LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ertuğrul Açıkgöz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,557
Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Durduğunuz kabahat... sorularınız varsa, cevabını alabileceğiniz en uygun yerlerden birisi de burası.
 

Etiketler
Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Defender ile ilk deneyimim, araci zorunlu ve sureli islerim nedeniyle getirdigim istanbul-Canakkale-Kayseri guzergahinda oldu.. ( yaklasik 1,400 Km ) yolda ne yazikki aracin arazi performansini olcebilecek parkurlara girecek kadar zamanim yoktu o yuzden asfalt yollarda uzun bir yol yaptigimdan once bu bolum icin hem yasadiklarimi paylasmak hemde bazi sorulari sormak istiyorum..
Aracla ana yola ciktigimda bu forumda satin alma oncesi tip ve motor konusunda tecrubelerini paylasan arkadaslara cogunlukla hak verdim ama bunlarin ne kadari dogal ne kadari
benim aracin negatifleridir emin degilim..
aracin 300 TDI ( motor 23 bin Km.de ) klasik sanzuman oldugunu hatirlattiktan sonra,soyleki aracimla 5. viteste duz yolda dahi 120 km/h 'i gecemedim.. Vites gecisleri,
debriyaj ve gaz pedali dahil oldukca sert.. eger bu RN 380 sanzuman ile olan farki ise... bu kadar etkili oldugunu bilmiyordum ..daha once kiyaslama imkanim olmadigindan bunlar ne kadar normaldir emin degilim ...
motor km si oldukca dusuk olmasina ragmen ozellikle dusuk devirlerde ve vites degisimlerinde siyah duman atiyor buda acikcasi beni biraz endiselendirdi..
arac 80 km/h den sonra yolda geziyor .. bunun direksiyon mafsallariyla ilgili olabilecegini dusunuyorum..hidrolik direksiyon tabii sonradan takilma oldugundan ondanmidir yoksa 235/85/16 yeni olan kis lastigindenmi bunuda arastirmam gerekecek ...
Uzun yol yada asfalt performansiyla ilgili simdilik bu kadar .. Bu aracin kasasina gore 300 Tdi nin gucunun genellikle yetersiz kalabilecegi ve puma motor onerisini hatirliyorum o zamanda hak vermistim zaten ama kisa vadede oyle bir sansim yoktu ..hem motor hem ilave modifiyeleri kendimin yaptirmasi mumkun degildi...
ilgilenip deneyimlerini paylasacak arkadaslara simdiden tesekkurler ... ve Herkese simdiden Saglikli,mutlu Nice Bayramlar diliyorum
Ertugrul
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Arazi ile ilgili gozlemlerime gelince; bulundugum yer kirsal bolge oldugundan oyle sizin bildiginiz gibi off-road parkurlari olmasada yinede uygun guzergahlar var .. arazide denedigimde defender almakla gercekten ne kadar yerinde karar verdigimi gormus oldum ... ozellikle arazi vitesi ve diff.kilitliyken kimisinde Traktorun bile cikamiyacagi yada
zorlanacagi engebelerde vede camur'da hic sorun yasamiyorum ki zaten araci Arazi icin aldigimi dusununce onceki mesajda yazdigim kotumser izlenimleri simdilik gozardi edebilecegimi dusunuyorum..sadece aracin tirmanma ve devrilme limitlerini tam bilemedigimden bazi cekinceler oluyor bunada sanirim zamanla alisacagim ..Soz burdayken aracta mevcut bir Land Meter var .. her 2 yonlu 1-3 arasi egimleri gosteriyor .. inis-cikis ve yan denge icin sizce burdaki " 3 " bu araclarin limitlerimidir ? ( Tabii aracin icinde ve ust bagajinda dengesiz veya fazla bir yuk olmadigi varsayimiyla .. )
Bir diger sorum ise araci teslim aldigim maslaktaki bilinen defender uzmani Oto Mekanik ten bana aracin Enjeksiyon pompasi tam Mekanik oldugundan Euro Diesel kullanmayin..
yakit ince oldugundan sorun cikariyor normal Diesel kullanin dediler ... Ben ise arac kapali garajda da olmadigindan kis sezonunda ozellikle ilk calistirmada ve sonrasindada yakitin
kalinlasma-donma sorunu ( sicaklik -28 C 'e kadar dustu gecen yil burda ) olmamasi icin eurodiesel kullanmak istiyordum ... Bu konudaki deneyim ve fikirlerinizi almak istiyorum ..
ayrica ilk calistirma oncesi kontak bir sure acik birakildiginda devreye giren yakit sisteminin isiticisi varmidir ustunde ? ..
Bayram sonrasi artik buralarda (Kayseri ) ne kadar defender uzmani bir servis veya usta bulabilirim emin degilim ama genel bir bakim icin gitmem sart gibi gorunuyor ..
slm / Ertugrul
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Ertuğrul bey;

Öncelikle iyi günlerde kullanın...

Aracın yol performansı üzerindeki yüke, altındaki lastiğe ve doğal olarak şanzımana da bağlı... Ama sorulması gereken bir soru da LT230 arazi şanzımanındaki dişli oranınız nedir? 1.41 mi, 1.22 mi? bunu bir öğrenin. Aracınızın orjinal TDI olmadığını düşünerek, bu dişlinin de 1.41 bırakılmış olabileceğini düşünüyorum. 1.22 dişli oranı kullanırsanız son süratiniz 20kmh daha artacaktır. Yine de asfalt hızını en doğru şekliyle GPS'e bakarak ölçümlemek lazım.

80'de yolda gezinmesi alt takımların ve / veya direksiyon boşluğundan kaynaklanabilir. Genelde alt takımı kontrol ettirip yenilediğinizde çözülür. Nadiren de olsa, direksiyon darbe emicisinden de kaynaklanabiliyor. Son kontrol edilecek nokta ise, araçtaki helezon ve amortisörlerin birbirine uyumu. Helezonlar ittirirken amortisör kısamıyorsa, araçta sizin farketmeyeceğiniz bir salınım oluşur. Bu da aracın anlık olarak bir taraftan hafiflemesine, diğer taraftan aşağı basmasına sebep olur. Bu yön değişimleri aracı gezdirir.

Puma konusunda, ne yazık ki yapabileceğiniz tek şey, aracınızdaki motora bir alıcı bulmak. Bulduğunuz anda satıp, yerine sıfır 130PS Puma takmak. Motorunuzu satmadan bir işleme kalkışmayın, paranıza yazık olur.

Arazide Defender tabii ki oldukça başarılı bir araç. Defender kullanıcısı arkadaşlarımdan daha iyi tecrübe edinecek cevap alabileceğinizden eminim.

300TDI mekanik pompalı bir makinadır, dolayısı ile hangi tür dizeli koyarsanız koyun, sorun çıkarmaz. Kışın euro dizel kullanabilirsiniz, ya da katkı katabilirsiniz. Donmayı engelleyici ürünler var.

300TDI'da motor ısıtıcısı mevcut olmalı. En azından burada gördüklerimde vardı. Bir dizel ustasına gösterseniz, size var olup olmadığını söyleyebilir. Tükenmez kalem şeklinde basit bir parça. Motor üstünde sadece başına takılı elektrik kablosu görünür. Soğuk havalarda işinize yarayacaktır.

Motordan siyah duman atılması 300TDI'ın makus kaderi. genelde pompa ayarı ile çözülüyor.

Eğimölçeriniz konusunda bilgim yok ama, dikey 45, yatay 27-30 (kitapçığa bakmak lazım) derece arası limitlerde gezebilirsiniz. Daha üstü tehlikeli olacaktır.

Görüşmek üzere, iyi bayramlar.
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Ertuğrul Bey hayırlı olsun aracınız,

Ben eski 300Tdi-LT77 aracıma göre cevaplamaya çalışayım sorularınızı. Bana kalırsa sıfır motorlu 300Tdi aracınızla bile 120 kmyi geçememek normal. Zaten yokuş aşağı yapabileceği son sürat 140-150 taş çatlasın. Portbagaj da cabası. 1.41 300Tdi orjinal orandır. 1.22 takarsanız dik yokuşlarda 1.viteste araziye takmadan kalkamazsınız ki bu da çok can sıkıcıdır.

Gezinme problemine gelince galiba ben alışmıştım, aracı alan abi çok rahatsız oldu geziyor diye. Defenderlar böyle mi acaba default olarak diye düşünmeye başladım. Bende polybush burç kiti, 5 cm lift helezon ve amortisör ve direksiyon amortisörü sıfırdı ve sizin anlattığınız gibiydi. Aerodinamikten vs bu kadar gezme belki de normal...

Yakıt durumuna gelince kışın bir defa normal mazot dondu rezil etti beni, kışları eurodizel ve yakıt antifirizi kullanmaya başlamıştım, hiçbir sorun çıkmadı.

Duman işine kafayı takmayın, 300lerin hepsi dumanlı, o duman için tonlarca vergi ödüyorsunuz ;D

İyi bayramlar, sevgiler...
 



Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Selamlar,
bir donem 300Tdi bir Disco almak istedigimde, bir hafta kadar kullanma firsatim olmustu.. 300Tdi motoru, turbo devreye girene kadar oldukca gucsuz bir motor.. Turbo devreye girdigi zaman kendini gosteriyor... Bu yuzden, dusuk devirlerde "güç" olmadığı için "duman" artışının çoğalması normal.. Düşük devirlerde hızlanmaması normal.. Buna "turbo lag" denir ve maalesef 300Tdi'da çok barizdir..

Genelde, kara duman.. 1) Mazot pompası ayarsız ise 2) Motorun gücü yetmediğinde hala bol mazot geliyor ise olur.. Ayrıca, motorun karakteristigi de önemlidir.. 300Tdi, arkadaşlarımızın da belirttigi gibi "kara duman atan" bir motordur, ama pompa ayarının faydasını göreceksiniz bence..

Puma motor konusuna gelince... Puma Euro3 standardında bir motordur ve kara duman attığı hakikaten çok enderdir.. Nedenleri 1) Turbo Lag çok belirsizdir, yani düşük devirlerde de güç problemi azdır. 2) Euro3 motordur

Ben Defender 110 aracımda 120Hp kullanıyorum, dişli oranım 1.21 (1.41 idi ama asfaltı kazıdığı ve yürüyen organları zorladığı için 1.21 ile değişti) , LT77 şanzıman kullanıyorum ve doğru kombinasyonu yakaladığımı düşünüyorum...

Ancak, motor değişimi zahmetli (zaman) , duygusal ($$$$) , bıktırıcı (problemler) bir iştir.. Dolayısı ile nazicane önerim... eğer çok rahatsız değilseniz motorunuz ile mutlu mutlu yaşayın.. Eğer bir değişim yapmaya karar verirseniz, mutlaka (Puma da olsa) bir kullanın ve sonuçta ne elde edeceğinizi görün.. Belki de aradaki fark, ürküttüğünüz vakvaklara değmeyecektir ;-))

Sonuç, aracınız hayırlı uğurlu olsun, iyi günlerde kullanın.. yukarda yazdığınız bütün aksaklıklara (ki, biz bunlara "özellik" diyoruz) alışırsınız..

reha
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Arkadaslar .. bu siteye uye oldugumdan beri siz arkadaslara yardimlariniz icin tesekkur etmekten bi hal oldum ama gercekten ve yurekten hakediyorsunuz ... umarim birgun yeterli deneyimim oldugunda bende yeni arkadaslara ayni sekilde yararli olabilirim ..
yanitlarinizi ayni gun okudugum halde kendi yanitim icin uygun olamadigimdan simdi yazabiliyorum .. hepside cok degerli bilgiler .. kesinlikle yine cok faydali oldu.Saglikli degerlendirebilecegimi umuyorum ...
Bu arada benim defender'e hala bir bakim yaptiramadimsada .. (Defender icin; Kayseri / Nevsehir bolgesinde guvenilir servis-usta tanidigi olan arkadas varsa ve bilgi verirse sevinirim .. ) daha oncede yazdigim gibi ben bu araci daha simdiden cok sevdim .. ve yeteneklerini kesfettikce ... icimdeki olamazlarin olur'larini gordukce ( ..ki Defender oncesinde benim Laguna ile beri benzer normal araclarin girmeye cesaret edemiyecegi cok yerlere gidiyordum ...<her deneme sonrasi bana epeyce bir masraflara mal olmasina ragmen >) gercekten Defender'la arazide bunu yasamak buyuk zevk ve ozgurluk hissi veriyor...
Saglicakla ve hep boyle paylasimci kalmaniz dileklerimle....
Ertugrul
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Ertuğrul bey ;

Servis için şehrinizdeki jandarma alayında yada diğer askeri birliklerde tanıdıklarınız varsa servis konusunda yardım alabilirsiniz.Ordu araçları kendi kademesinde yapıyor çoğunlukla ama piyasa hakkında bilgi sahibidirler diye düşünüyorum.

Aracınız hayırlı olsun
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Ertuğrul Bey Kapadokyada turist/balon işi yapan defendercı bi abi vardı, o Ankara yetkili Otokar servis Çağdaş Oto-Ostime geliyordu taa oralardan. Sanırım gidecek düzgün yer yok oralarda...Yolunuz düşerse tanıştırırım...
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Umut bey bizde yeni bir defender aldık 1988 model 2.5 düz dizel aracı toplamak ıcın garaja gonderdık ılgılenıyoruz,aracı tam olarak tanımıyorum vitesiyle ilgili yazdiğinizi görünce soruyim dedim arazi vitesinin kullanımını anlatırmısınız teşekürlerimi sunarım.
 



Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?


erkan_coşkun' Alıntı:
Umut bey bizde yeni bir defender aldık 1988 model 2.5 düz dizel aracı toplamak ıcın garaja gonderdık ılgılenıyoruz,aracı tam olarak tanımıyorum vitesiyle ilgili yazdiğinizi görünce soruyim dedim arazi vitesinin kullanımını anlatırmısınız teşekürlerimi sunarım.

sorduğunuz sorunun cevabını aşağıdaki linkte bulabilirsiniz, selamlar.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=12667.0
 


Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

merhaba,
bende kayseride yasıyorum, suha petrolun yanından dsi ye dogru giren yol uzerinde otokar yetkili servisi vardı.. onunde birkaç defender gormustum..
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

Merhaba omer,
Suha petrol nerde sehir icini pek iyi bilmedigimden anliyamadim ama bugun internet ustunden otokar kayseri servisinin irtibatlarini buldum ... ilk firsatta gitmeyi dusunuyorum ..yinede ilginiz icin tesekkurler ...
Slm / Ertugrul
 

Ynt: LR Defender 300TDI - TD5 ve V8 Benzinli Farkı?

yeni sanayinin orada abi, kime sorsan gosterir zaten..
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst