O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 505
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 252,564

Yucel bey connect gercek bır kamyonet deyıl otv dusuk olsun dıye otomobıl fırmalarının kurnazlıgıdır kamyonet de sase olur sızın arabadakı sase gıbı deyıl yanı safkan deyıl sızınkı hocam..
 



Bire bir aynı özellikteki Tucson araca sahiptim ancak araçtaki DCT şanzıman nedeniyle karavan çekmeyi uygun bulmadım.

Kalabalık trafikte bile bir süre sonra ısınan ve bir müddet durup soğutmanızı bekleyen bir şanzımanı var.

Yokuşta karavan çekerken neler yaşanacağını düşünemiyorum.

Aracın tek ve benim açımdan en önemli kusuru da buydu ve satıp tam otomatik şanzımanlı S-Scross'a geçtim, çeki demirini de ona taktırdım.

Jimny'le de karavan çekiyorum ve Tucson'dan daha çok güveniyorum bu konuda...
 

kaç model Tusconlarda bu problem var sizinki hangi yıl üretimdi acaba?
Subaru forester ya da benzeri günlük kullanımda da rahat konforlu bir binek çekici 4x4 SUV önerisi alabilir miyim?
Motorunun ekonomik kullanım açısından maksimum 2.0 olması tercihim aslında.
 



Öncelikle şirket açısından bu bir problem değil..! Benim aracım dizel 2018 idi. Aynı şanzımanı kullanan önceki modellerde de aynı sorunun yaşandığını biliyorum. Derdimi anlatmak için üçüncü kez servise gittiğimde yeni kasa (ancak aynı motor, aynı şanzıman) bir Hyundai Tucson sahibi de aynı şikayetle oradaydı. Kulak misafiri oldum, bana söylediklerinin aynısını söylediler "Yoğun trafikte ısınma olur, normal, arabayı manuel kullanın, şöyle yapın böyle yapın..." Bu tavsiyelerin hiçbiri işe yaramıyor. Ben kendi adıma bir daha DCT/DSG vb. şanzımanlı araç almam...

Tavsiye konusunda benim çekme karavan tecrübem sınırlı. Jimny aracıma çeki demiri taktırdım, 750 kg altı karavanımı çekiyorum ama ben "aracıma göre karavan" aldım. Tersi durumda, yani karavan çekmek için özellikle araç alsaydım mutlaka turbo beslemeli, otomatik vitesli (tork konvertörlü gerçek otomatik) bir araç tercih ederdim. Arkadaşımın Subaru XV 1.8 atmosferik motorlu aracıyla karavanımı çekmeyi denediğimde Jimny ile arasında pek fark görmedim mesela...
 

2013 kia sportage şanzımanları tam otomatik midir yoksa aynı mıdır? Mesela şu ilandaki araç için ne dersiniz? Kia ile hyundai aynı platform olduğundan soruyorum, sportage leri de çekme için kullanan çok var sanırım

 



Merhaba Arkadaşlar 750KG Altı bir çekme karavan almak istiyorum.

Aracım : Opel Corsa 1.2 Turbo Elegance Otomatik 8 Vites
Azami Ağırlık : 1645
Katar Ağırlığı : 2845
1 - 890 KG
2-870 KG

Maksimum Güç HP /Devir/DK : 100 HP /5500
Makisumum Tork NM /Devir/DK 205 /1750

Net Ağırlık : Ruhsat 1221 KG Ancak opel sitesindeki Teknik verilerse 1165 KG Yazmıs.

Bu şartlar benim aracım 750 KG ve 890 KG arası Çekme karavanları sorunsuz cekmesi gerekemez mi ?

Ancak Karavan araştırması yaparken firmalar bazıları senin arac cekmez dedi. Düşünceleriniz beklyiorum.

Towcar.info Aracımı kontrol ettğimizde 5 Yıldız cıkıyor. Ama Firmalar kafamı karıştırdı. Tecrübeli arkadaslarımızın düşüncelerini
paylaşabilirse sevinirim.
 




Teşekkürler güzel bilgiler için.
 

çok teşekkür ederim. 2012 model verso 1.6 benzin 132 beygir 160 nm tork lu aracım ile bana öyle bir cesaret verdiniz ki, hakkınızı ödeyemem. Allah tekerinize taş değdirmesin.
 

2007 model volvo c30 tek kapı spor arabam var
motor 1.6 dizel bildiğiniz ford motoru
tork 240
beygir 107
ağırlık 1298
yük kapasitesi 1780

Merakım beni ve kendisini çok zorlamadan 750 kg olarak tabir ettiğimiz karavanları çekebilmeyi başarır mı?
Yoksa karavan çekmek için ilk önce arabayı mı değiştirmeliyim

Herkese şimdiden teşekkürler
 

Çeker.