Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ergin61 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 169
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 174,901

L 200 mü navara mı


  • Kullanılan toplam oy
    205
Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

o ne yaaa ada vapuru mübarek sanki , birazdan denizaltı formatına girecek gibi gidiyor.........
bu aracın hava filtresi nerde merak ettim doğrusu
 

Etiketler
Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

yok arkadaş ben bunu denemem ;D
kumda bile zor gidiyom, denizde boğulurum maazallah ;D
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bunun altına 4 parça şişme bot kıçına bi 150 hp itek evinrude boğazı geçer...
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bence bu araç iki seneye kalmaz altlardan çürümeye başlar Adanada deniz kenarında kullanılan araçlar rutubet ve tuzdan dolayı çok cabuk çürümeye başlar bu arkadaş deniz kenarını bırakmış denizin içinde geziyor
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

b u araç bu deniz geçişinden sonra tatlı su gölüne de bu sekilde girip tüm tuzunu attı ;D
 



Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bikac tane daha L200 fotografi:

DSCN0864.jpg


Kar01.jpg


DSCN0769.jpg


DSCN0201.jpg


DSCN0169.jpg
 


Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bende 5 ay önce aldım harika makine özelliklede arazide ne navaraları karda bağlayıp çektik asfalttada arkadakiler için en geniş diz mesafesi var çok rahat ve sarsıntı nissanlardaki gibi çok fazla değil karda ve çamurda mükemmel gidiyor tavsiye ederim
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bende almak istiyorum ama böyle arabayı hiç kullanmadım ben standart modeli yani 4+2 modelini düşünüyorum
kısacası bu araba alınırmı sürüş keyfi nasıl yakıt tüketimi ne kadar
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

