KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Niva'ya ölçü olarak (misal OK144) 6.00-16'dan büyük lastik takılmayacaksa yükseltmek anlamlı değil. Sonuç olarak derdimiz diferansiyelleri yükseltebilmek.
Genelde herhangi bir yöntemle yükseltilen herhangi bir Niva'nın 6.00-16'dan büyük lastik taktığını da görmedim desem yeridir..
Konu sadece şasinin yükselmesi ise ok..
iyi bir arazi performansı için defransiyellerinde yükselmesi gereklidir. Dolayısı ile lastiklerin bazen jantlarında büyümesi gerekcektir.
Bu durumda defransiyel oranlarınında (Ayna+Mahruti) yeniden düzenlenmesi gerekecektir.
Dolayısı ile yükseltme Amaç,Araç,Modifikasyon teknikgi vs. tüm bilgiler bir birine uyumlu olmalıdır.Yavuz bey'e katılıyorum..
selam arkadaşlar kendi kulandıgım nivamda erco ustanın yayınlamış oldugu yükseltme kitinin aynısıvar standart nivanın yerden tavan yüksekligi 1.64cm benim nivamın yerden tavan yüksekligi 1.82 gibi tabiki şasede yerden aynı oranda yüksek arazide baya rahat aynı oranda ofsetli el yapımı jantlarla lastiklerde dışa acık uzun amartisörler sayesinde aksların salınım aralıkları baya iyi askıda kalmıyor aynı zamanda jantlarımızın enide orjınal jantlarına göre daha geniş buda okaların diş aralıklarının acılmasına neden oluyor buda bir avantaj
yükseltme kiti uygulamasından sonra aracta genelde bir uyumsuzluk olmadı gayet rahat cünki yapılan işlemde aracın ana yapısına her hangi bir zarar vermi yorsun ön tarafta aksların acılımları yeterli zaten oldukca paylı onlardada pek sorun olmadı aracın viraj dengesi ve yol tutuşuda güzel yukarı yükseldigi kadarda lastik izleri dışa acıldıgı için ondada bir sorun yok gayet memnunum gerci aracımız halazırda tadilatı tam olarakta bitmedi vinç tanponu şinorkel falan gibi detayları kaldı yakın zamanda onlarıda tamamlayıp kısmet olursa zafer beyinde katıldıgı bir offroyt gezisinde beraber deneme fırsatımızda olacak
reis28 dedigi gibi yol tutuşunda bir sorun olmuyor zaten cok dengeli yukseltiliyor ki aks yuksekliklerinde valan da bi fark olmuyor ön taraf da ama arkada şalfr biraz aşağa dogru sarkıyor
yükseltme kiti niva için hazır satılan bir model yok dünyada yapılmış örneklerinden kopyalama şeklinde maliyeti 4 amartisörde dahil olmak üzere 300 ila 500 ytl arası rakamı degiştiren kulandıgın amartisörler arac sıtandarttan 15 veya 20 cm arası adaha yüksek oluyorlastikler arası akserasyon farkı 85 cm yükseliyor yani bir teker 85 cm yükseklikteyken diger üç lastik yerden kesilmiyor buda niva gibi kısa şase bir aracın arazide kayda deger bir şekilde rahat hareket etmesini saglıyor aracın of setli cantları sayasinde lastik izleride dışa cıktıgı için derin kanallarda lastik yanaklarının calışması saglanıyor ve daha önemlisi nivaya 75 cm cabında mt lastikler taka bili yorsun bu son yagmurlar ve arazide yaptıgımız denemelerde mükemmel üstü sonuclar aldık nivadan
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, Bende niva yok (15 yıl önce vardı ;D ve hayrandım o zamanlar kendisine halada çok başarılı ve sempatik bulurum ) Kendim için sormadım, Bu kitin hazır yapıldığı , satıldığı biryer var ise Lada sı olan arkadaşlara çok yararlı olur anlamında yazmıştım.
Özetle; benim ladam olsa bu kiti nerden bulabilirim?
dedigim gibi bu kiti kendimiz yapıyoruz niva konusunda nivası olan arkadaşlara yükseltme ve arazi modifiyesi yönünde yol gösterir yardımcı olurum elimden geldigi kadar
arkadaşlar bizim buralarda çanakkale veya bursa,balıkesir bu yörelerde bu yükseltme kiti uygulayan varmı .Bilgisi olan varsa öğrenmek isterim..saygılar
dedigim gibi bu kiti kendimiz yapıyoruz niva konusunda nivası olan arkadaşlara yükseltme ve arazi modifiyesi yönünde yol gösterir yardımcı olurum elimden geldigi kadar