Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moradam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,402
Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

KATHMANDU (25 Kasım 2010)

Gorakhpur'dan erken saatte çıkıp motoru Nepal'e geçecek olduğum Sonauli sınır kapısına sürdüm. 100 km. lik bir yol. Yol temiz, trafik yoğun değil. 3 saatte ordayım.
Hindistan'ı bitirip "Welcome to Nepal" kapısından geçtim gidiyorum. Ne pasaport soran var ne motor belgesi. Resmi olarak artık Nepal sınırları içindeyim. Askerin birine pasaport kontrolünün nerde yapıldığını soruyorum, adam "no pasaport go go!" deyip Kathmandu yolunu işaret ediyor. Bir yanlışlık var... Geri dönüp tekrar Hindistan sınırına gidiyorum. Hint askerine soruyorum, "India Immigration" yazan yeri gösteriyor. Pasaportu damgalatıp Nepal'e tekrar geçiyorum. Orda da pasaportu damgalatıp motorun kaydını yaptırıyorum. Bunun için 1500 Nepal rupisi istiyorlar.
Az ilerdeki döviz bürosunda Hint rupilerimi Nepal rupisi yaptırıyorum. 1 Hint rupisi 1,6 Nepal rupisi ediyor. 1 dolar 70 Nepal rupisi.


Katmandu'ya doğru gidiyorum. 300 kilometre yol. Deli Hint trafiğinden sonra bomboş, yeşillik, kornasız yollar. Bunu çok özlemişim.





Kıvrıla kıvrıla döne döne giden yolun manzarası muhteşem. Aşağıdaki nehirle paralel giden yolda, yukarılara tırmandıkça virajlar artıyor ve hızım düşüyor. Geceye kalmamak için acele ediyorum.

Nihayet saat 19:00 gibi Kathmandu'dayım. Kathmandu Guest House'da kalacağım. Taksinin birine söylüyorum; "Kathmandu Guest House'a git, ben seni takip edeceğim". Beni götürüyor. Otelde yer yok! Hemen az ilerisindeki "Northfield Hotel"e gidiyorum. 770 rupiye çok güzel temiz bir odaya yerleşiyorum. 15 lira filan ediyor.


Akşam çıkıp Kathmandu sokaklarını dolaşıyorum. Kathmandu'nun turistler için en popüler yeri olan Thamel bölgesindeyim. Oteller, barlar, restoranlar, outdoor ve otantik ağırlıklı mağazalar hep burada. Etrafta yoğun bir turist kalabalığı... Kathmandu'dan beklediğim pek bu değildi aslında. Ama madem burada durum bu, ben de alışveriş yaparım. Genel olarak oldukça ucuz.

Ertesi gün Thamel'i turladım. Dayanamayıp şuursuzca 3 tişort, 1 Northface yağmurluk, 1 el örgüsü bir kazak, 2 Northface pantalon aldım. Hepsine verdiğim para yaklaşık 70 lira.


Sonra Durbar meydanına gittim. Burası Thamel'e 20 dakika yürüme mesafesinde ve Thamel gibi turistlerin yoğun olduğu diğer merkez.












Durbar, Nepal dilinde saray demek. Nepal krallığının sarayı meydanda. Ayrıca meydanda çok sayıda tapınak ve tarihi yapı da var. Meydana giriş 300 rupi. Ama ben ara yollardan geldiğim için para isteyen olmadı. Şehir meydanına giriş için para vermek garip.


Öğleyin Swayambhunath Tapınağı'na gidiyorum. Taksiyle de gitmek mümkün. Ben yürüyerek gittim. 40 dakika filan sürüyor.

Sonra tapınağa çıkan çook uzun bir merdiven... Çık çık bitmez. Su almayı da unuttum.

Tapınağa giriş 250 rupi. Etrafta bir sürü maymun... Bu tapınağın diğer adı maymun tapınağı zaten. Burdaki maymunlar insanlarla samimi olmayı seviyorlar. Elinizde yiyecek varsa dikkat edin kaparlar.












Biraz ilerde aşağıda bir budist okulu var. Millet dersteyken dersten kaçan veletlerin oyununu seyrettim biraz.

Ordan çıkıp Thamel'e dönüyorum. Thamel kendimi çok fazla turist gibi hissettiğim bir yer. Bu histen çok hoşlanmıyorum. Otelin yemekleri pahalı. Ara sokakta küçük bir restoran bulup orda momo yiyorum.


Hala erken. Hinduların Nepal'deki en büyük tapınağı olan Pashupatinath'a gittim.

Tapınak binasının içine girmek yasak. Ancak hindular girebiliyor. "Ben Hindu oldum." demek çözüm değil, çünkü sonradan hindu olunamıyor. Bu altın inekli yer yasak olan girişin kapısı.


Ben de yanımda rehber bir çocukla, tapınağın sınırlarındaki diğer yapıları geziyorum.
Çocuk bana Kathmandu'daki 3 büyük dini söylüyor; Budizm, hinduizm ve turizmmiş.


Bu tapınakta da ölü yakma törenleri yapılıyor... Ölümlerinin yaklaştığına inanan yaşlı hindular ülkenin her yerinden buraya gelip tapınakta yaşamaya başlıyorlar.

Cenaze sahipleri saçlarını kazıtıyorlar. 2002 yılında lkenin kralı öldüğünde ülkenin tüm erkekleri saçları kazımış.


Bu sadunun vücudundaki beyazlık, yanan ölülerin küllerinden geliyor. Külleri vücuduna sürüyor.

Sadular yakılmıyor. Direk gömülüyorlar.
Sadular dünya nimetlerinden elini ayağını çekmiş, mal mülk para pulla işi olmayan adamlar. Evlenmiyoarlar, saç ve sakallarını kesmiyorlar. Ne kadar fakirlerse o kadar ruhlarının olgun olduğuna inanıyorlar.


Bir de çakma sadular var. Bunlar fotoğraf çekenlere poz verip onlardan para isteyip, 25 rupi verince de beğenmeyip, surat asan sadular. Neyse, herkesin ruh olgunluğu kendine...


Ertesi gün bir taksiye binip Pashupatinath Tapınağı'nın yakınındaki Bodhnath Stupa'ya gidiyorum. Ortada tapınak var ve çevresinde alışveriş yerleri.




Arkadaşlarıma ve aileme birkaç parça birşey alıyorum...












Sonra tapınak ve çevresindeki yapıları geziyorum.




Çevrede ara sokaklarda küçük şirin bir restoranda yemek molası...
Katmandu tanıtılırken hep Thamel civarı, Durbar meydanı, ve tapınaklarıyla tanıtılır ve öyle bilinir... Ama burası çok büyük bir şehir ve Thamel meydanıyla tapınaklardan ibaret değil.


Hatta Katmandu aslında yukarıdaki gibi bir yer. Nepal fakir bir ülke. turistlerin ziyaret ettiği yerler, Katmandu'nun içinde çok küçük bir bölge.



Akşam oluyor. Durbar meydanının ara sokaklarında bir lokantaya giriyorum. Çoğunlukla sakatat yemekleri satan loş, küçük bir yer. Tezgahta diller, ciğerler, balık dilimleri gibi şeyler var. Ne olduğunu anlamadığım şeylerden birini istiyorum. Bol acılı, baharatlı ve güzel. Galiba tavuk yüreğiydi.

Ertesi gün Kathmandu yakınlarındaki Bhaktapur ve Patan'a uğrayıp tekrar Kathmandu'ya dönmeyi planlıyorum.
 

Etiketler
Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

PATAN ve BHAKTAPUR (28 Kasım 2010)

Bugün erken uyanıp Patan'a doğru yola çıktım. Hazır motorla çıkmışken ve vaktim de bolken motorun zincirini yağlamak için tamircinin birine girdim, adam ısrar edince zincir ve iki zincir dişlisini değiştirip çıktım.


Patan, Katmandu ve Bhaktapur, Katmandu Vadisi'nin 3 büyük şehri. Üçünde de birer Durbar meydanı var. Sarayın olduğu meydanlar...
Patan Kathmandu'ya 7-8 km uzaklıkta.


Kral Yoganarendra Malla'nın heykeli. Yılanın üzerindeki kuş durduğu sürece kralın geleceğine, kuş uçarsa, Vishwanath Tapınağı'nın önündeki fil heykellerinin Manga Hiti'ye su içmeye gideceklerine inanılıyor.
Kafadan uydurmuşum gibi oldu bu. Ama değil.


Bahsi geçen Vishwanath Tapınağı'nın filleri.












Vishwanath Tapınağı'nın süslemeleri.

Şehirde biraz dolandım, sonra Bhaktapur'a geçtim. Bhaktapur, Kathmandu'ya 15 km uzaklıkta. Kathmandu vadisindeki 3. büyük şehir.






Meydandaki Nyataponla Tapınağı. Vadideki ne yüksek pagoda tapınağı. En alt basamaklardaki heykeller jayamel ve Phattu adında iki güreşçiye ait. Bunların her biri on insan gücünde. Ve yukarı basamaklardaki her heykel bir attakinin 10 katı gücünde.








Tapınağın çevresi turistik eşya dükkanlarıyla dolu. Thamel'dekilere göre daha ucuzlar.






Bhaktapur çok eski bir şehir ve sokaklarında dolaşmak çok keyifli.

Akşam yine Kathmandu'ya dönüyorum. Ertesi gün 200 km uzaklıktaki Pokhara'ya gideceğim.
 

Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

moradam' Alıntı:
Bhaktapur çok eski bir şehir ve sokaklarında dolaşmak çok keyifli.

Seyahatinizi bir solukta okudum ve görselleri büyük zevkle izledim.
Çok güzel bir gezi, bizleri de gezdirip, bu keyifi paylaştığınız için teşekkürler...
Devamını sabırsızlıkla bekliyoruz...
 

Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

harika gezi olmuş çok güzel .
bir dönem ingiliz malı royal enfieldin 1955 versiyonu kopyaları orada imal edilen enfield india lar kiralanabiliyor veya satın alıp yolculuk sonu satılıyor deniyordu böyle bir imkana rastladınızmı?
 

Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

oort cloud; Teşekkürler



Teşekkürler.
Royal Enfield'lara özellikle turistik yerlerde sıkça rastlamak mümkün. 350 ve 500 cc lik modelleri var. Enfield da kiralamak/satın almak için bir tercih olabilir.

Ama Hindistan'da halk Japon ve Çin markalarını tercih ediyor. Bu yüzden servis ve parça sorunu hiç yok. Endield'lara parça ve servis bulmak biraz daha zor olabilir ve çok sık arıza çıkaran motorlar olduklarını okudum. Bu yüzden Honda Hero'yu seçtim.

Satış işini iyi bilmiyorum ama sanırım çok kolay. h
 



Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

Cok güzel ve keyifli anlatım için tşkler. takipteyim.
 


Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

paylaşım ve anlatım sürükleyici idi emeğinize sağlık
 


Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

POKHARA (30 Kasım 2010)

Sabah erkenden kalkıp Kathmandu'dan ayrılıyorum. Arkamdaki çanta, aldığım şeyler yüzünden gittikçe büyüyor, motorun selesi gittikçe daralıyor.






Kathmandu Pokhara arası 200 km kadar. Acelem yok, yol da çok keyifli. Sık sık durup mola veriyorum.




Ama asıl keyif Annapurna Dağı'nı gördükten sonra başlıyor. Annapurna, Himalayaların en yüksek dağlarından biri.
Pokhara'ya gelen bir çok turist buraya tırmanış için geliyor zaten.


Phewa gölü'nün kıyısındaki otellerden gözüme uygun görünen birine yerleşiyorum; Mandap Hotel. Göl manzaralı, bahçeli ve internet bağlantısı olan sevimli bir yer. Günlüğü 15 liraya geliyor.




Pokhara, Phewa Gölü'nün kıyısına kurulmuş, arkasında Annapurna Dağı olan muhteşem bir şehir. Buraya gelen turistler ya kafa dinlemeye ya da outdoor aktiviteleri için geliyorlar. Yamaç paraşütü, bisiklet, dağcılık, kaya tırmanışı, treeking, mağaracılık... Bir sürü aktivite var.




Ertesi gün sandalla gölün ortasındaki adacıkta kurulmuş olan Tal Barahi Tapınağı'na gittim. Adanın tamamı tapınak aslında.


Pokhara'dan gölün öte tarafındaki dağa bakıldığında, dağın tam tepesinde bir yapının silüeti görünüyor. Burası World peace Pagoda. Bir budist tapınağı.


Öğleden sonra tekrar sandala binip tapınağın bulunduğu dağın eteklerine gelip patika yoldan tapınağa tırmandım.


Yukarıdan Pokhara, Tal Barahi ve Phewa Gölü böyle görünüyor.






World Peace Pagoda.




Akşama doğru tekneyle tekrar geri dönüş. Gidiş geliş 500 rupi. Yolu uzatıp tekneye hiç binmeden dağlardan gitme imkanı da var ama çok uzun bir yol. Üstelik tekne işi de çok keyifli.


Pokhara ile ilgili türkçe kaynak pek bulamadım. Şehirden Pokhara haritası ve kitap aldım. Burada gezmek için birkaç mağara varmış. Gupteshwor Mahadev Mağarası, Mahendra Gupha ve Yarasa Mağarasına gittim.


Gupteshwor Mahadev Mağarası içinde şelale ve tapınak olan bir mağara.




Yarasa Mağarasında ne olduğu belli zaten. Geniş bir mağara ve bütün tavan güvercin büyüklüğünde yarasalarla kaplı.




Mahendra Gupha Mağarası da bir hindu tapınağı. İçinde ilerledikçe karşınıza sağda solda hindu tanrıların figürleri çıkıyor.










Geçen gün, World Peace Pagoda'ya giderken sandaldan keyif almıştım. İki gün sonra bir sandal kiralayıp göle açıldım. Sessiz ve çok huzurlu. İyi ki yapmışım. İlerki günlerde bunu tekrar yapacağım.


Mağaralara giderken taksici bana "Sarangkot'a çıktın mı?" diye sormuştu.

Sarangkot, Annapurna'nın hemen önündeki tepenin adı. Annapurna manzaralı ve yamaç paraşütçülerinin çıktığı yer. Tabii onlar otobüs taksiyle filan çıkıyorlar. Ben oraya aracın çıkamayacağını düşündüğüm için sorma gereği bile duymadan yürüyerek çıkmaya karar verdim.









Köylerin, tarlaların arasından dolana dolana ve kaybola kaybola çıktım.


Yukardan Phewa Gölü.


Bu örümceği Rishikesh'deki Beatles ashramından tanıyorum. Daha da büyümüş.






Zor ve bol zigzaglı bir tırmanmadan sonra tepeye çıktım. Annapurna buradan çok güzel!
Pokhara'da 1-2 gün daha kalmayı planlıyorum. Boş boş, hiçbirşey yapmadan durmak istiyorum. Bunu yapmayı özledim.

Sonra tekrar Hindistan'a girip Delhi'ye doğru yola çıkacağım.
 



Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

EVE DÖNÜŞ (10 Aralık 2011)

Pokhara çok güzel bir yer. nerdeyse 1 haftadır buralardayım ama artık toparlanıp Delhi'ye dönmeliyim.





Sabah Pokhara'dan Sonauli'ye inerken bulutların üzerinde...


Sabah erkenden Pokhara'dan ayrılıp dağların arasından, kıvrıla kıvrıla aşağıya, Hindistan sınırına iniyorum. 10 gündür Nepal'deyim ve bu süre Nepal'i gezmek için çok az. Bir dahaki sefere tamamını gezmenin planlarını yapıyorum.



Indian Oil. Hindistan'da en çok şubesi olan benzin istasyonu.



Hindistan'da toplu ulaşım.


Sonauli sınırında işlerimi kısa sürede yapıp Hindistan'a geçiyorum. Gece Gorakhpur'da kaldım. Ertesi gün zor bir gün oldu. 400 km yol gidip Kanpur'a geçtim. Çok yoruldum.



Kanpur'a giderken stop eden motorumu el birliğiyle, onarmaya yardım eden kamyoncular. Motor arızalarından dolayı sıkça sıkıntı çeksem de tamirci sıkıntısı hiç çekmedim.



Hint yemekleri konuda da sıkıntı çekmedim.Şehirlerarası bir yolda yemek molası.



Ve Hint usulü fast food.


Hindistan'da meyve ucuz. Çok sık meyve suyu dükkanları bulabilirsiniz.


Ya da dışarda şeker kamışı suyu içebilirsiniz.


Kanpur'un iyi otellerinden birine Bliss Hotel'e yerleşip şehirde dolanmaya çıktım. Sonra şehrin pazaryerindeki lokantaya girip yanımda oturanın yediği şeyden istedim. Bazı yemeklerin isimlerini hala öğrenemedim.



Kanpur, Sikh nüfusun yoğun olduğu bir yer. Sikhleri tanımak çok kolay. Hiç kesmedikleri saçlarını sakladıkları sarıkları, uzun sakalları var. Çelik bir bilezik takıyorlar. Bellerinde savaşçı geleneklerinden kalma bir kılıç (ya da günümüzde daha çok kama) taşırlar.


Hindistan'da bir resmi daire önündeki arzuhalciler.


Agra'da bir sokak berberi. Sokak berberleri saç sakal kesiminin yanında masaj da yaparlar.


Sonraki gün Agra'dayım. Hindistan'ın en turistik şehirlerinden biri. Nepal'e giderken burada 2 gün geçirmiştim. Ertesi gün Delhi'ye geçeceğim. Delhi, Jaipur ve Agra, Hindistan turizminin en önemli üç şehri olduğu için oluşturduğu üçgene altın üçgen diyorlar.



Taksi burda ucuz... Ama rikşalar taksiden daha ucuz.


Hindistan trafiğinde ilerleyebilmenin en iyi yolu motosiklet... Ya da en iyisi yürümek.


Tahminim o ki Agra Delhi yolu çok temiz ve ben ertesi gün öğle saatlerinde Delhi'de olacağım. Hindistan'da yollarla ilgili tahminlerim hiçbir zaman tutmamasına rağmen hala tahmin yapıyorum.





Pek çok yerde şehirlerarası yol kavramı yok. Bir şehirden diğerine giderken bile şehiriçi yolda gidiyormuşsunuz gibi... Her yer kalabalık her yerde trafik var.


Bu sefer tuttu. Şahane bir otobanda grenajlarımı döke döke saat 13:00 gibi Delhi'ye ulaştım.



Karol Bagh... Hindistan'ın sanayi mahallesi ve onun simgesi tanrı Hanuman'ın heykeli.


Rajeev ve beni her görüşünde "selamünaleyküm" diyerek karşılayan güleryüzlü ortağı.
Tekrar görüşmek ümidiyle Rajeev.



Karol Bagh'a, Rajeev'in dükkanına gidip motoru teslim ettim. Motorun nerelerinin kırık olduğunu ve neleri değiştirdiğimi tek tek saydım. Ek para talep etmedi. Bilet almak için havaalanına gidecektim ama sağolsun o konuda da yardımcı oldu. Yakındaki bir bürodan bilet aldık. Uçağım ertesi gün saat 5:30 da.



Müslüman anne ve kızı. Hindistan; Hinduizm, İslam, Hıristiyanlık, Jainizm, Sihizm, Budizm gibi bir çok dini içinde barındırıyor.


Hindistanda sürekli sokağa kırmızı renkli tüküren birilerini görürsünüz.
Bunun nedeni her yerde satılan "Gutkha". Yenmiyor, şeker gibi emiliyor ve nikotinli. Guthkanın, şekerli, baharatlı ya da acı çeşitleri var. Tadı geçtikten sonra tükürülüyor.





Delhi'nin ara sokaklarında zaman geçirmek...


Çantamı Rajeev'e bırakıp günün geri kalanında Delhi'de yürüdüm. Burası kalabalık, pis, yorucu, gürültülü, ama güzel bir şehir. Burayı çok özleyeceğim.

Akşam Rajeev'e gelecek yıl aynı motoru tekrar istediğimi söyledim. Vedalaştık, çantamı dükkandan alıp çıktım.
 

Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu


Birkaç şey daha...


Delhi'de ip cambazı çocuk...

En çok kullanılan telefon operatörleri "Airtel" ve "Vodafon". Gittiğinizde bir hat almak en güzeli. Bakkallarda bile bulabilirsiniz. Kendi Türkiye hattınızı kullanmayın, çünkü burada iletişim çok ucuz. 500 rupilik (17,5 lira yapıyor) kontürle Türkiye'yle 40-50 dakika konuşabiliyorsunuz.

Kathmandu ve Pokhara'da her yerde wireless bağlantı bulabilirsiniz, ama Hindistan'da biraz zor. Büyük otellerde filan var ancak.
Jaipur’da bir internet kafeye gittim, pasaport no, imza, telefon, pasaport fotokopisi istediler... Çıktım. Bu daha sonra birkaç yerde daha başıma geldi.

Hindistan'da kaldığım süre boyunca hiç kavga, şiddet olayı hatta yüksek sesle konuşma bile duymadım.



En şiddetli olay, şu yukardaki fotoğrafını çektiğim olayın ertesinde yaşananlardı sanırım.

Bi grup çocuk geldi, arkadaşlarının bisikletle gösteri yapacağını ve onun fotoğrafını çekmemi istediler. "İyi" dedim, çocuk bisikletle tekteker yapıp önümden geçti. Ama O esnada aramızdan geçen sikh dedem manzarayı kapadı... Dedim "Bi daha yap." Ön tekeri bi daha kaldırdı, tam fotoğrafını çekeceğim sırada, yan yoldan gelen motora giydirdi, motor bi tarafa çocuk bi tarafa... Motordaki 2 kişi ve çocuğun arkadaşları gülünce çocuk üstüne alındı, küstü bize, kaçtı gitti.
Üzüldüm de bi yandan.



Agra Kalesinden Taj Mahal

Taj Mahal'de 2 türk teyzeyi saymazsam hiç türkle karşılaşmadım. Hindistan'da yaya trafiği de normal trafik gibi soldan... Merdivenlerde sağdan yukarı çıkmaya çalışan, ve soldan inmeye çalışan bir sürü Hintli ziyaretçinin arasında bu iki teyze merdivenin sağından inmeye çalışıp bi yandan da hayatlarından bezmiş bi şekilde "ben soldan çıkmaya alışmamışım, yapamıyorum. bizim orda herkes sağdan gider soldan gelir..." diye dert yana yana kalabalığı yarmaya çalışıyorlardı. Türk değil taklidi yapıp yürüdüm gittim.

Çoğunluğun Hindu olduğu bir ülkede ülkenin sembolünün, bir müslüman yapısı olan Tac Mahal olması ilginç.



Ajmer'de, "Dergah" kapısı...

Hindistan'da Müslüman mekanlarına girişlerdeki aramalar çok sıkı. Taj Mahal'de Gps'imi ve biblo filimi alıkoydular.





Varanasi... Ganj'da şarkı söyleyerek müşterisini gezdiren sandalcı.


Haridvar... Ganj'ın kenarında ailecek banyo.

Hindistan için pis demek biraz haksızlık gibi geliyor bana. "Farklı temizlik anlayışları var." diyelim. Hintliler çok sık yıkanıyor aslında . Adamlar sabah akşam günde iki kere Ganj'da. İnançlarında temizliğin yeri büyük.



Jaipur.

Hindistan'da Paralı otobanlarda motorlardan para alınmıyor. Sadece motorların geçebileceği garip küçük bir aralık var. Galiba otobanda motor da yasak. Ama "yasak" kelimesinin anlamı bizdekinden çok daha farklı sanırım burada.

Hindistan'da yasaklar ve trafik kuralları konusunda rahat olmak lazım. Uyulması gereken herhangi bi kural yok. Herşey serbest aslında.

Tibetlilerin yaşadığı Dharamsala hariç! Çünkü burada Hintliden çok Tibetli var. Ters yönde gittiğim ve kask takmadığım için polis beni karakola götürüp yarım saat sorguya çekti. "Yeniyim ben Dharamsala'da, bilmiyordum abi." filan dedim, Ceza yemekten zor kurtuldum.



Nepal'de bütün taksiler Suzuki Maruti.

Yine Nepal'de tüm taşıtların dikiz aynası var. Trafik gayet düzgün. Çünkü adım başı trafik polisi var.


Nepal paraları çok güzel. Paraların üzerinde lider resmi değil hayvan resimleri var.
Tek sıkıntısı paranın değerini anlamak için sağ üst köşesindeki küçücük latin alfabesi rakamını bulabilmek.








Kathmandu sokakları.

Kathmandu turistik bir yer fakat barlar, restoranlar 11-12 gibi kapanıyor.

Ayrıca Kathmandu'da hemen her gün 4-5 saat elektrikler kesiliyor.

Nepal'de para ya da başka birşey alıp verirken iki el kullanmak nezaket göstergesi. Çoğu turist bunu bilmediği için Nepalliler turistlerden bunu beklemiyorlar. Ama ben parayı iki elle uzatınca gülümsemeleri hoşuma gidiyor.


AŞI KONUSU:
Konunun muhatabı kurum, Karaköy'deki "Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü". Gayet de ilgililer. Ülkelere göre güncel aşı bilgilerine web sitelerinden ulaşılabiliyor;
http://www.hssgm.gov.tr/

Hindistan için gerekli aşılar; Tifo, hepatit A, hepatit B (3 aşı), tetanoz+difteri (3 aşı), poliomyelit (çocuk felci).

Tifoyu kurumda yapıyorlar. Diğerlerini herhangi bir sağlık ocağında yapıtırılabilir. Tek sıkıntı, hepatit A ve B için hastane ya da laboratuvardan test istenmesi. Tifo ve hepatit A yı yaptırdım. Hepatit B aşım vardı zaten... tetanoz+difterinin ilk aşısını yaptırdım. 2. ve 3. yü Hindistan'da yaptırmam mümkün olmadı. 3 tane olması gerken aşılar bi işe yaramadı yani.

Bir de Sıtma için tablet önerdiler. Yol boyunca hergün bir tane. Döndükten sonra da 1 ay devam edilecekmiş. Bunu düzenli devam ettirebilecek iradem yoktu. Kullanmadım.


VİZE:
Hindistan vizesinde de 2010 başından beri yeni uygulamalar var.
Hindistan'dan Nepal'e giriş çıkış için çift girişli vize almak problem. Bunun için Nepal'e uçak rezervasyonu ya da Nepal vizesi istiyorlar. Neticede çift giriş istediğim için Hindistan Konsolosluğundan geri çevrildim. Ancak Nepal vizesini aldıktan sonra Hindistan vizesi alabildim.

Ayrıca 6 aylık çok girişli vize isterseniz, Hindistan'dan çıktıktan sonra 2 ay boyunca tekrar Hindistan'a giremiyorsunuz.
Bu yüzden 3 aylık çift girişli vize aldım.

Belgeler:
Pasaport, pasaport fotokopisi, arka fonu beyaz 2 fotoğraf, vize başvuru formu (konsolosluktan alınacak), maaş belgesi (ya da banka hesap bilgileri), ikametgah, (ya da yakın tarihli bir fatura), çoklu giriş istiyorsanız girip çıkacağınız ülkelerin vize ya da uçak rezarvasyonları.

Nepal vizesinde sorun yok. Nepal Fahri Konsolosluğundan randevu talep edip 2 fotoğraf ve pasaportla gidip hemen alabiliyorsunuz.
http://www.nepalkonsolosluk.com


BİRKAÇ FOTO DAHA:

Rishikesh'de Mahareshi Mahesh ashramından... Beatles burada uzun zaman kalmış. Şimdi, bu 8-10 binadan oluşan büyük bahçe boş ve girmenin yasak olduğu bir yer.


Hindistan'da bir motosiklet park yeri.


Jaipur şehri.


Jaipur'da Maymun Tapınağı.


Bu bir "lingam"... Shiva'nın cinsel organını simgeler.




Agra Kalesi'nin filleri.




Agra Kalesi'nden...


Kathmandu - Pokhara yolunda...


Pokhara'da Phewa Gölü'nde.



Pushkar'da hayvan satıcıları.


Rajeev Bike... Motor kiralamak için uygun bir yer.


6000 km.lik Rotam:

Büyük Boy Harita

Gps Yol noktalarımı indir:
 

Ynt: Motosikletle Hindistan ve Nepal yolculuğu

güzel bır serüven olmuş.