ml 320 den cherokee ye geçiş

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ML320 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,808

ML320

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
1
Merhabalar.
Rize Çayeli 'den Alper
Değerli cherokee kullanıcıları 98 model v6 ml 320 Mercedes sahibiyim 2.5 yıldır.Aracımdan memnunum bir sıkıntım yok Benden önceki sahibide hakkını verdiği için bir sıkıntı yaşamadım aracıma alıştım ben aksatmadan bakımlarını yapıyorum aracı tanıyorum artık diyebilirim.2.5 yıldır görevim nedeniyle BİNGÖL de kullandım.3 aydır tayinim çıktığı için Rize Çayelindeyim Memlekete yaklaştık(Trabzon)90 km:smiley:
Burda işyerim evime yakın olduğundan dolayı aracı pek kullanmıyorum ve eşime aldığım otm.polo ile çarşı pazar işlerimizi hallediyoruz.
Malum bizim buralarda yaylalarımız fazla dağ bayır gezecek yer çok başta ayder v.s olmak kaydıyla şimdi tabiri caizse bi kaşıntı oldu bende cherokee ye geçmek istiyorum malum mercedes biraz nazik arazi kabiliyeti bir jeep i tutmaz aracımı satıp 5.2 VEYA 4.7 almayı düşünüyorum biraz şekilde yapıp(iyi lastik,tavan sepeti,anten v.s) arada yaylalara kışın özellikle aydere çıkabilmek kaplıcalara gidebilmek hoş olur diye düşünüyorum.
Şimdi bildiğim bakımlarını yaptığım aracımı satıp bir maceraya girmelimiyim sizce 5.2 ler için herkes ayrı bişey söylüyor forumda kimse ayranım ekşi demez 4.7 ler biraz daha güncel kasa tipi de hoşuma gidiyo sizce 5.2 mi yoksa 4.7 mi tercih etmeliyim.4.7 ler daha sorunsuz gibi görülüyo kullanıcı arkadaşlar ne derler.Muhakk ki deneyimli arkadaşlar vardır yardımcı olacak v8 4.7 Benim ml den çok fazla tüketirmi benim aracaım ortalama 40 krş yakıyo
Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Hayırlı günler
 

Etiketler

Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

ML320' Alıntı:
Merhabalar.
Rize Çayeli 'den Alper
Değerli cherokee kullanıcıları 98 model v6 ml 320 Mercedes sahibiyim 2.5 yıldır.Aracımdan memnunum bir sıkıntım yok Benden önceki sahibide hakkını verdiği için bir sıkıntı yaşamadım aracıma alıştım ben aksatmadan bakımlarını yapıyorum aracı tanıyorum artık diyebilirim.2.5 yıldır görevim nedeniyle BİNGÖL de kullandım.3 aydır tayinim çıktığı için Rize Çayelindeyim Memlekete yaklaştık(Trabzon)90 km:smiley:
Burda işyerim evime yakın olduğundan dolayı aracı pek kullanmıyorum ve eşime aldığım otm.polo ile çarşı pazar işlerimizi hallediyoruz.
Malum bizim buralarda yaylalarımız fazla dağ bayır gezecek yer çok başta ayder v.s olmak kaydıyla şimdi tabiri caizse bi kaşıntı oldu bende cherokee ye geçmek istiyorum malum mercedes biraz nazik arazi kabiliyeti bir jeep i tutmaz aracımı satıp 5.2 VEYA 4.7 almayı düşünüyorum biraz şekilde yapıp(iyi lastik,tavan sepeti,anten v.s) arada yaylalara kışın özellikle aydere çıkabilmek kaplıcalara gidebilmek hoş olur diye düşünüyorum.
Şimdi bildiğim bakımlarını yaptığım aracımı satıp bir maceraya girmelimiyim sizce 5.2 ler için herkes ayrı bişey söylüyor forumda kimse ayranım ekşi demez 4.7 ler biraz daha güncel kasa tipi de hoşuma gidiyo sizce 5.2 mi yoksa 4.7 mi tercih etmeliyim.4.7 ler daha sorunsuz gibi görülüyo kullanıcı arkadaşlar ne derler.Muhakk ki deneyimli arkadaşlar vardır yardımcı olacak v8 4.7 Benim ml den çok fazla tüketirmi benim aracaım ortalama 40 krş yakıyo
Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Hayırlı günler

Alper bey merhaba,
öncelikle ister 5,2 veya 4,7 grand cherokee sizi memnun edecektir yeterki bakımlı bir araç olsun. her iki aracında kendine göre artıları var.örnek vermek gerekirse 5,2 yedek parça ve modifiye için daha mantıklı 4,7 ise yeni kasa ve model yüksekliği açısından daha iyi bir seçim olabilir. yakıt konusu çok göreceli bir durum malum karadeniz :smiley: sahilde kullanım ile yaylalara çıkmanın arasındaki fark oldukça fazla olacaktır. sizin verdiğiniz 400krş neye göre hangi kullanımlara göre yakıyor ml ?
 

Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

Şükür yanıt veren bir arkadaş oldu...
Öncelikle teşekkürler yakıt konusu ortalamadan kastım şehir içi dışı şeklinde ancak şehir içi de malum karadeniz çoğu yer dik rampa en azından benim evime dik rampadan çıkıp iniyorum.
Aslında mahmut bey forumu kurcaladıkça çok ilginç problemlerle uğraşan GC sahibi arkadaşları okudukça tırstım biraz ki şundan bi araç alıp sanayı köşelerinde gezmek için çok fazla vakti olan bir insan değilim malum buralarda da bu araçların dilinden nlayan insan pek yok olanlarda pek nazlı!!
Kendi aracımı biraz modifiye edip istediğim şekilde karadenizde yol alabilirim gibi geliyo
ML PERFORMANS larının hepsini you tube v.b sitelerde çok defa izledim muhakki bi gc olmaz ama hiç de fena değil.Rize deyim Trabzonluyum gerek rize gerekse de trabzonda işinin ehli mersedes ustaları olduğu için sorun yaşamıyorum motor mekanik olarak.Batum a da yakın olduğu için aracın gider parçaları oradan temin edebiliyorum%30 ila 40 oranında uygun oluyo
Galiba mahmut hocam bu sevdadan vazgeçip Türkiyenin ilk ofroad aksesuarlı ml sini yapabilirim
Telsiz anten tavan sepeti get ile yükseltme bf goodrich at lastikle güzel bi görünüm yakalayıp istediklerimi yapabilirim diye düşünüyorum
Dacia duster le ofroad yapan arkadaşlar var bende ml ile heralde bişeycikler yaparım diye düşünüyorum
Tekrar teşekkür ciddiye alıp cevap yazdığın için
 




Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

Yakit konusunu dusunme. Fazla yakmaz senin aractan. Benim 4.7 lpg litre fiyati 2.05 tl gecen hafta 140 km sabit hizla adanadan gaziantepe geliste 30 krs yakit tuketti km de. Seninle ben zit seyler yapiyoruz. :smiley: ben de wj yi araziden cok yola yaklastirmaya calisiyorum. Gel degiselim araclari en iyisi. :smiley:))
 

Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

140 km hızla 30 krş 90 ile 100 arası biraz daha düşer yakıt.
Beygir olarak hemen hemen aynı olsa da biri v6 biri v8 buda gc için avantaj olsa gerek
Peki kardeşim aracın viraj kabiliyeti nasıl ben ml den memnunum araç sallamıyor virajlarda savrulmuyor kolayına ve benimki esp siz modeli sizdeki durum nasıl genellikle cherokee için yok kafa atıyo yok elimden çıkacakmış gibi duruyo sallıyo vs derler ki bence çoğu ön takım kaynaklı sorunlar sizin genel izleminiz nedir otoban sürüşü için
 

Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

benimkinde de esp yok. ML ler nasıl bilmiyorum ama gc ler sabit akslı. belki ml de bağımsız salıncak vardır bilemiyorum. ancak benim gc de alt takımda değişmeyen burç kalmadı. ben aracı aldığımda kasa düzgün ama mekanik oldukça bakımsızde. önceki sahibi sadece binmiş. ön takım ve arka takımdaki bütün burçları değiştirdim. özellikle geçen hafta denge kolları ve salıncak burçlarını değiştirdikten sonra arka tarafın salınması %80 azaldı. ancak yine de virajlara temkinli girmek gerekiyor. 140 km hızda otouol seviyesindeki virajlarda yatma olmuyor. ama ani ve düşük hızdaki virajlarda korkutabiliyor. elden çıkacakmış gibi ifadesi tamamıyle direksiyon kütüğü ile ilgili. bunlarda pitman kollu direksiyon kütüğü var. kremayer değil. bu nedenle virajlardaki ivmenin tekerleklere yaptığı açısal baskıyı direksiyonda daha fazla hissediyorsun. bu sebeple ben kremayere dönüşmeyi düşünüyorum. kremayer direksiyonlu araçlarda bu baskı kremayer dişlide kalıyor. elinizde tuttuğun uz direksiyonda herhangi bir baskı hissetmiyorsun. diğer taraftan pitman kollu direksiyon sistemi şaseye tek taraftan 3 saplama ile bağlı. ancak bu bağlantı saplamaları birbirine çok yakın. tekerleklerden gelen darbelere ve sarsıntılara karşı çok mukavemetli değil. bu sebeple bağlantı ne yaparsan yap bir süre sonra zayıflıyor. bu zayıflık gezmeye sebep oluyor. sanoyorum elimden gidiyor derken bunu kastediyorlar. bütün bu detaylara rağmen aracın otoban sürüşü sorunsuz. frenler yeterli. abs hassas ve dengeli. 140 150 gibi hızlarda hissetmeden yol alıyorsunuz. bir de benim aracımn daha önceki sahibi bagajda yük taşıyabilmek amacıyla amortisörleri gazlı olanlarla değiştirmiş. ve orjinalinden daha uzun amortisör takmış. (2.5 cm kadar daha uzun) bu da yol tutuş ve dengeyi olumsuz etkileyen faktörlerden. benim aracımla ilgili yaptığım analizlerde bir diğer dikkat çeken nokta ağırlık merkezinin aracın orjinalinden 3 cm kadar daha yüksek olması sebebiyle salınımı olumsuz etkilediği yönünde. o yüzden kısa bir süre içinde 255x65x16 olan jantları ve lastikleri 255x50x18 ile değiştirmek, direksiyon sistemini kremayer direksiyona çevirmek, direksiyon pompasını motordan ayırıp elektrikli sensörlü pompaya çevirerek yaklaşık %10 yakıt tasarrufu sağlamak ve amortisörleri yağlı modele çevirerek süspansiyonun yerden gelen darbeleri daha iyi absorbe etmesini sağlamak. bilirsin bu araçlarda lastik ve jant büyük olduğu için sert amortisör zıplamaya ve bu nedenle yol tutuşu zayıflatmaya sebep olur..
aracın motoru torku güçlü olduğundan dişli oranlarını çok iyi ayarlamışlar bana göre. ben 140 km sürati 2.500 motor devriyle elde ediyorum.
söyleyebileceklerim şimdilik bu kadar. selamlar.
 

Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

Sevgili kardeşim umarım araçla ilgili düşündüklerinizi yerine getirirsiniz ama şu bir gerçek ki standart özellikleriyle bile her kullanıcının harcı değil bence GC kullanmak dikkatli olmak gerekir.Bütün bu anlattıklarınızdan ve forumdaki JEEP kulllanıcılarının ottan b..tan sebeplerle nelerle uğraştığını gördükçe sorunsuzluk abidesi olarak yıldıza devam diyorum.Ben de nasipse ml 320 mi satıp v8 ml 430 veya 500 almayı planlıyorum.Bu arada aracınızı malum sitedeki ilanınızda gördüm sizede hayırlı satışlar,
Hoşçakalın...
 

Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

eyvallah kardeşim. kayalara tırmanmak değilse amaç bence gc fazla. allaha emanet ol..
 




Ynt: ml 320 den cherokee ye geçiş

ML320' Alıntı:
Merhabalar.
Rize Çayeli 'den Alper
Değerli cherokee kullanıcıları 98 model v6 ml 320 Mercedes sahibiyim 2.5 yıldır.Aracımdan memnunum bir sıkıntım yok Benden önceki sahibide hakkını verdiği için bir sıkıntı yaşamadım aracıma alıştım ben aksatmadan bakımlarını yapıyorum aracı tanıyorum artık diyebilirim.2.5 yıldır görevim nedeniyle BİNGÖL de kullandım.3 aydır tayinim çıktığı için Rize Çayelindeyim Memlekete yaklaştık(Trabzon)90 km:smiley:
Burda işyerim evime yakın olduğundan dolayı aracı pek kullanmıyorum ve eşime aldığım otm.polo ile çarşı pazar işlerimizi hallediyoruz.
Malum bizim buralarda yaylalarımız fazla dağ bayır gezecek yer çok başta ayder v.s olmak kaydıyla şimdi tabiri caizse bi kaşıntı oldu bende cherokee ye geçmek istiyorum malum mercedes biraz nazik arazi kabiliyeti bir jeep i tutmaz aracımı satıp 5.2 VEYA 4.7 almayı düşünüyorum biraz şekilde yapıp(iyi lastik,tavan sepeti,anten v.s) arada yaylalara kışın özellikle aydere çıkabilmek kaplıcalara gidebilmek hoş olur diye düşünüyorum.
Şimdi bildiğim bakımlarını yaptığım aracımı satıp bir maceraya girmelimiyim sizce 5.2 ler için herkes ayrı bişey söylüyor forumda kimse ayranım ekşi demez 4.7 ler biraz daha güncel kasa tipi de hoşuma gidiyo sizce 5.2 mi yoksa 4.7 mi tercih etmeliyim.4.7 ler daha sorunsuz gibi görülüyo kullanıcı arkadaşlar ne derler.Muhakk ki deneyimli arkadaşlar vardır yardımcı olacak v8 4.7 Benim ml den çok fazla tüketirmi benim aracaım ortalama 40 krş yakıyo
Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Hayırlı günler
alper bey öncelikle hoşgeldiniz ...bende yaklaşık 6-7 ay önce 2000 model wj 4.7 aldım bakımlarını düzenli yaptıktan sonra ömürlük araçlardır..ister arazide ister asfalt da sizi üzmez beklentilerinizi yerine getirir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,839
Mesajlar
1,531,413
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst