Merhaba
Mitsubishi 2.8 Turbo dizel 4m40 motor sahip araç motor tam ısındıktan sonra 1.500 - 2.000 devirleri arasında epey fazla siyah duman atıyor.
Yine motor sıcakken araç boşta gaza yüklenip bıraktığımda 4.000 devir üzerindeyken siyah duman atıyor.
Problemi daha net anlamak için örnek vereyim:
Araç ile yoğun trafikte seyir halindeyim motor tam olarak ısındı trafikte dur kalk yaparken yada gazdan ayağımı çekip araç yavaşladıktan sonra tekrar gaza bastığımda, motor 1.500 - 2.000 dervir arasındayken kaput altından tırt tırt diyer bir ses gelerek arkadan siyah duman atıyor o sırada motor sanki tam gaz yemiyor. çekiş düşüyor ses 1-2 saniyelik olay ses kesilip siyah duman atmayı kesince aracın çekişi artıyor ve normal birşekilde siyah dumansız devam ediyor.
Motor Soğukken duman atma problemi yok.
Duman atma durumu motorun üst kapağındaki çatlak nedeniyle değiştirkten sonra belirgin birşekilde artamsıyla dikatimi çekti. Üst kapaktaki çatlak nedeniyle araç iki sefer hararet yapmıştı. (hararet sonrasında kapak contası yanmamıştı)
Sorunun kaynağı hakkında yorumlarınız nelerdir.
Teşekkürler.
Mitsubishi 2.8 Turbo dizel 4m40 motor sahip araç motor tam ısındıktan sonra 1.500 - 2.000 devirleri arasında epey fazla siyah duman atıyor.
Yine motor sıcakken araç boşta gaza yüklenip bıraktığımda 4.000 devir üzerindeyken siyah duman atıyor.
Problemi daha net anlamak için örnek vereyim:
Araç ile yoğun trafikte seyir halindeyim motor tam olarak ısındı trafikte dur kalk yaparken yada gazdan ayağımı çekip araç yavaşladıktan sonra tekrar gaza bastığımda, motor 1.500 - 2.000 dervir arasındayken kaput altından tırt tırt diyer bir ses gelerek arkadan siyah duman atıyor o sırada motor sanki tam gaz yemiyor. çekiş düşüyor ses 1-2 saniyelik olay ses kesilip siyah duman atmayı kesince aracın çekişi artıyor ve normal birşekilde siyah dumansız devam ediyor.
Motor Soğukken duman atma problemi yok.
Duman atma durumu motorun üst kapağındaki çatlak nedeniyle değiştirkten sonra belirgin birşekilde artamsıyla dikatimi çekti. Üst kapaktaki çatlak nedeniyle araç iki sefer hararet yapmıştı. (hararet sonrasında kapak contası yanmamıştı)
Sorunun kaynağı hakkında yorumlarınız nelerdir.
Teşekkürler.