kulaksizcumhur
Kamp I
- Mesajlar
- 159
- Tepkime Puanı
- 2
"Yeni teslim aldığım ve 5 senedir muayenesi yapılmayan (yatan) aracımın (1993 5.2 ZJ) dün tüm bakımları bitti ve Sultanbeyli TÜV'de muayeneye götürdüm. Sıramı beklemek için aracım parkettiğimde zaten ışıkları yanmayan vitesin önündeki yol bilgisayarı ekranında hiçbir görüntünün olmamasından başka hiçbir sorunum yoktu (Aracı ilk teslim aldığımda bu ekran sorunsuz çalışıyordu, bir gün sonra aracı çalıştırdığımda hiç görüntü yoktu, aynı gün akşamı tekrar çalıştırdığımda görüntü yine gelmişti. 2 gün sonra aracı tekrar çalıştırdığımda o gün dahil bir daha ekranda hiç görüntü belirmedi. Sigortasal bir problem olduğunu düşündüğümden genel bir elektronik bakıma sokarım diye çok ciddiye almamıştım).
Gelgelelim, artık TÜV muayenesi için sıram gelip, aracımı ilgili muayene hattına götürmek için aracıma bindiğimde cidden çok korktum. Çünkü anahtarı kontağa soktuğumda ve iki kademe çevirdiğimde vitesin önündeki yol bilgisayarı ekranında; çizgili, yanı yanan, yarı sönen garip görüntüler çıktı ve hemen ardından görüntü tamamen gidip ekranın kenarlarından dumanlar çıkmaya başladı ve tabii ki yanık kokusu. Bu kadar şanssız olabilirim diye düşündüm. O ana kadar hiçbir sorun çıkartmayan ve 2 haftadır aralıklarlarla son derece sağlıklı bir şekilde kullanılan araç, tam muayene hattına girerken böyle bir sorun çıkartmıştı. Hemen anahtarı kontaktan çıkarttım. Ancak aracı artık muayene hattına götürmeye mecbur olduğum için bu sefer hiç ikinci kademede beklemeden hemen hızlı şekilde anahtarı çevirip marşa bastım ve motoru çalıştırdım. artık duman çıkmıyordu ancak kalorifer ışıkları (ve kaloriferin kendisi), teyp saat göstergesi (ve teybin kendisi), merkezi kilit sistemi ve tavandaki bilgisayar ekranı da artık çalışmıyordu (vitesin önündeki bilgisayardan zaten bahsetmiyorum).
Neyse ki (sadece kalorifer için küçük bir sözel uyarı alarak) muayene onayı verildi ve eve geri dönmek üzere aracıma bindim. Ancak tüm bunların üzerine bir de kapılardaki ışıkların artık sönmediğini, hep yandığını ve kontağı kapatıp, anahtarı kontaktan çıkarttığımda (sağ yolcu tarafındaki kokpit çekmecesinin altındaki siyah) kalorifer hortumlarından çalışma sesi (anahtarın kontakta OLMAMASINA rağmen) geldiğini gördüm. Bu yüzden de akü enerjisi gittikçe azalıyordu.
Aracımı hemen elektrikçime götürdüm ve göğüsteki parçaları sökerek şu anda tek tek tüm kabloları kontrol ediyor. Allah’a çok şükür bu akşam kendisini tekrar ziyaret ettiğimde şu anda sadece vitesin önündeki bilgisayarın çalışmamasından başka diğer tüm sorunları çözdüğünü söyledi. Yarın da bu bilgisayar ile uğraşacak. Umarm ki bilgisayarda kalıcı bir hasar olmamıştır.”
Bu uzun hikayeyi siz sevgili dostlar ile paylaşmak istedim. Zahmet edip de tamamını okuma sabrı gösteren tecrübeli arkadaşlarımızın bu arıza için görüşlerini ve çözüm önerilerini duymak, elektrikçimi özellikle uyarmam gereken bir husus olup olmadığı konusunda beni yönlendirmelerini rica etmek istedim.
Şimdiden teşekkürler, hürmetler…
Gelgelelim, artık TÜV muayenesi için sıram gelip, aracımı ilgili muayene hattına götürmek için aracıma bindiğimde cidden çok korktum. Çünkü anahtarı kontağa soktuğumda ve iki kademe çevirdiğimde vitesin önündeki yol bilgisayarı ekranında; çizgili, yanı yanan, yarı sönen garip görüntüler çıktı ve hemen ardından görüntü tamamen gidip ekranın kenarlarından dumanlar çıkmaya başladı ve tabii ki yanık kokusu. Bu kadar şanssız olabilirim diye düşündüm. O ana kadar hiçbir sorun çıkartmayan ve 2 haftadır aralıklarlarla son derece sağlıklı bir şekilde kullanılan araç, tam muayene hattına girerken böyle bir sorun çıkartmıştı. Hemen anahtarı kontaktan çıkarttım. Ancak aracı artık muayene hattına götürmeye mecbur olduğum için bu sefer hiç ikinci kademede beklemeden hemen hızlı şekilde anahtarı çevirip marşa bastım ve motoru çalıştırdım. artık duman çıkmıyordu ancak kalorifer ışıkları (ve kaloriferin kendisi), teyp saat göstergesi (ve teybin kendisi), merkezi kilit sistemi ve tavandaki bilgisayar ekranı da artık çalışmıyordu (vitesin önündeki bilgisayardan zaten bahsetmiyorum).
Neyse ki (sadece kalorifer için küçük bir sözel uyarı alarak) muayene onayı verildi ve eve geri dönmek üzere aracıma bindim. Ancak tüm bunların üzerine bir de kapılardaki ışıkların artık sönmediğini, hep yandığını ve kontağı kapatıp, anahtarı kontaktan çıkarttığımda (sağ yolcu tarafındaki kokpit çekmecesinin altındaki siyah) kalorifer hortumlarından çalışma sesi (anahtarın kontakta OLMAMASINA rağmen) geldiğini gördüm. Bu yüzden de akü enerjisi gittikçe azalıyordu.
Aracımı hemen elektrikçime götürdüm ve göğüsteki parçaları sökerek şu anda tek tek tüm kabloları kontrol ediyor. Allah’a çok şükür bu akşam kendisini tekrar ziyaret ettiğimde şu anda sadece vitesin önündeki bilgisayarın çalışmamasından başka diğer tüm sorunları çözdüğünü söyledi. Yarın da bu bilgisayar ile uğraşacak. Umarm ki bilgisayarda kalıcı bir hasar olmamıştır.”
Bu uzun hikayeyi siz sevgili dostlar ile paylaşmak istedim. Zahmet edip de tamamını okuma sabrı gösteren tecrübeli arkadaşlarımızın bu arıza için görüşlerini ve çözüm önerilerini duymak, elektrikçimi özellikle uyarmam gereken bir husus olup olmadığı konusunda beni yönlendirmelerini rica etmek istedim.
Şimdiden teşekkürler, hürmetler…

