LPG yüzünden bozulan subaplar bilinen bir konu olmakla beraber araç üreticileri neden bu subapları daha sağlam yapmıyor diye hiç düşündünüz mü? Cevap ekteki resimde. Subaplar çok sağlam olsaydı bu sefer de silindir kapak contası iki silindir arasından böyle çatlayacaktı.
Ekteki resimdeki gibi bir problemin birkaç olası sebebi var:
- LPG benzinden farklı hızda yandığı için ve LPG heryerde aynı LPG olmadığı için (içindeki gaz karışım oranı değişiyor) motorun LPG ile %100 uyumlu olması mümkün değil, bu da ateşleme hatalarına ve silindir kapak contası üzerinde ekstra yüke sebep oluyor
- Araçta LPG kullanılmasa da sürekli kısa yolculuklarda dur-kark trafiğinde kullanılan aracın içi kurum toplarsa yanma odası küçüleceği için bu da hatalı ateşlemelere sebep olabiliyor (sonuç aynı).
- Bu durum sıkıştırma oranı yüksek olan düşük hacimli araçlarda daha sık görülüyor
- Sürekli aşırı yüksek devirde kullanılan araçlarda daha sık görülüyor (LPG/Benzin yanma hızı farkı motor devri yükseldikçe daha az tolere edilebilir oluyor).
Conta ortadan böyle çatladı mı da bunun sonucu motorun hararet yapması olur, zamanında fark edilmezse silindir kapağı da aşırı sıcaktan çatlar.
Bu durum vakti zamanında çok tartışılıp doğru dürüst bir açıklama getirilemediği için özetleyip yazayım dedim.
Eğer hararet conta probleminden sonra değil de önce gerçekleşmiş olsaydı conta bazı noktalarda daha ince bazı noktalarda daha kalın ya da çok hafif yamuk olacaktı, ama ekteki gibi iki silindir arasından kırıksa bu bir yanlış ateşleme zamanlaması probleminden kaynaklanıyor.