Herkese Selamlar
Tanışma bölümüne de yazdım gerçi ama forumda ilk mesajım olduğu için buraya da eklemek istedim ismimi cismimi;
Adım Mert 1981 İstanbul doğumluyum, Mimar sinan üniversitesi Devlet konservatuvarı Opera bölümünde okuyorum, 8 sene önce fotoğraf sanatıyla uğraşmaya başladım İstanbul Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği (IFSAK) üyesiyim. Aynı kurumda temel fotoğraf eğitimi aldıktan sonra Fototrek'te ileri fotoğraf, doğa fotoğrafı ve karanlık oda eğitimlerini tamamladım. bunu birkaç karma dia gösterisi ve sergi izledi. 2003 senesinde Kadıköy Gençlik Merkezinde birkaç fotoğrafçı arkadaşımla birlikte Kadıköy Fotoğrafçılık ve Kampçılık Klübü (KAFKA)'yı kurduk ve burda fotoğraf dersleri vermeye başladık. fotoğrafa başladıktan 1 sene sonra Dağcılıkta buna eklendi. Temel eğitimimi bu spora başladığım esnada okuduğum üniversite olan Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde aldım istanbula geldikten sonra ise İstanbul Teknik Üniversitesi Dağcılık Kulübüne (İTÜDAK) katıldım.
2 ay kadar önce 2008 Model L200 4X2 sahibi oldum.
Senelerdir hayalimde bir arazi aracı almak vardı, dağcılıkla uğraştığım için ve tırmanışlara ekiple ve doğal olarak birçok ekipmanla gittiğimiz için standard bir 4x4 ün malzemeleri taşıma konusunda yetersiz kalacağı düşüncesiyle hayalimde hep bir pick-up sahibi olmak vardı doğal olarak. Bu yazın başında yeterli bütçeyi tamamladıktan sonra ilk önce bir 4x4 Nissan Pick-up almaya karar verdim.
Daha sonra yaptığım araştırmalar sonucunda L200 ün isteklerime ve zevklerime daha çok cevap vereceğini anladım. Ne yazık ki 4x4 modelini vergilerinden ötürü tercih edemedim, ancak yaptığımız tırmanışlarda bizi araç girecek son noktaya kadar taşıyan araçların genelde köylüler tarafından kullanılan Ford Transit vb gibi minibüs yada muadili kamyonetler olduğunu ve bu araçların bile normal binek otomobillerin giremeyeceği yerlere girip kendilerinden beklenmeyecek off-road kabiliyetleri (!) olduğunu düşündüğümde, yürüyen aksamı ve motoru 4x4 modelinden hiçbir farklılık göstermeyen L200 ün 4x2 modelini vergi avantajından ötürü almaya karar verdim ve aldım.
Aldığımdan beri yaklaşık 5000 km yol yaptım araçla, bu 5000 km nin içinde şehir, otoban, stabilize yollar, köy yolları ve traktörlerin açtığı binek bir otomobilin giremeyeceği bozuk yollar da vardı. 4x2 olmasından kaynaklanan hiçbir problemle karşılaşmadım şimdiye kadar. Binek otomobilden terfi ettikten sonra araç "keçi gibi" lakabını fazlasıyla hakediyor benim için.
Aracı aldıktan hemen sonra lastiklerini arazi lastikleriyle değiştirmek için servisine gittim ( serviste hazır olarak böyle bir uygulama görmüştüm çünkü 0km bir 4x2 ye) Nankang marka arazi lastikleri takmışlardı araca, aynısından taktırmak istediğimi söyledim 1300 YTL bir ücret karşılığı takabileceklerini söylediler. Lastiklerin ebadı 265/75/16 aracın orjinal jantları üzerine takılabiliyor. Bana fiyat biraz fazla geldi eve dönüp internetten bir araştırma yaptım ve ikitelli organie sanayi sitesinde 4 lastiği montaj ve balans ayarı dahil kredi kartına 7 taksit yaptırarak toplamda 800 YTL ye taktırdım.
Lastikleri taktırdıktan sonra yol tutuşta gözle görülür hatta hayret verici bir gelişme farkettim. Kalkışlarda arka tarafın hafifliğinden kaynaklanan patinaj eğilimi %80 e varan oranda yok oldu. fren mesafesi inanılmaz düştü ve keskin virajlarda arka tarafın savrulma tehlikesi de büyük ölçüde ortadan kalktı.
Yakıt tüketimi olarak uzun yolda ortalama olarak, hayli yüklü, klima açık ve 5 kişi + 1 Golden Retriever kuçuyla 8 lt/100 km gibi bir değer elde ettim. Kimi zaman 7.5 kimi zaman 8.5 ortalama 8lt yakıyor 100 km de, şehir içinde bu oran ne yazıkki üst seviyelere çıkıyor. tek kişi, yüksüz ve klima kapalı olduğunda bu değerin 7 litreye kadar düşeceği ve 1 depo benzinle 1000 küsür kilometre gibi bir menzile ulaşacağı kanısındayım. 230 YTL ye çok uygun bir harcama bence 2500 motor bu ağırlıktaki bir dizele oranla.
Uzun yolda yol tutuş ile ilgili yaşadığım en olumsuz tecrübeyi ise Hızım 110-120 km civarlarındayken traşlanmış asfalta girdiğimde yaşadım. (yeni asfalt dökmeden önce makinayla çizgi çizgi traşlanan asfalt yüzey) arabanın önü ve arkası ayrı yerlere kaçıp sürüş emniyetini fazlasıyla düşürdüğünü tecrübe ettim. bir an için kanımdaki adrenalin seviyesi üst düzeylere fırladı açıkcası. :eek:
5000 km kullandıktan sonraki tecrübelerim yaklaşık olarak böyle.
Bundan sonra Araca birkaç modifikasyon yapma amacındayım. ilk olarak Jantlara 5 cm lik flanş takarak aracın iz mesafesini genişletmek amacındayım traktör yollarında biraz dar kalıyor iz açıklığı daha sonra ön kısımı yaklaşık 5 cm kadar yükseltmek (lift) amacındayım. yüksek çıkıntılara yaklaşma aşamasında ön karter muhafazası birkaç kez yere sürttü aracı bu gibi koşullarda zemine oturtmak istemiyorum. ayrıca ön ve arka tarafın yükseklikleri birbirinden farklı aracın önü arka tarafa oranla 6 ila 7 santim daha yere yakın, su terazisiyle kapıların altından eğimi ölçtüğünüzde arabanın arka tarafının öne oranla daha yukarıda olduğunu gözlemliyorsunuz fotoğraftada belli oluyor zaten bu. Bunların akabinde de vinç gelecek tabii ki.
Şimdilik yazacaklarım bu kadar, sizlerle tanıştığıma memnun oldum, kazasız sürüşler diliyorum.

Birkaç Fotoğraf ;)

p1040419resizehe0.jpg


p1040407resizegt3.jpg


p1040421resizemk5.jpg
 




Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

Mert Bey Merhaba,

Aracınız cok guzel gorunuyor, lastikleri de degisince esaslı 4x4 gorunumu kazanmıs. Iyi gunlerde kullanın.
Ben de aracı alır almaz 265 70 16 BF Goodrich AT lastik taktım. ( Aslında hevesim 265 75 16 MT idi ama arabanın standart lastikleriyle takas yaptım, karlı cıktım :smiley:) Basta aynı savrulma sorunum vardı. Bunu asmak icin her pckup sahibi gibi ya bagaj dolu gezin ya da saseye en az 100 kg ekletin. Aslında ceki demiriinin bile katkısı olabilir. Benim cozumum bagaja yaklasık 50 kg agırlıkta ustune 80 kg yuk koyacak kadar saglamlıkta sac ve aluminyumdan kapak yaptırmak ve malzemelerimle dolu tutmak oldu.

Ek olarak fotograflardan gorundugu kadarıyla lastik havalarınız fazla gibi. Sizin astik ebatında tecrubem yok ama sanıyorum 36'ya getirirseniz, aracın yere oturusunndaki degisikligi hissedeceksiniz. Benim lastikleri ilk taktıgımda 50 hava basmıslardı. Dusunun bi viraja girdigimdeki adrenalini :smiley:

Tekrar hayırlı olsun.

Serhat
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

Selamlar Serhat Bey
Öncelikle teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Ağırlık konusunda halen düşüncelerim var, acaba çekişini ve benzin sarfiyatını olumsuz yönde etkilermi, artıları eksilerini kapatırmı acaba diye düşüncedeyim henüz. Lastik havaları konusunda da bende 36 bastırdım diye hatırlıyorum benzincide bi baktırayım gidip. Bende orjinal lastiklerini verip aldım bunları ;) satarken bunlarla satarız artık, koyucak yerde bulamamıştım zaten çıkma lastikleri ::smiley:
Sizde güle güle, iyi günlerde kullanın aracınızı.
Memnun oldum tanıştığıma görüşmek üzere...
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

l 200 4x2 modeliyle araziye,kuma yada çamura girmeniz sizi zor durumda bırakacaktır öne vinç koymanız akıllaca bir çözüm olacak aksi takdirde işiniz bayağı zor
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bull' Alıntı:
l 200 4x2 modeliyle araziye,kuma yada çamura girmeniz sizi zor durumda bırakacaktır öne vinç koymanız akıllaca bir çözüm olacak aksi takdirde işiniz bayağı zor

Tabiki haklısınız ama arazisine, kumuna, çamuruna göre değişir satıhı ve aracınızın limitlerini bilmeniz lazım, mantıksız hareketler yapmamak lazım, vinç olmazsa olmaz zaten.
 



Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

ProntoBasso' Alıntı:
Tabiki haklısınız ama arazisine, kumuna, çamuruna göre değişir satıhı ve aracınızın limitlerini bilmeniz lazım, mantıksız hareketler yapmamak lazım, vinç olmazsa olmaz zaten.
aracın yük kısmına 500 kg yük koymak şartıyla biraz arazi kabiliyeti artabilir fazlasını beklemek biraz zor
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,701
Mesajlar
1,522,402
Kayıtlı Üye Sayımız
166,544
Kaydolan Son Üyemiz
Carlitto

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst