LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oobeterbocekoo Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,802
Mesajlar
181
Tepkime Puanı
0
Yer
İstanbul
Binek otomatik arabada yakıt tasarrufu için alıştığım boşa atma durumunu zj de de yaparsam bir sorun olur mu? lpg ye yada şanzımana zararı var mıdır?

Çünkü şehir içi 9.8-10 litre yakan mazdamı 8.8-9 litre gibi bir rakama getirebildim bu şekilde yani yaklaşık yüzde 10 luk bir tasarruf sağladım...
 

Etiketler
Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

Arkadaşım çok ekonomik olur tabi neden olmasın.Olabilecek tek sıkıntı Ahret e erken bilet alırsın orada hiç para yakmıyo bu araçlar. ;D ;D ;D
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

Bildiğim tek şey şanzımanı elinize alırsınız, sakın denemeyin ...
 


Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

90'lardan sonra üretilen tüm yeni nesil araçlarda yakıt cut off sistemi bulunmaktadır. bu sistem gazdan ayağınızı çetiğinizde cut-off sistemi yakıt akışını keserek (minimum seviyeye çekerek) yakıt tasarrufu sağlar. Yakıt kesme devredeyken tüketim, aracın rölantide yaktığı seviyenin bile altındadır. Yani, vitesi boşa alarak cut off sisteminin sağladığı bu avantajdan faydalanmıyorsunuz. Ayrıca boş viteste aracın motor freninden faydalanamadığınız için virajlarda ve ani frenlerde güvenlik riski de alırsınız. Her iki yöntemi de deneyen birisi olarak yakıt tasarrufunun boş viteste kullanmakta değil, düşük devirde vites yükseltmekten geçtiğini gördüm (Citroen C3 dizel 75 bg araçla bir depo ile 1300 km yol aldım ortalama 3,4 lt/100 km) Aracımın yol bilgisayarında da test ettim. Rölantide 0.9 ve 1.0 lt gösterirken cutoff devredeyken 0.0 görünüyor.

Son olarak, otomatik vitesli araçlarda araç hareket halindeyken vitesin N, R gibi farklı konumlara alınması araçtan sıkıldığınızda tercih edilebilecek yöntemlerdendir ;D
 



Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

şanzumanın pompası yeterli basınçta yağ basmayacağı için özellikle arka kuyruk yatağı yağlanmayacak ve saracak yada fazla aşınıp kaçağa neden olacaktır yada fazla ısnacak , fazla ısınan yağ yeterli yağlamayı yapmayacak ve sonuç olarak iç balataların yanmasına sebep olacaktır.Ayrıca şanzumanın içinde bant tabiir edilen balatalı şeritler vardı muhtemelen boşa alındığında kilitli konuma geçiyordur ancak araç hareket etiğinden dolayı ömründen yiyordur.yani yapmamak gerekiyor.Ben demiyorum amerikalıda diyor ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

aman allahım bende ne güzel boşta gidiyorum tabiri caizse peygamber vitesi derdi bir abim :smiley: ama otomatikte değil düz vitesteymiş o muhabbet sanırım...

benim için iyi bir bilgi oldu açıkçası mazda forumlarında boşa atmanın ya da aracı drive konumundan tiptronik konuma geçirmenin bir zararı olmadığını okumuştum ama sanırım yanlış yapıyor muşum?

sorduğum iyi oldu öğrenmiş oldum çok teşekkürler.. :smiley:
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

markadan markaya değişiklik gösterbilir ancak amerikan camiasında bu böyle bilinir. ;)
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

opel marka aracımı geçen hafta yetkili servise götürdüğümde servis şefi aynı şeyi söyledi, araç rölantide daha fazla yakar dedi özetle. yani daha az yaksın diye vitesi boşa olmak daha çok yakmasına neden oluyor, artı şanzıman otomatikse büyük risk alıyorsunuz.
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

enjektörlü araçlarda vitesi boşa atmak daha fazla yakmakla birlikte şanzıman otomatikse şanzıman sorunlarıda getirebilir.

boşa atma eylemi karbüratörlü ve manuel araçlar için uygun bir yöntem..

selamlar.
 




Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

oobeterbocekoo' Alıntı:
tekrar tekrar teşekkürler inip arabamdan özür dileyeceğim.. :smiley:
Bence kuru bir özür yetmez, onu oto kuaföre götürüp gönlünü almanızda fayda var :smiley:
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

Değil jip te otomatik olan hiçbir araçta boşa atmak makul değildir.otomatik araçlar sadece vitesteyken yağlama yapar.3 kuruş yakıt tasarrufu yapayım derken (ki tasarruf boşa atmaya değil sürüşe bağlıdır) şanzuman sorunu ve balata yıpranması ve olası kaza riski ile daha büyük zararlar açabilir.
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

Otomatijk vites kutusu ile ilgili birkaç öneride de ben bulunayım.

1- Otomatik vites kutuları hidrolik basınç gücü ile birbirine kavraşan mekanik dişli sistemine sahip bir mekanizma. Aracın hızına ve motor devrine bağlı olarak (yardımcı diğer parametreler, ısı, gaz pedalına basma açısı v.s.) sıra ile 1-2-3 ve 4. vites kavramalarını çalışrtıran sistem yüksek koruma özelliklerine sahiptir. Özellikle yanlış vites değişimine müsade etmediği için normal vites kutuları gibi kolay kolay arıza vermezler. Sadece bakımlarını zamanında yapmak ve roketleme denilen ani gaz vermeye bağlı sık sık vites düşümüne gitmemek gerekir. Onun dışında siz 100km hızla giderken L veya 2 konumuna aldığınızda araç zaten vites düşümü gerçekleştirmez. Otomatik vites kutusu araç ömrü ile aynı ömre sahiptir.

2- Sıkışık tırafikte vites kutusunu boşa almanın zararı değil yararı vardır. Vites kutusu kavramaları yağ basıncı ile çalışır. Ama siz gaza bastığınız sürece. 1. vites kavramasının rölantide devrede olduğunu varsayarsak, siz ışıklarda beklerken sürekli oalrak bu kavramanın zorlanmasına neden olursunuz. Bu kavrama sürecinde ayrıca tork konvektörü sürekli pompalama yaptığından yağın ısınmasına ve özelliğini yirtirmesine neden olursunuz. Bu nedenle özellikle sıkışık trafikte uzun beklemelerde mutlaka N konumuna alarak aracın vites kutusunu rahatlatın. Yağ bir yere süzülüp gitmez. Zaten dönmeyen dişlileri de yağlamanın bir anlamı yok değil mii?....Otomatik vites kutusunu yağ pompası gibi düşümeyin. Yani araç harekety etmez iken aşınan sürtünen çalışan bir şey olmadığına göre, tıpkı yarım debriyajda aracı bekletmek gibi aracı zorlamayın. Kullanım kitaplarında yazan araç hareket halinde iken N konumuna getirilmemesidir. Bu düz yada otomatik araçlar için tehlikeli bir durumdur.

3- Yokuş inişlerinde aracın hakimiyetini sağlamak amacı ile sıra ile önce od off arkasından 2 konumunu kullanabilirsiniz. Araç zaten vites düşecek konumda deilse vitesi düşmeyecektir...
 

Ynt: LPG li otomatik vites ZJ de vitesi boşa atmak

yukarıda yazılan ve anlatılarlar doğrudur. Sonuç olarak araç hareket halindeyken vitesi boşa almamak gerekir. Çünkü gerekli yağlama yapılamaz ve aracın balataları ve bronz yataklamaları yanar sarar vs. vs.araç 100 km ile giderken geri vitese takın . Araç stop edecektir. Bunun haricinde hiçbir hasar olmayacaktır. Çünkü mühendisler oluşacak insan hatalarını öngörerek gerekli kontrol ve koruma mekanizmalarını yerleştirmişlerdir içine.Ancak makinanın motorun vs. mekanik aygıtın ömrü kullanma tarzına bakım şekline özene bağlı olarak uzayacakjtır.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,484
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst