konular hakkindada yorum bekleriz.saygilar
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Selamlar,
[/quote Tekrar merhaba bu konuyu bırazdaha derınlemsıne gırmemız gerektiğini HMC AMERİCANS GARAGE olarak düşündük doğru bilgi herzaman kıymetlıdır. Difransiyelı yakmasının sebebi: Arazi şanzıman kaplini(VİSCOS CİTY) lastik ölçüsü tutmadığı zaman yüksek süratte seyir halınde iken 50 veya 60 km.sonra yakacaktır.90 veya100km süratle gıderken sorun arazi kaplininde , aracınız 4x2 ise sorun yok.Aracınız 4x4 ise devir tutmadığı için sorun ortaya çıkacaktır.
Kaplin arazi şanzımanı içinde olup arabayı 4x4 yapar.Bunun içinde balatalar vardır. Ve bir bütün olup çevresi kaynaklıdır.Malzeme komple değişir.
Şimdi buradaki konu bu aracın KİLİTLİ veya KİLİTSİZolması neyi değiştirir.İyi bir sürücü olabilirsiniz Sorun çap farkıdır bunuda 23 yıldır sadece jeep tamir eden ve yüzlerce olayla karşılaşmış bir teknisyen olarak siz jeep kullanıcılarıyla paylaşmak istedim.Tabiki küçük çapta stepne lastikler vardır.1993 ve 1995 modellerde çıktı sizinde söylediğiniz gibi bellibir süratte ve hız yapmamak şartı vardır.Ayrıca yüksek modellerde küçük stepne yoktur.Şu sizi yanıltmasın jant ölçüsü aynı olup lastik kısmı dolma olsa bile ebat aynıdır.Sadece yer kaplamaması için dizayn edilmiştir.(teker ve jant incedir)Bu da el kitabında açıkça ifade edilmiştir.
Sayın jeep kullanıcıları HMC Amerikans garage olarak bu güzel ve faydalı sitede yıllarca bu araçlara emek vermış bırı olarak tecrübelerimizi sizinle paylaşmak istedik yolunuz açık olsun güvenlı sürüşler dileriz.
[/quote]


Açıklamalarınız için teşekkürler.

Bahsettiğiniz konunun daha da net anlaşılması açısından aşağıdaki tereddüt noktalarını da bilgilendirmenizi rica eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

- Arazi şanzumanı devrede değil iken 4x4 araçta sorun çıkmıyormu?
Çıkarsa nerede çıkar ?
Sağ sol lastik çapları farklı ise?
Ön lastik çapları aynı arka lastik çapları önlerden 5 cm daha geniş ise ?
-4x4 araçta hangi devirler tutmazsa sorun ortaya çıkar ?
Aynı aksta sağ sol lastik devirlerimi?
Ön arka aks lerdeki devirlermi ?
- Aynı aks teki sağ sol lastikler farklı ise diff.in kilitli olup olmaması bişey değiştirmezmi ? !!


En kısa zamanda yüz yüze tanışmak dileğimle,


Selamlar ,
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Bakın hmc amerikan garajın sahibi murat usta benim aracımında işlerini yapıyor ve bu konuda derin bilgisi olan bir usta benim doğru zannetiğim bir çok bilginin aslında doğru olmadığını kendisinden bizzat öğrendim yani burda bir ustadan daha bilgili olmak yada olmamak önemli değil önemli olan onun bilgilerinden yararlanmaktır kanısındayım ben öyle yapıyorum bu arada murat ustam pazartesi ordayım haberin olsun
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

o viskoz kaplin işini hiç sevmiyorum. Direk vericek şaft tekere. ne o öyle ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

suzuki 96' Alıntı:
Bakın hmc amerikan garajın sahibi murat usta benim aracımında işlerini yapıyor ve bu konuda derin bilgisi olan bir usta benim doğru zannetiğim bir çok bilginin aslında doğru olmadığını kendisinden bizzat öğrendim yani burda bir ustadan daha bilgili olmak yada olmamak önemli değil önemli olan onun bilgilerinden yararlanmaktır kanısındayım ben öyle yapıyorum bu arada murat ustam pazartesi ordayım haberin olsun



Özkan bey, benim de amacım ustanızın doğru bilgilerinden yararlanmak tabii ki. O yüzden sordum yukarıdaki soruları. Murat Bey'in açıklamalarını bekliyoruz bu sayede hepimiz öğrenmiş olacağız.


Selamlar,
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Zakof' Alıntı:
Özkan bey, benim de amacım ustanızın doğru bilgilerinden yararlanmak tabii ki. O yüzden sordum yukarıdaki soruları. Murat Bey'in açıklamalarını bekliyoruz bu sayede hepimiz öğrenmiş olacağız.


Selamlar,
SELAM ARKADAŞLAR...lastik ebatı konusuyla ilgili olarak yaklaşık 50_60 kişi telefonla arayıp teşekkür ettiler.içlerinde aracın altındaki jant ölçüsü 15 stepnenin 16 jant olanı bile vardı.Benim amacım burda merak edilen soruları yanıtlayarak ihtiyacı olanları faydalandırmaktır.İsteyen faydalanır.Özcan bey sizinle tanışmayı bende isterim.Zamanınız olduğunda bi çayımı içmeye beklerim. merak ettiğiniz başka sorularınız olursada yüzyüze konuşabiliriz.elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. ...h.m.c linkine tıkladığınızda adresimizi görebilirsiniz.SAYGILAR MURAT USTA... :smiley:
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

pazartesi günü öğleden sonra murat ustamın yanında olacam eğer gelmek isteyen varsa tanışır konuşuruz saygılar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,961
Mesajlar
1,526,525
Kayıtlı Üye Sayımız
166,719
Kaydolan Son Üyemiz
gezentavuk

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst