Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hmc jeep servis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,810
Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

MURAT USTA SEN BIZIM HERSEYIMIZSIN ;D
Arkadaslar pazartesi murat usta herkezi tanismaya davet ederse gideriz degilmi.Murat ustam tanisma davetinde yemek ve cayda var degilmi?ha birde chek up yaparsin degilmi tum araclara "UCRETSIZ" bak ozaman gelirim dermisim :D..
Saka bir yana murat usta seni tanidigima cok memnunum,baska ustalar rencide olmasin ;) murat ve cuneyt ustalar islerinde bana gore bir numara,onlarin ustaliklarini sinamak bizlere ve bazi arkadaslara dusmez diyorum ben.zaten maksat uzum yemek olmali bagciyi dovmek degil.SAYGILAR HERKEZE.
 

Etiketler
Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

enrico1357' Alıntı:
MURAT USTA SEN BIZIM HERSEYIMIZSIN ;D
Arkadaslar pazartesi murat usta herkezi tanismaya davet ederse gideriz degilmi.Murat ustam tanisma davetinde yemek ve cayda var degilmi?ha birde chek up yaparsin degilmi tum araclara "UCRETSIZ" bak ozaman gelirim dermisim :D..
Saka bir yana murat usta seni tanidigima cok memnunum,baska ustalar rencide olmasin ;) murat ve cuneyt ustalar islerinde bana gore bir numara,onlarin ustaliklarini sinamak bizlere ve bazi arkadaslara dusmez diyorum ben.zaten maksat uzum yemek olmali bagciyi dovmek degil.SAYGILAR HERKEZE.
[/qot
HERKESE SELAM...teşekkür ederim ENRİCO istediğin çay yemek olsun herzaman beklerim.
;)
 


Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Ustam bide benim ön direksiyon amortisörü cortladı aracı yükseltirken değiştireceklermi yoksa aynı mı kalacak yarın gelince değişmesi gerekiyosa değiştirelim ok
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

hmc jeep servis' Alıntı:
SELAM ARKADAŞLAR...lastik ebatı konusuyla ilgili olarak yaklaşık 50_60 kişi telefonla arayıp teşekkür ettiler.içlerinde aracın altındaki jant ölçüsü 15 stepnenin 16 jant olanı bile vardı.Benim amacım burda merak edilen soruları yanıtlayarak ihtiyacı olanları faydalandırmaktır.İsteyen faydalanır.Özcan bey sizinle tanışmayı bende isterim.Zamanınız olduğunda bi çayımı içmeye beklerim. merak ettiğiniz başka sorularınız olursada yüzyüze konuşabiliriz.elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. ...h.m.c linkine tıkladığınızda adresimizi görebilirsiniz.SAYGILAR MURAT USTA... :smiley:

Cevabınız için teşekkürler Murat bey. Sizin amacınız ile benim amacım yüde yüz uyuşuyor anladığım kadarıyla. Ancak yukarıda sorduğum net soruları bu forumda cevaplarsanız , Ankara'da olmayan bütün arkadaşlarımızın da bilgilenmelerini sağlarsınız. Zaten bu forumun asıl amaçlarından biri de bu değilmi ? Yoksa ben fırsat bulduğumda sizinle tanışmaya tabii ki geleceğim.

Bana bu cevabı yazdığınızda, sorularımı neden cevaplamadığınızı da gerçekten anlayamıyorum.


Selamlar,
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Sayın zakof bakın daha dün murat ustanın yanındaydım bu aralar yoğun sizin sorularınıza mutlaka cevap verecektir işleri nedeniyle siteye giriş yapamıyo bu yüzden sizin sorularına en yakın zamanda cevap verecektir merak etmeyin saygılar
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Nihayet zaman ayırıp Kazım'la (Kasey) birlikte Şaşmaza giderek HMC American's Garage, Murat ve Cüneyt ustalar ile tanışma fırsatı bulduk. Misavirperverliklerine ve içtenliklerine çok teşekkür eder,
çalışmalarında başarılar dileriz.

Konu ile ilgili olarak arıza yapmış viscous couplingleri gösterdiler ve yıllardan beri farklı çap lastikten dolayı birçok differansiyel ve v. coupling değiştirdiklerini dile getirdiler.

Bu arızaların teknik nedenlerini bilen bir arkadaşımızın , bizleri aydınlatmasını beklerken, zaman buldukça konuyu araştıracağımı ve bir bilgi edindiğimde burada paylaşacağımı belirtiyorum.


Selamlar,
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Zakof' Alıntı:
Nihayet zaman ayırıp Kazım'la (Kasey) birlikte Şaşmaza giderek HMC American's Garage, Murat ve Cüneyt ustalar ile tanışma fırsatı bulduk. Misavirperverliklerine ve içtenliklerine çok teşekkür eder,
çalışmalarında başarılar dileriz.

Konu ile ilgili olarak arıza yapmış viscous couplingleri gösterdiler ve yıllardan beri farklı çap lastikten dolayı birçok differansiyel ve v. coupling değiştirdiklerini dile getirdiler.

Bu arızaların teknik nedenlerini bilen bir arkadaşımızın , bizleri aydınlatmasını beklerken, zaman buldukça konuyu araştıracağımı ve bir bilgi edindiğimde burada paylaşacağımı belirtiyorum.


Selamlar,


anlaşılan ziyaret aydınlatmamış bu işi.
 


Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Ziyaretimizde sadece yanmış viscous couplingleri gördük. Murat usta ve ortağı tabiiki tecrübelerinin sonucu olarak sebebin lastik çaplarından olduğunu belirtiyorlar. Ancak teknik olarak tatmin edici detayları bilenler bu konu başlığını okumadılar galiba, baksanıza, forumdan hiç kimse açıklama yapmamış bugüne kadar.



Selamlar,
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Ben hala aynı fikirdeyim. Viscous Coupling'in ne fark yarattığını bilmiyorum ama diferansiyelin var olma sebebi aynı dingil üzerindeki 2 tekerleğin farklı sayıda tur atmasını sağlamak. Benzer durum illaki farklı çağta lastik kullanımından kaynaklanmaz. Basit bir simülasyon yapalım ve bir aracın sürekli daire çizdiğini düşünelim. Bu araç sürekli farklı tur atan tekerleklerin yüküne maruz kalacaktır. Bu araç da aynı problemi yaşayacak mı?

Belki LR sistemi ve mantığı ile düşündüğüm için anlayamıyorum ama bildiklerimle yorumlayabildiğim kadarıyla ilk mesajda yazdığımdan farklı düşünmüyorum hala.
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

nkurtkaya' Alıntı:
Ben hala aynı fikirdeyim. Viscous Coupling'in ne fark yarattığını bilmiyorum ama diferansiyelin var olma sebebi aynı dingil üzerindeki 2 tekerleğin farklı sayıda tur atmasını sağlamak. Benzer durum illaki farklı çağta lastik kullanımından kaynaklanmaz. Basit bir simülasyon yapalım ve bir aracın sürekli daire çizdiğini düşünelim. Bu araç sürekli farklı tur atan tekerleklerin yüküne maruz kalacaktır. Bu araç da aynı problemi yaşayacak mı?

Belki LR sistemi ve mantığı ile düşündüğüm için anlayamıyorum ama bildiklerimle yorumlayabildiğim kadarıyla ilk mesajda yazdığımdan farklı düşünmüyorum hala.


Kesinlikle haklısınız Nejat bey. Bu konu başlığının altındaki ilk yazımı okursanız benim de aklıma yatmayanların sizinle aynı olduğunu göreceksiniz.


Selamlar,
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Selamlar,

Sağ ve sol arasında ebat farkı varsa LSD'nin plate lerini yakar, ön ile arka arasında fark varsa viskoz kaplini yakar.
Eğer araçta LSD yoksa ve yerine kilit varsa aksı kırar, ön ile arka arasında viskoz yerine transfer kutusu varsa ya içindeki zinciri kırar (zayıf bir ihtimal), ya da ön arazi kilitlerini kırar.

Bu olayın altında yatan temel sebep ise farklı ebatlardaki lastiklerin 4'ününde aynı mesafyi gitmeye çalışmalarıdır. Ebatlar farklı oldukları zaman lastik çevrelerinin farklı uzunlıkta olmaları sebebiyle aynı mesafeyi farklı tur adetiyle tamamlamaya çalışacaklardır. Bunun sonucunda büyük taraftaki lastik küçük taraftaki aksı kurmaya çalışacak (tıpkı yay gibi) eh bu da mümkün olmayınca sistemde yukarıda bahsettiğim hasarlar meydana gelecektir.
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

Bu arada eklemeyi unuttum; 4X4 araçlarda lastik değişimi gerekiyorsa kesinlikle ve kesinlikle 4ünün birden değişmesi gereklidir. Önler idare eder, şimdilik sadece arkaları değiştireyim dediğiniz an yandığınız andır. Zira en kısa zaman içerisinde tranferde veya viskoz kaplinde ve ön arazi kilitlerinde hasar meydana gelir, cebinizden bir 8 adet lastik parası daha çıkmak zorunda kalır.

Sonra söölemedi demeyin.... :D
 

Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

lastik değişiminin aynı anda yapılması gerektiğini düşünmüyorum şöyleki; lastik aşınması ve lastik havalarının farklılıkları dahi çapı etkileyecek gibi görünmesine rağmen oradaki farklılığın önemsenmeyecek boyutta olduğunu düşünüyorum. Htta lastiğin çevresel uzunluğu değişmediği için eğer lastik tamamen inmemişse aynı döngüyü (yolu) katedecektir.Kilit ve viskos ile ilgili sözleriniz doğrudur daha önceden konuşulmuş ve söylenmişti. Katılımınız için teşekkür ederim.
El Pistolero' Alıntı:
Selamlar,

Sağ ve sol arasında ebat farkı varsa LSD'nin plate lerini yakar, ön ile arka arasında fark varsa viskoz kaplini yakar.
Eğer araçta LSD yoksa ve yerine kilit varsa aksı kırar, ön ile arka arasında viskoz yerine transfer kutusu varsa ya içindeki zinciri kırar (zayıf bir ihtimal), ya da ön arazi kilitlerini kırar.

Bu olayın altında yatan temel sebep ise farklı ebatlardaki lastiklerin 4'ününde aynı mesafyi gitmeye çalışmalarıdır. Ebatlar farklı oldukları zaman lastik çevrelerinin farklı uzunlıkta olmaları sebebiyle aynı mesafeyi farklı tur adetiyle tamamlamaya çalışacaklardır. Bunun sonucunda büyük taraftaki lastik küçük taraftaki aksı kurmaya çalışacak (tıpkı yay gibi) eh bu da mümkün olmayınca sistemde yukarıda bahsettiğim hasarlar meydana gelecektir.
El Pistolero' Alıntı:
Selamlar,

Sağ ve sol arasında ebat farkı varsa LSD'nin plate lerini yakar, ön ile arka arasında fark varsa viskoz kaplini yakar.
Eğer araçta LSD yoksa ve yerine kilit varsa aksı kırar, ön ile arka arasında viskoz yerine transfer kutusu varsa ya içindeki zinciri kırar (zayıf bir ihtimal), ya da ön arazi kilitlerini kırar.

Bu olayın altında yatan temel sebep ise farklı ebatlardaki lastiklerin 4'ününde aynı mesafyi gitmeye çalışmalarıdır. Ebatlar farklı oldukları zaman lastik çevrelerinin farklı uzunlıkta olmaları sebebiyle aynı mesafeyi farklı tur adetiyle tamamlamaya çalışacaklardır. Bunun sonucunda büyük taraftaki lastik küçük taraftaki aksı kurmaya çalışacak (tıpkı yay gibi) eh bu da mümkün olmayınca sistemde yukarıda bahsettiğim hasarlar meydana gelecektir.
 



Ynt: Lastik Ebat ve Ölçüleri (Mutlaka Okuyun)

El Pistolero' Alıntı:
Selamlar,



Bu olayın altında yatan temel sebep ise farklı ebatlardaki lastiklerin 4'ününde aynı mesafyi gitmeye çalışmalarıdır. Ebatlar farklı oldukları zaman lastik çevrelerinin farklı uzunlıkta olmaları sebebiyle aynı mesafeyi farklı tur adetiyle tamamlamaya çalışacaklardır. Bunun sonucunda büyük taraftaki lastik küçük taraftaki aksı kurmaya çalışacak (tıpkı yay gibi) eh bu da mümkün olmayınca sistemde yukarıda bahsettiğim hasarlar meydana gelecektir.


Haklısınız, teşekkürler bu çok net açıklamanız için.


Selamlar,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,962
Mesajlar
1,526,583
Kayıtlı Üye Sayımız
166,722
Kaydolan Son Üyemiz
maestrobd

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst