thunderkiller
Ana Kamp
- Mesajlar
- 41
- Tepkime Puanı
- 3
Aracım her ne kadar ağır arazi şartlarına uygun olmasa da en azından kampa, dağa taşa giderken de çamur yüzünden saplanıp kalmak ya da geri dönmek çok sıkıcı olacağından ve her ne kadar hard off-road olmasa da en azından belirli bir seviyede off- road kabiliyeti edinmesi adına AT lastik çok aradım.
Ancak 215/65/17 ebatlarında bir AT lastik bulamadığımdan mecburen Michelin Latitude Tour almıştım.
En azından bir kulvarda yani asfaltta iyi olsun diyerek. Bu lastikler otoyolda mükemmel, yol tutuşu, sessizlik vs.
Ancak arazide çok yetersiz kalıyor tabi ki. Dedim ki ikinci bir jant-lastik takımı edinsem, e edinmişken de bari şöyle sadece off-road da kullanacağıma göre çamur tipi birşey alsam diye bakındım. 17 jantta secenek olmadığı için önce bir takım 16" toyota sac jantı edindim. Orta göbekleri küçüktü ama tornada hallettik. Sıra lastiğe gelince ise yine çamurluğa sürtmeden kurtarabilecek ölçü 225/70/16 gibi göründü ve bu lastik ebadında da kafama göre birşey bulamayınca, forumda edindiğim genel kanaate göre çamurda ince lastik iyidir, hele ki çavuş desenli OK144 traktör lastiğinden sonra en iyisidir diye düşünerek bir takım kesik ok144 aldım. Her ne kadar yaklaşık aynı çap olacak diye hesaplasamda herhalde ok144 çok kalın dişli bir lastik olduğu için, lastik değişimi ile araç 2 cm yükseldi. Sürtme vs. problemi olmadığı için daha da memnunum sonuçtan.
SONUÇ;
Bu arada off-road için olmazsa olmaz dedim ve motorun altını traverse kadar 3mm galvaniz sacdan alt karter koruma yaptırarark ve arka difransiyele de koruma amaçlı sac koruma yaptırarak modifiyemi şimdilik tamamladım.
Şimdi sırada yapabileceğim tek birşey kalıyor o da aracı biraz daha yükseltebilmek. Difler zaten aracın tabanı ile bir olduğu için bu bir avantaj aslında ama yinede kupayı 3-4 cm daha get kullanarak kaldırmayı düşünüyorum. Yorumlarınızı rica edeceğim.
Ayrıca, tecrübeli arkadaşlara bir sorum olacak. Örneğin Bolu dağlarına kampa gideceğim. Ama İstanbuldan boluya kadar ok144 ler ile eziyet olur. Lastikleri gittiğim yerde değiştirmek istiyorum. Tek tek kriko ve bijon anahtarı ile uğraşacağıma şu şişme yastıklardan alıp kulllansam(araç kurtarmada da işe yarar diye), bijonları açıp kapatmak için 12V ile çalışabilecek güçlü bir kompressör imkanı var mıdır lastikçelerin kullandığı havalı lokma sıkma kullanımı gibi yoksa bu tip kompresörlerin gücü lastik basıncını arttırmaktan öteye fayda etmez mi..
Ancak 215/65/17 ebatlarında bir AT lastik bulamadığımdan mecburen Michelin Latitude Tour almıştım.
En azından bir kulvarda yani asfaltta iyi olsun diyerek. Bu lastikler otoyolda mükemmel, yol tutuşu, sessizlik vs.
Ancak arazide çok yetersiz kalıyor tabi ki. Dedim ki ikinci bir jant-lastik takımı edinsem, e edinmişken de bari şöyle sadece off-road da kullanacağıma göre çamur tipi birşey alsam diye bakındım. 17 jantta secenek olmadığı için önce bir takım 16" toyota sac jantı edindim. Orta göbekleri küçüktü ama tornada hallettik. Sıra lastiğe gelince ise yine çamurluğa sürtmeden kurtarabilecek ölçü 225/70/16 gibi göründü ve bu lastik ebadında da kafama göre birşey bulamayınca, forumda edindiğim genel kanaate göre çamurda ince lastik iyidir, hele ki çavuş desenli OK144 traktör lastiğinden sonra en iyisidir diye düşünerek bir takım kesik ok144 aldım. Her ne kadar yaklaşık aynı çap olacak diye hesaplasamda herhalde ok144 çok kalın dişli bir lastik olduğu için, lastik değişimi ile araç 2 cm yükseldi. Sürtme vs. problemi olmadığı için daha da memnunum sonuçtan.
SONUÇ;
Bu arada off-road için olmazsa olmaz dedim ve motorun altını traverse kadar 3mm galvaniz sacdan alt karter koruma yaptırarark ve arka difransiyele de koruma amaçlı sac koruma yaptırarak modifiyemi şimdilik tamamladım.
Şimdi sırada yapabileceğim tek birşey kalıyor o da aracı biraz daha yükseltebilmek. Difler zaten aracın tabanı ile bir olduğu için bu bir avantaj aslında ama yinede kupayı 3-4 cm daha get kullanarak kaldırmayı düşünüyorum. Yorumlarınızı rica edeceğim.
Ayrıca, tecrübeli arkadaşlara bir sorum olacak. Örneğin Bolu dağlarına kampa gideceğim. Ama İstanbuldan boluya kadar ok144 ler ile eziyet olur. Lastikleri gittiğim yerde değiştirmek istiyorum. Tek tek kriko ve bijon anahtarı ile uğraşacağıma şu şişme yastıklardan alıp kulllansam(araç kurtarmada da işe yarar diye), bijonları açıp kapatmak için 12V ile çalışabilecek güçlü bir kompressör imkanı var mıdır lastikçelerin kullandığı havalı lokma sıkma kullanımı gibi yoksa bu tip kompresörlerin gücü lastik basıncını arttırmaktan öteye fayda etmez mi..